Gå til innhold

På vei mot et bedre forhold


jenta27

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tid til å skrive så mye til deg nå, men vil bare legge igjen en hilsen siden jeg er innom. Jeg synes du er skikkelig flink, både til å ta vare på deg selv, gjøre ting på eget initiativ og kjenne etter hva du selv egentlig vil, men samtidig til å ta opp de vanskelige tingene med han. Håper han etterhvert skjønner at han også må jobbe med forholdet, det nytter ikke at det bare er du som gjør det, det er i alle fall sikkert! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen Fakse! :)

Tror kanskje det er nettopp det jeg sliter med ser du, det at jeg føler at ikke HAN gjør noe for oss, men at det liksom bare er JEG som skal endre meg. Han har sagt at han vil satse på oss, men da må han nesten VISE at han mener det og, og ikke bare si det. Det hjelper å få meldinger fra dere, om at jeg ikke er totalt på bærtur! :)

Ha en fin dag videre Fakse! :)

Jeg skal ut og grille etter jobb i dag. Er VARMT ute og sol! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig! :ler:

I går hadde jeg og sambo en veldig, veldig fin dag sammen! :) Vi koste oss masse. Syklet til byn (15 km) for å kjøpe oss en stor is på torget og bare sitte og se på folk. Deretter syklet vi til en park og koste oss. Var helt sinnsykt nydelig vær i går, og 30 grader! :overrasket:

Når vi kom hjem fra byn, så malte jeg resten av rekkverket på terassen vår, og deretter dro vi på besøk til min mor. Var ikke hjemme før kl 0.30, så er temmelig trett nå. ;)

Samboe har vært flink til å gi meg klem/oppmerksomhet både i går og i morges.

Ha en strålende dag alle sammen, og nyt finværet! ;) I kveld skal det bli regn sier de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig når dere har sånne dager? Det er belønningen for det harde arbeidet ditt vet du! :klem:

Dessuten virker det kanskje som om han endelig har skjønt at han også må gi litt? Det er jo litt tidlig å si, men det virker lovende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mrs. Potter og Fakse! :)

Det ser mer lovende ut nå hvertfall. I dag ringte han meg i halv fire tiden. Han hadde vist forsøkt tidligere også, men ikke fått tak i meg. Han lurte på om jeg hadde spist middag (noe jeg akkurat hadde gjort dessverre), for han ville invitere meg med ut for å spise! :)

Istedenfor skal jeg nå kjøre og hente han på jobben, så skal vi kanskje ta oss en tur på kino. :)

Jeg er veldig trett for tiden, og har lagt og sovet 2 timer nå etter jobb :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en super dag sammen i hele går også! :)

Gikk først en liten tur i byn, og deretter på kino. Så en utrolig morsom film (She is the Man). Kan anbefales for dem som ønsker å se en lett og morsom film som er litt romantisk og som får en til å trekke på smilebåndet. :)

Han satt og strøk på hånden min nesten hele filmen også.

Etterpå dro vi til min mor og pratet litt.

I morges har vi også hatt det fint. Han kommer krypende inntil meg når han våkner om morgenen, skjærte skiver til meg til frokost. Når vi kjørte til byn, så la han hånden i fanget mitt. :)

Ser kanskje ut til at samtalen for 2 dager siden hadde litt effekt? Hvertfall har vi hatt 2 supre dager etter det! :)

Kanskje det snart er på tide og døpe dagboka mi på nytt og kalle den noe mer positivt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Dette høres lovende ut ja!

Kanskje det ikke var mere som skulle til? At du fortalte han akkurat hva du savner.

Kanskje han har gått rundt og ikke vært sikker på hva han skulle gjort?

Kos dere i dag også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått veldig bra frem til nå. Han hentet meg fra jobb, har vært blid og høflig. Han vasket huset. Brukte sikkert 1 time til å vaske. Jeg laget mat i 1 time til noen venner som er på besøk hos oss. Nå har vi nettopp spist, og sambo viser gjestene bilder fra turen i Peru.

Da vi var ferdige med å spise sier jeg med et smil at han kunne kanskje rydde av siden jeg hadde laget middag. Men nei,han hadde vasket så jeg kunne like gjerne av. Det ble til at alle sammen ryddet av, det var jo egentlig ikke noe problem.

Men jeg ser at han reagerte, ble liksom litt stille/avvisende. Jeg spurte ham om han reagerte på at jeg sa han kunne rydde av, og det viste seg at det gjorde han! Jeg syns det er litt smålig. Til vanlig er det han som lager mat, og da rydder jeg! Og ofte er det jeg som vasker huset.

