AnonymBruker Skrevet 6. august #141 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og. Jeg har gått alene i skogen og på fjellet i 15 år, og har så langt aldri hatt et ubehagelig møte med en mann. Mange ganger har jeg slått følge med menn som skal i samme retning, og har hatt riktig så trivelige samtaler. Jeg vil ikke si at andre kvinners frykt for menn er et oppkonstruert problem, all frykt skal respekteres, men å gå rundt og være redd menn på generell basis går kun ut over en selv. Det sagt, så en min opplevelse at eldre menn (50+) er de hyggeligste. Man merker at de har en helt annen sosial intelligens enn yngre generasjoner. Anonymkode: 84f9c...57a Anse deg selv som svært heldig. Jeg har motsatt erfaring. Har hatt et svært aktivt friluftsliv de ti siste årene, og det er i friluftslivet jeg har lært meg å være obs på menn på 50+. Har vært nok av hendelser hvor en eller annen "fjellvandt kar på 52" på død og liv skal henge rundt meg, mitt telt eller min bålplass, og hvor "nei" ikke aksepteres. I tillegg har jeg vært så heldig at jeg har fått meg en stalker på 60+ som over lengre tid har gjort det svært vanskelig for meg å komme meg ut i naturen i fred og ro - han også friluftsmann. Mitt beste tips er å dra på Clas Ohlsson og kjøpe seg self defense spray, og ha den tilgjengelig og klar til bruk. Selv kommer jeg ikke til å nøle med å bruke min dersom en fyr er i ferd med å bli fysisk. Anonymkode: f88f6...941 5
AnonymBruker Skrevet 6. august #142 Skrevet 6. august Jeg er kvinne men dette synes jeg var skikkelig unødvendig av VG. på grensen til Cringe .... Anonymkode: b0c9a...65e 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #143 Skrevet 6. august Maleficenta skrev (49 minutter siden): Hadde ikke husket noen om jeg kjapt bare gikk forbi og sa hei. Jeg gjør det altså men husker ikke personen etterpå Det er dumt. Men noen gjør da. Jeg har god hukommelse. Å jeg tuller ikke, det er en eller annen fjellvett regel eller noe. Å være ops på andre om noen blir savnet. Anonymkode: 8884e...5f0
AnonymBruker Skrevet 6. august #144 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen av de situasjonene du refererer til ville jeg sagt at var creepy. Det som derimot jeg syns var litt creepy, var en som så meg tilfeldigvis ved 2 tilfeller fordi vi var på samme sted, som tok bilnummeret mitt for å senere kontakte meg via telefon om jeg var interessert. (Han var like gammel som min far). Ja, slik oppførsel syns jeg er litt creepy. Eller menn du har fått kontakt med på sjekkeapper som du blokkerer når de ikke tar et nei for et nei, men som forfølger deg på alle mulige andre sosiale medier du har, slik at de må blokkere dem overalt. Det er creepy oppførsel. Om man hilser eller ikke hilser når man treffer noen har ingenting med å være creepy å gjøre. At situasjonen for hun ute i skogen kan ha vært litt ekkel hendelse, forstår jeg godt. Som mann er det kanskje vanskelig å skjønne. Det er både den fysiske styrkeforskjellen, samt antallet (3 mot 1), samt det at man aldri kan vite om folk har gode eller dårlige hensikter. Kombinasjonen av disse 3 rett og slett. Anonymkode: ef875...08e Ja, jo, jeg ser og har forståelse for den selvfølgelig. Men det blir likevel noe håpløst og uløselig over denne debatten. Vi trodde det var "riktig" å la kvinner være i fred, ikke hilse, ikke ta kontakt. Nå skal vi gi til kjenne på en uncreepy måte at vi ikke er et creep. Hvordan? Eller er den sikreste måten å framstå som creepy å si fra om at man ikke er det?😆 Hvis man da ikke er et creep som er så dyktig til å manipulere at man klarer å lure kvinner inn i en falsk trygghet. . 🙄 Anonymkode: 9a552...be8 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #145 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, man bør absolutt gjøre som denne mannen foreslår, er jo bare å si hei og vise at man er ufarlig: https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380 Anonymkode: bc596...c18 Ja, han fikk jo overstrømmende positive tilbakemeldinger fra kvinner på utspillet sitt han der. . . Anonymkode: 9a552...be8 1
Maleficenta Skrevet 6. august #146 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jo, jeg ser og har forståelse for den selvfølgelig. Men det blir likevel noe håpløst og uløselig over denne debatten. Vi trodde det var "riktig" å la kvinner være i fred, ikke hilse, ikke ta kontakt. Nå skal vi gi til kjenne på en uncreepy måte at vi ikke er et creep. Hvordan? Eller er den sikreste måten å framstå som creepy å si fra om at man ikke er det?😆 Hvis man da ikke er et creep som er så dyktig til å manipulere at man klarer å lure kvinner inn i en falsk trygghet. . 🙄 Anonymkode: 9a552...be8 Du bare sier hei og går videre .. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #147 Skrevet 6. august Maleficenta skrev (1 minutt siden): Du bare sier hei og går videre .. Så vi sier hei i utmark? Men på tbanen holder vi fremdeles kjeft? Sorry, jeg setter dette litt på spissen nå. Jeg tror ikke menn mener å avfeie kvinners opplevelser, men det ble noe dissonnans med dette utspillet ift. det vi trodde var "best practice", ref for eks #villebarepratelitt Anonymkode: 9a552...be8 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #148 Skrevet 6. august Det er jo vanlig å hilse på folk uansett hvem de er på fjellet og i skogen. Farlige menn pleier stort sett å bare holde seg til byene uansett, i utmarka bør du bekymre deg for bjørn, elg og ulv mere. Nei vent, kvinner vil jo heller møte på bjørn enn menn.. Anonymkode: 78943...661
Memorangen Skrevet 6. august #149 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 9.01): Om en kvinne er redd for menn er det hennes problem og noe hun må finne ut av på egenhånd. Andre mennesker har ingen slags forpliktelse til å justere sin oppførsel for å tilrettelegge for din personlige nevrose. Anonymkode: 6a690...aa0 Å være kvinne og være skeptisk til menn er så langt fra nevrotisk man kan komme. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august #150 Skrevet 6. august Memorangen skrev (28 minutter siden): Å være kvinne og være skeptisk til menn er så langt fra nevrotisk man kan komme. Må si jeg stoler mye mer på menn enn på kvinner. Anonymkode: f3868...225 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #151 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, han fikk jo overstrømmende positive tilbakemeldinger fra kvinner på utspillet sitt han der. . . Anonymkode: 9a552...be8 Ja, det var poenget. Danned if you do, damned if you don’t! Anonymkode: bc596...c18 4
Maleficenta Skrevet 6. august #152 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Så vi sier hei i utmark? Men på tbanen holder vi fremdeles kjeft? Sorry, jeg setter dette litt på spissen nå. Jeg tror ikke menn mener å avfeie kvinners opplevelser, men det ble noe dissonnans med dette utspillet ift. det vi trodde var "best practice", ref for eks #villebarepratelitt Anonymkode: 9a552...be8 Ja det er nå litt sånn kulturen er her da at man ikke snakker til andre i byen. Litt snodig fenomen men i byen er det mer full fart og folk stresser og er opptatt med sitt og ser ikke folk rundt seg slik som på tur i skog og mark vekk fra sivilisasjonen
Memorangen Skrevet 6. august #153 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Må si jeg stoler mye mer på menn enn på kvinner. Anonymkode: f3868...225 Deg om det. Jeg har personlig aldri vært redd for en kvinne, føler meg tvert imot trygg i nærheten av kvinner. Har derimot vært redd for menn og opplevd ubehagelige ting med menn flere ganger. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #154 Skrevet 6. august Memorangen skrev (24 minutter siden): Deg om det. Jeg har personlig aldri vært redd for en kvinne, føler meg tvert imot trygg i nærheten av kvinner. Har derimot vært redd for menn og opplevd ubehagelige ting med menn flere ganger. Kvinner har en annen modus operandi, i form av feighet, falskhet, løgner og bedrag. En kvinne kan dolke deg i ryggen når som helst, mens menn gjør vanligvis ikke det. Anonymkode: f3868...225 2 1
Memorangen Skrevet 6. august #155 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kvinner har en annen modus operandi, i form av feighet, falskhet, løgner og bedrag. En kvinne kan dolke deg i ryggen når som helst, mens menn gjør vanligvis ikke det. Anonymkode: f3868...225 Menn driver også med like mye feighet, falskhet, løgner og bedrag, om ikke mer. I tillegg driver de også med vold, voldtekt og drap. Vet iallfall hvem jeg ville vært mest skeptisk til. 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #156 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kvinner har en annen modus operandi, i form av feighet, falskhet, løgner og bedrag. En kvinne kan dolke deg i ryggen når som helst, mens menn gjør vanligvis ikke det. Anonymkode: f3868...225 En kvinne har aldri vært creepy mot meg verken i skogen eller på fjellet, i motsetning til menn. Det er det som er temaet her. Anonymkode: f88f6...941 4
AnonymBruker Skrevet 7. august #157 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så vi sier hei i utmark? Men på tbanen holder vi fremdeles kjeft? Sorry, jeg setter dette litt på spissen nå. Jeg tror ikke menn mener å avfeie kvinners opplevelser, men det ble noe dissonnans med dette utspillet ift. det vi trodde var "best practice", ref for eks #villebarepratelitt Anonymkode: 9a552...be8 Sånn har det da vært til alle tider. Husker først gang jeg var på fjelltur, gikk sammen med min mor som hilste på alle. Trodde det var fordi hun kjente de 😅 Men da forklarte hun meg at det er for å anerkjenne at du har sett personen, noe som selvsagt ikke gir mening på t-banen. Anonymkode: 84f9c...57a 3
Maleficenta Skrevet 7. august #158 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kvinner har en annen modus operandi, i form av feighet, falskhet, løgner og bedrag. En kvinne kan dolke deg i ryggen når som helst, mens menn gjør vanligvis ikke det. Anonymkode: f3868...225 Mindre sjans for at en kvinne dreper deg da... 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #159 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Og det er derfor menn sukker tungt når denne influenseren får spalteplass i VG og tenker "Here we go again. Jeg kan enten la være å hilse og bli definert som creepy eller jeg kan hilse og bli definert som creepy. Det skal f** meg ikke være lett....." Anonymkode: 9a552...be8 Nettopp. At kvinner ikke forstår dette er nesten imponerende Anonymkode: 2a215...834 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. august #160 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det kommer litt an på hvilken avstand det er snakk om. Flere hundre meter nei. Jeg går bare turer i skogen uten overnatting, og det er rimelig enkelt å tolke kroppsspråket til folk om de ønsker å være i fred, eller har lyst til å hilse, eller å slå av en prat. Det sagt, så opplever jeg menn på generelt grunnlag som hyggeligere og mer kontaktsøkende enn kvinner (på en positiv måte). Anonymkode: ef875...08e Her er jo konteksten at de i utgangspunktet telter et godt stykke unna hverandre. Anonymkode: 4e146...36b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå