Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan man gjøre hvis de ikke har hestehale og. Er man så nær noen spiller ikke frisyren noen rolle.

Anonymkode: 84f9c...57a

Desverre er det riktig at hestehale er noe de ser etter om de vil overfalle ei kvinne som er ute på natten. Pluss ørepropper. Sett håret i en bun, gjerne med lue over. Da er det ikke like lett å ta fatt i håret. Desverre er det slik kvinner må tenke. Som mann, smerter det å måtte erkjenne. 

Vi må ikke være naive mtp hva enkelte menn kan gjøre. 

Anonymkode: 35e3c...a6a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg blir veldig beroliget av et kjapt smil og et "hei" iallfall. Møtte en gang en mann som ikke smilte tilbake når jeg smilte kjapt til ham når jeg gikk forbi. Han stoppet isteden opp, og snudde seg og glante etter meg når jeg hadde passert. DET var creepy. Dette var midt på natten også.

Anonymkode: 4a115...f98

Hvis du vet dette så glante vel du tilbake...

Tipper han synes du var creepy.

Anonymkode: f3868...225

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du vet dette så glante vel du tilbake...

Tipper han synes du var creepy.

Jada, en dame på 160 cm som smiler blygt når hun passerer, er dritcreepy for en mann på nærmere 100 kg. Når han så meg inn i øynene, ikke smilte tilbake og stoppet opp, så sier det seg selv at jeg kastet et blikk bakover etter å ha gått noen meter videre. Jeg har ikke overlevelsesinstinkt på -2, du. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jada, en dame på 160 cm som smiler blygt når hun passerer, er dritcreepy for en mann på nærmere 100 kg. Når han så meg inn i øynene, ikke smilte tilbake og stoppet opp, så sier det seg selv at jeg kastet et blikk bakover etter å ha gått noen meter videre. Jeg har ikke overlevelsesinstinkt på -2, du. 

Det er ikke størrelsen det kommer an på. Edderkopper og små slanger er også ekle.

Tipper han bare lurte på om du var noen han kjente i og med at du sa hei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Når skal menn ta ansvar for menn?

Denne tråden handler jo om hvordan dette skal gjøres i situasjonen beskrevet. Noen vil at menn skal se inn i øynene og hilse, andre vil at menn ikke skal se og hilse. Så det er ikke mulig å hindre at noen føler seg truet, uansett hva som gjøres vil noen bli misfornøyd 

Anonymkode: 434f5...2de

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 18.20):

https://www.vg.no/nyheter/i/5prjBm/karoline-30-overnattet-alene-i-skogen-det-eneste-jeg-fryktet-var-menn

Etter årevis med kampanjer som skal stoppe menn fra å snakke med kvinner, kommer det klaging om at menn nå skal hilse på damer... Ærlig talt, begynner det ikke å bli latterlig nå?

Det er interessant hvor mange som klarer å lese «jeg ble redd» som «alle menn er farlige».

Hun sa aldri at mennene gjorde noe galt. Hun sa aldri at de var en trussel. Hun beskrev hvordan det føltes å være alene og sårbar, og hvordan små sosiale signaler kunne gjort situasjonen tryggere.

Det handler ikke om at alle menn skal komme bort og prate med kvinner, tvert imot. Det handler om at vi mennesker bruker små tegn for å lese situasjoner. Et nikk, et smil eller et «hei» sier: «Jeg har sett deg, alt er greit.» 

Men når noen ikke gir noen signaler, samtidig som de flytter seg nærmere eller endrer oppførsel rundt deg, er det naturlig at usikkerheten øker. Det betyr ikke at personen er farlig, men at mennesker prøver å tolke det de ser.

Jeg har selv opplevd noe lignende på fjellet. Jeg hilste på en mann da vi passerte hverandre, fordi det var naturlig. Senere oppdaget jeg at han hadde snudd og holdt seg bak meg, uansett hvor jeg gikk. Det var ikke at han eksisterte der som gjorde meg urolig, men at oppførselen endret seg og sluttet å virke tilfeldig.

Det er forskjellen mange overser. Kvinner går ikke rundt og tror at alle menn vil noe vondt. Men de kan ikke alltid vite hvem som er trygge og hvem som ikke er det.

Det er helt greit å mene at du ikke har ansvar for å berolige fremmede. Det er noe helt annet å gjøre narr av noen fordi de opplevde en situasjon som utrygg.

Still deg selv et spørsmål: Hvis det var din 19 år gamle datter som skulle sove alene i skogen ved siden av tre ukjente menn som drakk øl, ville du sagt «slapp av, ikke tenk på det» – eller ville du sagt «kos deg, men vær litt forsiktig»?

De fleste ville valgt det siste. Ikke fordi de tror alle menn er farlige, men fordi de vet at man ikke alltid kan se forskjellen på en trygg person og en som ikke er det.

Anonymkode: 4ca37...5f5

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke størrelsen det kommer an på. Edderkopper og små slanger er også ekle.

Tipper han bare lurte på om du var noen han kjente i og med at du sa hei.

🤣 Ja, for normalt oppegående mennesker er det jo så klart ekstremt viktig å ikke hilse på noen som helst før man er 100 prosent sikker på at man kjenner dem fra før 🤣  meget mulig at han ikke hadde noen dårlige hensikter. Jeg har landet på at han sannsynligvis hadde en diagnose av noe slag. Kanskje du har det også? 🤔

Jeg går mye i skogen og har heldigvis truffet på 100 prosent hyggelige menn der. De aller, aller fleste hilser og smiler 😊

AnonymBruker
Skrevet

Alle må ta ansvar for farer de kan møte i naturen.

Bjørnespray er et fint verktøy å ha i sekken.

Det er ytterst få kvinner som blir voldtatt på tur, og hvis det skulle skje, så er det garanter av en idiot de har friendzonet, og selv invitert med på turen.

Anonymkode: d20cf...9b5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🤣 Ja, for normalt oppegående mennesker er det jo så klart ekstremt viktig å ikke hilse på noen som helst før man er 100 prosent sikker på at man kjenner dem fra før 🤣  meget mulig at han ikke hadde noen dårlige hensikter. Jeg har landet på at han sannsynligvis hadde en diagnose av noe slag. Kanskje du har det også? 🤔

Jeg går mye i skogen og har heldigvis truffet på 100 prosent hyggelige menn der. De aller, aller fleste hilser og smiler 😊

Kanskje du har det også?

Hvis du synes at denne mannen var så fryktelig skummel, så kan du jo ikke si at det er 100% hyggelige menn du har truffet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle må ta ansvar for farer de kan møte i naturen.

Bjørnespray er et fint verktøy å ha i sekken.

Det er ytterst få kvinner som blir voldtatt på tur, og hvis det skulle skje, så er det garanter av en idiot de har friendzonet, og selv invitert med på turen.

Anonymkode: d20cf...9b5

Enig, Overfallsvoldtekter forekommer svært sjelden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 9.52):

Ørepropper kan jeg forstå de advarer mot, greit å høre hva som foregår rundt en, spesielt i trafikk. Men hestehale? Her strekker ikke fantasien min til? 

Anonymkode: e0653...2ed

Veldig enkelt å komme bakfra og ta tak i hestehalen for å få slengt henne ned i bakken. 

Anonymkode: ef875...08e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En grei regel for menn er egentlig å ikke si eller gjøre noe når du møter en dame alene på tur som du ikke ville gjort eller sagt hvis vedkommende var en mann. Man kommer veldig langt med å se personer, og ikke kjønn. Det er når du behandler meg ut i fra hva jeg har mellom beina det blir creepy. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler ikke om latterliggjøring av at noen er redd. Det handler om at vedkommende vil at andre skal oppføre seg på en måte hun ønsker, på tross av at denne endringen vil være mot ønsket til andre igjen.

Vi har fått en generasjon kvinner som ser det som naturlig at resten av verden skal individuelt tilpasses dem selv, og det er ikke mulig. Om noen vil at menn skal hilse mens andre vil at menn ikke skal hilse, så går det rett og slett ikke an.

Å bare si at "menn må bare ha sosial intelligens slik at de gjør akkurat det som er ønskelig til enhver tid" er bare ansvarsfraskrivelse.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har det også?

Hvis du synes at denne mannen var så fryktelig skummel, så kan du jo ikke si at det er 100% hyggelige menn du har truffet.

Jeg traff ham ikke i skogen, men på gaten på vei hjem om natten. Jeg presiserte at alle jeg har truffet i skogen har vært hyggelige. Det er meget mulig at jeg har en eller annen skjult diagnose, ja. Og jeg tror jeg vet din: Diagnose; incel 😘

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 10.21):

Herregud. Vi skal se bort fra at kvinner flest har stemt fram at fremmedkulturelle menn med helt andre holdninger til kvinner, skal komme i hit i hopetall? 

Dette er selvvalgt, og dere selv får ta ansvar for helvetet dere har skapt. 

Anonymkode: b93cb...c0b

Likevel, så er det den etnisk norske mannen på fest eller i nær omgangskrets som er farligst for oss norske kvinner... 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En grei regel for menn er egentlig å ikke si eller gjøre noe når du møter en dame alene på tur som du ikke ville gjort eller sagt hvis vedkommende var en mann. Man kommer veldig langt med å se personer, og ikke kjønn. Det er når du behandler meg ut i fra hva jeg har mellom beina det blir creepy. 

Menn vil alltid behandle kvinner ut fra hva de har mellom beina. Ikke noe galt i det.

Det er derfor vi er 8 milliarder på kloden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg traff ham ikke i skogen, men på gaten på vei hjem om natten. Jeg presiserte at alle jeg har truffet i skogen har vært hyggelige. Det er meget mulig at jeg har en eller annen skjult diagnose, ja. Og jeg tror jeg vet din: Diagnose; incel 😘

Og der trakk du incel-kortet ja...

Da vet jeg at du har en diagnose.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Forsvinn fra tråden min, herregud altså 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det kan man gjøre hvis de ikke har hestehale og. Er man så nær noen spiller ikke frisyren noen rolle.

Sant, men hestehale uten caps gjør det spesielt enkelt. Caps gjør at en ikke kan rykke fra hodebunnen. 

Anonymkode: 4e146...36b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Veldig enkelt å komme bakfra og ta tak i hestehalen for å få slengt henne ned i bakken. 

Så lenge det er hår å ta tak i, så kan jeg love deg at det ikke spiller noen som helst rolle om det er hestehale eller ikke, vil en mann ta tak i håret hennes og slenge henne i bakken, så vil han lykkes 10 av 10 ganger

Anonymkode: 2a215...834

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...