Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tidenes verste serie dette her. 10 episoder og de har enda ikke kjøpt hotell. 

Og hvorfor skal de kjøpe et hotell? For å drive det litt i skoleferiene og servere øl til gjester? Virker jo som en idiotisk plan. At Ronny og Tuva skal slite rundt og vaske dasser og mekke frokost tror jeg rett og slett ikke på. 

Men hotellplanene er selvfølgelig irrelevante, for hele poenget med serien er å få meget godt betalt for å stille i serien. Tviler på at dette er et økonomisk sjansespill for dem i det hele tatt. Snarere tvert imot.

Hadde vært mye kjekkere å følge noen nordmenn som faktisk skulle drive et hotell i Hellas. På ordentlig. Som ikke var kjendiser.

Endret av mangalover
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint program, men ja! Hvorfor ikke kjøpe et koselig hus med mange soverom og uteplass som de kan være vertskap på Airbnb? Mange er jo aktive "hosts" og lager frokost osv. Så kunne de brukt huset selv når de ville, og leid ut uten vertskap ellers i året!

• Liker 15
Skrevet

To episoder igjen, som har følgende infotekst:

"Episode 11: Stappe fjeset ned i gresk kultur: Medan Ronny gjer eit forsøk på å lage P1-sending frå Hellas, skal Tuva lære å lage gresk mat av ei dame som berre snakkar gresk. 

Episode 12: Ein kretisk livsstil: På ein siste tur ned til Hellas innser Tuva og Ronny kor feil dei har teke hele vegen. Og då finn dei både roa og fargane. "

Altså: ikke noe hotellkjøp i episode 11, og jeg tipper det de innser på sin siste Hellas-tur i episode 12 er at de egentlig ikke vil/kan/skal drive hotell i Hellas... 

Så spørs det bare hvor mye av serien som er scriptet/regissert for å holde "drømmen" gående gjennom en hel sesong 🙄 

Jeg ser mye heller på Dolce Villa enn på dette her😅 

• Liker 4
Skrevet
Fabiola skrev (47 minutter siden):

"Episode 11: Stappe fjeset ned i gresk kultur: Medan Ronny gjer eit forsøk på å lage P1-sending frå Hellas, skal Tuva lære å lage gresk mat av ei dame som berre snakkar gresk. 

Episode 12: Ein kretisk livsstil: På ein siste tur ned til Hellas innser Tuva og Ronny kor feil dei har teke hele vegen. Og då finn dei både roa og fargane. "

Altså: ikke noe hotellkjøp i episode 11, og jeg tipper det de innser på sin siste Hellas-tur i episode 12 er at de egentlig ikke vil/kan/skal drive hotell i Hellas... 

Så spørs det bare hvor mye av serien som er scriptet/regissert for å holde "drømmen" gående gjennom en hel sesong 🙄 

De har jo kjøpt hotell. Det har vært delt artikkel her hvor dette kommer fram, artikkel fra nå i år

• Liker 4
Skrevet (endret)
mangalover skrev (6 timer siden):

Tidenes verste serie dette her. 10 episoder og de har enda ikke kjøpt hotell. 

Og hvorfor skal de kjøpe et hotell? For å drive det litt i skoleferiene og servere øl til gjester? Virker jo som en idiotisk plan. At Ronny og Tuva skal slite rundt og vaske dasser og mekke frokost tror jeg rett og slett ikke på. 

Men hotellplanene er selvfølgelig irrelevante, for hele poenget med serien er å få meget godt betalt for å stille i serien. Tviler på at dette er et økonomisk sjansespill for dem i det hele tatt. Snarere tvert imot.

Hadde vært mye kjekkere å følge noen nordmenn som faktisk skulle drive et hotell i Hellas. På ordentlig. Som ikke var kjendiser.

Ja...begynte bra..men, nå er eg litt irritert. Hvor naive kan man være med å være villig til å bruke så mange millioner på et forfallent hotell som må pusses opp myyye? For nei, må jo ikke høre på advokaten som har peiling vettu og ser alle røde flagg!🙄

Selvinnsikt? Ronny ser svææært dårlig og er ikke handy!! Tuva er noe mer handy, men har vært gjennom 2 runder med kreft og beskriver bivirkninger og en form som ikke er på topp. Hvorfor slite seg enda mer ut? Og hva med evt tilbakefall? Gud forby altså!Og de har 2 små barn, eldste 6 år i år. Som naturlig nok vil kreve myyye av de. Og de skal være hotelldrivere 24/7? Skoleferien for ungene er kort..ca. slutten av juni-midten av august...og da skal de bruke all sin tid på hotellet og ikke ungene? Sesongen i Hellas er mai-sept/okt. 

Grekerne sier at det er knallhardt arbeid og anbefaler det ikke...ler av de...mens, de ser for seg lykke og kos..spise gyros og drikke øl..haha...får håpe de ikke skriver endelig kjøpskontrakt, for det vil de angre på! Jobbe hardt i vintersesongen hjemme for å få inn penger og enda hardere i Hellas for "gull & gråstein" ?

Nei..drømmer er fint..men, dette blir for dumt altså...så tenker dette MÅ være et spill for galleriet...får være måte på naivitet. 

Endret av Moongirl
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fabiola skrev (8 timer siden):

Nettavisen har fore­lagt kritikken over­for Tuva Fell­man, og hun for­tel­ler at også hun og ek­te­man­nen er lei av å ven­te.

– Vi øns­ker jo vel­dig å få lan­det det­te. Vi har gått inn i den­ne pro­ses­sen med øns­ke om å kjø­pe et ho­tell i Hel­las, men det har blitt helt an­ner­le­des enn vi had­de tenkt, sier Fellman og fortsetter:

– Vi har for­stå­el­se for at ikke alle li­ker alle se­ri­er, men det er en mer­ke­lig og ny opp­le­vel­se at li­vet mitt er en TV-se­rie som så man­ge har sett. Det­te er nå en gang sånn vir­ke­lig­he­ten og li­vet vårt er.

Hun tror at kri­tik­ken kan kom­me av hvil­ke forventninger uli­ke har til pro­gram­met. – Hvis man for­ven­tet et oppus­sings­pro­gram, så skjøn­ner jeg jo vel­dig godt det. Det­te er TV som er helt ekte, der blir vei­en til mens man går. Had­de jeg kun­ne be­stemt, had­de jeg hatt det­te ho­tel­let for len­ge si­den. Men folk er alt­så så fine. Vi må bare tak­ke for all den hyg­ge­li­ge re­spon­sen vi har fått, det er den vi sit­ter igjen med.

https://www.nettavisen.no/kjendis/seerne-raser-mot-tuva-og-ronny-eit-lite-hotell-i-hellas-lei-av-a-vente/s/5-95-3047810

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det er god "hygge" tv, og et forfriskende konsept. Men jeg ville nok heller kjøpt et hus med flere rom istedet, - billigere, kan kjøpes uten å bruke flere millioner på å pusses opp av greske håndverkere de ikke klarer å kommunisere med, vente på at det skal bli ferdig, osv. de kunne leid det ut på AirBNB når det ikke er skoleferie og de skal være der som vertskap og hatt rullende inntekt. 
Det virker som det de ønsker mest er å være vertskap og servere god mat og lage god stemning.. men det er mye jobb, og det kunne de gjort uten å kjøpe et helt hotell. Måten de går frem på for å få informasjon er jo også utrolig lite produktiv, med Ronny som går fra cafe til cafe med hyggeprat for å prøve å komme i snakk med noen som en turist . veldig norsk og innadvent måte å gjøre det på, må nok mer til for å få nok og riktig informasjon. men jeg forstår at det ikke er så lett når man ikke kjenner noen der, hvor skal man starte på en måte.. 

blir spennende om det blir noen konklusjon i siste episode! 

• Liker 2
Skrevet

En langdryg serie om... ingenting! Liker dem i utgangspunktet, men dette ble litt meningsløst. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Etter å ha sett alle 10 episodene tenker jeg at programmet burde hett "Tuva og Ronny - Drømmen om et lite hotell i Hellas", for det er jo det programmet egentlig handler om.

Som jeg har skrevet tidligere synes jeg de ser på "prosjekt drive hotell i Hellas" med veldig rosa briller. At det er mye slit og beinhard jobbing å drive et hotell har jeg ikke inntrykk av at de har tatt innover seg i det hele tatt, det snakkes mest om kos og hygge med øl, gyros og havet rett utenfor hotellet.

Og hva med den økonomiske siden av det hele? Har de en realistisk plan for økonomien i prosjektet? Det har det ikke vært snakk om overhodet som jeg har fått med meg.

• Liker 7
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte hva serien prøvde å være. Jeg kom fordi ideen om å drive et lite hotell i Hellas er ganske hyggelig, men jeg ser for meg at det skulle være ekstreme mengder arbeid, og jeg var spent på hvordan de skulle få det til å gå rundt. Hvordan skulle det drives, hvordan ville det gå økonomisk, hvordan skulle de klare alt arbeidet samtidig som de har små barn? I stedet handler det mer om kreft (men samtidig ikke) og hvor fantastiske mennesker alle syns de er. Altså, jeg liker både Ronny og Tuva, de har lagd en del ganske bra radio feks og dette prosjektet var veldig spennende, men de er ikke så interessante at jeg er voldsomt interessert i at hun har hatt kreft og alle syns de er fantastiske mennesker. Det er selvfølgelig en hard reise for dem personlig, men fokuset ligger ikke nok der heller til at serien handler om det heller. 

Det blir veldig mye om hvor fantastiske de er.. 

«Tuva er verdens beste storesøster!!!» etterfulgt av div barndomsminner og bilder. Noen tårer. Flott det, men hvordan gikk det med det hotellet?
«Ronny har kjempet hele livet for han ser så dårlig, men han er verdens beste person!» Flere barndomsbilder, kanskje noen flere tårer. Men hva med hvordan han takler utfordringene med å skulle eie og drive et hotell samtidig? 
«Tuva og Ronny er det beste paret i tidenes historie» Nydelig for dem, og jeg tviler ikke, men det var ikke det jeg kom for. Jeg kom for prosjektet deres. Og så langt har det ikke vært så mye om det. 

Er dette «Tuva og Ronny og kampen mot kreft», eller «Tuva og Ronnys dagbok» eller «Tuva og Ronny reiser på ferie»? Hva er dette? Hva skal de oppnå? 

Veien fra «Vi skal drive hotell i skoleferien og vi starter med å velge ut hva slags vin vi skal ha på hotellet» og «Hellas er så gøy her skal vi ha bar!» og «vi kjøper et gammelt oppussingsobjekt og får venner og familie til å stille på dugnad for å pusse opp bedriften vår for det er så gøy!» til det å faktisk ha og drive et hotell er veldig lang. Det blir for urealistisk. De har to små barn, og formen er ikke optimal. De virker ikke å skjønne hvordan det fungerer (eller ikke fungerer) i Hellas, de burde jo skaffet seg mere hjelp. Hvordan skal det gå rundt økonomisk om de bare skal drive i skoleferiene? Skal de tjene inn nok resten av året til å dekke inn? 

Det virker som om de heller burde kjøpe en bolig med litt størrelse og invitere venner og familie dit for å drikke øl og kose seg. Det er jo ingen tvil om at de er veldig trivelige folk med stor familie og mange venner, og det vil kanskje være et bedre prosjekt enn ideen om å skulle drive hotell.

«Kjendisers» liv i seg selv er liksom ikke sånn voldsomt interessant 🙈

• Liker 9
  • Nyttig 14
Skrevet

Synes dere er i overkant brutale her.
De visste vel ikke selv hvordan denne reisen kom til å bli på forhånd selv heller, romantikere eller ei så har de uansett gjort det de kan for å få kjøpt et hotell og dokumentert reisen. Synes de virker som veldig fine og varme folk (uavhengig av om de er kjendiser eller ei) og forsøkene på å navigere det greske eiendomsbransjen er jo underholdende nok.

Det eneste som jeg synes blir litt i overkant er kreften til Tuva. Jeg skjønner at det er noe som har satt et skikkelig støkk i henne, men i fare for å framstå kynisk og kald er det mange som overlever en kreftdiagnose og følelsene og frykten rundt sykdommen er ikke grunnen til at jeg ser på programmet. Den biten kunne med fordel tatt mindre plass.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Jeg føler jeg ser på samme episode om og om igjen. Hyggelige folk, men hvorfor skal jeg se på et program uten innhold bare fordi menneskene er hyggelige? Hva skal dette programmet gi meg som seer?

Jeg vet at kreft er brutalt på sin måte... trenger ikke se fremmede snakke om kreft.

Jeg vet at det er fint i Hellas, men trenger ikke se andre traske rundt i Hellas...

Jeg vet at det stort sett er annerledes å kjøpe eiendom i utlandet enn i Norge, men trenger ikke se hvor vanskelig det kan være...

Osv osv.

Så hva er det produsenten og Tuva og Ronny ønsker å formidle? Føler det er både alt og ingenting. Og de har sagt det samme sikkert sytti ganger nå...

Jaja, det er nå fint i Hellas og det er deilig å se solskinn på TV når det regner ute.

Endret av Blåttvann
  • Liker 5
Skrevet
Ginny Weasley skrev (På 19.5.2026 den 16.29):

Fenomen AS er bl.a. eid av Biggie AS (8,333%) som er firmaet til Nelvik og Sagen og Hyggebasert Føretak AS (1,668%). Sistnevnte er Tuva og Ronnys selskap. https://www.proff.no/aksjonærer/-/fenomen-as/928075249

Da jeg søkte opp Fenomen på Proff fikk jeg opp Fenomenet Niklas Baarli AS som et forslag. Ser ingen linker mellom det firmaet og Fenomen.

En av eierne av Fenomen AS er selskapet Feelfood AS. Dette eies 100% av Vegard Ylvisåker.

En annen eier av Fenomen AS er selskapet Moviebox AS. Dette eies 100% av Bård Ylvisåker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok programmet var ment slik forventningene til mange her beskrives og er skuffet over at ikke ble, men så kom realiteten og de måtte tilpasse programmet deretter. 

• Liker 4
Skrevet

Skulle en faktisk kjøpe et hotell i Hellas, samtidig som en stor produksjon bak skal dokumentere... Hadde en ikke brukt MYE tid på forhånd til å sette seg inn i det greske eiendomsmarkedet og hvordan kjøpsprosessen faktisk fungerer der nede? 

Virker som om de har satt sammen en koselig serie basert på noe som ikke er reelt. 

Liker Ronny og Tuva og de er jo helt nydelige begge to, og sammen. 

• Nyttig 2
Skrevet
Nymphadora skrev (4 timer siden):

Jeg tror nok programmet var ment slik forventningene til mange her beskrives og er skuffet over at ikke ble, men så kom realiteten og de måtte tilpasse programmet deretter. 

Det tror jeg også. Er ikke naiv, og det er en del programmer hvor det skinner klart gjennom at man bare har hatt ego-dyrking som mål, sånn egentlig. Dette programmet framstår ikke sånn. 
Det er blitt trukket paralleller til Dolce Villa her tidligere. I første episode sier Solveig noe om at kjøpsprosessen viste seg å være noe helt annet enn de var forberedt på, veldig annerledes enn i Norge, og tok tid. At det byråkratiske var på et annet nivå, og også noe med at ting i liten grad var digitalisert. Men det viste de minimalt av. Det var Italia. Og Hellas er vel kjent for å være mer «korrupt» enn Italia på dette området i tillegg, som i mer sleipt. Bare det her at du må legge inn et formelt bud for å overhode få tilgang til eiendommen og sjekke den… Virker generelt som en ganske utmattende prosess å kjøpe der nede kontra her. I Dolce Villa så vi jo også at alt i huset bare var forlatt, med alt inventar og rot, og at det var visst vanlig. 

Jeg svinger litt gjennom serien. Noen episoder er engasjerende, andre mer «nå dras det ut». Men det er mange fine samtaler og drøftinger til ettertanke. Jeg synes jo de har greid å skape en god del ut av dette, når det først endte sånn som det gjorde. Det er jo mye bra i å få belyst dette med drøm vs flukt, og ikke bare få servert et «vi fulgte drømmen, se, halleluja, så bra det gikk!». Men også verdien i å prøve. Det er ganske åpenbart at uansett hvordan dette ender, så hadde disse to dratt det med seg gjennom livet om de ikke hadde forsøkt dette. Og det er jo også en læring å ta med seg. Ikke alt på tv skal være ren og skjær underholdning, faktisk trenger vi mer tv til ettertanke igjen. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes Tuva og Ronny virker som utrolig fine mennesker, og jeg liker serien. Selv om jeg synes hele hotell-ideen virker veldig urealistisk, om jeg skal være ærlig. De må jo ha noen ansatte som kan drifte hotellet i ti måneder i året (de har neppe åpent kun i den norske skolens ferie!) og for den del også mens de er der selv. For de kan ikke drifte alt alene, og så har de to barn i tillegg. Jeg skjønner ikke denne trangen til å skaffe seg selv masse arbeid. 
De burde kjøpt seg en leilighet, og leid den ut på AirBnb mens de ikke er der selv. 
Jeg har bodd i utlandet i et land med maaaaasse byråkrati selv, og jeg må si jeg ler godt i deres naive møte med det greske byråkratiet. Jeg hadde aldri turt å kjøpe et hotell basert på at den der røde linja på kartet kan flyttes bare de søker kommunen om å utføre et eller annet tiltak. Hva om kommunen sier nei, da? Dette virker som å be om trøbbel. Men men. De er nå søte. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymphadora skrev (På 22.5.2026 den 5.24):

Det tror jeg også. Dette ble nok vanskeligere enn produksjonen hadde sett for seg!

• Liker 4
Skrevet
Mmmwhatever skrev (20 minutter siden):

Jeg synes Tuva og Ronny virker som utrolig fine mennesker, og jeg liker serien. Selv om jeg synes hele hotell-ideen virker veldig urealistisk, om jeg skal være ærlig. De må jo ha noen ansatte som kan drifte hotellet i ti måneder i året (de har neppe åpent kun i den norske skolens ferie!) og for den del også mens de er der selv. For de kan ikke drifte alt alene, og så har de to barn i tillegg. Jeg skjønner ikke denne trangen til å skaffe seg selv masse arbeid. 
De burde kjøpt seg en leilighet, og leid den ut på AirBnb mens de ikke er der selv. 
Jeg har bodd i utlandet i et land med maaaaasse byråkrati selv, og jeg må si jeg ler godt i deres naive møte med det greske byråkratiet. Jeg hadde aldri turt å kjøpe et hotell basert på at den der røde linja på kartet kan flyttes bare de søker kommunen om å utføre et eller annet tiltak. Hva om kommunen sier nei, da? Dette virker som å be om trøbbel. Men men. De er nå søte. 

Har de prøvd å søke kommunen om noe i Norge?! For bare det er jo ofte et h…😂 Hellas kan du vel gange med 10 eller 100. Men igjen, jeg tror kanskje den viktigste lærdommen her er å utforske den drømmen man har, og så heller innse at det var urealistisk, ha lært noe på veien, og vite at man prøvde. I stedet for å bare ha drømmen, og alltid gå med en liten «hva hvis vi hadde prøvd, hva hvis det kunne gått, hvorfor gjorde jeg det ikke» inni seg. Fordi noen ganger går det faktisk også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
NedOpp skrev (3 timer siden):

Har de prøvd å søke kommunen om noe i Norge?! For bare det er jo ofte et h…😂 Hellas kan du vel gange med 10 eller 100. Men igjen, jeg tror kanskje den viktigste lærdommen her er å utforske den drømmen man har, og så heller innse at det var urealistisk, ha lært noe på veien, og vite at man prøvde. I stedet for å bare ha drømmen, og alltid gå med en liten «hva hvis vi hadde prøvd, hva hvis det kunne gått, hvorfor gjorde jeg det ikke» inni seg. Fordi noen ganger går det faktisk også. 

Ja, bare i Norge hadde jeg vært skeptisk til det advokaten sa, og i Hellas…! 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...