BeeKind Skrevet 6. juni #21 Skrevet 6. juni Jeg forstår deg godt. Jeg er veldig glad i alle dyr, og når jeg møter hunder synes jeg de er skjønne. Jeg vil at de skal ha det bra. Men samtidig synes jeg de er ganske ekle, de lukter vondt og har en slitsom, uforutsigbar og forvirrende oppførsel. Jeg kunne aldri tenkt meg å ha hund selv, og liker dem helst i små doser. Har ingenting å gjøre med om du er empatisk eller en fin person å gjøre tenker jeg 😊 10 1
Margit777 Skrevet 6. juni #22 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker ikke hunder. Jeg syns de er needy og irriterende i hele sin tiggende adferd. Hater i tillegg sikling og bjeffing. Hundeeiere har en tendens til å anta at alle vil ha dyret opp etter beina etc. Kan jeg si at jeg ikke liker hunder? Jeg pleier å si at jeg er litt nervøs for hunder - men det er egentlig ikke sant. Noen oppfører seg jo om om det er barn og ikke dyr…. Anonymkode: 76a8b...db3 Må det være, jeg hater hester 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #23 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja, jeg har det motsatt. Oppfatter folk som er besatt av hunder som litt uintelligente 😉 Ts Anonymkode: 76a8b...db3 Hehe... den var dagens 😅 helt greit at du ikke liker hunder. Men at vi som er glade i hundene våre er uintelligent? Glad jeg har gode folk rundt meg i livet som også er glad i hundene jeg har hatt og har i livet mitt ❤️ som selv ikke ønsker hund, men ser gleden hundene gir meg ❤️ Du får jo bare informere de du har rundt deg som har hund at du ikke liker hunder og hva du syns om dem som personer. Kanskje det brenner noen broer og at folk syns du er sær. Anonymkode: efa21...578 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni #24 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ja, jeg har det motsatt. Oppfatter folk som er besatt av hunder som litt uintelligente 😉 Ts Anonymkode: 76a8b...db3 Tenker det smme om de som liker katter 😄 Late og feite som regel. Anonymkode: a8b89...8cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #25 Skrevet 6. juni Bare er mye eklere… Stoler ikke på mennesker som ikke liker dyr, men stoler lett på dyr som ikke liker visse mennesker. Anonymkode: 0e104...072 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #26 Skrevet 6. juni Til deg som mener at dyreelskere er nindre intelligente: (sier mer om dine fordommer og begrenset forståelse forresten). Noen feilaktige oppfatninger om at dyreelskere skulle mangle intelligens, stammer ofte fra stereotypier, misforståelser om empiri eller menneskers ulike måter å prioritere ressurser på. Her er de vanligste årsakene til denne stereotypien: Projeksjon av menneskelige egenskaper (Antropomorfisme): Noen oppfatter det som mindre rasjonelt å snakke til dyr som om de skulle være mennesker, eller å tillegge dem komplekse menneskelige følelser. Dette tolkes feilaktig som mangel på logisk sans. Intellekt vs. følelser: Det eksisterer en utbredt, men feilaktig kulturell myte om at intelligens og følelser er motsetninger. Empati og omsorg for dyr blir derfor feilaktig stemplet som "emosjonelt" fremfor "intellektuelt". Misforstått sosial status: Historisk sett har dyrehold og kjæledyr i noen kretser blitt ansett som en mindre akademisk eller "enklere" hobby, noe som har skapt en ufortjent assosiasjon til lavere intelligens. Prioriteringer: Noen mener at ressurser (tid og penger) brukt på dyr heller burde vært brukt på menneskelige formål, og tolker dyreinteresse som mangel på samfunnsforståelse. Psykologisk forskning viser imidlertid det stikk motsatte: Empati og interesse for dyr er ofte knyttet til høyere emosjonell intelligens (EQ) og god sosial fungering. Anonymkode: 7b7a4...50c 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #27 Skrevet 6. juni Jeg liker hunder, men jeg liker absolutt ikke alle hunder. Hunder er som folk. Noen er helt herlige, de fleste er helt ok, og noen.. ja, nei. De kan være alt fra ekle til slemme, ufordragelige eller farlige. Anonymkode: 18868...817 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #28 Skrevet 6. juni Jeg liker kun gårdsdyr som ku, sau, hest, kanin, høns, geit og alpakka. Hund og katt liker jeg ikke, men tolererer dem. Kan fint passe en katt noen dager eller gå tur med en hund, men oppsøker de ikke selv. Da er det i så fall en tjeneste for noen. At noen misliker mennesker som ikke liker dyr, er for meg ganske spesielt, men en interessant atferd å forsøke å forstå. Kan da være mange årsaker til at man ikke er et dyremenneske. Jeg liker ikke dyr som oppsøker meg som hund og katt gjør. De er for "needy" på oppmerksomhet for meg. Og det må da være en helt grei mening og følelse å ha, eller? Anonymkode: 25cbc...b01 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #29 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan si at du er allergisk. Jeg elsker hunder, skulle gjerne hatt hund selv, men jeg er allergisk. Så de få gangene en hund blir for pågående, så må jeg si fra at jeg er allergisk, og da fjerner alltid eieren hunden raskt. Anonymkode: 99ffa...e82 Hun er ikke allergisk, men liker ikke hunder, og det må være like akseptabelt å si, så lenge hun ikke plager hunder! Anonymkode: dfd59...f71 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #30 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det tas som om man kritiserer barnet deres. Det ville jeg jo aldri gjort, men folk trøkker heller sjelden barna sine oppi ukjente. Ts Anonymkode: 76a8b...db3 Folk trøkker helt klart sine egne barn opp i ukjente da det er mange foreldre som