Gå til innhold

Akseptabelt å mislike hunder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke hunder. Jeg syns de er needy og irriterende i hele sin tiggende adferd. Hater i tillegg sikling og bjeffing. 
Hundeeiere har en tendens til å anta at alle vil ha dyret opp etter beina etc. 

Kan jeg si at jeg ikke liker hunder? Jeg pleier å si at jeg er litt nervøs for hunder - men det er egentlig ikke sant. Noen oppfører seg jo om om det er barn og ikke dyr….

Anonymkode: 76a8b...db3

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan si at du er allergisk. Jeg elsker hunder, skulle gjerne hatt hund selv, men jeg er allergisk. Så de få gangene en hund blir for pågående, så må jeg si fra at jeg er allergisk, og da fjerner alltid eieren hunden raskt.

Anonymkode: 99ffa...e82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, jeg liker heller ikke hunder. Synes de er ekle og blir ubekvem av de. Har selvfølgelig ikke noe i mot at folk har hunder eller liker dem, men personlig har jeg ikke sans for dem. 

Å si dette høyt, særlig til de som liker hunder, er dessverre ikke bare-bare....

Anonymkode: 623e3...8ae

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes absolutt du skal være ærlig om det! Både for din egen del, og også for andres - så de kan velge om de ømsker deg i sitt liv eller ikke 😂

Jeg tar avstand fra folk som ikke liker dyr. De få gangene jeg møter folk jeg ikke liker å være rundt, har jeg hver eneste gang funnet ut senere at de ikke liker hunder eller at hunder ikke liker dem. Jeg stoler ikke på dem og vil ikke omgås dem om jeg kan velge, skal jeg være helt ærlig. 

Det har vært så treffsikkert over ti+ år, t det er blitt en morsom intern greie i vennegjengen. 

Anonymkode: 18f55...c6a

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler med deg, jeg liker heller ikke hunder. Synes de er ekle og blir ubekvem av de. Har selvfølgelig ikke noe i mot at folk har hunder eller liker dem, men personlig har jeg ikke sans for dem. 

Å si dette høyt, særlig til de som liker hunder, er dessverre ikke bare-bare....

Anonymkode: 623e3...8ae

Nei, det tas som om man kritiserer barnet deres. Det ville jeg jo aldri gjort, men folk trøkker heller sjelden barna sine oppi ukjente. Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes absolutt du skal være ærlig om det! Både for din egen del, og også for andres - så de kan velge om de ømsker deg i sitt liv eller ikke 😂

Jeg tar avstand fra folk som ikke liker dyr. De få gangene jeg møter folk jeg ikke liker å være rundt, har jeg hver eneste gang funnet ut senere at de ikke liker hunder eller at hunder ikke liker dem. Jeg stoler ikke på dem og vil ikke omgås dem om jeg kan velge, skal jeg være helt ærlig. 

Det har vært så treffsikkert over ti+ år, t det er blitt en morsom intern greie i vennegjengen. 

Ja, jeg har det motsatt. Oppfatter folk som er besatt av hunder som litt uintelligente 😉 Ts

• Liker 23
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig med ts. Har katt og liker katter. Men presser ikke katten på andre. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har det motsatt. Oppfatter folk som er besatt av hunder som litt uintelligente 😉 Ts

Godt at intelligens er en målbar kvalitet, og ikke basert på din oppfatning 😉

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt akseptabelt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt at intelligens er en målbar kvalitet, og ikke basert på din oppfatning 😉

De som legger ut bilder og filmer av hunder daglig i sosiale medier… Djis. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hunder er flotte dyr spesielt den Finske Spetsen jeg jakter med Luk den tror jeg til  og med du hadde likt 😀 😀🐕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Hunder er flotte dyr spesielt den Finske Spetsen jeg jakter med Luk den tror jeg til  og med du hadde likt 😀 😀🐕

Haha, ja problemet er vel at du (og andre) tror det. At alle vi andre liker akkurat din hund😉

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hunder er flinke og omgjengelige dyr, men kan være både grisete og plagsomme.

Anonymkode: 83591...6aa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker heller ikke hunder. Ukomfortabel rundt dem, synes de er både uforutsigbare og slitsomme. Jeg klarer ikke være komfortabel i nærheten av hunder, og liker dem altså ikke heller. Så er det for all del bare hyggelig at andre har glede av dem - bare jeg slipper å forholde meg til dem mer enn strengt nødvendig. 

Det at jeg misliker hunder har jeg aldri trengt å si rett ut til en hundeeier. Klarer greit å fjerne meg fra situasjonen og har aldri trengt å redegjøre for det. 

Men hvis du må, da hadde jeg holdt meg til «litt nervøs». Jeg synes det er fullt ut akseptabelt å ikke like hunder, siden jeg ikke gjør det selv heller, men å si man er litt engstelig fremstår litt mindre sært. Å si rett ut at du ikke liker hunder oppnår tross alt ingenting som ikke «litt nervøs» oppnår, og jeg tenker det er en velegnet hvit løgn. 

Anonymkode: 28f06...af8

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Innafor det, jeg liker ikke katter, men sier det sjeldent høyt.

Anonymkode: 59caa...b72

• Liker 5
Skrevet

Det er helt greit å ikke like dyr, men jeg personlig er skeptisk til folk som ikke liker dyr. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er helt innafor.

Jeg liker hunder, men er ikke keen på andres hunder stort sett. Det er en grunn for at jeg har mynder: sikler ikke, bjeffer ikke, finnes ikke needy. Liker ikke folk annet enn oss i nærmeste familie, gir blaffen i andre hunder. Gir også blaffen i alt av kommandoer og beskjeder men siden de aldri gjør ugagn spiller det liten rolle. Alle kattemennesker elsker salukiene mine. De er så lite hund som det går an å være. 

Anonymkode: 2664d...386

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Haha, ja problemet er vel at du (og andre) tror det. At alle vi andre liker akkurat din hund😉

Ja han er litt sånn sorry at jeg er til ble ikke mye pizza til meg dessverre  😉🐶

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

De som legger ut bilder og filmer av hunder daglig i sosiale medier… Djis. 

Fint å bytte samtaleemne når argumentet ditt faller fra hverandre ja? Manglende argumentasjonsevne er ikke akkurat et tegn på intelligens. Melder meg ut herfra, ingen diskusjonsverdi. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fint å bytte samtaleemne når argumentet ditt faller fra hverandre ja? Manglende argumentasjonsevne er ikke akkurat et tegn på intelligens. Melder meg ut herfra, ingen diskusjonsverdi. 

Hva slags argument? Var egentlig bare et spørsmål og du beviser jo til gangs hvordan hundemennesker er😉

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...