Gå til innhold

På vei mot et bedre forhold


jenta27

Anbefalte innlegg

Takker for innlegg! :)

Det jeg merket så godt i går var at jeg syns det var godt å ha noe å holde på med på egenhånd, som å male terassen. Da slapp jeg liksom å tenke på hva han mener og tror hele tiden.

I ettermiddag skal vi på en liten fjelltur, og jeg har pakket sekken med en flaske hvitvin, litt ost og kjeks. Vi har 2 årsdag i dag! :)

Han vet ikke noe om planene, bare at jeg har planlagt noe.

I dag har jeg dessuten fått en god tillitserklæring på jobben. Jeg skal få være med å ha et intervju på nye kandidater til en av stillingene på jobben. Det har jeg aldri gjort før, men syns det blir veldig spennende! :)

NB! Samboer har ikke sagt noe anngående dagen i dag. Han har ikke sagt gratulerer med dagen eller noe, men det skal ikke hindre meg i å ha det bra! Jeg kan bli skuffet selvsagt, men latt det være med det. Så får vi se i kveld om han har tenkt ut noe han også?

Jeg skal gi en rapport om hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Godjenta79

Dere kommer sikkert til å kose dere uansett vet du, samboeren min husker aldri årsdagene våre for at vi ble sammen, og gjør det ikke selv heller for den saks skyld. Han kommer sikkert bare til å bli veldig glad for at du har planlagt og laget i stand overraskelse til han. Håper dere får en fin og superromantisk kveld sammen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

Mannen her glemmer ALLTID dagene våre :grine: He he, neida. Er ikke noe særlig lei meg for det - glemmer jo like lett selv :forvirret::ler: Vi har aldri feiret noe spesiellt.. Jo når jeg tenker meg om; treårsdagen feiret vi :) Ellers har jeg bare sagt til han at jeg liker blomster en vanlig tirsdag.. Jeg tørker alle blomstene jeg får fra ham. De ligger på skapet vi har på kjøkkenet. Og jeg som egentlig ikke liker tørkete blomster :ler: Jaaa :sjenert:

Sorry for all uinteressant babling... Tok jo helt av dette! :overrasket:

Gratulerer med dagen deres, du er veldig søt som har planlagt slik for dere!!!

Endret av Neffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god dere er alle sammen! :)

I dag er jeg kommet tidlig på jobb. Skal være med å intervjue noen kandidater til et ledig vikariat. Jeg har aldri gjort det før, men er kjempestolt over å ha fått den tilliten av sjefen! :)

Det ble ikke til at meg og sambo gikk opp på fjellet i går. Vi var begge to veldig trette og slitne. Istedenfor så dro vi på picknick på en plass nede ved sjøen, akkurat samme plass hvor vi var for 2 år siden. Det var sol, og vi var der alene og spiste ost og kjeks. Var veldig koselig! Samboer sa han var heldig som hadde en så snill kjæreste! :) Vi lå og pratet sammen om vær og vind, og bare lyttet til fuglene som kvitret.

Vi dro hjem og jeg hoppet i køys allerede kl 21.30 fordi jeg var helt utslått. Sambo la seg ikke før mye senere.

I morges igjen så kom usikkerhetsfølelsen min tilbake. Tror det har noe med tiden på dagen og gjøre, for det har jo ofte vært om morgenen jeg får denne ekle følelsen. Han er liksom stille om morgenen. Han er et typisk A-menneske som er raskt oppe om morgenen. Jeg føler liksom for å få bekreftelse fra ham HELE tiden.....

I tillegg begynte jeg å tenke på at han ikke ga meg noe i går. Ikke et kort, ikke en blomst, ingenting. Tenkte ikke så mye over det i går, men nå tenker jeg.....

En annen ting er at jeg så gjerne vil prate mer med ham. Vi har ikke snakket om forholdet siden mandag. jeg er redd for at ved å ikke snakke åpent om forholdet så vil vi falle tilbake til der vi var før han dro.... og jeg er litt lei fordi HAN ikke tar iniativ til å prate. Høre hvordan det går med meg osv.... Nå skal vi jo til terapeuten i morgen, så det kan jo bli spennende.

Ha en god dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at dere hadde det hyggelig i går.

Jeg syns ikke du skal tenke så mye på at du ikke fikk hverken blomster eller kort eller noe i går. Jeg har en mann som elsker meg over alt på jord, men han er heller ikke flink til slike ting. Tror faktisk ikke gutter tenker så mye på slike ting.

Ellers så skjønner jeg at du har lyst til å snakke med han om forholdet deres, men som jeg skrev tidligere syns jeg du skal la det bero til dere har vært i terapi-timen i morgen. Det kan løsne på veldig mange ting, og det kan hende at han rett og slett er litt redd for å snakke med deg om det for tiden, fordi han ser at du blir usikker og redd av det.

