Gå til innhold

DESPERATE TILTAK


Wonders

Anbefalte innlegg

Da jeg var rundt 13 -14 år fant jeg ut at jeg ville forandre litt på hårfestet. Så jeg tok barberhøvelen og barberte bort flere centimeter opp i panna slik at panna mi ble høyere. Etterhvert forsto jeg jo at jeg kanskje burde la det vokse ut. Hver gang jeg var hos frisør lurte de på hva i all verden jeg hadde tenkt på... så jo ganske rart ut når det begynte å vokse ut igjen... :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort mye rart i mine tidlige tenår, men det verste tror jeg må være den gangen jeg skulle på skoletur og var så redd for å vise meg uten sminke om kvelden at jeg fant på noe "lurt" som ville holde i noen dager: bruke sprittusj istedet for kajal!

Det skal sies at det fungerte ganske bra. "Kajalen" overlevde både sminkefjerner, vann og søvn. Men det var jo GALSKAP!

Jeg husker og den gangen jeg brukte duct-tape til hårene på veggene istedet for voksstrips... au...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_S_*

I 14-års alderen var jeg rimelig desperat etter å få en snarlig slutt på kvise-problemene, og lot ingenting være uprøvd. Både Plumbo og neglelakkfjerner ble testet ut som akutt-kvisebehandling. Ifølge en erfaren klassevenninne skulle slike sterke saker svi/tørke bort kvisene i en fei... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøttehjerne

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, har så mange idiotiske påfunn at det kunne blitt bok av det men kan dele noen..

Var vel rundt 12-13 da jeg følte meg så bleik, alle vennene mine ble så fort brune så her kunne ikke jeg være dårligere gitt. Så mitt forvirrede sinn fortalte meg at jeg kunne da bare legge meg i solen resten av dagen, uten solkem... Jeg ble brun ja, etter først å ha blitt rød, rosa, med store flak av hud som falt av.

På ungdomsskolen var jeg toppen av idiot-skalen, jeg var lei av min naturlige hårfarge som var lyseblond og ville ha det mørkt, men ikke brunt, rødsvart. Kjøpte farge selv som jeg klæsja oppi og resultatet var vel ikke helt som forventa, lys hud med svart-rød farge kledde ikke min hvite hud og jeg ville bli blond igjen.. Kjøpte ny farge (blond) og lot det virke. Orange ble resultatet... Jeg må kjøpe mere! Kjøpte vel 3-4 pakker med lys blond farge og endte til slutt opp med orange-orange-grønt!-lyse orange.. Skuffet over resultatet gav jeg opp og farget håret svart! :fnise:

Skulle prøve å trimme hekken, men var lei av nupper og rød hud med høvelen så da måtte vel voks være tingen.. Det var det ikke.. Etter å ha lagt en fin stripe nær klitten og var klar for å rive av strimmelen, RØSK! Jeg har vel aldri hylt så høyt i smerte noen gang, musa blødde og man så det piplet blod ut av hårrøttene. Prøvde ikke det mer.

Snakker om voks, kom på en til. Jeg hadde ikke lært av min tidligere, fatale feil og tenkte at voks på leggen er vel ikke så vondt. Så jeg gikk til innkjøp av voks som skulle varmes i mikroen og legges i et tynt lag med en trepinne utover leggen. Varma skiten i mikroen og testa på hånda før jeg påførte, so far so good.

Tok en real dose og klina nedover skinnleggen. Elendigheten er FOR varm, tok visst litt mer enn jeg skulle og det brant på skinnleggen. Hiver på vann, uten resultat, henter en vaskeklut og prøver å fjerne faenskapen, nytteløst. Nå brenner skinnleggen med en vaskeklut hengene fast. Klarer til slutt å gni av nok til at det ikke brenner så utrolig lenger og påfører aloe vera i håp om at det kan kurere smerten. Ble litt lindring men også svie.

Var usikker på kroppen min i tenårene og ville ta en rask slankekur. Eller hva er raskere enn en rask slankekur? Jo, plastfolie! Eller gladpack om du vil, slik man har i kjøkkenskuffen. Tok rullen ut av pappen og linnet meg inn, mage, lår og legger. Njaa, funket ikke helt som jeg hadde tenkt da valkene ble presset over og mellom linningene med plastolie jeg så til slutt ut som michelinmannen...

Jeg var som alle jentene på skolen glad i litt mye sminke og fant ut at siden jeg var å bleik så kunne jeg bruke en brunere foundation slik at jeg så brun ut. Kjøpte en av de mørkeste fargene som var å oppdrive og klinkte på. Så fort at halsen ikke matchet ansiktsfargen og måtte jevne ut med foundation også her. Så deretter at hendene ikke matchet ansiktet og måtte jevne ut med mer foundation, og slik fortsatte det til hele meg var dekket med en tube foundation...

Etter alle fadesene med hårfarging skulle en tro jeg hadde fått nok, men ikke denne jenta nei! Var omsider blitt blond igjen, og ønsket meg nå striper.. Men litt lysere striper. I penalet fant jeg frem gul markeringstusj og begynte på prosjekt-striper. Resultatet ble ikke som jeg hadde tenkt.. Heldigvis var fargen lett å vaske ut.

Huff, nå kan jeg ikke nevne mer, begynner å gå på selvtililten løs dette. :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøttehjerne

Jeg kom på mer..

Jeg slet litt med kviser i verste tenåringsalderen og hadde hørt at tannkrem tar knekken på dem. Påførte lydig tannkrem på kvisene i pannen, haka, kinnene og nesa, svidde noe jævlig men tenkte at det var vel et tegn på at det funka. Svien avtok og glemte helt av tannkremprikkene og gikk ut. Så at folk stirret på meg, jeg fikk større og større selvtillit og regna med at jeg tok meg godt ut den dagen. Helt til jeg snudde meg og tittet inn i refleksen på et butikkvindu for å beundre herligheten, da slo det meg... Tannkremen hadde jeg ikke fjernet. Løp hjem etterpå.

Hadde i lengre tid benyttet meg av vippetang for å bøye vippene så høy som det var mulig å få dem. Tok tak med tanga helt inne ved vipperøttene og bretta til. Etter å ha holdt en lengre stund kled tommelen plutselig ut av den ene bøyen i tanga og tanga som fremdeles er lukket river med seg en skog av vipper. AU!

Hadde litt gule tenner, og ville gjøre dem hvite. Hadde hørt at bakepulver var veien å gå så jeg dynka tannkosten i en dunk med bakepulver og børsta iherdig. Svie og like gule tenner sto jeg igjen med og fant ut at det ikke var helt veien å gå. At det var veldig etsende var også en god grunn til å ikke prøve det igjen.

Blå øyne og sort kajal og maskara måtte prøves. Påførte kajalen over, under og på våtkantene, deretter flere tunge lag med maskara. Ble seende ut som en panda.

Ønska meg lenge hull i nesa men turte ikke å ta hull. Så jeg fant frem en liten, blank knapp som tidligere hadde hunget på en bukse og limte fast til neseboret. :lete:

Skulle være fin en sommer med hvit kjole og blanke skinnende legger. Bruker ferdigvoks på strips og river av. Føler meg veldig blek og påfører selvbruning på hele kroppen, med leggene til slutt. Svie av en annen verden kommer. Leggene er nå glatte og røde, med nupper. Herlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, jeg har gjort en million skjønnhetstabber, blant annet mesteparten i denne tråden! Det verste var at vi som fjortiser ikke alltid så at det var tabber engang, haha. Dessverre har jeg bildebevisene enda, blant annet fra en 17. mai når jeg hadde hvitt og pissegult hår som et resultat av hjemmebleking og den påfølgende konfirmasjonen hvor jeg hadde "fikset" det med en brunfarge - med et tydelig grønnskjær i sollyset.

Det jeg husker best var når ei venninne av meg med veldig tykt, langt hår fant ut at hun ville klippe seg. Den avdanka frisørtanten hennes hadde sagt at det var et bra tips å samle alt håret i en topp på hodet (såkalt Grorud-palme) og bare klippe av halen. Hun fikk en ekstrem hockeysveis, a la Limahl på 80-tallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

2 teite ting jeg har gjort:

1. jeg var så sår og tørr på huden i ansiktet, og dagkremen OG nattkremen min, og alt annet jeg fant, bare dro seg inn i huden med det samme (Hadde vært på snøscooter tur i minus - - - på Svalbard) Så jeg kjøpte meg en vaselin boks og smørte inn i ansiktet!!!

2. Jeg brukte vippetang på øyevippen, også gikk jeg rundt å lette etter noe, mens jeg vippa øyevippen, og snubler, og river av meg en god dott med øyevipp hår. (det kjedelige her var at det var bursdagen min, og jeg var på vei til min fest, med mange øyevipper i minus)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ahhahahahaha den beste var hun som nøys og dro av øyenvippene....

