AnonymBruker Skrevet 7. juni #101 Skrevet 7. juni Det er jo helt greit å si ifra om det. Selv elsker jeg hunder, og vil helst hilse på alle jeg møter (heller de enn menneskene). Hunder pleier å roe seg ned når de får hilst. Jeg hadde hund i yngre år, men det var så vondt da den måtte avlives, så jeg har ikke orket etter det 😥 Anonymkode: d7966...1d5
Mardina Skrevet 7. juni #102 Skrevet 7. juni Hmmmmmm skrev (2 timer siden): Du skrev at det var en selvfølge å si det til de som har hund?! Men da må jeg samtidig spørre om det er like greit å si det til de som har unger? Ja, det synes jeg. Man må ikke like barn og det synes jeg at man skal være ærlig på.
AnonymBruker Skrevet 7. juni #103 Skrevet 7. juni Mye trolling i denne tråden. Helt greit å ikke like hunder, men skrivemåten(e) er designet for å trolle, trigge og ha det gøy. Sykt å se, egentlig. Anonymkode: c19e9...338 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #105 Skrevet 7. juni Hunder er guds gave til mennesket. Av hunden din får du ubetinget kjærlighet, lojalitet, du kommer deg ut på tur og hund er bra for psyken. Det er utrolig hva du kan lære en hund! De kan være redningshunder, søkshunder, politihunder, servicehunder, førerhunder, narkotikahunder. Mange morsomme ting man kan drive med med hund; tur, agility, spor, snørekjøring, forskjellige typer nesearbeid, lydighet, triks, jakt…. Det er så gøy å trene hund. De er så smarte! Min hund er ekstremt glad i barn. Utrolig omsorgsfull og hun passer faktisk på barn. De forstår så mye. Vi aner ikke hvor mye! Hunden min ble redningen min da jeg ble syk. det øker velværehormoner og senker pulsen å være med hund. De er engler og bare snille og gode. Livet er rikere med hund. Jeg er sprekere, gladere og har det bedre pga at jeg har hund i livet mitt. Hadde tatt en kule for henne. Alt hun gir meg… 🥰 Anonymkode: a3a95...583 1 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni #106 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Neivel? Det var nytt. De fleste som har katt, lar de gå løs i nabolaget. Om noen i nabolaget har besluttet å få katt, har de dessverre tatt avgjørelsen om å få katt for alle naboene også. De kattene driter i andre sine hager, ligger i andres utemøbler, går inn i andres hus osv. Anonymkode: d37f4...2dd Har katt med kattehage ( inngjerdet). Pga ukastrert katt i nabolaget er min katt redd for å være ute eller nære vinduer. Så utifra det har hundemennesker mer vett kattemennesker. Anonymkode: 48ccf...805
AnonymBruker Skrevet 8. juni #107 Skrevet 8. juni Liker ikke hunder. Problemet er at hundeeiere vil ha med hunden over alt nå. På besøk og på cafeer. Finnes jo grupper på FB om hundevennlige plasser. Mitt råd, med dere inn i Norgses Astma -og allergiforbund, og krev hunder vekk fra uteplassene. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/tillater-hunder-innendors-pa-restaurant-_-astma--og-allergiforbundet-onsker-strengere-regelverk-1.17542366 Anonymkode: 822b6...420 3
Kålrota Skrevet 8. juni #108 Skrevet 8. juni Jeg elsker hunder og særlig min egen, men har selvsagt respekt for at alle ikke mener det samme. Han får ikke lov til å hoppe frem til fremmede eller gå løs annet enn hjemme. Jeg synes ikke det er noe problem at noen sier fra, men det kommer jo også litt an på fremgangsmåten. «Holder du hunden unna meg?» fungerer mye bedre enn «Jeg vil ikke ha noe med den stinkende og siklende kjøteren å gjøre!», for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 8. juni #109 Skrevet 8. juni Hmmmmmm skrev (10 timer siden): Ja, alle skjønner at triggeren er du. Min reaksjon kommer av den voldsomme og dramatiske språkformen din. Tror du har vært litt for lenge på nettet. Kanskje lære deg å ikke la deg hisse deg slik opp av hva fremmede sier på et forum Anonymkode: ccdbc...27f 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #110 Skrevet 8. juni Jeg ikke direkte misliker hunder, og klarer å forholde meg til dem på en grei måte dersom det for eksempel er hunder på besøk, men jeg synes egentlig de er tåpelige, needy og illeluktende vesener. I motsetning til den store, vakre utekatten min. ❤️ Anonymkode: dac03...5e5 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #111 Skrevet 8. juni Men er det egentlig et problem da? Hvis du sier at du misliker hunder så respekterer jeg deg fortsatt, men da kan vi ikke bli nære venner ettersom mine hunder er en viktig del av livet mitt og som regel der jeg er. Det er masse folk som har hobbyer eller livsstiler som jeg ikke synes noe om, og det er da null problem? Hvordan du ordlegger deg har jo litt med sosial intelligens å gjøre. Du trenger jo ikke legge ut i det vide og brede hvor sterkt du misliker hunder og hvor mye du synes de sikler og stinker. Du kan bare si at det ikke er noe for deg, elller at du foretrekker katter/hester/crossfit. Null stress. Anonymkode: 2664d...386 1
katties Skrevet 8. juni #112 Skrevet 8. juni HMK skrev (16 timer siden): Hvor tenker du at folk skal gjøre av hunden sin når de reiser bort? Hundene mine kan være hjemme alene noen timer, men ikke en hel dag eller over natten, av åpenbare grunner. Det var dog ikke dét personen som svarte på dette fokuserte på i det hele tatt. De KUNNE ha sagt at "jeg ka ikke dra fra hunden min over lengre tid, og det gjør at jeg ikke drar på besøk til de som tar tid, men ikke vil ha hunden inne". Det var "enten kommer jeg med, eller så kan du bare glemme å få besøk av meg. Aggressivt fra begge sider, altså.
katties Skrevet 8. juni #113 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hunder er guds gave til mennesket. Av hunden din får du ubetinget kjærlighet, lojalitet, du kommer deg ut på tur og hund er bra for psyken. Det er utrolig hva du kan lære en hund! De kan være redningshunder, søkshunder, politihunder, servicehunder, førerhunder, narkotikahunder. Mange morsomme ting man kan drive med med hund; tur, agility, spor, snørekjøring, forskjellige typer nesearbeid, lydighet, triks, jakt…. Det er så gøy å trene hund. De er så smarte! Min hund er ekstremt glad i barn. Utrolig omsorgsfull og hun passer faktisk på barn. De forstår så mye. Vi aner ikke hvor mye! Hunden min ble redningen min da jeg ble syk. det øker velværehormoner og senker pulsen å være med hund. De er engler og bare snille og gode. Livet er rikere med hund. Jeg er sprekere, gladere og har det bedre pga at jeg har hund i livet mitt. Hadde tatt en kule for henne. Alt hun gir meg… 🥰 Anonymkode: a3a95...583 Jeg liker ikke hunder, men synes det er veldig fint når hundeeiere tenker nettopp slik om hunder. Kjenner noen folk som har hunder som de stenger inne, ikke lufter, ikke klapper, som har fått osteoporose og immunsykdommer av å ikke bli lufta. Synes slike folk skal sitte i fengsel og aldri få ha oe slags dyr igjen. 1
Hmmmmmm Skrevet 8. juni #114 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror du har vært litt for lenge på nettet. Kanskje lære deg å ikke la deg hisse deg slik opp av hva fremmede sier på et forum Anonymkode: ccdbc...27f Hva er det du babler om
Hmmmmmm Skrevet 8. juni #115 Skrevet 8. juni katties skrev (38 minutter siden): Det var dog ikke dét personen som svarte på dette fokuserte på i det hele tatt. De KUNNE ha sagt at "jeg ka ikke dra fra hunden min over lengre tid, og det gjør at jeg ikke drar på besøk til de som tar tid, men ikke vil ha hunden inne". Det var "enten kommer jeg med, eller så kan du bare glemme å få besøk av meg. Aggressivt fra begge sider, altså. Sånn blir det, jeg sier bare at beklager jeg har hund, om jeg blir spurt ut på noe. De kan ikke være hjemme alene mer enn ytterst nødvendig
Hmmmmmm Skrevet 8. juni #116 Skrevet 8. juni katties skrev (37 minutter siden): Jeg liker ikke hunder, men synes det er veldig fint når hundeeiere tenker nettopp slik om hunder. Kjenner noen folk som har hunder som de stenger inne, ikke lufter, ikke klapper, som har fått osteoporose og immunsykdommer av å ikke bli lufta. Synes slike folk skal sitte i fengsel og aldri få ha oe slags dyr igjen. Du er ett godt menneske. Jeg hører om folk som hater hunder, dermed ønsker de der pepperen gror😳 Hate ett dyr er meget spesielt å si alene, men å ønske at noen andre skal ha det vondt er ondskapsfullt. Det gjør at jeg skjønner at de sliter mentalt med noe, og viker unna. 1
Hmmmmmm Skrevet 8. juni #117 Skrevet 8. juni Mardina skrev (12 timer siden): Ja, det synes jeg. Man må ikke like barn og det synes jeg at man skal være ærlig på. Så hvis din kollega kommer mot deg med sitt barn som han/hun har med seg på jobb for å vise frem, så passer du på å si til vedkommende at du ikke liker barn?
AnonymBruker Skrevet 8. juni #118 Skrevet 8. juni Hunden min rulla seg i menneskedrit som lå omtrent på turveien idag. Konklusjon; både hunder og folk kan være jævlig ekle, men folk burde da for svarte ha nok mellom øra til å vite bedre. Folk ass! Anonymkode: f4e06...e4e 1
Mardina Skrevet 8. juni #119 Skrevet 8. juni (endret) Hmmmmmm skrev (1 time siden): Så hvis din kollega kommer mot deg med sitt barn som han/hun har med seg på jobb for å vise frem, så passer du på å si til vedkommende at du ikke liker barn? Jeg hadde ikke vært fremmed for å gjøre det nei. Evt. hadde jeg fjernet meg fra situasjonen. Hvorfor MÅ man like barn? Endret 8. juni av Mardina 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #120 Skrevet 8. juni Folk får kjerpe seg og innse at barn ikke er dyr. Skill mennesker og dyr. Det er det jeg ikke liker med fanatiske dyreeiere dem er jo helt pdykopat og mener mennesker er på lik linje med dyr. Anonymkode: c07e6...309 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå