AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden https://www.vg.no/nyheter/i/5prjBm/karoline-30-overnattet-alene-i-skogen-det-eneste-jeg-fryktet-var-menn Etter årevis med kampanjer som skal stoppe menn fra å snakke med kvinner, kommer det klaging om at menn nå skal hilse på damer... Ærlig talt, begynner det ikke å bli latterlig nå? Anonymkode: 434f5...2de 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Det er ikke i mål enda. Menn som gruppe må lære mye sosialt. Unnskyld 😅 Men det er seriøst mye kunnskap som må på plass. Anonymkode: 8884e...5f0 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden På en måte kan jeg forstå henne. Men det vil ikke ha noe å si. Har selv opplevd en skummel episode om natta der tre menn raserte stedet jeg sov på. Kastet ting rundt bålplassen, men kom ikke bort til teltet. Hadde hjertet i halsen og lå med kniven i hånda. De var utenlandske også for de snakket et språk jeg ikke forstod så jeg ble faktiks livredd i 1 time før de forsvant. Anonymkode: 7a454...6db 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Jeg vet ikke om det er hilsing som vil løse problemet, men menn må forstå hvordan det er å være kvinne. Husker en politimann gikk ut og advarte mot hestehale og ørepropper når du jogger. Det er helt j**lig at man må tenke slik. Har sett så mange eksempler på menn som jogger tett opp til kvinner slik at de skvetter. Jeg hadde nok ikke blitt beroliget av at en mann tok kontakt, snarere blitt mer på vakt, så jeg vet ikke hva løsningen er, men et reelt problem er det ute i skog og mark. Jeg følger med å menns bevegelsesmønster når jeg treffer dem ute på tur utenfor tettbygd strøk. Pri nummer en er å ikke gå bak, eller komme brått på. Anonymkode: ab43a...631 3 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Etter årevis med kampanjer som skal stoppe menn fra å snakke med kvinner, kommer det klaging om at menn nå skal hilse på damer... Ærlig talt, begynner det ikke å bli latterlig nå? Du forstår altså ikke forskjellen på å hilse/nikke flyktig til noen og det å insistere på en samtale på bussen? Anonymkode: 84765...ddf 10 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden Nå er jeg kvinne, denne treffer ikke meg i det hele tatt. Et kjapt hei når en passerer folk på tur er vanlig, men helst ikke mer enn det. Blir faktisk mer skeptisk hvis de er veldig på hils. Det har vel kanskje noe med at min erfaring er noe annet, de gangene jeg har opplevd ubehagelig oppførsel fra menn, er det mer noen som har tolket et vennlig hei som en invitasjon til noe mer. Så jeg vil gjerne ha den avstanden når noen er ukjent og jeg ikke vet hvor jeg har de. Så det skal jammen ikke være enkelt 😅 Anonymkode: 1edab...d28 5 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du forstår altså ikke forskjellen på å hilse/nikke flyktig til noen og det å insistere på en samtale på bussen? Anonymkode: 84765...ddf Her var det altså snakk om at noen som var et stykke unna skulle ta turen bortom for å si hei. Noe som ville trigget andre igjen. Anonymkode: 434f5...2de 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her var det altså snakk om at noen som var et stykke unna skulle ta turen bortom for å si hei. Noe som ville trigget andre igjen. Anonymkode: 434f5...2de Det ser jeg ikke at det står. De var jo tydeligvis i synsavstand fra hverandre. Det går an å løfte en hånd eller nikke kort når man får øyekontakt, man behøver ikke oppsøke den andre. Anonymkode: 84765...ddf 3 2
herzeleid Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden Leste samme sak og stusset, for det er vanskelig å se hva som vil være "riktig" måte å "gjøre det overtydelig at man ikke er en trussel". Denne kvinnen ønsker at fremmede menn skal ta kontakt i form av nikk eller hilsener for å vise at de ikke er en trussel. Andre igjen vil kanskje synes nettopp denne oppmerksomheten er ubehagelig. Det er ikke mange år siden en ung psykologistudent tok til orde for å si hei på en hyggelig og respektful måte i hverdagen, og ble møtt med en krass kampanje mot seksuell trakassering. Det er med andre ord ikke åpenbart hvordan menn bør oppføre seg her, og for mange føles det da kanskje tryggest å ignorere henne for å unngå å trigge noe. 3 1
Virrevirrevapp Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden Det er ofte de mennene som tilsynelatende virker ufarlige, som faktisk utgjør en trussel. Så ser ikke noe poeng i dette. 1 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden Min strategi som kvinne er å hilse dersom noen ser skumle ut. Med litt blikkontakt og utveksling av gester finner man ut hvem som ER skumle. Sånn er det å være kvinne, gitt. Anonymkode: 08fec...602 2
herzeleid Skrevet 15 timer siden #12 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det ser jeg ikke at det står. De var jo tydeligvis i synsavstand fra hverandre. Det går an å løfte en hånd eller nikke kort når man får øyekontakt, man behøver ikke oppsøke den andre. Anonymkode: 84765...ddf "Når en får øyekontakt" innebærer at en oppsøker øyekontakt. Det innebærer fort at en ser lenge mot noen, møter og holder blikket deres. Du skal ikke se bort ifra at artikkelen ville handlet om ubehagelige menn som stirret på en enslig kvinne i skogen, om de hadde oppsøkt øyekontakt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Skrevet 15 timer siden Jeg er helt enig med kvinnen i at menn bør hilse. Egentlig bør alle hilse, det er jo kutyme når man går i fjellet, men det at menn gjør det er viktigere fordi kvinner som er fysisk svikere, egentlig er prisgitt at menn ikke har onde intensjoner. For tjue år siden i England, var det en periode på noen år mange overfall på jenter. Da innførte man at menn som kom gående etter mørkets frembrudd gikk over til andre siden av gaten når en kvinne gikk mot dem, for å vise at han ikke var farlig. Signaler som viser at man ikke er farlig burde være en selvfølge i et sivilisert samfunn. Anonymkode: c719f...066 1 2
Snok1 Skrevet 15 timer siden #14 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Etter årevis med kampanjer som skal stoppe menn fra å snakke med kvinner, kommer det klaging om at menn nå skal hilse på damer. Hvilke kampanjer? Vær spesifikk. 5
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Skrevet 15 timer siden Jeg er mann og blir ikke det spor fornærmet. Jeg synes imidlertid det er litt vanskelig å vite hva som er riktig å gjøre her. Som denne tråden også viser ser det jo ut til at noen vil oppleve det som avvæpnende og betryggende at jeg hilser, mens andre vil oppleve det som invaderende og ubehagelig. Det er umulig å trygge alle når det som trygger noen skremmer andre og vice versa. Det virker også som om det er en betydelig andel i begge leire. Da enkle å liksom diskutere hvorvidt man burde hilse eller ei meningsløst. Jeg ser an situasjonen og opptrer på den mest betryggende måten jeg kan, og nettopp fordi folk er forskjellige tror jeg egentlig jeg treffer blink oftere da enn hvis jeg skulle laget meg en eller annen ufravikelig regel på hilsing/ikke hilsing. Så kommer jeg nok stort sett til å gi et lite nikk, et ørlite smil og et «heisann» i forbifarten når jeg krysser andre turgåere utenfor allfarvei, med mindre det er grunn til annet. Uansett kjønnskromosomer. Anonymkode: c72f7...6cb 4 2
Snok1 Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Egentlig bør alle hilse, Dette er fasit. 1
piggrokken Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden (endret) Stussa over dette, er mann med hytte ca 20 minutters kjøring fra hvor hun i artikkelen overnattet. Hilser på folk da jeg er ute, men noen ganger har jeg fått kommentarer som "du jeg har type, så ikke prøv deg" eller "hei, kan du gå vekk, jeg synes det er ubehagelig at du er her" da jeg sitter typ 200 meter fra personen. Så hva skal man gjøre? Noen vil bli hilst på, andre ikke, feil gjør man uansett. For mange år siden var det en trend at man gikk med en enkeltfarget lue for å markere at man var singel i fjellet (var det 2012, tro) Snart får vi sånne scener her også Endret 15 timer siden av piggrokken 2
Snok1 Skrevet 15 timer siden #18 Skrevet 15 timer siden piggrokken skrev (9 minutter siden): Stussa over dette, er mann med hytte ca 20 minutters kjøring fra hvor hun i artikkelen overnattet. Hilser på folk da jeg er ute, men noen ganger har jeg fått kommentarer som "du jeg har type, så ikke prøv deg" eller "hei, kan du gå vekk, jeg synes det er ubehagelig at du er her" da jeg sitter typ 200 meter fra personen. Så hva skal man gjøre? Noen vil bli hilst på, andre ikke, feil gjør man uansett. For mange år siden var det en trend at man gikk med en enkeltfarget lue for å markere at man var singel i fjellet (var det 2012, tro) Snart får vi sånne scener her også ❤️Elsker The Mash Report!❤️
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden Autistiske menn med naturen som fristed fra sosial interaksjon skal altså hilse, smile og gjøre seg trygge med kroppsspråk. Eller bare folk som sliter med sånt generelt. De som voldtar og dreper er som regel innsmigrende, selvsikre folk som lett fremstår trygge, hvis du da ikke allerede er i en "trygg" relasjon med dem. Anonymkode: 19153...273 1 1
Eureka! Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden Denne artikkelen var nok mer reklame for en IG konto enn et reelt problem. Og nei, de som er redde menn blir nok ikke noe mindre redd av at han sier hei. Den er helt individuell. Selv er jeg mye mer redd for edderkopper enn for menn. 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå