Gå til innhold

På vei mot et bedre forhold


jenta27

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Så godt å høre at du er på riktig spor!!! Men du må ikke gå ned mer da! Dytt heller innpå søtsaker og fetere mat hvis du ikke klarer å spise så mye. Eller middag tre ganger om dagen ;)

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg kommet hjem. Jeg klarte ikke lese i dag heller, så jeg dro like hjerne inn til sentrum og gikk og koste meg i sola. Deretter grillet jeg hos min søster. Er godt å være med andre, godt å gjøre kjekke ting. Men med en gang jeg skulle dra fra min søster og kjøre hjem, så merket jeg tristheten sige på. Jeg savner samboer sånn! I morgen regner jeg med å høre fra ham igjen, så jeg kommer til å trippe litt!

Jeg prøver å kjenne etter hvordan jeg har det. Hva jeg liker å gjøre. Jeg liker å grille, jeg liker å bare gå rundt i byn og kjenne sola varme. Jeg liker å passe nevøen min, jeg liker å ta ting litt på sparken. Jeg kjente litt på den følelsen i dag, at jeg kunne velge å gjøre akkurat det jeg vil uten å måtte informere noen om hvor jeg er eller når jeg kommer hjem. Det var litt godt. Men samtidig så savner jeg samboer og føler meg tris. Det svinger sånn at jeg blir helt forvirret!

Eksamen har jeg ikke lest noe på i dag. jeg har funnet ut at jeg prøver å gå opp til eksamen med det jeg kan i dag. Enten går det bra, eller ikke. Det er ikke jordas undergang. Akkurat nå er det viktigere for meg å prøve å ha det bra med meg selv. Jeg var forresten og kjøpte terasserenser i dag, så kanskje jeg prøver å rengjøre terassen i morgen? Det er hvertfall en av de tingene jeg har lyst å gjøre ferdig før samboer kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vil bare si at jeg synes du tenker veldig fornuftig. Du er rasjonell, og du tenker over hva som er best for deg, selv om du har det vondt. Jeg tror den prosessen du har starta på nå er veldig bra for deg, selv om du har tunge dager og tenker mye. Du mister ikke fattningen og graver deg ned i elendighet selv om du gir deg selv lov til å kjenne på smerten, og det får meg til å tro at du er tøff nok til at du kommer styrket gjennom dette. Og det er helt naturlig å nyte at man er gressenke samtidig som man savner kjæresten. Sånn har jeg det alltid når mannen er bortreist, og han har vært borte ganske mye med jobben sin. Fortsett med å lytte til deg selv slik du gjør nå, og fortsett å skrive her inne for det virker som om det gjør deg godt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fakse! :)

Tusen takk for oppmuntring! Ja det gjør meg godt å skrive her inne, og det er kjempehyggelig å få så mange positive tilbakemeldinger fra dere! Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger. Det får meg til å føle at jeg ikke er alene her i verden. Dere hjelper meg gjennom denne prosessen! :)

Nok en gang: Takk ALLE sammen!

Og ja, jeg har en tøff tid forran meg, men jeg har noen lyspunkter innimellom, og de lever jeg for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Så var det nok en grinekveld. Jeg er så trist.....:( Jeg har ikke klart å gjøre noe i ettermiddag, og heller ikke spist noe. Jeg savner samboer noe helt for jævlig!!! Og nå nettopp logget jeg meg på maskinen igjen, og så da at jeg hadde fått en ny mail fra samboer. Han skrev en kort mail og fortalte litt av hva han hadde opplevd. Til avslutning skrev han at det i går kveld hadde vært stjerneklart, og at han hadde sittet og sett på månen og tenkt på meg og at han savnet meg. Jeg griner som det rister nå. Vet ikke hvorfor? :grine: Jeg er bare å trist! Det er som om en kniv skjærer meg i hjertet! :tristbla: Hvorfor blir jeg enda mer lei når jeg får mail fra ham da? Er det fordi jeg hadde håpet på litt lengre mail? Fordi jeg hadde håpet at han skulle legge ut alle følelsene sine på mail? Si at han elsker meg over alt og vil dele resten av liet sitt med meg? Si at han syns han hadde vært dum som hadde sagt det han sa før han reiste og at han angret på at han ikke tok med telefon? Si at han syns det var vanskelig å ikke få prate med meg så ofte fordi han gjerne hadde ønsket å få høre stemmen min litt oftere. Kanskje skrive at han håpet jeg hadde det bra, og at jeg ikke var så lei meg fordi han hadde funnet ut at han elsker meg og vil leve resten av livet sitt med meg?

Jeg vet ikke, men jeg ble hvertfall mer trist av å lese den korte mailen. Han skrev det ikke var telefon på hotellet, men at han skulle se om han klarte å fikse noe likevel....

Jeg er så trist, hjelp meg!!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg skjønner ikke hvorfor du blir lei deg av en sånn mail jeg da :forvirret:

Han sier jo rett ut at han tenker masse på deg og savner deg!!! Hvis ikke det er positivt skjønner jeg ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vampyra

Selvsagt er det positivt at han skriver han savner meg, men jeg opplevde bare en enorm tomhet inni meg. Jeg skrev jo at jeg ikke forstod hvorfor jeg ble så lei. Men sant var at jeg FØR jeg logget meg på maskinen var utrolig trist, men så ble jeg bare mer trist av å lese mailen. Jeg har INGEN god forklaring på hvorfor. Mulig jeg savnet han mer? Mulig jeg er redd for at JEG ikke klarer å tilgi ham? Mulig jeg har fått en kraftig depresjon om ikke slipper taket så lett? Jeg vet ikke, men jeg følte meg så uendelig trist hvertfall. Jeg HÅPER inderlig at jeg får prate med ham i dag. Jeg sendte en mail til ham i går kveld der jeg skrev at jeg savnet ham utrolig mye, og at jeg håpet på å få høre stemmen hans. Jeg skrev også at jeg elsket ham for alltid. Jeg bare MÅTTE få det ut. Jeg har til nå ikke sendt slike mailer til ham i det hele tatt, men følte behov for å beskrive følelsene mine for ham litt sterkere enn jeg har gjort tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

En kraftig depresjon er det iallefall ikke! Da hadde du ikke klart å gå ut døra!

Men det kan jo hende du er i en liten depresjon, og det er helt normalt når man har kjærlighetssorg som du har nå. Jeg synes ikke mailen din gjør noe, han trenger kanskje å høre det han også? Vi får krysse fingrene for at du får snakket med han i dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg holdt på med eksamensforberdelser frem til nå. Jobbkollegaen min gikk nettopp. Jeg har ikke hørt noe fra ham ennå, men jeg vet at kl bare er 10 hos ham nå. Jeg tenkte å ta meg en tur ut på et fjell som ligger her vi bor. Da blir jeg sikkert vekke i vel 1,5-2 timer. Så kanskje jeg har hørt fra ham når jeg kommer hjem? Jeg har mest lyst å bare sitte inne og vente på mail/telefon fra ham, men jeg kan ikke tillate meg å være så passiv. Jeg føler behov for å komme meg ut litt for å friske opp i tankene, for jeg har tross alt en eksamen i morgen som venter. Så får jeg håpe at han ikke ringer akkurat når jeg er ute da.

Dagen i dag har gått relativt greit til nå. Jeg har vært opptatt fra jeg stod opp i morges og frem til nå. Dessuten er det nydelig vær ute! :)

Jeg skriver mer senere, forhåpentligvis har jeg hørt fra ham da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

Hei :klem:

Jeg vil bare fortelle deg at jeg forstår hvorfor du blir lei deg av en relativt kort mail! Da du selv har tusen ord på lager, og kjærlighetserklaringene ligger på tungespissen....så er det ikke bare å godta, helt..! Du vil jo bare ha din sterke lengsel og kjærlighet bekreftet på samme måte som du selv ville ha vist den til ham :)

...

Men, han er ikke som deg :) Han kommer ALDRI til å bli som deg. Han bruker muligens ingen større fraser og ord for å beskrive sin forelskelse til deg. Kanskje han har noe å lære? Kanskje dere begge vil finne veien mellom dere - språket - som gjør det så mye lettere å forstå - selv om dere ikke bruker samme ord nå.

Kjenner du ham ikke? Vet du overhodet ikke hva en mail der han skriver; jeg ser på månen og tenker på deg, vet du ikke hva det betyr _for ham_?

For jeg vet ikke! :forvirret: Du er den som burde vite - og stole på at selv om dere er forskjellige som personer, likevel kan elske hverandre... like høyt. Ord er sjelden det som beskriver en stor kjærlighet.

Men uannsett!, du behøver en stor bekreftelse fra han, som kan forklare hva DU BETYR for han. _Hva_ han skal gjøre - hvordan - når.. ? Du er den som vet hvor lang tid han har på seg.

Det kan være mange måter å vise deg og overbevise deg, men en ting er sikkert; Du SKAL bli overbevist om at du er elsket. DET forjener du, og det mener jeg helt ærlig, at det er noe som skal komme fra han - genuint, fra hjerterota. For det er IKKE helt greit og stikke avsted på ferie med denne (jeg vet, jeg vet - det var vel ikke den helt siste) siste hilsen du fikk fra ham. Vil han prøve, skal han gjøre det ordentlig og helhjertet. Og han skal ha et interesse av å vise deg at han nå MENER dette. DU skal ikke tvile på deres forhold - DU kan ikke vente lengre enn du allerede har gjort nå.

Du fortjener iallefall en gutt som ser DEG, og ønsker deg alt annet enn tvil og kjærlighetsorg i det lengste. Er han bleik da han kommer hjem - vel, da vet du mer enn du vil vite.

Jeg ser at du klarer deg helt bra. Jeg er veldig imponert over styrken du har :klem:

Endret av Neffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Neffi! :)

Så kjekt å høre fra deg! Og vet du hva, da jeg leste innlegget ditt begynte tårene og renne igjen. Du traff spikeren på hodet! Du beskrev mine følelser så utrolig bra!!! For det er HELT riktig at jeg hadde forventet meg mer fra ham når han nå reiste fra meg slik han gjorde. Jeg hadde forventet at han skrev litt lengre mail og at han på en måte fikk meg til å føle meg trygg på at han VIRKELIG vil fortsette forholdet som han sa. At han angret på måten ting skjedde på, og at han håpet jeg kunne stole på ham når han sier han elsker meg og vil prøve mer. Men mailene han sender meg er ikke på mer enn 4-5 linjer....... Riktig nok skriver han alltid at han savner meg masse og elsker meg, men jeg syns faktsk det er for lettvint! Han kunne godt ha UTDYPET følelsene sine hvis han VIRKELIG mener det, slik at han ikke var i tvil om at jeg forstod ham og at han hadde forsikret seg om at jeg trodde på ham. Men slike mail har jeg ikke fått....

Og ja, jeg VET han er på ferie, jeg vet jeg under normale omstendigheter ikke kunne ha forlangt så mye mer fra ham, men jeg VIL faktisk folange mer fra ham nå pga det som skjedde før han dro. Jeg mener han burde ha bekreftet sine følelser mer enn han gjør, eller la være å skrive at han elsker meg og savner meg hvis han ikke mener det!

Og ja, jeg lengter etter å fortelle ham hvordan jeg har det, hva jeg kjenner på når han er vekke. Jeg lengter etter å være ærlig med ham, og utdype mine følelser. Men jeg føler jeg ikke kan det. Jeg vil også gjerne skrive til ham en lengre mail der jeg forteller AKKURAT hva jeg tenker og hvordan det kjennes ut for meg å sitte hjemme og tvile på om jeg har samboer når han er hjemme igjen.

I starten på vårt forhold var han ENORMT flink til å si sine følelser ovenfor meg. Han sa han var glad i meg etetr 1 uke, og at han elsket meg etter 2 uker. Han ba meg faktisk flytte inn til ham etter bare 3 uker! :overrasket: Og dumme meg var jo så opp i skyene forelsket, at jeg flyttet inn etter bare 3 måneder. Vi var så utrolig forelsket og lykkelige i starten! :grine:

Når det gjelder månen han snakket om, så var det det siste han sa til meg før han gikk inn på flyet: Ikke glem å se på månen så har vi det samme vi kan se på. Han er et utrolig følelsesmenneske, og er vel ganske så romantisk. Men han har dessverre ikke vist så mye av dette til meg siste året.... :tristbla:

Jeg har foresten nettopp vært oppe på en fjelltopp, den meg og samboer pleier å gå til. Det var helt nydelig, og kjempe godt å kjenne at formen stiger. Han har ennå ikke sendt mail i dag, og jeg tror ikke han kommer til å ringe. Han er nok opptatt med masse serverdigheter, og det forstår jeg egentlig, men liker dte ikke likevel! Jeg syns han burde ha prioritert anderledes..... han burde ha prioritert å få meg trygg på ham.... :(

Hvis han ikke sender mail i dag, så tror jeg ikke jeg hører fra ham før om 1 uke fordi han skal på en ny utflukt..... Så det spørs om jeg ikke da sender han en lengre mail og sier hva dette gjør med meg, og at jeg syns han burde ha skrevet litt lengre mailer og si hva han føler for meg, HVIS han vil at dette skal fungere, hvis ikke kommer han til å ødelegge forholdet vårt.... for JEG kommer til å tvile på ham.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

Vennen!!

Det kan hende han ikke vet hvor han skal starte med å bygge opp forholdet mens han er på ferie :klem: Det er SÅ mye han vil oppleve nå, derfor er han kanskje redd for å gå for dypt inn i lengselen etter deg. JEG tror han savner deg inderlig.

Vent litt!!! Til han kommer hjem, før du trekker noen som helst konklusjon - det er først dahan er hjemme du virkelig kan vite hvilke forsikringer han gir deg.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg VET det ikke er så lurt å skrive slikt via mail, at jeg ikke har det bra, og at jeg forventer både det ene og det andre fra ham, men det er IKKE lett å la være å skrive en slik mail. Jeg lengter sååå etter å få bekreftelse at jeg blir syk!

Og en annen av årsakene til at jeg virkelig ønsker å skrive en slik mail er for å unngå at JEG trekker meg helt vekk hvis det er sjanse for at det skal ordne seg...... for det er jo ingenting jeg vil mer enn at ting blir bra mellom oss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neffi

Duuu, det er jo helt greit å skrive mail :kose: - gjør akkturat det du føler for. Men det jeg mener er at du ikke behøver å ta sorgen og frustrasjonen på forskudd fordi han ikke har skrevet det du "forventet" og så mye ønsket... Vent til han kommer hjem, og stem av først da hva du vil gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER kveldene! :grine:

Uff det er tøft hver eneste kveld nå, og hvertfall i kveld da jeg hadde trodd jeg skulle få høre noe fra ham.... :sur: Men ingen mail har kommet ennå.... han skrev i går at han skulle se om han fikk til å ringe til meg i dag, men ingen telefon har kommet. Jeg sitter og håper på mail, men vet ikke om det kommer før jeg legger meg. Skal liksom ha eksamen i morgen jeg da, skal hvertfall prøve!

Jeg føler veldig sterkt at slaget er tapt, og at jeg må komme meg videre i livet, men klarer ikke helt å gi opp håpet heller. Jeg VIL at det skal gå bra!

Men kveldene er helt jævlige!!!!

Tror kanskje jeg må gjøre noe snart, for dette går ikke i lengden. Mine følelser svinger opp og ned som en jo-jo. Jeg har klart meg OK i dag, men nå kom tårene likevel. Jeg er så skuffet for ikke jeg har hørt noe fra ham i dag. Jeg tror ikke det finnes ord som kan beskrive sterkt nok hvor skuffet jeg er, for et slikt ord finnes ikke! Dette kan ikke fortsette....... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

:klem:

:troest: Sov godt, og så må du ha LYKKE TIL i morgen. Enten går dte veien - eller så gjør det det ikke. Som du sier, det er ikke verdens undergang om det ikke skulle går bra denne gangen :klem:

nattinatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :)

Da ringte han! Og vet du hva, jeg knakk helt sammen..... jeg gren når jeg tok telefonen, visste jo ikke at det var han! Men når han sa hei, så begynte jeg å stortute! Jeg klarte ikke la være...... jeg sa alt jeg kunne si og kanskje ikke burde si? Jeg sa jeg ikke hadde det bra i det hele tatt, og at det var utrolig tøft å være hjemme. At jeg tenkte mye, og at jeg var fryktelig usikker på ham. Han sa jeg hadde ingen grunn til å være usikker. Men jeg sa jeg var det likevel pga det som skjedde før han dro. Jeg sa det var tøft å tenke så mye, og vanskelig å ikke vite om han pakket sakene sine når han kommer hjem. Han sa jeg skulle være helt trygg på at det gjorde han ikke.

Han begrunnet det med at han syns vi hadde hatt en utrolig fin uke rett før han reiste, og at han var glad for at vi hadde det bra da og at han sa det før han dro.

Det var godt å få pratet med ham, men jeg fikk jo selvsagt dårlig samvittighet nå da, for at han skulle høre at jeg knakk sammen, og at jeg gråt og ikke hadde det bra. Men for meg var det utrolig godt!!!

Jeg elsker han!!!! Håper ikke jeg gjorde det vanskelig for ham nå da siden jeg ikke var så positiv..... jeg fikk jo ikke spurt ham om hvordan han hadde det på turen engang....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en ny dag over og jeg har hatt eksamen! Jeg tror kanskje det gikk bra også, så jeg regner med å bestå! :) Og jeg er meget godt fornøyd med det etter den eksamensforberedelsen jeg har hatt. Jeg føler meg i attskillig bedre humør i dag etter å ha pratet med samboeren i går. Jeg føler meg lettet. Likevel så lurer usikkerheten litt i bakgrunnen fordi jeg nå gjorde nettopp det jeg vet han ikke liker. Jeg viste han tydelig at jeg alltid tenker negativt, og at jeg var usikke rpå ham. Jeg lå meg ganske flat og gråt nesten hele samtalen. Likevel så mener jeg at jeg gjorde det eneste rette, for jeg gjorde det som var riktig for MEG. Hvis jeg ikke hadde gjort det slik i går, så ville jeg ha fortsatt med den negative tankegangen og så ville det ikke ha gått bra når jeg skulle møte ham om knappe 2 uker. Nå kan jeg kanskje få muligheten til å tenke litt mer positivt, og kanskje møte ham med lit mer optimisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

Din samboer kan aldri fortelle deg hva som er rett eller galt for DEG. At HAN ikke liker at du er lei deg - vel, så gjør han ikke det. Thats it. Det vil naturligvis ikke vise om det var rett eller galt å reagere slik du gjorde! Du gjorde det fordi det var det mest naturlige for deg i den situasjonen du var i.

Ikke la han styre hvordan du skal reagere. Det DU føler er ALDRI feil for deg. Du kan ikke "reagere galt". Du reagerer rett, men han kan derimot mislike det. At han misliker hvordan du ER, vel, det er hans jævla problem. Du er DU, og det er fint det.

Endret av Neffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...