Gå til innhold

På vei mot et bedre forhold


jenta27

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da er det gått 2 dager siden sist jeg skrev i dagboka mi. Disse dagene har flydd av gårde. Jeg har passet nevøen min, jeg har besøkt ei venninne, jeg har høytrykkspylt terassen (!), vært i middagsbesøk mm. I tillegg var jeg hos psykologen min i dag. De siste dagene har vært mye bedre. Og vet du hva, i dag var dagen samboeren min sa han kanskje skulle ringe til meg, men han har ikke ringt. Og det fine er at jeg nå takler det helt fint! :) Jeg regnet ikke med han skulle ringe fordi han sa at han kanskje skulle få tid, og at han ikke helt visste når han kom til byen. Så da regner jeg med at han ennå ikke har kommet seg frem til byen, og at hna kanskje sender en mail i løpet av natten i stedenfor. Den samtalen vi hadde på søndag kveld gjorde sååå utrolig godt for meg!!!! Så uansett om HAN likte den eller ikke, så var det HELT nødvendig for meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen!

En ny morgen, og jeg har akkurat kommet meg på jobb. Jeg fikk mail fra ham i natt, men må innrømme at jeg nok en gang ble skuffet. Mailen var like kort som de andre gangene, og ingenting om hvordan jeg har det etter siste samtalen vi hadde på søndag da jeg knakk sammen. Han nevnte det ikke engang. Så ja, jeg er skuffet og litt lei meg, men nei, det skal ikke knekke meg! Men å føle seg skuffet/sviktet er en følelse jeg ikke klarer å skyve vekk. Nå regner jeg ikke med å høre fra ham før søndag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neida, tristheten var ikke forsvunnet likevel, den kom tilbake nå.... Jeg fikk nettopp en fellesmail fra ham som han har sendt til mange. Der stod det om hva han hadde opplevd. Alt fra apekatter, ville fugler, 4300 meters høyde, jungelen og til og med hoppet i strikk. Nå står rafting for tur. Og jeg kjenner tårene presser seg på for alvor nå. Jeg blir så trist....

Tanker som presser på er at jeg skulle ønske at det var med MEG han delte sin livs opplevelse, og ikke med andre fremmede folk. De mailene han har sendt til meg inneholder egentlig bare korte setninger, mens fellesmailene han sender beskriver mye mer hva han har opplevd. Jeg blir bare trist av det. Jeg føler at jeg ikke er rett for ham......at han hadde passet sammen med en jente som var mye tøffere enn meg, og som gså ville oppleve verden, og ikke jeg som har flyskrekk og mange andre redsler...... Han deler ikke disse opplevelsene med meg, men med alle andre... Jeg føler bare sånn avstand mellom oss nå, og det syns jeg er vanskelig. :tristbla:

Jeg syns det er vanskelig å ikke kunne prate med ham når jeg vil. Når jeg nå nettopp fikk mail fra ham, så vet jeg at han sitter på en internettkafe, men likevel er han så langt vekke. Jeg skriver mail til ham, men jeg vet at han kanskje ikke får mailene før om flere dager....

Også er jeg trist fordi jeg hadde håpet at han kunne ha spurt hvordan det gikk med meg i mailen han sendte i natt, eller hvertfall beskrevet at han ikke hadde tenkt å gå fra meg, og at turen hadde hjulpet ham å se det.....og at jeg ikke trengte å være redd mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Sorry men jeg forstår virkelig ikke hva du blir så lei deg for!!! :forvirret:

Han sender jo egne mail kun til deg og sier at han savner deg og elsker deg hver eneste gang han har mulighet!! Fellesmailene skriver han for å gjøre det enklere for seg selv (det gjorde jeg alltid da jeg skrev mailer da jeg var på tur). Husk at det er andre enn deg som lurer på hvordan han har det, og han har selvfølgelig lyst til å dele opplevelsene sine med mange!

At dere er forskjellige er en annen ting, men det må bli opp til dere å avgjøre om forskjellene er så store at de ødelegger for forholdet.

Jeg synes du må ta deg sammen. Du forventer forferdelig mye av han! Det kommer bare til å skyve han (eller deg) bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyra!

Takker for ærligheten din, jeg trenger av og til å høre det! Ja, jeg forlanger nok mye av ham, men du skal vite at han ikke vet at jeg nå og tenker alle disse tankene! Jeg velger å bruke dagboken min til å skrive ned vanskelige tanker, så kan jeg kanskje se tilbake på dem senere. Og jeg setter umåtelig pris på alle som svarer på innleggene mine. Dere er med på å hjelpe meg til å bli et bedre menneske!

Det eneste "negative" jeg har gjort ovenfor ham i løpet av disse 3 ukene er å knekke sammen i gråt da jeg pratet med ham sist. Jeg sa ingenting om at jeg syns han skrev for korte mail eller hva jeg savnet. Jeg sa heller ingenting om at han ringte for sjelden eller at jeg hadde vansker med å glede meg på hans vegne siden jeg helst skulle ha sett at han kunne dele gleden med meg. Dette er ting jeg igrunn bare skriver i dagboka mi, og som jeg prater med noen nære venner om. Det er min måte å få utløp for frustrasjonene på, og kanskje få hjelp av andre til å se situasjonen fra andre sider også! :)

Når jeg sender mail til ham, så prøver jeg å legge vekt på positive ting, men jeg nevner selvsagt at jeg tenker på ham og savner ham også, men aller mest så prøver jeg å bare være positiv. Jeg skriver heller ikke lange mailer til ham.

Foresten har jeg nå nettopp vært ute og spylt ferdig terassen så den er klar til å males. Jeg har også klippet plenen (selv om jeg har allergi for gress, og det gikk faktisk greit!). Jeg ønsker å overraske ham med at jeg har tatt iniativ til å pusse litt opp mens han har vært vekke. Og at jeg velger fargene selv og gjør det jeg mener er bra.

Så HELT på bærtur er jeg nok ikke, men er av og til langt på jorde ja! ;) Som sagt så svinger det utrolig mye, som en jo-jo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Neffi :)

Det er mye jeg kunne tenkt meg å få gjort ferdig før han kommer hjem igjen, men jeg ser at tiden ikke strekker til når jeg har full jobb i tillegg. + at jeg trener ganske mye for tiden. Men det jeg hadde tenkt å gjøre var å male begge terassene våre. I tillegg luke litt i hagen, og kanskje henge opp noen bilder. Altså gjøre de tingene som JEG klarer og gjøre, og som jeg ikke er avhengig av andres hjelp til. Får jeg hjelp av andre, kunne jeg tenke meg å montere opp en skyvedørsgarderobe som jeg får i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Så gode dere er! :) Takker for masse positiv støtte og INGEN vonde ord fra dere! Og tusen takk til Vampyra, Neffi, Godjenta og Gopia som har vært faste følgesvenner! :)

Jeg setter pris på det!

En super helg til alle dere og!

Jeg skal snart hjem fra jobb nå. Så tenkte jeg å kanskje handle malingen, for så å sitte barnevakt for nevøen min i kveld.

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Gjett hvem som er stolt nå da? :klappe:

Jeg har nettopp malt den ene terassen! :) Jeg valgte farge som er lik til huset. Så gjenstår det bare 1 strøk til en annen dag, + litt rundt karmene, så er den ferdig! Så er det å begynne på den store terassen..... får håpe på mye godvær neste uke da, selv om det egentlig er meldt regn hver dag.....

Men uansett, jeg er igang, og det vil han se når han kommer hjem uansett! Og at været ikke var bra, er jo ikke min feil!

CU :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neffi

Hei!!

herregud så effektiv du er! Du har virkelig ting å gjøre - heletiden! ;) Jeg blir nesten litt stresseet jeg da, når du er så flink, og dessuten; det føles som hele verden gjør så mye mer enn meg :legrine: Neida du er KJEMPE flink. Du hat tatt deg selv skikkelig i kragen i løpet av disse ukene - imponerende i alle retninger :overrasket:

Ha er flotters helg! Vi snakes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo! ;)

Er litt stolt av meg selv nå da. Jeg sto opp med nevøen min klokken 8 og stelte ham og ga ham frokost. Så dro jeg til en malerforetning og kjøpte maling til den andre terassen på 18 m2. Jeg dro hjem, og begynte å male. Så nå er jeg akkurat ferdig. Brukte 3,5 timer, og hadde ikke en eneste pause. Jeg syns det ble ganske bra også faktisk, så nå er jeg stolt! :klappe:

Tror jeg tar meg fri fra arbeid resten av dagen, og kanskje jeg maler videre i morgen (karmer og en mur).

Det hadde meldt regn til dagen i dag, men jeg NEKTET og godta det, så jeg bestemte meg for å male likevel også håpe på det beste. Og nå titter jammen meg sola frem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen!

Hmmmm, så skjedde det igjen. Som nevnt tidligere har jeg i perioder vært plaget med invalidiserende angst. Sist periode var i 2002. Etter den tid har jeg fungert bra. Det som utløste det den gang var at jeg våknet med svimmelhetsanfall om natten. Jeg våknet av at rommet gikk helt rundt, og at jeg var sikker på at jeg skulle besvime. Min angst har alltid gått ut på redselen for å miste kontroll at da mest på det å være redd for å besvime eller være svimmel. I 2002 da denne episoden skjedde, så fikk jeg slik angst i ettertid at jeg var invalidisert i 3 månder.

I natt skjedde det igjen! Altså akkurat den sammen ekkle måten å våkne på. Jeg våknet av at at jeg var skikkelig svimmel. Det varer vel kanskje 5-10 sekunder til jeg får våknet skikkelig og reist meg opp. Deretter er jeg bare ør. Så i natt har jeg knapt sovet. Jeg har nok lagt skikkelig anspent, og våknet igjen hver time. Svimmelheten kom 2 ganger i natt. Denne gangen NEKTER jeg å la det ødelegge for meg! For dersom jeg nå på nytt kommer inn i angsthelvete, ja da kan jeg si takk og farvel til samboeren min. For DET takler han ikke!!!

Jeg har som dere vet presset meg ganske hardt i det siste, så nå tenkte jeg å ta hensyn til meg selv og hvile. Lurte på å sykemelde meg 1 uke og dra til en venninne for å koble av. Legge alle arbeidsoppgavene på hyllen, og la det som skjer få skje. Jeg kan ikke spille med helsen min lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Det høres ut som en lur ide å reise bort litt ja! Fordelen din nå er at du har vært igjennom det en gang og har derfor større mulighet til å komme deg gjennom det!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...