Uansett så syns jeg det er teit av ham å bli sur. Jeg sa det med et smil om han kunne rydde av bordet. Det var overhodet ingen diskusjon eller dårlig stemning.

Så hvorfor trenger han å reagere slik? Og jeg merker jeg blir stresset nå. Jeg vil ikke han skal bli sur på meg. Jeg merker jeg reagerer på det. Selv om jeg ikke syns han har NOEN grunn til å være sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi la oss i går kveld, så spurte jeg sambo om han hadde hatt det kjekt. Han sa det hadde han, men at han syns det var unødvendig av meg å si at han skulle rydde av bordet. Syns det var litt fremskritt jeg, for nå var det HAN som tok opp temaet! :) Vi diskuterte litt rundt det, og det viste seg at han følte at jeg mente at han gjorde for lite i huset. Jeg måtte jo si at det var ikke det jeg hadde sagt, bare spurte han om han kunne rydde av bordet. Så hvorfor han hele tiden tolker meg feil det vet jeg ikke, men jeg syns det er dumt.

Han måtte smile litt og tror kanskje han ble litt flau da jeg sa at det faktisk vanligvis var HAN som spurte meg om jeg kunne rydde av bordet siden det er han som pleier å lage mat. Han måtte innrømme at det faktisk stemte, og da ble han nok litt flau! ;) Og at jeg ikke pleide å bli sint på ham.

I morges vekket han meg med speilegg og bacon på sengen! :)

Han viser at han prøver å jobbe for forholdet vårt nå, og det setter jeg veldig pris på! :)

Han er ute i butikken nå. I dag har vi tenkt og rydde litt i huset, få opp noen skyvedørsgarderober, henge opp noen bilder osv.

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange smil på deg for tida. Og det ser ut til at du alt i alt har det ganske fint med deg selv og med forholdet. Og selv om han missforsto deg litt da du ba han rydde av bordet, så fikk dere jo klaret opp i det etterpå, og det er kanskje det viktigste. Neste gang du ber han rydde av bordet kommer han nok i alle fall ikke til å reagere på samme måten. Så om det er noen missforståelser mellom dere i ny og ne så får dere heller finne ut av dem en etter en. Ingen er jo tankelesere så missforståelser vil det alltid bli mellom mennesker. Men bare man klarer å finne ut av missforståelsene så gjør jo ikke det så mye.

Ha en fin dag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding Fakse! :)

Joda ting har gått MYE bedre siste dagene mellom oss! I går hadde vi nok en fin dag. Vi ryddet litt i huset, dro på Ikea og handlet litt, og dro deretter til min søster og spilte spill og spiste god mat! :)

Han er så mye mer oppmerksom mot meg nå. Han holder mye mer rundt meg, styrker meg på kinnet, og er mye mer tilstedet. Jeg merker spesielt endringer på måten han styrker på meg. Det er liksom litt mer følelser med? Også tar han mye mer iniativ til ...... ;) Det er jo et godt tegn da! :sjarmor:

Jeg tenkte å forandre overskrift på dagboka, men vet ikke hvordan jeg kan gjøre det? Evt at jeg lager meg en ny dagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du trykker på endre i det første innlegget ditt, kan du gå inn å redigere tittelen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi hatt en relativt rolig dag. Vi har jobbet endel i huset med blant annet å montere opp en skyvedørsgarderobe som ble skikkelig fin. :) Vi har også montert opp et skap på kjøkkenet. Nå begynner leiligheten å ta form ja. :)

Ellers har jeg hjulpet ham litt med å redigere videoen fra turen hans.

Snart på tide og krype til køys. Tidlig opp på jobb i morgen tidlig.

Om 1 uke er vi i England på ferie. Blir spennende. Er første gang jeg skal reise på ferie med fly.... jeg har vanvittig flyskrekk og har stort sett alltid unngått det. Men denne gangen SKAL jeg klare det!!!

Ha en god natt alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikker på at flyturen kommer til å gå fint. Du er så målrettet for tida, og det ser ut til at du klarer det meste du setter deg fore, og innstillinga di er vel kanskje det aller viktigste i sånne sammenhenger.

Så flinke dere er som styrer og ordner i leiligheta. Vi har også masse som skal gjøres i huset, men mye står på vent i påvente av tiltakslyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Hei hei!

Hvordan går det med deg?

Det virker jo som om han virkelig har tatt seg sammen. Og det betyr jo mye at han viser at han vil jobbe med forholdet.

Hvordan føler du at dere har det nå da? Er du fortsatt mye usikker?

Stor natta- :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...