Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mye bedre råd ville vært, ikke camp rett oppi en annens telt. 

Anonymkode: 4e146...36b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan oppførte jeg meg dårlig? 🙂

Anonymkode: 4a115...f98

Du kalte mannen du møtte for creepy og meg for incel.

Du er full av dritt, men skjønner det ikke selv.

Menn skal ikke føle seg forpliktet til å hilse på noen de møter.

Anonymkode: f3868...225

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kvinneguiden vil ikke blokkere sånne brukere som vedkommende jeg svarte, derfor ba jeg hen om å forsvinne. Jeg er klar over at alle kan kommentere, men når noen oppfører seg sånn sier jeg i allefall fra

Anonymkode: 434f5...2de

Skal du reagere / si fra så bør reaksjonen være lik både for brukere du er enig med og de du er uenig med. Hen du forsvarer med å be henne pelle seg ut fra tråden din, syns jeg at også har også gått over streken med å si at den andre brukeren har en diagnose. 

Anonymkode: ef875...08e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og derfor blir denne diskusjonen så meningsløs, siden noen vil være missfornøyd uansett, så det finnes ingen rett svar, det kommer helt an på person 

Anonymkode: 2a215...834

Og det er derfor menn sukker tungt når denne influenseren får spalteplass i VG og tenker "Here we go again. Jeg kan enten la være å hilse og bli definert som creepy eller jeg kan hilse og bli definert som creepy. Det skal f** meg ikke være lett....."

Anonymkode: 9a552...be8

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 9.49):

Jeg gikk i skogen i går jeg, og hørte høylytt arabisk av en gruppe på 5-6 stk. ble jeg utrygg? Ja. Jeg begynte faktisk nesten å grine. Fordi sånn skal vi ikke trenge å føle det. Nei jeg er ikke urasjonell, en dame ble nylig overfalt mens hun jogget i lysløypa her. 

Anonymkode: 2dfc2...afb

Begynte nesten å grine av å høre noen snakke arabisk.

Nei, du er jo ikke irrasjonell! 🤣🤣🤣

Anonymkode: 3307f...262

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du kalte mannen du møtte for creepy og meg for incel.

Du er full av dritt, men skjønner det ikke selv.

Menn skal ikke føle seg forpliktet til å hilse på noen de møter.

Anonymkode: f3868...225

Nå spurte jeg ikke deg da, men jeg sa at det var en creepy situasjon. Hva er det med damer som blir skremt som trigger deg så veldig? Jeg lurer oppriktig. Har du damer, døtre, kvinnelige venner osv i livet ditt? 

Og ikke glem da, at før jeg kalte deg incel, så sammenlignet du meg med "slanger og edderkopper, som var små, men ekle", etter at jeg poengterte at det sannsynligvis ikke var så skummelt for den store mannen å møte meg på 160.

Anonymkode: 4a115...f98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Man ser ikke kroppsspråket til noen på avstand.

Anonymkode: 4e146...36b

Det kommer litt an på hvilken avstand det er snakk om. Flere hundre meter nei. Jeg går bare turer i skogen uten overnatting, og det er rimelig enkelt å tolke kroppsspråket til folk om de ønsker å være i fred, eller har lyst til å hilse, eller å slå av en prat. 

Det sagt, så opplever jeg menn på generelt grunnlag som hyggeligere og mer kontaktsøkende enn kvinner (på en positiv måte). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Og det er derfor menn sukker tungt når denne influenseren får spalteplass i VG og tenker "Here we go again. Jeg kan enten la være å hilse og bli definert som creepy eller jeg kan hilse og bli definert som creepy. Det skal f** meg ikke være lett....."

Anonymkode: 9a552...be8

Ingen av de situasjonene du refererer til ville jeg sagt at var creepy.

Det som derimot jeg syns var litt creepy, var en som så meg tilfeldigvis ved 2 tilfeller fordi vi var på samme sted, som tok bilnummeret mitt for å senere kontakte meg via telefon om jeg var interessert. (Han var like gammel som min far). 

