Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
mangalover skrev (På 20.5.2026 den 20.14):

Tidenes verste serie dette her. 10 episoder og de har enda ikke kjøpt hotell. 

Og hvorfor skal de kjøpe et hotell? For å drive det litt i skoleferiene og servere øl til gjester? Virker jo som en idiotisk plan. At Ronny og Tuva skal slite rundt og vaske dasser og mekke frokost tror jeg rett og slett ikke på. 

Men hotellplanene er selvfølgelig irrelevante, for hele poenget med serien er å få meget godt betalt for å stille i serien. Tviler på at dette er et økonomisk sjansespill for dem i det hele tatt. Snarere tvert imot.

Hadde vært mye kjekkere å følge noen nordmenn som faktisk skulle drive et hotell i Hellas. På ordentlig. Som ikke var kjendiser.

Sånn er det med mange serier. Det var jo drømmen om å drive hotell som fanget meg, og jeg håpte oppriktig vi skulle få se hardt arbeid inn mot å starte eget hotell.

Men hva drømmer de om? Jobbe et par timer, så gå på stranden. Ut og drikke med de lokale resteuranteierne. Finne vin til hotellet. 

Jeg har også tenkt på denne drømmen. Men da innsett at man må gjøre det meste selv, om det skal gå i pluss. Så... Med mindre drømmen din er å jobbe fra du står opp til du legger deg, er det vanskelig å konkurrere med de lokale.

Men til dels morsomt program. Så ikke hele, da jeg rett og slett følte det ikke handlet om å starte hotell.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pawn Hearts skrev (5 minutter siden):

Torbjørn Røe Isaksen savner visst oppmerksomheten han fikk som statsråd, så nå synes han det er betimelig å uttale seg bastant om ting han ikke har peiling på: https://www.dagbladet.no/kjendis/da-har-nrk-et-problem/84681831

For noe tull. Planen har jo aldri vært at de skal flytte fra alt her i Norge for godt, de har sakt at de vil drive det i ferier og ha noen andre til å styre når de ikke er der. Så har de også vært ærlige på at de bruker egne penger på dette. Og serien handler jo like mye om reisen og drømmen om å kjøpe et hotell i Hellas, som de har drømt om i mange år. Syns det er veldig forståelig at de nå etter Tuva sin sykdom føler at dette var rett tidspunkt å bare kaste seg ut i det, burde de kanskje ha hatt litt mer info om byråkratiet i Hellas før de satt i gang? Ja så klart, men det gjør det også litt mer spennende at det har dukket opp så mye rare greier syns jeg. 
For min del var det ikke skuffende at det ikke ble kjøp på slutten, fordi drømmen er jo der fortsatt, de har folk som jobber med hotellet så det vil jo bli et kjøp på sikt. Jeg bare håper vi får være med på oppussingen. 

• Liker 5
Skrevet

Helt idiotisk serie.

selges inn som et seriøst prosjekt, men er jo bare vas..

ikke sjekket noe som helst før avreise.. og ikke klart å avtale med en megler engang.  

de begge virker jo helt hjelpeløse

• Liker 8
Skrevet

Har bare fulgt dette via media, men stakkars de som har brukt tid på dette tullet!! Kunne jo like greit sett på maling tørke....Da hadde jo man i det minste fått noe ny farge på veggen ut av det🤣🤣🤣

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ble målbundet fra første minutt 💘 Tuva sin IG viser og forteller at ting virkelig er i gang der nede.

Sesong nr 2, er nok definitivt på gang :duskedame:

Endret av Tradegy
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Prebs skrev (2 minutter siden):

... jeg bare stiller spørsmål rundt hva som skal til for å fange vår (alle) oppmerksomhet... Slik det er nå går det jo over alle støvleskaft!! Eller hva mener du? Pulitzer price til Ronny og Tuva?

Tydeligvis trenger man ikke en gang sende et program en gang for å fenge folk, siden de uttaler seg uten å se.

• Liker 4
Skrevet

Samboer og jeg elsker den, uavhebgig av "resultatet". Det er så hyggelig å se hyggelige folk.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Prebs skrev (15 timer siden):

Har bare fulgt dette via media, men stakkars de som har brukt tid på dette tullet!! Kunne jo like greit sett på maling tørke....Da hadde jo man i det minste fått noe ny farge på veggen ut av det🤣🤣🤣

Vi er vel mange som uttrykker at vi fikk veldig mye ut av dette programmet. Skikkelig feelgood. 

• Liker 6
Skrevet

For noen mennesker.

Hadde alle hatt like mye kjærlighet og livsglede som de. 

Håper de får hoteller, er vakkert der.

• Liker 2
Skrevet
BBB12345 skrev (19 timer siden):

Helt idiotisk serie.

selges inn som et seriøst prosjekt, men er jo bare vas..

ikke sjekket noe som helst før avreise.. og ikke klart å avtale med en megler engang.  

de begge virker jo helt hjelpeløse

NRK burde også blitt felt for misinformasjon. Dette programmet handler om 2 personer som har vært igjennom mye privat og vil fortelle om dette. Som forsåvidt er en fin historie, men det er langt unna noe hotell investeringer.

De er ikke i nærheten av å være rigget for noe hotellkjøp.. hverken økonomisk, administrativt eller innsats/kompetansemessig..   

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tror årsaken til at så mange er kritiske til programmet er tittelen "Et lite hotell i Hellas". Det skaper forventninger hos enkelte. At det SKAL ende opp med kjøp av hotell.

Jeg trodde også det i starten, men underveis var ikke det det viktigste lengre. Det som var fint å se var hele prosessen, som startet med et ønske om å skape glede i livet igjen etter at Tuva hadde vært kreftsyk i flere år. Samtidig som de viste et realistisk bilde av hvordan livet kan være etter kreftbehandling.  Det var også flott å se hvor fine Tuva og Ronny er med hverandre samtidig som de kjemper for å oppnå drømmen sin. Dette er en av de fineste seriene jeg har sett på lenge.

• Liker 10
Skrevet
BBB12345 skrev (5 timer siden):

NRK burde også blitt felt for misinformasjon. Dette programmet handler om 2 personer som har vært igjennom mye privat og vil fortelle om dette. Som forsåvidt er en fin historie, men det er langt unna noe hotell investeringer.

De er ikke i nærheten av å være rigget for noe hotellkjøp.. hverken økonomisk, administrativt eller innsats/kompetansemessig..   

Har du lest program omtalen? 

"Tuva og Ronny har ein draum om å starte eit lite hotell i Hellas. Etter ei brutal livskrise satsar dei no alt. Det blir noko heilt anna enn venta."

Jeg kan ikke se noe "misinformasjon" her. Problemet er vel heller hva du forventet.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Miominoen skrev (12 timer siden):

Har du lest program omtalen? 

"Tuva og Ronny har ein draum om å starte eit lite hotell i Hellas. Etter ei brutal livskrise satsar dei no alt. Det blir noko heilt anna enn venta."

Jeg kan ikke se noe "misinformasjon" her. Problemet er vel heller hva du forventet.

«Tuva og Ronny liker å reise til Hellas og famle i blinde»

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Er enig i at det blir litt feil informasjon om programmet, jeg som seer forventet en prosess om kjøp av hotell i Hellas, hovedsaklig. Samme som med Dolce Villa, der jeg forventet et program om kjøp og oppussing av bolig i Italia.  

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
makkapakka skrev (2 timer siden):

Er enig i at det blir litt feil informasjon om programmet, jeg som seer forventet en prosess om kjøp av hotell i Hellas

Det er jo akkurat det du får, men du, som Tuva og Ronny, forventet ikke at den skulle være så komplisert og lang.

Forstår uansett ikke hva det er så mange hisser seg sånn opp over. Hvis jeg er uinteressert i et program/et program ikke var like bra som jeg håpet, så ser jeg bare ikke (mer) på det. Enda mer interessant er det at så mange som ikke en gang har sett programmet føler så trang til å uttale seg, som visse eks-politikere. 

• Liker 11
Skrevet
BBB12345 skrev (På 30.5.2026 den 12.08):

"Felt"? Mener du NRK skulle hatt bot? 😂Det eneste misvisende er vel strengt tatt tittelen, som lett kunne vært endret før første program ble sendt og de visst hvor det bar. Jeg tror det startet akkurat slik det er solgt inn som; paret ønsket å kjøpe hotell. Så gikk det litt på tverke og så har NRK valgt å bruke det materialet de har, selv om det ikke ble helt som først tenkt. Synes ikke det er noe galt, men det er solgt inn på litt feil grunnlag til publikum. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De var på God morgen Norge i dag. De er enda igang med kjøpsprosessen, og håper de får kjøpt hotellet. 

• Liker 3
Skrevet

Som jeg har skrevet tidligere tenker jeg at tittelen på programmet burde vært "Tuva & Ronny- Drømmen om et lite hotell i Hellas" eller noe i den duren, det ville gitt et mer realistisk bilde av hva programmet faktisk handler om.

Da jeg så første episode var det nok med en forventning om at det ville bli hotellkjøp ganske tidlig i serien og at vi skulle få følge prosessen fra hotellkjøp til åpningen av hotellet, men etter et par episoder skjønte jeg jo at det ikke var det serien kom til å handle om.

I en av de tidlige episodene fikk jeg inntrykk av at planen da de startet hotelljakten våren 2025 å få kjøpt noe kjapt og så bruke sommeren samme år til oppussing med dugnadsinnsats fra venner og familie, og så åpne dørene i 2026 sesongen (før det eldste barnet starter på skolen). Hadde de satt seg litt inn i ting på forhånd hadde de skjønt at det var totalt urealistisk.

Det gjorde nok ikke prosessen enklere at de skulle kjøpe næringseiendom, og det var vel noen som mente de burde brukt en lokal advokat fremfor en advokat fra Athen, og så kom utfordringer med vinterelv/flom og ny byplan etc. 

Jeg hadde aldri en forventning om at det Tuva og Ronny skulle lage en superseriøs dokumentar om hotellkjøp/-drift med budsjetter, markedsanalyser etc., men jeg ble overrasket over at de ikke hadde satt seg mer inn i hvordan eiendomsmarkedet i Hellas fungerer før de satte i gang hotelljakten. Hadde de gjort det hadde de jo vært forberedt på at det kom til å ta (lang) tid.

Strengt tatt tror jeg de tar seg vann over hodet med hotellprosjektet. Har de noen anelse om hvor mye jobb det faktisk er å drive hotell? Det er langt mer jobb enn å henge opp noe lyslenker i hagen, ønske folk velkommen og servere dem noen øl, og jeg vil tro det må en ganske betydelig egeninnsats til for å få det bærekraftig økonomisk. 

Jeg tror det hadde vært mer fornuftig av dem å kjøpe seg en feriebolig i Hellas som de kunne tatt med venner og familie til og evt. leid ut via AirBnB når de ikke bruker den. Men de skal ha for at de er tøffe som tør å følge drømmen sin. Blir det en sesong 2 skal jeg følge med, for det har vært en hyggelig serie med fine folk.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...