Gå til innhold

Akseptabelt å mislike hunder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Folk får kjerpe seg og innse at barn ikke er dyr. Skill mennesker og dyr. Det er det jeg ikke liker med fanatiske dyreeiere dem er jo helt pdykopat og mener mennesker er på lik linje med dyr. 

Anonymkode: c07e6...309

Barn er i aller høyeste grad dyr. Hva skulle de ellers vært? En plante?

Anonymkode: ccdbc...27f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 22.36):

Jeg liker ikke hunder. Jeg syns de er needy og irriterende i hele sin tiggende adferd. Hater i tillegg sikling og bjeffing. 
Hundeeiere har en tendens til å anta at alle vil ha dyret opp etter beina etc. 

Kan jeg si at jeg ikke liker hunder? Jeg pleier å si at jeg er litt nervøs for hunder - men det er egentlig ikke sant. Noen oppfører seg jo om om det er barn og ikke dyr….

Anonymkode: 76a8b...db3

Når er det du egentlig har behov for å si at du ikke liker hunder? Du spør om du kan si det, og det sier det seg vel selv at du kan, men du skjønner vel at det ikke er noen vinnersak sosialt, siden hunder er en viktig del av mange menneskers liv?

Det er mye mine medmennesker driver med, som jeg ikke liker, men jeg prøver da for det meste å unngå å gjøre noen konfrontasjon ut av det. For meg er det en del av det å være menneske. Av og til er noen romslige for å tilpasse seg meg, av og til er jeg romslig for å tilpasse meg dem.

Anonymkode: 2fbe2...695

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når er det du egentlig har behov for å si at du ikke liker hunder? Du spør om du kan si det, og det sier det seg vel selv at du kan, men du skjønner vel at det ikke er noen vinnersak sosialt, siden hunder er en viktig del av mange menneskers liv?

Det er mye mine medmennesker driver med, som jeg ikke liker, men jeg prøver da for det meste å unngå å gjøre noen konfrontasjon ut av det. For meg er det en del av det å være menneske. Av og til er noen romslige for å tilpasse seg meg, av og til er jeg romslig for å tilpasse meg dem.

Når folk pusher de på meg og skal la de snuse og jokke fordi de er ‘så søte’ 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når folk pusher de på meg og skal la de snuse og jokke fordi de er ‘så søte’ 😉

Hva mener du med ‘pushe på deg’? Opplever hunder som kommer bort til meg av og til, enten de er i bånd eller løse. Aner ikke noe om eierens motivasjon for det. Ønsker ikke å hilse da, så jeg går bare videre, men lager ikke noe nummer ut av det. 

Hvis de jokker på deg, er det selvsagt fullt akseptabelt å be eieren ta hunden vekk, det bør da ingen hundeeiere la hunden holde på med, og det går jeg ut fra at du også vet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de som misliker hunder går glipp av noe fint.

Anonymkode: a3a95...583

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er generelt glad i dyr, men hund holder jeg meg langt unna grunnet kraftig allergi. Jeg orker rett og slett ikke bli sp syk bare for å være sammen med ett dyr.

Anonymkode: 45a9f...104

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker heller ikke hunder og det er utelukkende på grunn av udugelige hundeeiere. Har flere i min nærmeste omgangskrets som har hund og de kan ikke oppføre seg. De er nektet tilgang i vårt hus da de tigger og stjeler mat og tisser på møblene. Eierne bare ler og sier sånn er hunder. Har møtt flere slike, det er alltid hundeeiere som er sånn så ikke kom her og fortell meg noe annet. Det er kun et fåtall hunder jeg tolererer, og der har eierne lagt ned mye arbeid i å få en lydig og grei hund som ikke går helt i fistel Av den minste ting. 

Anonymkode: 5ecd8...9e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

når voksne ikke "liker" hunder, er det veldig åpenbart at det er fordi de er redde eller nervøse (selv om du selvsagt påstår noe annet). Og det er litt patetisk for en voksen å være redd for hunder fordi en nabohund hoppet på deg da du var barn, eller noe.

har et par i oppgangen der han er redd for hunder og gjemmer seg bak henne hver gang jeg kommer med bikkja mi. utrolig patetisk, hadde aldri klart å ha en sånn kjæreste.

Anonymkode: 3f9a9...473

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke for meg akseptabelt å ikke like ett husdyr, som en hund eller katt. Jeg forstår ikke helt hva det er å mislike - og jeg stoler ikke på sånne mennesker. Å være redd hunden er noe annet. Jeg har svær jaktbikkje og det kan bli voldsomt for noe. Sjøl er jeg redd katter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er generelt glad i dyr, men hund holder jeg meg langt unna grunnet kraftig allergi. Jeg orker rett og slett ikke bli sp syk bare for å være sammen med ett dyr.

Anonymkode: 45a9f...104

Du misliker ikke dyret. Du holder deg unna pga allergi

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

når voksne ikke "liker" hunder, er det veldig åpenbart at det er fordi de er redde eller nervøse (selv om du selvsagt påstår noe annet). Og det er litt patetisk for en voksen å være redd for hunder fordi en nabohund hoppet på deg da du var barn, eller noe.

har et par i oppgangen der han er redd for hunder og gjemmer seg bak henne hver gang jeg kommer med bikkja mi. utrolig patetisk, hadde aldri klart å ha en sånn kjæreste.

Problemet er ofte at hunder lukte veldig vondt, sikler og er fulle av urin og danglebær.

Det er derfor man har egne hundehus.

Anonymkode: 83591...6aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker hunder. Men det er vel enkelte raser jeg liker bedre enn andre. Det samme gjelder mennesker.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hunder biter og er totalt uforutsigbare. I tillegg til grenseløst irriterende på alle vis mes bjeffing, piping og generelt patetisk needy oppførsel. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Problemet er ofte at hunder lukte veldig vondt, sikler og er fulle av urin og danglebær.

Det er derfor man har egne hundehus.

Så alle hunder sikler! og er fulle av urin og lukter vondt😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 22.46):

Ja, jeg har det motsatt. Oppfatter folk som er besatt av hunder som litt uintelligente 😉 Ts

Mange av oss som har hunder dedikerer mye tid til det her. Jeg kjenner ett par som har mange hunder av type fuglehund, og alle hundene er toppremierte, friske, avlssikre - ja, de har faktisk hele tre av sine som har blitt «norgesmester» i ulike fag. Begge er geomatikere. Fritiden går til hundene. Hvor er de uintelligent?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hunder biter og er totalt uforutsigbare. I tillegg til grenseløst irriterende på alle vis mes bjeffing, piping og generelt patetisk needy oppførsel. 

Anonymkode: 

Bla bla bla.. Dette er vel et speilbilde av deg selv... Hunder har bedre oppførsel enn deg, det vet de fleste hundeeiere.

Skrevet

Ingen hunder er uforutsigbare. De sier alle fra - også om de biter til slutt, da har du gjerne fått varsel 4-5 ganger og en siste advarsel «nå biter jeg om du ikke fjerner deg» varsel som du har valgt å ignorere.de fleste hunder biter ikke, om de gjør det er det oftest menneskeskapt

AnonymBruker
Skrevet
Chlypa skrev (2 minutter siden):

Ingen hunder er uforutsigbare. De sier alle fra - også om de biter til slutt, da har du gjerne fått varsel 4-5 ganger og en siste advarsel «nå biter jeg om du ikke fjerner deg» varsel som du har valgt å ignorere.de fleste hunder biter ikke, om de gjør det er det oftest menneskeskapt

Hunder er forutsigbare, det som er sikkert er at de biter noen til slutt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Diry72 skrev (5 minutter siden):

Bla bla bla.. Dette er vel et speilbilde av deg selv... Hunder har bedre oppførsel enn deg, det vet de fleste hundeeiere.

Er du virkey54 år og svarer sånn som dette? Bevis på hvordan hundefolk er… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hunder er forutsigbare, det som er sikkert er at de biter noen til slutt.

Hunden min levde i 14 år, beit aldri noen.

Anonymkode: b3cb0...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...