Ja, slik oppførsel syns jeg er litt creepy. Eller menn du har fått kontakt med på sjekkeapper som du blokkerer når de ikke tar et nei for et nei, men som forfølger deg på alle mulige andre sosiale medier du har, slik at de må blokkere dem overalt. Det er creepy oppførsel. Om man hilser eller ikke hilser når man treffer noen har ingenting med å være creepy å gjøre.  

At situasjonen for hun ute i skogen kan ha vært litt ekkel hendelse, forstår jeg godt. Som mann er det kanskje vanskelig å skjønne. Det er både den fysiske styrkeforskjellen, samt antallet (3 mot 1), samt det at man aldri kan vite om folk har gode eller dårlige hensikter. Kombinasjonen av disse 3 rett og slett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det kommer litt an på hvilken avstand det er snakk om. Flere hundre meter nei. Jeg går bare turer i skogen uten overnatting, og det er rimelig enkelt å tolke kroppsspråket til folk om de ønsker å være i fred, eller har lyst til å hilse, eller å slå av en prat. 

Det sagt, så opplever jeg menn på generelt grunnlag som hyggeligere og mer kontaktsøkende enn kvinner (på en positiv måte). 

Jeg og. Jeg har gått alene i skogen og på fjellet i 15 år, og har så langt aldri hatt et ubehagelig møte med en mann. Mange ganger har jeg slått følge med menn som skal i samme retning, og har hatt riktig så trivelige samtaler. Jeg vil ikke si at andre kvinners frykt for menn er et oppkonstruert problem, all frykt skal respekteres, men å gå rundt og være redd menn på generell basis går kun ut over en selv. Det sagt, så en min opplevelse at eldre menn (50+) er de hyggeligste. Man merker at de har en helt annen sosial intelligens enn yngre generasjoner.

Anonymkode: 84f9c...57a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som mann så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri snakker til fremmede når jeg er ute og går. Jeg ser aldri på fremmede. Jeg nikker eller sier aldri hei til fremmede. Ikke på bussen eller trikken, ikke i butikken, ikke til frisøren, ikke på Posten, ikke på puben, ikke på gatekjøkkenet.

Når det er så mange som får fullstendig panikk av at andre mennesker ser eller snakker til de så lar jeg være. et er ikke lett, for jeg kommer fra et land der hvor det er en selvflgelighet at man hilser på andre. Har lært at det gjør man ikke i Norge, så jeg passer på å holde blikket bort fra fremmede mennesker. 

Anonymkode: 95460...73e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale kvinner å stole på sin egen vurdering om en mann er farlig kun ved å hilse.  Sannheten om hvem som er farlig er dessverre motsatt av det mange vil tro.  

Mange ville blitt mer redde for å treffe James fra Love on the Spectrum i skogen enn Marius Borg Høiby.  Dårlige sosiale antenner betyr ikke at en mann er farlig.  

images?q=tbn:ANd9GcRyvvYjU4dCjw92BPEkaL1

Anonymkode: 11f25...8f3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som mann så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri snakker til fremmede når jeg er ute og går. Jeg ser aldri på fremmede. Jeg nikker eller sier aldri hei til fremmede. Ikke på bussen eller trikken, ikke i butikken, ikke til frisøren, ikke på Posten, ikke på puben, ikke på gatekjøkkenet.

Når det er så mange som får fullstendig panikk av at andre mennesker ser eller snakker til de så lar jeg være. et er ikke lett, for jeg kommer fra et land der hvor det er en selvflgelighet at man hilser på andre. Har lært at det gjør man ikke i Norge, så jeg passer på å holde blikket bort fra fremmede mennesker. 

Anonymkode: 95460...73e

Det er noe annet i skogen. Jeg så artikkelen senere, men hadde ikke lest den når jeg så denne teksten. Å ta fikk det til å handle om noe helt annet enn det det egentlig handlet om.

Hun var ute i huttiheiti alene. Da noen menn var i nærheten å når hun sa hei til dem, så svarte de ikke omg. Så kom de nærmere wtf? Uten å si hei? Uten å prøve å fremstå som normale folk?

Så hadde de dratt men hun var enda redd for de var jo seriøst rare å hun var alene i skogen. 

Å ikke unne andre å vise man er en trygg f ings person i skogen, er rart. Folk hilser der for å si jeg er ikke en trussel og for å huske hverandre om noen blir savna. Men mener ikke hilse som i å prate, men et kort vennlig hei. 

Anonymkode: 8884e...5f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som ho egentlig er redd uten å innrømme det selv. 

Har vært mye ute i skogen og mark. Hilser med et nikk. Men går nå aldri opp for å hilse om noen andre camper like vee. Er jeg ute så er det for å nytte friluft og ikke å ta kontakt med alle og en hver.  Noe jeg og tror mange menn og er.

Uansett hva hjelper at de vinker ut fra hennes redsel. Det virker jo som alt blir galt til tider hilser menn er de farlige, hilser de ikke så er jaggu det og farlig. Blir jo snart umulig for gutter og menn å vite hva som er rett og galt

Anonymkode: 330f6...d81

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vært mye ute i skogen og mark. Hilser med et nikk. Men går nå aldri opp for å hilse om noen andre camper like vee. Er jeg ute så er det for å nytte friluft og ikke å ta kontakt med alle og en hver.  Noe jeg og tror mange menn og er.

Uansett hva hjelper at de vinker ut fra hennes redsel. Det virker jo som alt blir galt til tider hilser menn er de farlige, hilser de ikke så er jaggu det og farlig. Blir jo snart umulig for gutter og menn å vite hva som er rett og galt

Hun innrømmer hun var hun var redd. 
Å det hadde jeg også vært om jeg var henne. 

De var i skogen. Hun hadde hilst på dem så hadde de ikke svart. Så olmt. Så hadde de bevegd seg nærmere uten å si noe til henne??? Så hun ble enda mer redd. Så hadde de dratt mens hun enda satt igjen redd sikkert fordi hun ikke visste om de kom tilbake eller ikke. For de var rare.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er normalt å hilse på tur for det er også for å huske hverandre bedre om noen blir savnet. Det betyr ikke å skulle prate. Kun et slags, hei jeg er trygg. Jeg hilser men jeg går videre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 18.26):

På en måte kan jeg forstå henne. Men det vil ikke ha noe å si. Har selv opplevd en skummel episode om natta der tre menn raserte stedet jeg sov på. Kastet ting rundt bålplassen, men kom ikke bort til teltet. Hadde hjertet i halsen og lå med kniven i hånda. De var utenlandske også for de snakket et språk jeg ikke forstod så jeg ble faktiks livredd i 1 time før de forsvant.

Anonymkode: 7a454...6db

Men i artikkelen gjør jo ikke de mennene noe. Eneste hun syns var ekkelt var at hun ikke fikk respons når hun hilste og smilte. Kanskje hun følte det ble trykket stemning og at det at de ikke smilte og sa hei tilbake gav henne følelsen av fiendtlig holdning fra dem. Sånn typ. Hvorfor skal vi gidde å være hyggelig mot deg

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Men i artikkelen gjør jo ikke de mennene noe. Eneste hun syns var ekkelt var at hun ikke fikk respons når hun hilste og smilte. Kanskje hun følte det ble trykket stemning og at det at de ikke smilte og sa hei tilbake gav henne følelsen av fiendtlig holdning fra dem. Sånn typ. Hvorfor skal vi gidde å være hyggelig mot deg

Det er det som var ekkelt.

Når noen ikke responderer så kan det bety fare. 

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg bet meg merke i som jeg selv ville tenkt var ubehagelig er de som flyttet seg nærmere henne, der det endte med at hun begynte å pakke. Det var creepy. 

Ellers skjønner jeg at å sove ute alene kan oppleves skumlere for kvinner enn for menn. Selv overnatter jeg gjerne i hengekøye, men da sammen med andre.

Anonymkode: ffb85...97f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er normalt å hilse på tur for det er også for å huske hverandre bedre om noen blir savnet. Det betyr ikke å skulle prate. Kun et slags, hei jeg er trygg. Jeg hilser men jeg går videre.

Hadde ikke husket noen om jeg kjapt bare gikk forbi og sa hei. Jeg gjør det altså men husker ikke personen etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...