jeg har vel gjort uendelig med slike mer eller mindre lærerike erfarinhger selv også... :)

tatt hull i ørene selv.....gikk bra

tatt hull øverst i brusken på øret selv..... var VONDT

tatt hull i tunga selv etter å ha hatt piercingen ute i 3mnd... VONDT

Min farmor hadde frisørsalong hjemme da jeg var liten og DER har jeg hatt det mye morro..... og man må jo selvsagt eksperimentere :D noe som så ut som en slags kam...(dog med barberblad inni.....) tok tak i eg god tufs på siden og dro den igjennom,.. og satt med dxen hårdotten i hånden... :D

tok i en permanentrull midt oppå hodet... en TYNN rull vel og merke.... hadde i permanentvæske..... og gikk og la meg.... skulle ta den ut på morgenen og hadde rett og slett bare en DOTT oppå hodet....

jeg har farget håret selv i utallige varianter.... skulle stripe det kvelden før jeg skulle reise til syden, og sa til min daværende kjæreste... si i fra om 25 min da... så satt vi på terrassen og jeg tenker at tiden gikk da veldig så sakte... så spør jeg hvor lang tid det har gått.... OI en time og 10 min... resultat GULE striper og ingen tid til å farge de igjen før vi dra...

har farget håret svart i den hensikt å få det brunt i februar,..... var ikke så brun i ansiktet kan du si....

farget øyenvipper med permanent farge... og de ble sorte etter kkun sekunder...

brukt sprittusj som kajal

bukt en halv boks hårvoks som i følge frisøren ikke skulle gjøre håret mitt fett.... noooooot!!!

blitt klippet så stygt at jeg faktisk har fortrengt den verste perioden med den sveisen... så på bilder en dag og spurte en veninne; hvem i alle dager er det? hvorpå hun svarer: men det er jo deg!!

hadde foundation i stift form en gang... klinte dne bare på all over... *grusomt*

hatt på selvbruner i ansiktet en gang, hvorpå kjærsten dagen etterpå kommenterte at jeg hadde gule ører...

og sikkert en million andre rare ting.... :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Klippet neilene mine på fingerne med stor Fiskars kjøkkensaks i går i ren desperasjon... Badet var veldig okupert av en annen nøden!

IKKE BRA! Nå har jeg bare stumper igjen!

De ble alt for korte. Ser ut som en mannehånd jo!

Hmmm God midsommersaftens feiring til alle dere her inne!

Endret av Wonders
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ung og dum og i syden og hadde barbert meg "der nede" fort og gæli'. Kuttet meg opp og raspet sikkert opp huden, for det svei noe inmari. Skulle ut og bade og tenkte at saltvann og hudsvie kom til å bli grusomt. Tittet gjennom mitt lille apotek og fant xylocain. Brukes mot solforbrenning, manetforbrenning, mindre brannsår osv. Med andre ord alt som har med svie å gjøre.

Og den fungerte den... men jeg hadde ikke fått med meg den delen om at den er lokalbedøvende. Og jeg hadde smurt den godt utover alt "der nede". Det var en... merkelig følelse (eller mangelen på en)... for å si det mildt. :eeeh:

Ellers satt jeg på ungdomsskolen og leste en bok. Samtidig så satt jeg av en eller annen grunn med en saks i hånda og lente den spisse siden mot panna. Og av en eller annen grunn så flyttet saksa på seg og jeg lukket den igjen - med det resultatet at jeg klippet av meg store deler av øyenbrynet mitt. Satt og stusset da det falt små hår ned på boka mi. Hadde helt glemt at jeg hadde saksa å hånda. Det så veldig kult ut i lang tid etter. Ingen trodde på historien min heller :flau:

Endret av Phaedra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* La øyenbrynsfarge sitte på for lenge, så det er ut som om du har to svarte larver over øynene. Ikke pent på blondt menneske (venninne)

Dette gjorde jeg oxo, til 17. mai i år! Jeg er 29 år. Måtte nesten barbere ned de totalt. Heldighvis var det mote med litt tykkere og breiere bryn i vinter, hadde litt å gå på. HUFF!

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Morsom tråd :)

I 12års alderen fant jeg ut at jeg skulle bruke ruller i håret, i tørt litt bustete hår. En av rullene satt seg noe jævlig fast (selvfølgelig den ved panneluggen) og jeg fant ut at den måtte klippes vekk for å få den ut (trodde jeg).

Så satt jeg der da, men ganske så kort pannelugg, og en hårrull med masse hår rundt.. Har fremdeles litt angst for hårruller :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: her var mye fantastisk!!! var en som skrev om slankekuren med gladpack..... vel, jeg også hadde en sånn fase. var temmelig usikker på kroppen min i tenårene og skulle på en date. hadde komplekser for magen min, så sultet meg selv hele dagen. da kvelden kom, var jeg så sulten at jeg hev i meg noe mat, og magen poppet ut igjen. løsningen ble gladpack....under klærne... på date. husker enda det knitret av meg :D måtte til slutt inn på do og røske av meg gladpacken, og da var jeg dyvåt under... herrefred, for et minne!!
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at jeg for ca 10 år siden opplevde krise på dansegulvet.

Jeg bestemte meg for å bruke en topp med spagetti-strapp på byen. Uten bh. Det som virket lurt var å teipe brystene. For å pushe de opp og forme dem.

Dette var før jeg hadde noe særlig mer enn små rosiner, og før boob-teip var allemannseie. Så jeg brukte sånn brun teip jeg fant i verktøykassen. WOW for noen hyller jeg fikk etter jeg hadde teipet meg til en push-up.

Men når jeg danset, og ble varm gikk all teipen av, fordi jeg ble svett. Og jeg måtte gå på do å innse mine bittesmå bryster måtte klare seg uten noe. Følte at jeg gikk med bar overkropp. Utrolig skeptisk til disse teipene den dag i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Jeg husker jeg skulle på klassefest da jeg var tolv år. Syntes jeg hadde skikkelig poser under øynene og hadde hørt at avkjøling var tingen. Fant ingen agurk i kjøleskapet, men så fikk jeg en genial ide! Tigerbalsam var jo selvsagt avkjølende...

Herregud som det svei!

Ei venninne av meg og jeg skulle på stranden da vi var ca 14 år. Hun visste at gutten hun likte skulle være der og var SÅ redd for å lukte svette. Om dere husker de derre billige parfymene fra H&M som luktet sukker? Hun spraya seg med den hele tiden, med resultat at hun hadde en sverm av fluer rundt seg hele tiden...Kledelig!

Jeg har også gjort panneluggfeilen, rett før min konfirmasjon. Var så lei av luggen som jeg ikke fikk bak øret at jeg i desperasjon tok kjøkkensaksa og klippet den av. Fikk panikk og klippet den helt til hodebunnen, tok pappa sin barbehøvel og barberte resten.

Det ble fint konfirmasjonsbilde gitt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

har tatt øyelaser og skal ikke ha vann i øynene! På en uke, ikke fra springen eller regnvann. Fordi det ikke er sterilt!

Det regnet jo katter og hunder denna uka så jeg hadde svære heldekkende solbriller(er oxo lyssky ennå)

Så var det vannet da, jeg måtte knyte fløyelsskjerfet mitt over panna, så de dekket solbrillene på toppen av øyenbryna. Jeg så sikkert ut som en hippie!

Huff http://www.shadestation.co.uk/wordpress/wp...le-ritchie1.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var desperat etter rødt hår og hadde lest et sted at å skylle håret med saft skulle gjøre susen. Men jeg tenkte at safta var jo ikke rød nok, så jeg brukte rød konditorfarge istedet. Voila, en nydelig lyserosa farge i mitt da så blonde hår...

Fikk da den glitrende ideen å nøytralisere hele fadesen med grønn konditorfarge. Resultat? Fint lyserosa hår med grønne striper....

Haha! Var det da du tok bildet vi kan se her? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte et skikkelig sterkt middel mot kviser som jeg kjøpte på apoteket som 14-åring. Det luktet sprit... Det sto at det bare skulle smøres på kvisene, men jeg smurte til slutt nesten hele ansiktet inn med middelet. Gjorde dette hver kveld i en periode - og etterpå var huden SVÆRT tørr, i tillegg til at jeg hadde like mange kviser som før... Uten krem flasset jeg og med krem fikk jeg flere kviser. Det tok flere år før huden kom over dette sjokket.

Skulle på byen og brukte lang tid på badet, barberte leggene og alt mulig rart. Tok på meg et par hotte bukser og gikk til bussen. Jeg hadde selvsagt ikke strømpebukse under da jeg skulle på nattklubb og danse, det var midt på vinteren, mørkt og kaldt og buksa var tynn og stiv... I tillegg til at jeg frøs noe jævlig fikk jeg den iskalde buksa innpå de nybarberte leggene for hvert skritt jeg tok... Selvsagt hadde jeg også støvletter med høye hæler, så jeg kunne ikke gå så fort heller. Etter det barberer jeg ikke leggene den samme dagen som jeg skal ut midt på vinteren... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på mer..

Ønska meg lenge hull i nesa men turte ikke å ta hull. Så jeg fant frem en liten, blank knapp som tidligere hadde hunget på en bukse og limte fast til neseboret. :lete:

Skulle være fin en sommer med hvit kjole og blanke skinnende legger. Bruker ferdigvoks på strips og river av. Føler meg veldig blek og påfører selvbruning på hele kroppen, med leggene til slutt. Svie av en annen verden kommer. Leggene er nå glatte og røde, med nupper. Herlig.

Åh, herregud for en tråd! :skratte:

Kudos til Nøttehjerne! :klappe::fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...