Gå til innhold

På vei mot et bedre forhold


jenta27

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tror jeg skal høre på forslaget om å lese gjennom dagboken og det dere har svart til meg. Men først tenkte jeg meg ut på en liten fjelltur. Syns det er godt å slite seg ut fysisk når jeg føler meg slik jeg gjør nå. Når jeg kommer hjem har jeg bestemt meg for å lage laks til middag.

Og i morgen, dersom jeg ikke har hørt noe fra ham, så kommer jeg til å kontakte reisebyrået han har bestilt turen via, for å be dem kontakte turoperatør slik at jeg kan få bekreftet/avkreftet om han faktisk har kommet frem til gruppen.

Følels litt godt å ha en plan..... ;)

Men som dere ser, så svinger det grusomt i min lille hjerne, fra å være totalt knekt, til å øyne håp... :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Grunnen til at jeg vil du skal lese mine innlegg igjen er fordi jeg står på samme siden som din samboer.

Jeg vurderer å gå fra min samboer, og derfor skjønner jeg litt hvordan han har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyra!

Der gjorde hjertet mitt et skikkelig hopp! Så du er i samme situasjon selv? Er du kvinne? Men han sa jo til meg at han elsker meg og at han vil prøve å få orden på forholdet. Har du sagt noe til din samboer? Hvorfor vurderer du på å gå fra din samboer da? Angstproblemer? Mangelen på positive opplevelser?

Og min samboer vet jo overhodet ingenting om hvordan jeg har det! Han tror jeg har det bra han, for jeg har på ingen måte gitt utrykk for noe annet!!! Jeg har heller ikke sendt noe særlig mail til ham, og ikke på noen måte uttykt at jeg er sur eller bekymret!

Nå ble jeg faktisk litt redd. Jeg prøver å innbille meg at ting ordner seg når han kommer hjem, men kanskje han nå har ombestemt seg likevel??? At det er derfor han ikke tar kontakt, fordi han har bestemt seg for å flytte nordover likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Vil bare fortelle deg at jeg har en lillesøster som har reist mye i de områdene som de samboer er på ferie i. Til tider var det veldig vanskelig med internettforbindelse, så det kunne noen ganger gå mange dager mellom hver gang hun fikk muligheten til å gi livstegn fra seg. Internettforbindelsen der er ofte mye dårligere enn her, sånn at selv om man finner et sted der det er internett så er man ikke garantert at det virker eller at det er stabilt nok til at man f.eks kommer inn på mailen. Så det eneste man kan gjøre er å smørre seg med tålmodighet, forsøke å ikke bekymre seg, og finne på noe annet sånn at tida går fortere.

Bra at du har en plan, og at du finner på noe annet enn å sitte hjemme og vente på mail. Det er nok det beste du kan gjøre nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fakse!

Tusen takk for svar! :)

Har søstera di vært i Lima og i Cuzco da? For sist jeg hørte fra ham ar i Quito, og der var det jo ingen problemer med internett. Men det er jo et annet land også....

Og det finnes jo en telefon han kan ringe fra da. Men mulig han går med dårlig samvittighet nå og er fortvilet for at han ikke når meg, kan jo ikke helt uteluke den muligheten.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster har vært mange steder for hun og veninna reiste som backpackere. Husker ikke hvordan det var de forskjellige stedene som din samboer skal til, men det kan også variere med f.eks værforhold. Mye regn gjør gjerne at strømforsyning blir litt ustabil, noe som igjen påvirker kvaliteten på internettforbindelsen man kan få. Dumt av han å love at han skulle sende mail når han er i områder der det kan være vanskelig å finne forbindelse, men det tenkte han kanskje ikke på. Synes du skal vente til du hører hans forklaring, før du "dømmer". Finn på noe spennende i mellomtida du! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i morgen, dersom jeg ikke har hørt noe fra ham, så kommer jeg til å kontakte reisebyrået han har bestilt turen via, for å be dem kontakte turoperatør slik at jeg kan få bekreftet/avkreftet om han faktisk har kommet frem til gruppen.

Sorry men du høres jo helt hysterisk ut. Han befinner seg faktisk på ferie i et land, fra sted til sted i et land som vel kan sies å være foh. primitivt når det gjelder teknologi.

La han få nyte ferien - la han få tenke. Det mest safe du kan gjøre for å drive han vekk er å gjøre sånn som du gjør nå - henge på han hvert eneste sekund.

Hør nå på det han sa til deg når dere snakket sammen.

Og for all del - ikke drit deg ut med å kontakte reisebyrået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok heller usikkert at han har funnet et sted med nettforbindelse. Det er nemlig veldig ustabilt nett og f.eks da jeg var i rwanda måtte vi kjøre i TO timer for å finne en internettkafe som faktisk hadde nett! (Vi skulle den veien altså). Kjørte forbi flere steder på veien, men strømmen var enten gåttt eller nettet nede. I den ene landsbyen vi var i var ikke nettet opp en eneste gang på de 15 dagene vi var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men du høres jo helt hysterisk ut. Han befinner seg faktisk på ferie i et land, fra sted til sted i et land som vel kan sies å være foh. primitivt når det gjelder teknologi.

La han få nyte ferien - la han få tenke. Det mest safe du kan gjøre for å drive han vekk er å gjøre sånn som du gjør nå - henge på han hvert eneste sekund.

Hør nå på det han sa til deg når dere snakket sammen.

Og for all del - ikke drit deg ut med å kontakte reisebyrået.

Signerer denne jeg. Fokuser på de positive tingene han har sagt.

Og han har nok oppgitt nærmeste pårørende, så du blir nok kontaktet om han ikke duker opp. ;)

Tenk positivt, og ikke ta sorgene på forskudd!

Endret av Morroklumpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PunkyB!

Hvis han hadde VISST at jeg henger på ham hvert sekund så kan jeg være enig i at det er beste måten og få ham vekk på. Men tilfellet er jo at han ikke aner hvordan jeg har det her! Jeg bruker jo KG for å få ut mine tanker slik at han ikke skal lastes med dem! Jeg har bare vært positiv i forhold til ham. Det var ikke JEG som gren i telefonen, det var ikke jeg som sa jeg savnet han så mye! Det var ikke jeg som ba ham om å ringe. Jeg spurte et enkelt spørsmål: Komme rjeg til å høre mer fra deg på turen? Han kunne ha sagt kanskje, han kunne ha sagt nei, men det gjorde han ikke. Han sa at jeg kunne ringe til ham både i Lima og i Cusco. Når flyet så var forsinket fra Quito, så sendet han meg en mail på fredag og sa at eg heller måtte ringe i morgen fordi han kom så sent frem til Lima. Altså skull ejeg ha kunnet ringe på lørdag, ognå er det mandag og jeg har ikke hørt noe!

Og nei, jeg har heller ikke sendt noen mail til ham etter det, så sist mail han mottok fra meg var på fredag morgen! og han sendte mail til meg fredag kveld. I den mailen jeg sendte så skrev jeg ingenting annet enn takk for en hyggelig samtale, og at den gjorde veldig godt! Og at jeg var veldig glad i ham. INGENTING mer skrev jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PunkyB!

Hvis han hadde VISST at jeg henger på ham hvert sekund så kan jeg være enig i at det er beste måten og få ham vekk på. Men tilfellet er jo at han ikke aner hvordan jeg har det her! Jeg bruker jo KG for å få ut mine tanker slik at han ikke skal lastes med dem! Jeg har bare vært positiv i forhold til ham. Det var ikke JEG som gren i telefonen, det var ikke jeg som sa jeg savnet han så mye! Det var ikke jeg som ba ham om å ringe. Jeg spurte et enkelt spørsmål: Komme rjeg til å høre mer fra deg på turen? Han kunne ha sagt kanskje, han kunne ha sagt nei, men det gjorde han ikke. Han sa at jeg kunne ringe til ham både i Lima og i Cusco. Når flyet så var forsinket fra Quito, så sendet han meg en mail på fredag og sa at eg heller måtte ringe i morgen fordi han kom så sent frem til Lima. Altså skull ejeg ha kunnet ringe på lørdag, ognå er det mandag og jeg har ikke hørt noe!

Og nei, jeg har heller ikke sendt noen mail til ham etter det, så sist mail han mottok fra meg var på fredag morgen! og han sendte mail til meg fredag kveld. I den mailen jeg sendte så skrev jeg ingenting annet enn takk for en hyggelig samtale, og at den gjorde veldig godt! Og at jeg var veldig glad i ham. INGENTING mer skrev jeg!!!

Vel , virker jo som om du sliter litt - så for din egen del er det greit om du tar til deg noen av rådene her og snur tankegangen din til å bli mer positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke hørt noe fra ham ennå nei... så begynner å tvile på at det kommer en mail i dag jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Da fikk jeg en mail fra ham, men jeg kjenner faktisk ingen glede i det hele tatt!!! Jeg er bare mer trist, og har 1000 spørsmål i hodet!

Jeg fikk en kort mail om at han var kommet til Cusco, og at det var 7 andre med på turen. Han skrev egentlig ikke så mye, og ingenting om at han beklaget at han ikke hadde sendt mail før. Så jeg tror ikke han har tenkt på det engang, og det skuffer meg!!!! Han sa han skulle gi meg tlf. nr. til hotellet i morgen så kunne jeg ringe. Avsluttet med elsker deg og et smil. Ingenting mer. Ikke noe om at han savnet meg og at han hadde dårlig samvittighet for at han ikke hadde gitt lyd fra seg før....

Forlanger jeg for mye nå?

NB! Jeg har IKKE sendt mail til ham siden fredag, så han vet ingenting om hvordan jeg har hatt det. Han spurte faktisk om hvordan jeg har hatt det på hytta, men jeg har jo ikke vært på noen hytte. Jeg sa vel at jeg kanskje skulle på hytten, men ikke noe mer.

Når jeg nå ringer til ham i morgen, skal jeg da ta dette opp med ham, eller la være syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg synes ikke det er noe å ta opp i det hele tatt jeg!

Jeg synes mailen du fikk var akkurat det du kan forvente. Jeg synes ikke han har noen grunn til å beklage at han var sen med å sende mail heller. Det kan være mange grunner til at mailen var kort. Kanskje han hadde dårlig tid, kanskje han ikke vet hva han skal si nettopp fordi han vet at du sitter og venter, kanskje han ikke vil vise at han har det gøy av redsel for å såre deg....

Vært blid og interessert når du snakker med han. Spør hvordan han har det og hva han har opplevd. Ikke snakk om at han må kontakte deg igjen, ikke spør om neste gang han kommer til å sende mail, for da kan du bli skuffet nok en gang.

Det er viktig at du husker at han er på ferie! Og det viktigste for han er å oppleve nye og spennende ting! Ikke gå rundt og tenke på Norge og det som er her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke dumt å ikke være ærlig da? Jeg har faktisk behov for å fortelle at jeg hadde det vanskelig og at jeg trodde han skulle sende mail for lenge siden! Hvorfor skal han tro at jeg har det helt fint, når sannheten er noe helt annet?

Jeg tror jeg kommer til å fortelle ham det i morgen, men skal prøve å si det på enfin måte, at jeg var bekymret fordi jeg trodde han skulle sende mail lørdagen. At jeg syns det er vanskelig å sitte hjemme uten noen som helst mulighet til å nå ham....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjenta79

Du høres ut som meg - usikker og paranoid - det er grunnen til at jeg aldri kunne hatt et avstandsforhold :) Mannen avslutter en e-post med at han elsker deg!

han gråter i telefonen og sier han savner deg og at han elsker deg! Hvor mye mer bekreftelse trenger du? Han er på reise, har sikkert et stramt tidsskjema, og det er ikke gitt at man har mulighet til å ta kontakt når man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...