Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, fy faen. 🤮 Jeg har ingen planer om å unskylde min eksistens for at hysteriske kvinner skal gi slipp på sin irrasjonelle frykt.

Dersom noen blir redde over å bare se meg i skogen, så er det et problem som kun er deres. De må jobbe med seg selv, rett og slett. Det har null og niks med meg å gjøre. Gå til psyokolog.

Anonymkode: 3307f...262

Jeg gikk i skogen i går jeg, og hørte høylytt arabisk av en gruppe på 5-6 stk. ble jeg utrygg? Ja. Jeg begynte faktisk nesten å grine. Fordi sånn skal vi ikke trenge å føle det. Nei jeg er ikke urasjonell, en dame ble nylig overfalt mens hun jogget i lysløypa her. 

Anonymkode: 2dfc2...afb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 18.33):

Husker en politimann gikk ut og advarte mot hestehale og ørepropper når du jogger. Det er helt j**lig at man må tenke slik. 

Anonymkode: ab43a...631

Ørepropper kan jeg forstå de advarer mot, greit å høre hva som foregår rundt en, spesielt i trafikk. Men hestehale? Her strekker ikke fantasien min til? 

Anonymkode: e0653...2ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hørte om et tilfelle ikke langt herfra. En vosken dame ble overfalt av 2 (eller var det 3?) uteblandske leiearbeidere på en fjelltopp. Dette i et populært turområde. 

Anonymkode: 718eb...962

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 20.37):

Som mann så kan jeg si at det eneste disse rundene med formaninger har ført til er at jeg driter jamt i hva som ønskes. Jeg har fått de ungene jeg skal ha så hva kvinner jeg møter i noen som helst setting mener kunne ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: d1b92...e39

Vet ikke om jeg skal håpe at du ikke har sønner, eller at du ikke har døtre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg gikk i skogen i går jeg, og hørte høylytt arabisk av en gruppe på 5-6 stk. ble jeg utrygg? Ja. Jeg begynte faktisk nesten å grine. Fordi sånn skal vi ikke trenge å føle det. Nei jeg er ikke urasjonell, en dame ble nylig overfalt mens hun jogget i lysløypa her. 

Menn forstår ikke dette, isteden er det vel bare et tidsspørsmål før vi får klassikeren "dere kvinner har stemt frem dette". Som om vi alle stemmer rødgrønt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke om jeg skal håpe at du ikke har sønner, eller at du ikke har døtre. 

Heldigvis trenger du ikke håpe på noe av dette.

Anonymkode: 31527...5c7

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Herregud. Vi skal se bort fra at kvinner flest har stemt fram at fremmedkulturelle menn med helt andre holdninger til kvinner, skal komme i hit i hopetall? 

Dette er selvvalgt, og dere selv får ta ansvar for helvetet dere har skapt. 

Anonymkode: b93cb...c0b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen vil starte kampanjer for å stoppe menn fra å si hei, andre igjen vil starte kampanjer for å få menn til å si hei. Selv om det er ulike damer bak ulike kampanjer må dere faktisk bli enige.

Anonymkode: 434f5...2de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Noen vil starte kampanjer for å stoppe menn fra å si hei, andre igjen vil starte kampanjer for å få menn til å si hei. Selv om det er ulike damer bak ulike kampanjer må dere faktisk bli enige.

Anonymkode: 434f5...2de

Hvis menn bare kunne lære seg å oppføre seg som normale mennesker, så hadde ikke dette vært en problemstilling i det hele tatt.

Anonymkode: 84f9c...57a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 1.35):

Problemet her er jo i utgangspunktet ikke at de ikke hilset, men at etter hun slo opp sin leir, så beveger de campen sin nærmere hennes. Det kan føles litt truende når hun allerede har satt seg opp et stykke unna dem, og da ville det vært på sin plass å kort forklare hvorfor de valgte å flytte på seg - som sikkert kan ha vært en helt legitim grunn.

Anonymkode: 7ff8b...c54

Da er jeg enig. Hvis du camper nær noen bør du uansett gi seg til kjenne. Et nikk, si hei. Det kunne jo hun gjort også. Kanskje hun gjorde det. 
Det har med normal høflighet og trygghet å gjøre. Det er norsk kultur å hilse i marka! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke å ta henne seriøst.

Etter åresvis med camping på både campingplasser og i utmark har jeg lært meg å tilpasse meg de jeg treffer på. Har opplevd at kvinner omtrent skyr meg som pesten, mens andre ikke forstår at jeg vil være for meg selv. Det jeg tror er at kvinner er like forskjellige fra oss menn. Noen søker kontakt med Gud og hvermann, mens andre vil bare være alene. 

Hun må lære seg at hun ikke er midtpunktet i andres campingtur. 

Anonymkode: 35e3c...a6a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Klarer ikke å ta henne seriøst.

Etter åresvis med camping på både campingplasser og i utmark har jeg lært meg å tilpasse meg de jeg treffer på. Har opplevd at kvinner omtrent skyr meg som pesten, mens andre ikke forstår at jeg vil være for meg selv. Det jeg tror er at kvinner er like forskjellige fra oss menn. Noen søker kontakt med Gud og hvermann, mens andre vil bare være alene. 

Hun må lære seg at hun ikke er midtpunktet i andres campingtur. 

enig egentlig. jeg liker folk som er opptatt med seg selv, det betyr at de klarer å underholde seg selv. 🙈

Anonymkode: b0c9a...65e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

sånn skal vi ikke trenge å føle det. 

Hvem er "vi" i dette scenarioet? 

Jeg er ikke ansvarlig for ditt indre følelsesliv i møte med omverdenen. 

Anonymkode: 6a690...aa0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvem er "vi" i dette scenarioet? 

Jeg er ikke ansvarlig for ditt indre følelsesliv i møte med omverdenen. 

Anonymkode: 6a690...aa0

Godt poeng. 

Hvorfor skal jeg oppføre meg etter andres behov ute i skogen? Ikke minst, hvordan kan jeg vite hva ei dame i skauen føler og opplever når hun ikke sier det til meg? 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke minst, hvordan kan jeg vite hva ei dame i skauen føler og opplever når hun ikke sier det til meg? 

Jeg mener dette er det sentrale poenget her. Vi burde alle tilstrebe å oppføre oss på en måte som ikke er andre til last, men her er det ikke noe åpenbart riktig svar.

Fremmede menn som tar kontakt og eller forsøker å opprette blikkontakt, som hun etterlyser, kan åpenbart oppleves svært ubehagelig. Vi hadde tross alt for ikke lenge siden en kampanje mot at en ung student tok til orde for å si hei på en respektfull og hyggelig måte i hverdagen. Samtidig kan det å ikke si noe eller ikke vie noen oppmerksomhet åpenbart også oppleves veldig ubehagelig. 

Jeg tror svaret må være takhøyde i begge retninger. Vi kan ikke bli hysteriske over at en ung student har lyst til å snakke med nye mennesker. Samtidig må vi være åpne for at folk opplever samme situasjon svært annerledes, og forsøke å vise hensyn. 

Endret av herzeleid
  • Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (11 timer siden):

Jeg mener dette er det sentrale poenget her. Vi burde alle tilstrebe å oppføre oss på en måte som ikke er andre til last, men her er det ikke noe åpenbart riktig svar.

Fremmede menn som tar kontakt og eller forsøker å opprette blikkontakt, som hun etterlyser, kan åpenbart oppleves svært ubehagelig. Vi hadde tross alt for ikke lenge siden en kampanje mot at en ung student tok til orde for å si hei på en respektfull og hyggelig måte i hverdagen. Samtidig kan det å ikke si noe eller ikke vie noen oppmerksomhet åpenbart også oppleves veldig ubehagelig. 

Jeg tror svaret må være takhøyde i begge retninger. Vi kan ikke bli hysteriske over at en ung student har lyst til å snakke med nye mennesker. Samtidig må vi være åpne for at folk opplever samme situasjon svært annerledes, og forsøke å vise hensyn. 

Selvfølgelig skal jeg oppføre meg på en måte som ikke er andre til last. 

Men der er det jo vanskelig å vite hvordan, fordi alle har egne grenser.

Men det er jo noen grenser som er universell. Derfor søker jeg blikkontakt, får jeg det smiler jeg og sier hei. Men ikke noe mer. Men selv der har jeg opplevd at en kvinne på en campingplass som campet 10m fra meg og kom etter meg, snudde seg bort. Etter det satt hun i bilen sin resten av kvelden. For alt jeg vet var hun livredd meg. Det så faktisk slik ut. Men det er ikke mitt problem. Jeg må få lov til å sitte utenfor mitt eget telt og kikke tomt ut i luften mens jeg nyter utsikten over Trøndelags vakre gårdsbruk. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 10.21):

Herregud. Vi skal se bort fra at kvinner flest har stemt fram at fremmedkulturelle menn med helt andre holdninger til kvinner, skal komme i hit i hopetall? 

Dette er selvvalgt, og dere selv får ta ansvar for helvetet dere har skapt. 

Anonymkode: b93cb...c0b

De eneste gangene jeg har opplevd at grupper av menn har fulgt etter meg for å plage, var det en gjeng blåøyde nordmenn. Når skal menn ta ansvar for menn?

Anonymkode: 4e146...36b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 9.52):

Ørepropper kan jeg forstå de advarer mot, greit å høre hva som foregår rundt en, spesielt i trafikk. Men hestehale? Her strekker ikke fantasien min til? 

Man kan holde folk fast etter håret. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 1.06):

Jeg er mann og blir ikke det spor fornærmet. 

Jeg synes imidlertid det er litt vanskelig å vite hva som er riktig å gjøre her. Som denne tråden også viser ser det jo ut til at noen vil oppleve det som avvæpnende og betryggende at jeg hilser, mens andre vil oppleve det som invaderende og ubehagelig. Det er umulig å trygge alle når det som trygger noen skremmer andre og vice versa. 

Det virker også som om det er en betydelig andel i begge leire. Da enkle å liksom diskutere hvorvidt man burde hilse eller ei meningsløst. Jeg ser an situasjonen og opptrer på den mest betryggende måten jeg kan, og nettopp fordi folk er forskjellige tror jeg egentlig jeg treffer blink oftere da enn hvis jeg skulle laget meg en eller annen ufravikelig regel på hilsing/ikke hilsing.

Så kommer jeg nok stort sett til å gi et lite nikk, et ørlite smil og et «heisann» i forbifarten når jeg krysser andre turgåere utenfor allfarvei, med mindre det er grunn til annet. Uansett kjønnskromosomer. 

Anonymkode: c72f7...6cb

Jeg blir veldig beroliget av et kjapt smil og et "hei" iallfall. Møtte en gang en mann som ikke smilte tilbake når jeg smilte kjapt til ham når jeg gikk forbi. Han stoppet isteden opp, og snudde seg og glante etter meg når jeg hadde passert. DET var creepy. Dette var midt på natten også.

Anonymkode: 4a115...f98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan holde folk fast etter håret. 

Det kan man gjøre hvis de ikke har hestehale og. Er man så nær noen spiller ikke frisyren noen rolle.

Anonymkode: 84f9c...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...