Prøv å tenk positivt!!!! Du så jo hvor godt det fungerte den andre dagen da du ikke ringte han og la planer uten å snakke med han først!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

jeg er helt enig i det villemo69 skriver jeg :)

Det høres også ut som han kanskje er redd for å rive opp såret...

Vent til i mrg du, tålmodighet har du! Det vet jeg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villemo69

Jeg vet dessverre at min samboer er av den sorten som alltid har pleid å gi meg gave og huske viktige datoer..... derfor ble jeg litt trist. Han har egentlig pleid å være romantisk, men det er som sagt tidligere lenge siden sist, kanskje 1 år siden?

Fikk sånn akutt lengsel etter ham nå. Hadde vært så kjekt å høre stemmen hans. Tenk om han kunne ha ringt meg og sagt hei, og at han savnet meg og gledet seg til å se meg igjen? Jeg har såå lyst å ringe ham nå, få en bekreftelse på at han elsker meg, men skal prøve å la være.

Kommer ikke til å se han noe særlig før kl 20 i kveld pga lang dag på jobben. Men uff, savner sånn å prate med ham.... savner de gode og nære samtalene der vi prater om fremtids drømmer osv. Der jeg kan føle at vi er samboere, kjærester og riktig for hverandre. :forvirret:

Jeg stusser litt over at han vil ha sex med meg uten beskyttelse, og at han ikke har tatt det opp som tema i det hele tatt. Har han unngått temaet fordi han ønsker barn med meg nå? Vi hadde jo før han sa han skulle flytte fra meg planlagt og begynne å starte aktivt nå etter Peru turen. Eller er det fordi han regner med at jeg har kontroll over de sikre periodene? Jeg skulle selvsagt ha spurt ham om dette, men jeg får det ikke til. Hadde vært så godt å vite hva han tenker om de tingene! Jeg selv tenker det er lurt å vente litt med å prøve å bli gravid, hvertfall til vi har vært på sommerferie. Kan være greit å bli mer trygg på forholdet igjen, og at vi har klart å skape et stabilt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjenta79

Er nok lurt å vente litt med barn til det har stabilisert seg hos dere ja, men rart han ikke sier noe om det - kanskje han bare har glemt at dere ikke bruker prevensjon, hehe :)

lykke til imorgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt sikre perioder som eneste prevensjon siden oktober i fjor, så han har nok ikke glemt at vi ikke bruker prevensjon nei! ;) Men jeg reagerer litt på at han ikke har spurt hvor langt jeg har kommet i syklusen, for det har han alltid pleid å gjøre...

Eller er ikke denne dagen like god som de forrige dagene. Jeg kan ikke si hva det er, men det er hvertfall en følelse jeg har. Har ikke pratet så mye med ham i dag, men det lille jeg har sett ham har ikke vært så altfor bra. Jeg hentet ham på jobben rundt kl 18. På vei hjem så spurte jeg han hva om han gledet seg eller gruet seg til vi skal i terapi i morgen. Han sa han verken gledet seg eller gruet seg. Jeg spurte også hva han forventet av terapien. Han sa han forventet å få tips og råd til hvordan vi kan få det bedre, og at en tredjeperson kan hjelpe oss til å se på forholdet fra en annen synsvinkel (jeg som trodde at forholdet var bra siste uken...?)

Så sov han middag og deretter dro han ut. Mer har ikke skjedd i dag, men jeg merker at jeg er veldig reservert. Jeg vil ikke kose og klemme så mye, og kan kanskje oppfattes som sur/avvisende? Jeg vet ikke..... men jeg har da bedt om noen klemmer i dag da. Jeg syns det er ekkelt når det blir slik stemning. Ekkelt fordi jeg da blir usikker. Jeg skulle så gjerne sett det stråle i øynene hans hele tiden. Se smilet hans.

En ting jeg har reagert på i dag var da han ringte til meg på jobben for å høre hvordan intervjuene hadde gått i dag. Han virket liksom å trøtt/daff/uengasjert? Og slik har han vært mye siste halve året. Når vi prater så er det liksom ikke så mye dynamikk i samtalen, veldig lite smil og ansiktsutrykk. Dette syns jeg er vanskelig..... Jeg er nemlig selv en person som stort sett smiler mye. Hvis jeg ikke smiler så er det fordi jeg ikke har det så bra eller er sur eller noe sånt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link Morroklumpen! :) Jeg får sette meg ned og lese en dag jeg har god tid. Engelsken min er nemlig veldig dårlig! ;)

Ellers har vi hatt en grei kveld. Vi var på besøk hos en venninne av meg som er høygravid. På turen hjem så spurte han hvilke navn jeg syns var fin. Jeg nevnte noen navn, og sa at spesielt ett navn likte jeg godt. Og at hvis jeg får en jente engang, så skal hun hete det. Da svarer han "ja, men hva skal VÅR jente hete"? :) Resten av bilturen satt vi og pratet om forskjellige navn. Koselig samtale! :)

Jeg syns hvertfall det virket positivt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det snart helg. Jeg er i mye bedre humør i dag! I natt så snudde samboeren seg mot meg og holdt rundt meg. Dette har han ikke gjort på 1 år (fordi jeg egentlig ikke liker det), men det var så godt å kjenne armene hans rundt meg en periode i natt! :)

Jeg er nå ferdig med jobbintervjuene for denne gang. Jeg er veldig godt fornøyd med egen innsats. Syns jeg klarte det fint jeg! :)

Snart skal jeg og sambo dra til familieterapeuten. Blir spennende! Litt sommerfugler i magen har jeg. Ute skinner sola fra skyfri himmel. Skal bli deilig med helg.

Ha en fin dag alle sammen. Jeg skriver mer senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :)

Timen hos terapeuten gikk veldig bra. Som villemo69 sa det så var det som om vi snakket et annet språk hos terapeuten. Begge to fikk prate like mye, og terapeuten veiledet og kom med spørsmål. Jeg fikk en følelse av fellesskap, og samboeren sa til meg like før vi gikk inn til terapeuten at han egentlig ikke følte vi hadde så behov for å gå der nå, for vi hadde hatt det veldig bra sammen i det siste. Han mente at dersom vi hadde hatt det slik som nå hele tiden, så hadde vi ikke trengt å gå i terapi. :) Jeg sa jeg å for så vidt var enig, men jobben vår nå er å få det til å fortsette å være bra slik at det ikke bare er en forbigående periode. Tror terapeuten var fornøyd med oss. Vi har avtalt ny time om 4 uker.

Da vi gikk ut så sa sambo til meg at han syns vi hadde vært flinke begge to! :)

Nå etter samtalen med terapeuten så har vi hatt det veldig bra. Har ikke vært noe kyss og kos, men likvel føler jeg en mer ro akkurat nå. Han SER meg liksom litt på en annen måte tror jeg, og det er godt å merke. Regner vel egentlig ikke med at det varer så lenge, men da vet jeg hvertfall at det er noe å bygge videre på :). Også har vi noe å jobbe mot til neste gang. Tror sambo fikk en liten aha opplevelse der inne. At han må bli flinkere til de små ting. En rose, en lapp på speilet, et stryk på kinnet osv. Han sa selv at grunnen til at han ikke hadde vært så flink til det etter at han kom hjem var fordi han på en måte holdt litt igjen, for han trengte lengre god periode for å åpne seg igjen.

Jeg tror vi skal klare dette jeg! :)

Han var i dag også mer frempå når det gjelder å planlegge hvordan vi skal ha det i hagen, og at vi må bestille flybiletter nordover til julen.

Takk skal alle ha for god oppmuntring og støtte i denne vanskelige perioden! :)

Jeg skriver mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kom temaet barn opp til diskusjon. Da vi la oss ville han ha sex. Jeg måtte da si til han at det var en farlig dag, og at han måtte være forsiktig. Han sa "men tenk om jeg ikke vil være forsiktig?". Jeg sa at det måtte han. "Ja, men jeg vil ha deg", sier han. Jeg sa jeg var glad for å høre det, men at jeg trengte tid på å bli trygg på ham igjen, og at jeg ville vente til etter sommeren fordi nå ville jeg bare kose meg og ha det fint med ham. "Jamen dette kan jo være en del av det å ha det fint ilga", sa han.

Det ble ikke noe sex i går kveld. Jeg holdt på mitt, og sa det var viktig for meg å vite at jeg var i et stabilt forhold, men at det ikke var noe annet jeg ville enn å få barn med ham. Han ble litt stille, og jeg fikk den ekle følelsen i magen igjen. Jeg spurte om han ble lei seg eller oppgitt eller noe, han sa han ikke ble noe. Jeg spurte om vi kunne prate litt om dette å få barn, men det ville han ikke. Han sa det var så fjernt for ham, og jeg tror han blir stresset hvis vi prater om det.

Så nå sitter jeg her da. Han ga meg jo et tillittserklæring i går med å si at han vil ha barn med meg, men jeg ble bare litt forvirret jeg. Han snur liksom så fort.... fra å ville flytte fra meg til å ville ha barn. Hva skjer? Jeg ønsker å prate med ham, men har forstått det slik at han helst ikke vil snakke om det temaet. Tidligere har han sagt at han blir stresset hvis vi skal planlegge å få barn, at han har mest lyst til å se hva som skjer. Hvis vi blir gravide, så er det fint, men han vil ikke planlegge det.

Jeg er litt stolt av meg selv som klarte å si nei til han i går kveld fordi det føltes riktig for meg, men samtidig litt ekkel følelse i magen. For det er jo ingenting jeg er mer klar for enn å få barn!!! Men jeg er redd for at den fine utviklingen vi har hatt nå sa kan bli ødelagt. For hva om jeg blir dårlig i svangerskapet? Kvalme, oppkast, angst osv. Er det ikke da best om vi har hatt en lengre god periode FØR jeg blir gravid?

Blir glad for innspill fra dere kloke mennesker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...