ikke evner å oppdra sine barn på en slik måte at de ikke plager andre. Men du må gjerne si at du ikke liker hunder da jeg sier rett ut at jeg ikke liker barn da de er ekle og da må jeg tåle å høre at noen ikke liker hunden min også. Anonymkode: 1e764...6ac 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #31 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er helt innafor. Jeg liker hunder, men er ikke keen på andres hunder stort sett. Det er en grunn for at jeg har mynder: sikler ikke, bjeffer ikke, finnes ikke needy. Liker ikke folk annet enn oss i nærmeste familie, gir blaffen i andre hunder. Gir også blaffen i alt av kommandoer og beskjeder men siden de aldri gjør ugagn spiller det liten rolle. Alle kattemennesker elsker salukiene mine. De er så lite hund som det går an å være. Anonymkode: 2664d...386 Det finnes jo ikke noe mer needy enn salukier, da 😅 Divaene over alle divaer. Tror ikke det finnes andre hunder som greier å få eierne sine til regelrett å bli deres slave sånn som salukien gjør 😅 Prinsessen på erten, passer dem bra. Ellers veldig enig i det du sier. Fantastiske hunder ( bortsett fra slaveriet og ekstreme divanykker). De er langt verre enn katter etter min erfaring 😂 Anonymkode: 3a6e2...b17
AnonymBruker Skrevet 6. juni #32 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg liker ikke hunder. Jeg syns de er needy og irriterende i hele sin tiggende adferd. Hater i tillegg sikling og bjeffing. Hundeeiere har en tendens til å anta at alle vil ha dyret opp etter beina etc. Kan jeg si at jeg ikke liker hunder? Jeg pleier å si at jeg er litt nervøs for hunder - men det er egentlig ikke sant. Noen oppfører seg jo om om det er barn og ikke dyr…. Anonymkode: 76a8b...db3 Selvfølgelig kan du si at du ikke liker hunder. Selv om jeg er hundeeier selv,så forstår jeg jo at mange andre ikke liker hunder. Når det er sagt,så er ikke alle hunder slik du beskriver de. Men,det er sikkert de du legger mest merke til / misliker mest. Og det er greit nok det. Er ikke fan av stinkende,siklende, uoppdragne hunder selv. Anonymkode: 3a6e2...b17 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #33 Skrevet 6. juni Jeg er litt med hunder som med babyer. De fleste er fine og skjønne, men jeg ville ikke hatt en selv. Jeg kan passe på en, men det er fint når de skal til sine egne igjen. Anonymkode: a0c61...88d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #34 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg liker ikke hunder. Jeg syns de er needy og irriterende i hele sin tiggende adferd. Hater i tillegg sikling og bjeffing. Hundeeiere har en tendens til å anta at alle vil ha dyret opp etter beina etc. Kan jeg si at jeg ikke liker hunder? Jeg pleier å si at jeg er litt nervøs for hunder - men det er egentlig ikke sant. Noen oppfører seg jo om om det er barn og ikke dyr…. Anonymkode: 76a8b...db3 Selvfølgelig kan du si at du ikke liker hunder. Du trenger ikke dekke over det. Anonymkode: c8a33...7ed 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #35 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker det smme om de som liker katter 😄 Late og feite som regel. Anonymkode: a8b89...8cb Jepp! Og uhygieniske. Men selvfølgelig er det innafor, ts! Jeg anser katter som samme kategori som måker og rotter. Skylder også på allergi når jeg er på besøk, og kattene presser seg opp i meg fordi de selv tror de er søte. Jeg har hund selv, men må innrømme at det er mange hunderaser jeg ikke er spesielt glad i også. Og som er lite fine. Men de er i hvertfall på et annet nivå enn katter uansett. Anonymkode: c19e9...338 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #36 Skrevet 6. juni Jeg synes hunder er søte. Mens derimot synes jeg at hundeeiere er ufordragelige. Lar hundebæsj og hundebæsjposer ligge strødd, holder hunden i 20 meter lange plastliner som dingler etter dem langt bak i turstien og er sjenerende for andre turgåere, og de holder ikke hundene sine på plass når de møter andre mennesker. Anonymkode: b7410...3a7 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #37 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp! Og uhygieniske. Men selvfølgelig er det innafor, ts! Jeg anser katter som samme kategori som måker og rotter. Skylder også på allergi når jeg er på besøk, og kattene presser seg opp i meg fordi de selv tror de er søte. Jeg har hund selv, men må innrømme at det er mange hunderaser jeg ikke er spesielt glad i også. Og som er lite fine. Men de er i hvertfall på et annet nivå enn katter uansett. Anonymkode: c19e9...338 Katter er jo ekstremt renslige og vasker seg selv døgnet rundt. Hunder derimot… Anonymkode: b7410...3a7 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #38 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Katter er jo ekstremt renslige og vasker seg selv døgnet rundt. Hunder derimot… Anonymkode: b7410...3a7 Vi snakket om eierne. Men ja, deilig når kattene tråkker rundt i bæsj og kattesand, spretter opp på kjøkkenbenken/bord/whatever, og planter rumpehullet sitt der. Eller drar med seg døde dyr inn. En kompis våknet til en blodig gnager i sengen. Anonymkode: c19e9...338 6 1
Vibelator Skrevet 6. juni #39 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): De som legger ut bilder og filmer av hunder daglig i sosiale medier… Djis. Anonymkode: 76a8b...db3 Menneskets beste venn uten tvil
AnonymBruker Skrevet 6. juni #40 Skrevet 6. juni Liker absolutt ikke hunder. Æsj! De lukter helt grusomt. Maniske og ekle. Anonymkode: 03d29...cd1 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå