Gå til innhold

Akseptabelt å mislike hunder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er helt ok for meg at folk ikke liker hunder. Men skal dere på besøk til oss så må dere godta at vi har hund. Dette er hennes hjem. Det betyr at hun har fri tilgang til hele eiendommen vår. Skal du besøke oss besøker du også henne. De eneste plassene hun ikke får gå er på badet sammen med gjester og på gjesterommet når det er redd opp til gjester. Ellers i huset må du godta at hun er velkommen. 
Skal vi på besøk til deg mer enn 2-3 timer så tar vi henne med. Da ligger hun ved føttene våre der vi er. Godtar du ikke det så kommer vi ikke. Det samme med overbatting. Inviterer du oss på overnatting må du godta at vi tar henne med og at hun skal sove på rommet sammen med oss. Hvis ikke kommer vi ikke. 

Enkelt og greit. 

Anonymkode: 04f9d...894

Du ser ikke at dette er asosial adferd? Jeg vil åpenbart ikke ha besøk av deg, men familiemedlemmer som provoserer frem et valg mellom meg og et stinkende dyr er trist

Anonymkode: 76a8b...db3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du ser ikke at dette er asosial adferd? Jeg vil åpenbart ikke ha besøk av deg, men familiemedlemmer som provoserer frem et valg mellom meg og et stinkende dyr er trist

Du taper any day for disse "stinkende dyrene". De er fantastiske og som familie for oss som er glad i hunder, og du er en stusselig taper. Derfor blir du nedprioritert og ikke valgt. Du får bare rette deg etter hierarkiet 😉

Anonymkode: c19e9...338

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg misliker hunder. 

Jeg trodde det var ganske normalt, dette med at enten er man hundemenneske eller kattemenneske, ses jo nærmest på som et personlighetstrekk 😅

Kan fint bruke den av og til, i stedet for å si jeg misliker hunder dersom noen spør om det, så sier jeg at "jeg er mer et kattemenneske jeg". For noen tror jo du er helt psykopat om du hater hunder.

Jeg er jo glad i dyr, men hunder blir man utsatt for litt for ofte, så da får man mer nok av dem. Jeg synes de er dumme, ekle og lukter vondt. Og så har de en stressende energi. Kan de ikke bare slappe av og gi litt mer faen, som en katt gjør.

Liker noen hunder bedre enn andre da altså, men på generell basis - nei takk. Jeg er en av dem som uinstinktivt hopper unna og nesten uten vilje utbryter æsj, når noen går tur med hunden med løst bånd og nesen dens kommer borti buksa mi. Jeg ser vel ut som jeg er livredd for bitt, men sannheten er at jeg synes bare de er vemmelige.

Anonymkode: bf9be...fef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du taper any day for disse "stinkende dyrene". De er fantastiske og som familie for oss som er glad i hunder, og du er en stusselig taper. Derfor blir du nedprioritert og ikke valgt. Du får bare rette deg etter hierarkiet 😉

Hvis du har familie som er allergisk da? Du tar null hensyn? Det pesende, hjernedøde dyret går foran? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg misliker hunder. De er ekle(jo da, til og med din), de gneldrer, jeg synes mange er uforutsigbare, jeg synes ikke hunder har noe spesiell personlighet og de stinker(igjen: jo. Absolutt alle. Til og med din selv om du bader den daglig). 
Hunder skal tie stilt, sitte når du sier sitt og legge seg i kassa si. Eier bestemmer enhver lille bevegelse den bikkja skal gjøre. Den må be om tillatelse før den får ligge i sofaen liksom. Behandler du en katt med «for mye» kjærlighet, så blir den en baby. Behandler du en hund med «for mye» kjærlighet blir den et usikkert og ustabilt aggressivt monster. Også har alt for mange hund. Skulle tro det var status eller en menneskerett.

Anonymkode: ccdbc...27f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå må du passe på at du ikke faller over av et hjerteinfarkt, så trigget som du ble…

• Liker 4
Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg bor i et land hvor hunder verdsettes høyt. Det er så utrolig trist og grusomt andre steder på denne kloden. Mennesker kan være så onde mot disse helt spesielle bestevennene av en annen art.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor tenker du at folk skal gjøre av hunden sin når de reiser bort? Hundene mine kan være hjemme alene noen timer, men ikke en hel dag eller over natten, av åpenbare grunner. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker ikke alle hunder selv, selv om jeg har vært hundeeier i mange år og elsket min egen (mellomstørrelse til liten) hund. Jeg liker ikke store, voldsomme og herjende hunder som sikler og er påtrengende. Rolige og vennlige hunder som tar livet med ro er greit :) Jeg liker ikke rottweilere, for eksempel, da jeg har egenerfaring med at de er upålitelige og ustabile i gemyttet.

Om folk sier de ikke liker hunder generelt, dvs ingen, er greit nok for meg. Kan ikke forlange at alle skal like dem. Men de kan ikke komme på besøk til meg og forlange at jeg stenger hunden inne på et rom mens de er her, f.eks. Det går jeg ikke med på, det er dyreplageri for hunden, for alt hunden vil er jo å være sammen med meg. De er flokkdyr og kan ikke utestenges.

Men heldigvis kjenner jeg ingen som forlanger noe sånt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg synes absolutt du skal være ærlig om det! Både for din egen del, og også for andres - så de kan velge om de ømsker deg i sitt liv eller ikke 😂

Jeg tar avstand fra folk som ikke liker dyr. De få gangene jeg møter folk jeg ikke liker å være rundt, har jeg hver eneste gang funnet ut senere at de ikke liker hunder eller at hunder ikke liker dem. Jeg stoler ikke på dem og vil ikke omgås dem om jeg kan velge, skal jeg være helt ærlig. 

Det har vært så treffsikkert over ti+ år, t det er blitt en morsom intern greie i vennegjengen. 

Anonymkode: 18f55...c6a

Hvorfor?

Jeg liker ikke hunder så veldig godt, jeg er ikke vant med dem og kan bli småredd når de hopper opp og er uberegnelige. Jeg mener fortsatt at de skal ha det bra, og føler ikke noe vondt rundt/om dem, det er bare ikke helt for meg. 

Synd hvis det skal gjøre meg uegnet som vennemateriale. 

Anonymkode: c6cc7...716

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes det virker rart om man ikke kan være venn med folk som ikke liker hunder, selv om man har hund selv.

Jeg pleide da ikke ta min hund med på besøk til verken familie eller venner. Kun noen få i familien som jeg visste ikke brydde seg.

Ei god venninne av meg er allergisk mot hund så jeg hadde ham selvsagt ikke med til henne. Men ei heller andre venner. Så ikke helt poenget med å ta hunden med meg hele tiden, han hadde det like greit hjemme med mannen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan en si en ikke liker hunder.

Anonymkode: a905f...c0f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg liker ikke hunder. Jeg syns de er needy og irriterende i hele sin tiggende adferd. Hater i tillegg sikling og bjeffing. 
Hundeeiere har en tendens til å anta at alle vil ha dyret opp etter beina etc. 

Kan jeg si at jeg ikke liker hunder? Jeg pleier å si at jeg er litt nervøs for hunder - men det er egentlig ikke sant. Noen oppfører seg jo om om det er barn og ikke dyr….

Selvfølgelig kan du i det. Selv elsker jeg hunder, men jeg skjønner jo selvfølgelig at det ikke er sånn for alle. 

Selv så hater jeg katter. Jeg synes de er uforutsigbare og ikke til å stole på.... 

Jeg liker heller ikke barn noe særlig, men det er litt mer tabu og si føler jeg. 

Endret av Mardina
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Føler med deg, jeg liker heller ikke hunder. Synes de er ekle og blir ubekvem av de. Har selvfølgelig ikke noe i mot at folk har hunder eller liker dem, men personlig har jeg ikke sans for dem. 

Å si dette høyt, særlig til de som liker hunder, er dessverre ikke bare-bare....

Anonymkode: 623e3...8ae

Hvorfor i alle dager må du si at du ikke liker de?  Jeg liker ikke unger, men har folkeskikk nok til å holde det for meg selv!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg misliker hunder. De er ekle(jo da, til og med din), de gneldrer, jeg synes mange er uforutsigbare, jeg synes ikke hunder har noe spesiell personlighet og de stinker(igjen: jo. Absolutt alle. Til og med din selv om du bader den daglig). 
Hunder skal tie stilt, sitte når du sier sitt og legge seg i kassa si. Eier bestemmer enhver lille bevegelse den bikkja skal gjøre. Den må be om tillatelse før den får ligge i sofaen liksom. Behandler du en katt med «for mye» kjærlighet, så blir den en baby. Behandler du en hund med «for mye» kjærlighet blir den et usikkert og ustabilt aggressivt monster. Også har alt for mange hund. Skulle tro det var status eller en menneskerett.

Hva er det du spyr ut egentlig. Du virker som du er trigget av at det eksisterer andre individer enn deg selv. Hva er det for noe egentlig?! Du må lære deg å leve i samråd med andre levende vesener, og ikke bli så dramatisk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (1 time siden):

Hva er det du spyr ut egentlig. Du virker som du er trigget av at det eksisterer andre individer enn deg selv. Hva er det for noe egentlig?! Du må lære deg å leve i samråd med andre levende vesener, og ikke bli så dramatisk. 

Det var da voldsomt til reaksjon det var på deg da. Pust ut, logg ut og ta medisinene dine.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det var da voldsomt til reaksjon det var på deg da. Pust ut, logg ut og ta medisinene dine.

Ja, alle skjønner at triggeren er du. Min reaksjon kommer av den voldsomme og dramatiske språkformen din. 

• Liker 3
Skrevet
Mardina skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig kan du i det. Selv elsker jeg hunder, men jeg skjønner jo selvfølgelig at det ikke er sånn for alle. 

Selv så hater jeg katter. Jeg synes de er uforutsigbare og ikke til å stole på.... 

Jeg liker heller ikke barn noe særlig, men det er litt mer tabu og si føler jeg. 

Hvorfor er det greit å si du ikke liker hunder til en med hunder? Er det like greit å si det samme til folk med unger? Kan man si hva man mener til folk om alt, som feks at man ikke liker at sjefen har dårlig ånde? Hvor blir det av folkeskikk?!

• Liker 1
Skrevet
Hmmmmmm skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det greit å si du ikke liker hunder til en med hunder? Er det like greit å si det samme til folk med unger? Kan man si hva man mener til folk om alt, som feks at man ikke liker at sjefen har dårlig ånde? Hvor blir det av folkeskikk?!

Hvor har jeg skrevet at det man ikke kan si at man ikke liker hunder, til en som har hund? Jeg har hatt hund i mange år (har ikke hund nå) og hadde ikke blitt såret om noen sa til meg at de ikke liker hunder. 

Jeg mener at man skal være ærlig, nesten uansett hva det gjelder. Om noen hadde sagt til meg at jeg hadde dårlig ånde, så hadde jeg ikke blitt lei meg. 

Hvis du prøver å tilegne meg meninger jeg ikke har, så klarer du ikke det. 

Skrevet
Mardina skrev (1 minutt siden):

Hvor har jeg skrevet at det man ikke kan si at man ikke liker hunder, til en som har hund? Jeg har hatt hund i mange år (har ikke hund nå) og hadde ikke blitt såret om noen sa til meg at de ikke liker hunder. 

Jeg mener at man skal være ærlig, nesten uansett hva det gjelder. Om noen hadde sagt til meg at jeg hadde dårlig ånde, så hadde jeg ikke blitt lei meg. 

Hvis du prøver å tilegne meg meninger jeg ikke har, så klarer du ikke det. 

Du skrev at det var en selvfølge å si det til de som har hund?! 

Men da må jeg samtidig spørre om det er like greit å si det til de som har unger? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...