Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig, Overfallsvoldtekter forekommer svært sjelden.

Anonymkode: f3868...225

Sjeldnere enn voldtekt fra noen man kjenner, men ikke ekstremt sjeldent.

Anonymkode: 4e146...36b

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og der trakk du incel-kortet ja...

Da vet jeg at du har en diagnose.

Normale menn sammenligner ikke damer med slanger og edderkopper og sier at de er ekle. Og heldigvis for det. Jeg skrev ikke noe stygt til noen, jeg svarte hyggelig til en annen bruker at han gjorde riktig i å hilse fint på de han traff, og poengterte at jeg hadde blitt skremt en gang. Mulig jeg ble skremt uten grunn, men likevel ble jeg det. Det er ingenting for deg å ta på vei over, men det gjorde du. Sorry, men denne vinner du dessverre ikke.

Anonymkode: 4a115...f98

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Denne tråden handler jo om hvordan dette skal gjøres i situasjonen beskrevet. Noen vil at menn skal se inn i øynene og hilse, andre vil at menn ikke skal se og hilse. Så det er ikke mulig å hindre at noen føler seg truet, uansett hva som gjøres vil noen bli misfornøyd 

Anonymkode: 434f5...2de

Sant nok. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forsvinn fra tråden min, herregud altså 

Jeg svarte helt relevant på tråden "din", jeg. Det er en annen bruker som blandet seg inn og svarte ganske kvinnefiendtlig. Må nesten få lov til å svare ham, eller?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

eg går mye i skogen og har heldigvis truffet på 100 prosent hyggelige menn der. De aller, aller fleste hilser og smiler 😊

Mye enklere å få dette frem fra en mann enn dama som går ved siden av han iallefall. Eller damer generelt. 

Mye hyggeligere folk av begge kjønn i utlandet da

Anonymkode: ef875...08e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Normale menn sammenligner ikke damer med slanger og edderkopper og sier at de er ekle. Og heldigvis for det. Jeg skrev ikke noe stygt til noen, jeg svarte hyggelig til en annen bruker at han gjorde riktig i å hilse fint på de han traff, og poengterte at jeg hadde blitt skremt en gang. Mulig jeg ble skremt uten grunn, men likevel ble jeg det. Det er ingenting for deg å ta på vei over, men det gjorde du. Sorry, men denne vinner du dessverre ikke.

Kaller normale kvinner menn de møter for creepy?

Jeg har vunnet for lenge siden. Du skjønner det bare ikke.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Å bare si at "menn må bare ha sosial intelligens slik at de gjør akkurat det som er ønskelig til enhver tid" er bare ansvarsfraskrivelse.

Nei, de fleste både kvinner og menn har nok sosial intelligens til å se an kroppsspråket til de som de møter om de ønsker et hei eller ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa "det" var creepy, ikke at han var creepy. Det var en creepy situasjon. Du dummer deg ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sa "det" var creepy, ikke at han var creepy. Det var en creepy situasjon. Du dummer deg ut.

Ro 🚣‍♂️

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forsvinn fra tråden min, herregud altså 

At du har startet en tråd betyr ikke at du eier den. Du gir fra deg rettighetene til det du skriver til kvinneguiden, så det er kvinneguiden sin tråd, ikke din! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ro 🚣‍♂️

Heia Norge, ja! Dessverre er VM over for lengst 😭

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, de fleste både kvinner og menn har nok sosial intelligens til å se an kroppsspråket til de som de møter om de ønsker et hei eller ikke. 

Nei så enkelt er det selvfølgelig ikke. Det er ansvarsfraskrivelse å skylde på resten av verden for at alle andre ikke tilpasser seg deg.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Denne tråden handler jo om hvordan dette skal gjøres i situasjonen beskrevet. Noen vil at menn skal se inn i øynene og hilse, andre vil at menn ikke skal se og hilse. Så det er ikke mulig å hindre at noen føler seg truet, uansett hva som gjøres vil noen bli misfornøyd 

Og derfor blir denne diskusjonen så meningsløs, siden noen vil være missfornøyd uansett, så det finnes ingen rett svar, det kommer helt an på person 

Anonymkode: 2a215...834

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At du har startet en tråd betyr ikke at du eier den. Du gir fra deg rettighetene til det du skriver til kvinneguiden, så det er kvinneguiden sin tråd, ikke din! 

Kvinneguiden vil ikke blokkere sånne brukere som vedkommende jeg svarte, derfor ba jeg hen om å forsvinne. Jeg er klar over at alle kan kommentere, men når noen oppfører seg sånn sier jeg i allefall fra

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man ser ikke kroppsspråket til noen på avstand.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette handler ikke om latterliggjøring av at noen er redd. Det handler om at vedkommende vil at andre skal oppføre seg på en måte hun ønsker, på tross av at denne endringen vil være mot ønsket til andre igjen.

Vi har fått en generasjon kvinner som ser det som naturlig at resten av verden skal individuelt tilpasses dem selv, og det er ikke mulig. Om noen vil at menn skal hilse mens andre vil at menn ikke skal hilse, så går det rett og slett ikke an.

Å bare si at "menn må bare ha sosial intelligens slik at de gjør akkurat det som er ønskelig til enhver tid" er bare ansvarsfraskrivelse.

Jeg tror du blander sammen to ting her?

Det ene er at ingen kan forvente at andre mennesker alltid skal oppføre seg på akkurat den måten som gjør dem mest komfortable. Det er riktig. Menn skal ikke måtte gjette tanker eller ta ansvar for alle andres følelser.

Men det andre er at vi alle påvirker hvordan andre opplever oss. Sosial intelligens handler nettopp om å forstå kontekst. Det er forskjell på å møte noen på en travel bussholdeplass og å være tre ukjente menn som flytter seg nær en kvinne som sitter alene og skal sove i skogen.

Ingen sier at manglende hilsen betyr at noen er farlige. Men det går an å erkjenne at små signaler kan påvirke hvordan en situasjon oppleves for andre.

Det handler heller ikke om at verden skal tilpasses én persons ønsker. Det handler om at vi lever sammen og hele tiden justerer oss litt etter hverandre. Det gjør menn også. Vi holder døren for andre, vi lar folk gå først og vi demper stemmen på biblioteket. Ikke fordi vi er tvunget til det, men fordi vi forstår at små handlinger påvirker omgivelsene.

Så ja: Man kan mene at ingen har plikt til å hilse. Men da bør man også forstå at andre mennesker har lov til å oppleve en situasjon som ubehagelig uten at det betyr at de krever at hele verden skal dreie seg rundt dem.

Anonymkode: 4ca37...5f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler heller ikke om at verden skal tilpasses én persons ønsker.

"Etter en ubehagelig natt alene i skogen oppfordrer Karoline Smådal (30) menn til å vise tydelig at de ikke utgjør en trussel når de møter kvinner som ferdes alene i skog og mark."

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja,normale kvinner kaller menn som har en creepy oppførsel for creepy. 

Normale menn oppfører seg ikke creepy. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kvinneguiden vil ikke blokkere sånne brukere som vedkommende jeg svarte, derfor ba jeg hen om å forsvinne. Jeg er klar over at alle kan kommentere, men når noen oppfører seg sånn sier jeg i allefall fra

Hvordan oppførte jeg meg dårlig? 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Menn vil alltid behandle kvinner ut fra hva de har mellom beina. Ikke noe galt i det.

Det er derfor vi er 8 milliarder på kloden.

Har man et snev av sosial kompetanse klarer man å oppføre seg normalt i alle fall.

Anonymkode: 84f9c...57a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...