Gå til innhold

DESPERATE TILTAK


Wonders

Anbefalte innlegg

Kan ikke huske å ha gjort noe veldig desperat jeg. Men en gang lånte jeg dekkstift av søstra mi. Så fint ut da jeg smurte på, så jeg trasket fornøyd til skolen. Lyset på skolen og utendørs var annerledes enn på søsters soverom, så det vistes tydlig hvor jeg hadde smurt på dekkstiften. *Flekkete*

Er det ett tips jeg burde ha hørt i fjortis-alderen så er det at inne-lys og ute-lys er to helt forskjellige ting! Som den gangen jeg skulle dekke over en kvise på skolen, og siden jeg ikke fant dekkstift (den fæle oransje fra Clearasil) så forsøkte jeg å sminke det over med diverse øyenskygger!

Joda, det så nok greit ut på badet, men tør ikke tenke på hvordan det så ut da jeg gikk ut døra..!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anerikke

For noen år siden, da det var veldig inn med nappede øyenbryn, var jeg litt uheldig. Hadde nappet i vei, men var ikke fornøyd. Syns hårene var for lange og bustete. Så jeg tok kjærestens hårtrimmer, satte på den der tuppen som bestemmer hvor mange milimeter håret blir, og skulle bare "stusse" litt! Vel, det ene brynet forsvant fullstendig. SÅ pinlig med alle kommentarene på jobb... Siden det har jeg knapt rørt brynene mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

På åttitallet fantes det sånne klare glassflasker med lipgloss som så ut og smakte som kunstige jordbær... Jeg brukte opp min fort, og kunne ikke kjøpe ny før jeg fikk lommepenger, så jeg fylte den med sanasol og sa at det var en hemmelig spesialutgave med appelsinsmak...

Jeg fant ikke pinsett engang jeg slulle nappe øyenbryn, og tenkte at det sikkert gikk flott med barberhøvel, hvis jeg bare var forsiktig.

Jeg har piercet øyebryn med sikkerhetsnål

Og bleket håret med vannstoff-peroxyd fra apoteket, med feil prosent...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden, da det var veldig inn med nappede øyenbryn, var jeg litt uheldig. Hadde nappet i vei, men var ikke fornøyd. Syns hårene var for lange og bustete. Så jeg tok kjærestens hårtrimmer, satte på den der tuppen som bestemmer hvor mange milimeter håret blir, og skulle bare "stusse" litt! Vel, det ene brynet forsvant fullstendig. SÅ pinlig med alle kommentarene på jobb... Siden det har jeg knapt rørt brynene mine.

:hoho: Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I 13-årsalderen skulle jeg skulle på fest til en venninne, og siden jeg skulle ha på meg kjole (bad-taste-party) fant jeg ut at jeg måtte barbere meg under armene - for første gang. Jeg tok pappas barbermaskin og kjørte løs. Tror ikke huden var forberedt på sjokket, for det kom masse små røde nupper og var veldig sårt! Det ble ikke noe bedre av at kjolen jeg hadde på hadde sånne blondeermer som gikk helt oppunder armen - og gnisset mot den såre huden. Måtte mot slutten av kvelden gå rundt med armene rett ut!

En gang var jeg på utveksling i Frankrike og bodde hjemme hos en fransk familie. En kveld jeg var på badet så jeg at mamma'n i huset hadde kastet en masse prøvepakninger med kremer ol, som lå øverst i søplebøtta, og siden jeg hadde glemt min egen ansiktskrem tenkte jeg at jeg kunne bruke en av dem. Etter en stund kjente jeg at det begynte å prikke i fjeset, og skylte det litt med vann før jeg la meg. Neste morgen så jeg hvorfor det hadde prikket; det var SELVBRUNINGSKREM!! heldigvis hadde jeg ikke så mye i selve fjeset, men hele halsen og hendene var flekkete brun/oransje.. Droppet fransk'en etter det, jeg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

- Hadde fått en kjempekvise midt i fjeset som jeg "kamuflerte" med brun kajal,-liksom som at jeg hadde fått en enorm føflekk over natten :fnise:

- Barberte av meg halvparten av øyebrynene fordi jeg hadde lest at dette gjorde øynene større(nei,det var KAJALEN som skulle være fra midten av øyet..)

- Følte meg sååå fin etter en heftig omgang med selvbruning som ble gul.Det verste er at folk niglodde,og jeg var overbevist om at det var fordi jeg var så brun og fin :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tnita

*abonnere* Ler meg ihjel her! :ler2:

Jeg fant på det smarte for mange år siden, å vokse armhulene med kaldvoks fra veet, men fikk ikke tatt alle hårene så jeg vokset og vokset over igjen på samme sted. Blødde og ble helt sår. Måtte gå med armene rett ut til siden i en hel dag for å ikke komme borti den såre huden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i et par av tabbene her gitt!

Første gang jeg prøvde selvbruningskrem gikk selvfølgelig til h.... La ikke merke til det om morgenen, så jeg dro på meg shorts og t-skjorte og gikk på skolen. Først i sollyset så jeg at det så ut som jeg hadde rullet meg rundt i sennep.

Fant også ut at det var en genial idé å bleke mitt svartfargede hår med en pakke blekemiddel for striping kvelden før 17. mai. Håret ble alle slags nyanser, fra hvit i toppen via gult, oransj og svart her og der. "Fikset" det med hvit hårmascara, haha.

Første gang jeg brukte rundbørste trodde jeg poenget var å rulle håret rundt den flere ganger. Brukte sikkert to timer på å få den ut, og rev ut halve manken i samme slengen.

Jeg hadde også et par ubehagelige opplevelser med en liten roll-on parfyme som var nøyaktig samme form og størrelse som Lipsmackers-glossen min..

Og min stakkars mor skulle låne sminkefjerner-pads av meg til å fjerne mascaraen en kveld. Problemet var at det var en boks med neglelakkfjerner-pads, noe hun ikke fant ut før hun hadde gnidd dem godt inn i øynene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er noe av det morsomste jeg har lest på lenge!

Da jeg gikk på ungdomskolen, så hadde jeg lyst til å stripe det "kommunefargede" håret mitt, og jeg tenkte jeg skulle spare litt penger ved å gjøre det selv. Så jeg kjøpte en pakke med noe nytt som var kommet ut, nemlig en slags "kam" du skulle sette på tuppen av flasken med blekningsmiddelet i, også skulle du bare dra den gjennom håret for å få flotte og jevne striper. Jeg satte mamma på oppgaven, og vi ventet spent på resultatet. Det ble horribelt! Hele topplokket hadde fått en "gulrot-light" farge, og resten var litt lyst her og der. Skulle på skolen dagen etterpå og alle lurte på hva i alle dager som hadde skjedd.. Jeg bare skyldte på mamma jeg.. Tok ikke mange dagene før jeg fikk time hos frisøren og farget hele håret mørkebrunt :ler:

Og en annen ikke sminkerelatert historie... For et par år siden var jeg i florida med pappa. Vi hadde kjørt hele veien fra Houston til Orlando, Florida.. Og da vi skulle hjemover stoppet vi ved en strand i Florida for å få et par dager nær sjøen. Vi stod opp som vanlig, spiste frokost og la oss på stranden. Vi smørte oss minst 3 ganger med sterk faktor og tenkte ikke noe særlig mer over at sola var sterk. Først da vi skulle skifte og dra ut å spise oppdaget vi at vi var alle mer røde enn brune. Fra hodebunnen, ned hele ryggen og baksiden av lårene var jeg knallrød! Men det verste av alt var jo at jeg hadde jo hatt på meg solbriller hele dagen. Jeg så jo ut som en vaskebjørn, knallrød i ansiktet og hvit rundt øynene :hakeslepp: det var da pappa kom med kommentaren: "Jaja, da fikk du hvertfall testa ut UV beskyttelsen på solbrillene dine"...

Og den kvelden kjørte vi hele veien hjem til Houston. Du kan tenke deg hvordan det er å sitte i en bil i så mange timer sammenhengende når man er ordentlig solbrent.. *AU*

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inne i dag

au, det måtte vært vondt å være så brent. Pappan din hadde trufet spiker'n på hodet.

Ler meg skakk av alt som står her, jenter. :klappe::klaske::ler2::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den beste spice girls tiden var vi som så mange andre 5 jenter i en etterligningsgruppe.. selvom jeg er lys blond så ble jeg tildelt æren av å være Geri. Rødt hår måtte til, hver gang vi skulle opptre! og da var krepp-papir godt å ha.. hehe

etterhvert syns jeg dette var ganske fint, så jeg fant ut at jeg skulle ha halve hodet rødt og halve hodet blått. (og ja, hadde midstkill) det var IKKE veldig fint :ler:

desverre er ikke dette like lenge siden, men i sommer skulle jeg ut i hagen og sole meg litt, men jeg var så saabla tørr på leppene.. og fant ikke noe form for leppomade eller i verste fall lipgloss noe sted. så kom jeg på at jeg hadde lest et eller annet sted at honning var veldig bra for såre lepper, mykgjørende og pleiende.

fant honning på kjøkkenet og smørte på et tjukt lag. føltes godt.

vel - det var ikke like gøy når jeg sovnet på solsengen og ble vekket av to humler som var ca 1 cm fra ansiktet mitt! dæven som jeg skvatt.. :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 13-årsalderen skulle jeg skulle på fest til en venninne, og siden jeg skulle ha på meg kjole (bad-taste-party) fant jeg ut at jeg måtte barbere meg under armene - for første gang..

Litt av det samme skjedde meg. Jeg skulle på klassefest og ville ha på meg en kortermet topp, som jeg syntes var så fin. Men så oppdaget jeg jo at jeg har fått hår på armene! Tok pappas Gillett og barberte meg på armene. Men det har ikke gått så bra, i tillegg til små røde nupper på armene mine etterpå, jeg har faktisk klart å kutte meg til blod flere steder også.. Må det sies at jeg måtte allikevel velge en annen topp den kvelden? :ler: Og har aldri turt å røre hårene på armene mine siden.. :sjenert:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette var på 80-tallet, og jeg skulle ta min første SKUM-PERMANENT.

Jeg hadde fra før langt skulderlangt hår. Min venninne som hevdet hun hadde gjort dette før, begynte å rulle opp håret, og sprayet over med skummet.

Jeg husker ikke hvor lenge jeg skulle sitte, men vi fant ut i sammen at permanenten skulle sitte i ett kvarter lenger.

My dear :sjokk: Min venninne hadde for det første rullet feil vei og jeg så ut som ANNIE på håret.. Helt grusomt. så ut som en puddel :fnise:

Oppi katastrofen tok jeg å gredde over håret, så overhåret ble tørt, slett og rart, mens underhåret var som en vanvittig ullsåte. :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg har aldri vært noe brun og blir alltid lett solbrent. En dag for et par to år siden fant eg ut at eg HADDE litt grunnlag for å bli brun den sommeren, og bestemte meg for en kickstart på fargen. Smurte meg inn med matolje....over hele kroppen... SMERTER!:S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_caskr_*

På ungdomsskolen tok venninna mi og malte hele ansiktet mitt med Tipp-Ex fordi...

fordi...

eh.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:danser:

å store min tid så morsomt, ting gikk litt på tverke her på jobb og jeg begynte bli litt smågretten her... lite avbrekk med KG da og der var humøret på topp igjen gitt. jeg har lest alle innleggene på denne tråden nå og ler enda lenge etter de er lest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

moren min brukte mascara på øyenbrynene før! men hun var flink og brukte bare bittelitt for å få farge, hun syns det var mye enklere enn med kajal. nå bruker hun kajal. men hun tegner en smal strek over sine middels tykke øyenbryn så det ser ut som hun burde nappe grundig under og over brynene.

når jeg var fjortis fant jeg ut et godt råd mot kvisene mine, nemlig de ettervoksingsserviettene som følger med veet/nair etc. brukte en slik i hele fjeset. etter et par timer begynte det å svi... neste morgen våknet jeg opp med oppblåst fjes, knallrødt, smale øyner. måtte på legevakta. allergisk reaksjon.... :S

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ikke gjort så mye dumt på denne fronten, brukte ikke mye sminke før jeg ble voksen og vettug :ler: Men at jeg lot meg overtale til å bli tatt permanent på i 16-årsalderen angret jeg på - håret ble mer sauebølgete enn krøllete, og permanenten bleket også mitt fra før blonde hår så jeg så rimelig trashy ut. Det lange håret mitt ble faktisk aldri like fint igjen, så siden har jeg hatt halvlang og etter hvert kort sveis :forvirret: Jeg har vel også latt meg bli oversminket av velmenende venninner et par ganger frø vi har gått ut, og ikke akkurat følt meg lekker med et tjukt lag farget foundation/brunkrem og alt som hører til...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det eneste jeg kommer på i farta var da jeg skulle ta piercing i navlen selv.

Hadde vært på en tur i bl.a Estland i forbindelse med konfirmasjonen, der de "kule" jentene hadde fått meg til å kjøpe en piercing. Så skulle jeg kjøpe sprøyte når jeg kom tilbake til Norge.

Gjorde dette og venninna mi skulle hjelpe meg. Vi hentet isbiter som bedøvelse og jeg begynte å stikke sprøya gjennom. Gikk greit helt til slutten, da det hadde samlet seg opp et slags hardt lag å komme gjennom. Jeg fikk presset den gjennom, men da husker jeg at jeg nesten besvimte - skled litt nedover veggen.

Men jeg fikk den gjennom og jeg dro ut sprøyta så bare plastrøret var igjen.

Fikk halvveis festet på den estlandske piercingen og begynte å dra begge deler gjennom. Men denne piercingen var ikke helt egnet for dette så den glapp av midt inni. Jeg måtte bare ta ut røret og prøvde å presse piercingen resten av veien. Noe jeg måtte gi opp til slutt..

Rimelig unødvendig hele greia.. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...