AnonymBruker Skrevet 7. juni #61 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kan si at du er allergisk. Jeg elsker hunder, skulle gjerne hatt hund selv, men jeg er allergisk. Så de få gangene en hund blir for pågående, så må jeg si fra at jeg er allergisk, og da fjerner alltid eieren hunden raskt. Anonymkode: 99ffa...e82 Nei, ikke si at man er allergisk hvis man ikke er det! Det er helt greit å være redd for hunder eller rett og slett ikke like hunder. Jeg har turvenner som ikke liker hunder. Da lar jeg være å ta med hunden min på akkurat de turene, selv om hunden min ville elsket å få være med. Anonymkode: 80842...409 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #62 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Folk som har hund for å gå på tur og klappe/ kose er selvsagt ok. Folk som tror hunden er et barn, og at andre syns det er like søt, mister jeg respekt og interesse for. Anonymkode: 76a8b...db3 Jeg tenker at hvis du bare ser på hunden som hjelp til å gå tur og noe å klappe på, ikke skal få hund. En hund er et familiemedlem som du må være forberedt på å bruke mye tid på. Er du ikke det, så vil ikke hunden få det godt hos deg. Anonymkode: 80842...409 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #63 Skrevet 7. juni Jeg tenker mitt om mennesker som ikke liker dyr og hunder. Det er noe … umenneskelig med de. Dyr (og hunder) har vært helt avgjørende for vår overlevelse i flere hundre tusen år. Å ikke like dyr, det er… spesielt. Med det sagt - hvis jeg møter en hund som ikke liker et spesifikt menneske, jaggu viser det seg raskt at hunden har rett. Det er ofte noe alvorlig galt med menneskene dyr ikke liker. Det er som om dyrene ser tvers gjennom skuespill. Jeg hadde en hund som mislikte mamma sterkt. Han ble beskyttende mot meg, min nærmeste familie etc når hun var i nærheten. Spol fem år fremover -fant meg selv i terapi pga omsorgssvikt, løgner, forskjellsbehandling etc gjennom hele barndommen min. Mamma. Bikkja oppdaget de tingene jeg ikke forstod selv. Og han var den første som NOEN GANG prøvde beskytte meg. Han var fantastisk. Mamma liker ikke katter, sier hun. De er så uforutsigbare og vanskelig å lese (hun mener: kue). Katter liker sjeldent henne, også… I wonder why………….. Anyways. Dyr er mer enn et vesen. Vi er ment å leve sammen med dyr (husdyr, kjøledyr, ville dyr i naturen). Dyr er vår overlevelse, både som beskyttere og som mat. Du trenger ikke elske dyr, men du må respektere dyr. Jeg vil heller ikke ha fremmede hunder hoppende opp på meg, men jeg forstår dyrenes natur og språk. Å fake ALLERGI for å unngå dyr syns jeg er helt hinsides oppførsel. Anonymkode: ca08a...81d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #64 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, ikke si at man er allergisk hvis man ikke er det! Det er helt greit å være redd for hunder eller rett og slett ikke like hunder. Jeg har turvenner som ikke liker hunder. Da lar jeg være å ta med hunden min på akkurat de turene, selv om hunden min ville elsket å få være med. Anonymkode: 80842...409 Den skjønner jeg ikke. Men jeg er alene med hund, og gjør ikke ting der han kunne vært med. Jeg har derimot venner som er redd eller ikke er spesielt glad i hunder. Vi går fortsatt tur, men da passer jeg rett og slett på at han ikke får hilse eller gå i beina på dem. Jeg liker heller ikke hundeeiere som slipper hunden bort til alle og enhver uten å spørre, men jeg tenker man må kunne sameksistere om alle viser litt hensyn. Anonymkode: 2b923...3f9 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni #65 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker mitt om mennesker som ikke liker dyr og hunder. Det er noe … umenneskelig med de. Dyr (og hunder) har vært helt avgjørende for vår overlevelse i flere hundre tusen år. Å ikke like dyr, det er… spesielt. Med det sagt - hvis jeg møter en hund som ikke liker et spesifikt menneske, jaggu viser det seg raskt at hunden har rett. Det er ofte noe alvorlig galt med menneskene dyr ikke liker. Det er som om dyrene ser tvers gjennom skuespill. Jeg hadde en hund som mislikte mamma sterkt. Han ble beskyttende mot meg, min nærmeste familie etc når hun var i nærheten. Spol fem år fremover -fant meg selv i terapi pga omsorgssvikt, løgner, forskjellsbehandling etc gjennom hele barndommen min. Mamma. Bikkja oppdaget de tingene jeg ikke forstod selv. Og han var den første som NOEN GANG prøvde beskytte meg. Han var fantastisk. Mamma liker ikke katter, sier hun. De er så uforutsigbare og vanskelig å lese (hun mener: kue). Katter liker sjeldent henne, også… I wonder why………….. Anyways. Dyr er mer enn et vesen. Vi er ment å leve sammen med dyr (husdyr, kjøledyr, ville dyr i naturen). Dyr er vår overlevelse, både som beskyttere og som mat. Du trenger ikke elske dyr, men du må respektere dyr. Jeg vil heller ikke ha fremmede hunder hoppende opp på meg, men jeg forstår dyrenes natur og språk. Å fake ALLERGI for å unngå dyr syns jeg er helt hinsides oppførsel. Anonymkode: ca08a...81d Det er fint når noen tar på seg å bekrefte alle fordommene mine om hundeeiere som umodne og barnslige. Takk. Jeg fikk meg en god latter av innlegget ditt. Anonymkode: 76a8b...db3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #66 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er fint når noen tar på seg å bekrefte alle fordommene mine om hundeeiere som umodne og barnslige. Takk. Jeg fikk meg en god latter av innlegget ditt. Anonymkode: 76a8b...db3 Umoden og barnslig? Og det kommer fra en som … *leser i notatene* faker allergier for å unngå en situasjon de ikke er modne nok til å være ærlig i? Javel. Anonymkode: ca08a...81d 7
Fossegrimen Skrevet 7. juni #67 Skrevet 7. juni Det bør vera heilt innanfor å seie. Poengter gjerne at du ikkje vil ha dei "oppi deg", så bør ein kvar ansvarleg eigar respektere det. 3
Tabris Skrevet 7. juni #68 Skrevet 7. juni Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i det da jeg selv har vært lidenskapelig interessert i alt som har med hund å gjøre hele mitt voksne liv. Men jeg igjen liker ikke barn, så sånn sett kan jeg forstå det å ha en kontroversiell mening om hva man liker og ikke. 5 2
Uanonym bruker Skrevet 7. juni #69 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg synes absolutt du skal være ærlig om det! Både for din egen del, og også for andres - så de kan velge om de ømsker deg i sitt liv eller ikke 😂 Jeg tar avstand fra folk som ikke liker dyr. De få gangene jeg møter folk jeg ikke liker å være rundt, har jeg hver eneste gang funnet ut senere at de ikke liker hunder eller at hunder ikke liker dem. Jeg stoler ikke på dem og vil ikke omgås dem om jeg kan velge, skal jeg være helt ærlig. Det har vært så treffsikkert over ti+ år, t det er blitt en morsom intern greie i vennegjengen. Anonymkode: 18f55...c6a Min personlige erfaring - like god som din - er at hundefolk er litt gærne. Samme med hestefolk. Det er en livsstil med disse dyra, og du må være litt spesiell for å passe inn i det miljøet, har jeg inntrykk av. TS: Jeg liker heller ikke hunder, av samme grunner som deg. Pleier heller ikke å rope ut om det, da en del hundeeiere tar det personlig. Jeg er generelt ikke så veldig glad i dyr, egentlig. Jo mer glad dyrene er i mennesker, jo mindre liker jeg dem Synes de er slitsomme og stressende. Foretrekker i så fall katter eller andre dyr som ikke bryr seg så mye om mennesker. 3
Uanonym bruker Skrevet 7. juni #70 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Den skjønner jeg ikke. Men jeg er alene med hund, og gjør ikke ting der han kunne vært med. Jeg har derimot venner som er redd eller ikke er spesielt glad i hunder. Vi går fortsatt tur, men da passer jeg rett og slett på at han ikke får hilse eller gå i beina på dem. Jeg liker heller ikke hundeeiere som slipper hunden bort til alle og enhver uten å spørre, men jeg tenker man må kunne sameksistere om alle viser litt hensyn. Anonymkode: 2b923...3f9 Du er min type hundeeier 1 1
katties Skrevet 7. juni #71 Skrevet 7. juni (endret) Jeg liker ikke hunder. De lukter vondt, de drar inn mye møkk, pelsen blir fettete eg fettet blir gnidd av på ulike møbler og tepper, klørne lager merker, de er tidkrevende og får meg til å føle meg skyldige i et eller annet hele tida med blikket sitt, de røyter og det kommer ofte opp i mat. I tillegg har jeg negativ erfaring med å ha fått ansvaret for to hunder da jeg bare var 9, og det var jeg som skulle børste, lufte, rydde bæsj, og mye annet som jeg aldri hadde bedt om å få ansvaret for. Samtidig så skjønner jeg at hund er en type dyr som har mentaliteten til et lite barn: den gleder seg over alt mulig rart, den elsker sin eier selv om eieren kan være en dritt. Jeg synes også veldig synd på hunder som ikke blir luftet nok, ikke sosialisert, ikke trent, og generelt når folk får dyr og ikke tar ordentlig ansvar - et dyr fortjener aldri å bli behandlet dårlig fordi eieren ikke gidder å ta tak i seg selv og gjøre det de må. Det blir som å adoptere og så neglisjere et barn. Jeg kan greit klappe en hund, og hunder har vanligvis et greit forhold til meg, men jeg liker de ikke pga lukten, røytingen, at de krever tid og energi jeg ikke har, og ikke minst: at noen folk med hunder mener jeg skal måtte la hundene deres være inne hos meg. Selv om jeg ikke liker hunder kommer jeg aldri til å være slem mot de. Hunder er det de er (et naivt og generelt vennlig dyr), det er eierne som har ansvar for dem, og hunden har gjort absolutt ingenting for å fortjene dårlig behandling for det. Endret 8. juni av katties 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #72 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk som har hund for å gå på tur og klappe/ kose er selvsagt ok. Folk som tror hunden er et barn, og at andre syns det er like søt, mister jeg respekt og interesse for. Anonymkode: 76a8b...db3 Det sier fortsatt mer om deg, når du mister respekten for mennesker av så lite. Anonymkode: d6184...ab1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #73 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det sier fortsatt mer om deg, når du mister respekten for mennesker av så lite. Anonymkode: d6184...ab1 Det er jo ikke lite når enkelte egentlig ikke har noe personlighet utenom ‘hundeeier’. Skrekkelig kjedelig i hvert fall Anonymkode: 76a8b...db3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #74 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker alt dette, og ser ikke helt hvordan det motbevises? Du skriver bare at det er ‘feilaktig ‘ etc. Anonymkode: 76a8b...db3 Det er ingen forskning eller vitenskap som mener at dyreelskere er mindre intelligente. Derimot har forskning funnet sammenhenger mellom sterk interesse for dyr og trekk som: empati omsorgsevne evne til å oppfatte andres følelser prososial atferd (ønske om å hjelpe og ta hensyn til andre). Anonymkode: 7b7a4...50c 2 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni #75 Skrevet 7. juni Så mange tåpelige kommentarer om at hvis man ikke liker dyr er man et mindre godt menneske. Jeg elsker dyr, og siden jeg bor på gård har jeg mange. Veldig mange faktisk. Hund er vel det eneste dyret jeg ikke har. Det at jeg ikke liker hunder gjør meg hverken til et dårlig menneske, eller til en som ikke liker dyr! Hunder kunne sikkert vært fine dyr om de ble brukt som arbeidsdyr. Men stort sett brukes hunder til selskapsdyr, og da er de som regel masete, ekle, bortskjemte og drar dritt inn i huset. Not for me Anonymkode: 94950...456 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #76 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo ikke lite når enkelte egentlig ikke har noe personlighet utenom ‘hundeeier’. Skrekkelig kjedelig i hvert fall Anonymkode: 76a8b...db3 Det å miste respekten for folk over noe sånt er vel selve definisjonen på å være smålig. Det er nesten fascinerende at du orker å bruke energi på å dømme fremmede så hardt. Det at du sitter og definerer andres 'personlighet' på det grunnlaget, får deg bare til å fremstå utrolig arrogant og sneversynt Anonymkode: d6184...ab1 1
HMK Skrevet 7. juni #77 Skrevet 7. juni Det er greit for meg at du ikke liker hunder. Jeg har to hunder som jeg liker godt. Faktisk elsker jeg dem. Men jeg liker ikke katter. Syns de er ekle og ustabile. Jeg kan ikke fatte at folk vil ha dem i hus. Kattunger ser litt hjerneskada ut og finnes ikke søte. 2 2
HMK Skrevet 7. juni #78 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): da er de som regel masete, ekle, bortskjemte og drar dritt inn i huset. Not for me Anonymkode: 94950...456 Dette er sant. Mine to Dachser er alt dette. Jeg tror jeg lever i en slags gisselsutuasjon med to rasshøl som har gitt meg Stockholm-syndrom. Jeg gjør livet deres komfortabelt. Jeg deler alt jeg har med dem. Jeg betalte 50 000 i veterinærutgifter til den ene i april. I retur gir de meg grå hår. Og senebetennelse i ballkasterarmen. 3
Lorieen Skrevet 7. juni #79 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og jeg er skeptisk til folk som er besatt av dyr, så det går begge veier. Anonymkode: 63b3c...6eb Det er en vesentlig forskjell på å være besatt av dyr og å like dyr.
AnonymBruker Skrevet 7. juni #80 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg liker ikke hunder. Jeg syns de er needy og irriterende i hele sin tiggende adferd. Hater i tillegg sikling og bjeffing. Hundeeiere har en tendens til å anta at alle vil ha dyret opp etter beina etc. Kan jeg si at jeg ikke liker hunder? Jeg pleier å si at jeg er litt nervøs for hunder - men det er egentlig ikke sant. Noen oppfører seg jo om om det er barn og ikke dyr…. Anonymkode: 76a8b...db3 Det er helt ok for meg at folk ikke liker hunder. Men skal dere på besøk til oss så må dere godta at vi har hund. Dette er hennes hjem. Det betyr at hun har fri tilgang til hele eiendommen vår. Skal du besøke oss besøker du også henne. De eneste plassene hun ikke får gå er på badet sammen med gjester og på gjesterommet når det er redd opp til gjester. Ellers i huset må du godta at hun er velkommen. Skal vi på besøk til deg mer enn 2-3 timer så tar vi henne med. Da ligger hun ved føttene våre der vi er. Godtar du ikke det så kommer vi ikke. Det samme med overbatting. Inviterer du oss på overnatting må du godta at vi tar henne med og at hun skal sove på rommet sammen med oss. Hvis ikke kommer vi ikke. Enkelt og greit. Anonymkode: 04f9d...894 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå