Gjest Sol 75 Skrevet 11. mai #81 Skrevet 11. mai Dagens episode viser oss hvor nydelige de to Ronny og Tuva er og hva de to har vært igjennom❤️ Å se denne episoden viser kjærligheten og styrken de to har for hverandre❤️ Måtte le når søstrene til Tuva kom ned for å feire bursdagen til Tuva og høre kommentarene om hotellet😂 Nesten det samme jeg sa og tenkte første gangen jeg så « hotellet» 😂
Suma Skrevet 12. mai #82 Skrevet 12. mai Dumpet innom serien litt tilfeldig, men likte den veldig godt! Fikk virkelig sansen for Tuva og Ronny, synes det er fint at de har med både oppturer og nedturer. Flott at de snakker så åpent om hvordan Tuva's kreft har påvirket dem i tiden etterpå også. Håper de lykkes i drømmene sine😃 3 1 1
Celia Skrevet 13. mai #83 Skrevet 13. mai Noen som vet hvilket sted / hotell de ender opp med å kjøpe ?
Chupacabra Skrevet 13. mai #84 Skrevet 13. mai Celia skrev (12 minutter siden): Noen som vet hvilket sted / hotell de ender opp med å kjøpe ? Stedet er Makrigialos på sørøstkysten av Kreta. Det er et lite hotell som heter Theodora.
Chupacabra Skrevet 13. mai #85 Skrevet 13. mai RaulAngelsk skrev (På 9.5.2026 den 21.15): Virker smått naive her, skjønner de ikke at hele middelhavet er korrupt som f og at det er gjengs at man tar penger uten å levere? At disse tingene kommer som en overraskelse midt i kjøpsprosessen sier jo tydelig at dette er spontant, de har ikke gjort nødvendig forarbeid, også lefler de med millioner. Han "sivil ingeniøren" de forholder seg til, er bare å kaste, de må få tak i proffer som kan gjennomføre papirarbeid og fysisk arbeid raskt og proft og ikke stole på noen. Blir spennende å se hva som skjer, men lista for å bli regelrett rundlurt her, er jo knapt over dørstokken. Bare en kommentar til dette med sivilingeniør. Antar at de har oversatt civil engineer til sivilingeniør. Dette er ikke riktig. Civil engineer på engelsk er ikke det samme som hva vil kaller sivilingeniør i skandinavia. Civil engineer på engelsk er bygningsingeniør på norsk, og krever ikke nødvendigvis 5 års utdannelse. 6 2
Undrende123 Skrevet 13. mai #86 Skrevet 13. mai (endret) Pawn Hearts skrev (På 8.5.2026 den 23.22): Veldig fin serie. Sympatiske mennesker med håp og drømmer man kan kjenne seg igjen i. Jeg håper virkelig at de lykkes! Nå er jeg ofte på Kreta, men jeg har aldri vært på den siden av øya. Jeg ser at de tar flyet til Khania, og det er kjempelangt derfra til Makry-Gialos. Jeg sjekket fergeforbindelse, men landsbyen er for liten. Man kommer dit temmelig greit fra Sitia, men hvordan komme dit uten å kjøre bil? Ferge fra Rodos til Sitia tar 8,5 timer, så det er et dårlig alternativ. Skal dette bære seg, må de ha fullt belegg i 6-7 måneder, og det kan bli tøft. Men, som sagt, jeg ønsker virkelig at det skal gå bra. (I parentes bemerket: Det er fullstendig høl i hue at det skal ta fem måneder å få tillatelse til å pusse opp et hotell som allerede står der, mens storkapitalen får lov til å ødelegge kysten vest for Khania med stadig nye hoteller basert på intetsigende masseturisme.) Ser at Ving arrangerer reiser til dette stedet, og da går flyet til Heraklion før det er en kjøretur på i underkant av 2 timer. Det er nok den enkleste ruten. PS: synes stedet ser helt nydelig ut. Jeg har bare vært på Kreta én gang, og det var på nordsiden. Det var enorme bølger og ikke mulig å bade i sjøen en eneste dag pga rødt flagg på stranden. Kanskje vind- og bølgeforholdene er bedre på sørsiden. Makry Gialos ser i alle fall helt nydelig ut i serien. Endret 13. mai av Undrende123
Celia Skrevet 13. mai #87 Skrevet 13. mai Chupacabra skrev (2 timer siden): Stedet er Makrigialos på sørøstkysten av Kreta. Det er et lite hotell som heter Theodora. Ja, dette er hotellet i serien, men jeg har hørt at de endte opp med å kjøpe noe annet
Katten89 Skrevet 13. mai #88 Skrevet 13. mai Gøy program, men nå synes jeg det begynner å drøye veeeldig med å få se noe oppussing. Det ser ikke ut til at dette prosjektet blir noe av når man ser tittelbeskrivelse på episodene i sesongen 5 1 3
JennieB Skrevet 14. mai #89 Skrevet 14. mai Pawn Hearts skrev (På 8.5.2026 den 23.22): Veldig fin serie. Sympatiske mennesker med håp og drømmer man kan kjenne seg igjen i. Jeg håper virkelig at de lykkes! Nå er jeg ofte på Kreta, men jeg har aldri vært på den siden av øya. Jeg ser at de tar flyet til Khania, og det er kjempelangt derfra til Makry-Gialos. Jeg sjekket fergeforbindelse, men landsbyen er for liten. Man kommer dit temmelig greit fra Sitia, men hvordan komme dit uten å kjøre bil? Ferge fra Rodos til Sitia tar 8,5 timer, så det er et dårlig alternativ. Skal dette bære seg, må de ha fullt belegg i 6-7 måneder, og det kan bli tøft. Men, som sagt, jeg ønsker virkelig at det skal gå bra. (I parentes bemerket: Det er fullstendig høl i hue at det skal ta fem måneder å få tillatelse til å pusse opp et hotell som allerede står der, mens storkapitalen får lov til å ødelegge kysten vest for Khania med stadig nye hoteller basert på intetsigende masseturisme.) De har sagt at de skal drive hotellet i skoleferier, ikke helårsdrift. 1
Pawn Hearts Skrevet 14. mai #90 Skrevet 14. mai JennieB skrev (14 minutter siden): De har sagt at de skal drive hotellet i skoleferier, ikke helårsdrift. Skal de ikke ha ansatte som driver stedet når de ikke er der selv? Jeg tenkte for øvrig ikke at de skulle holde åpent hele året, men de seks-sju månedene sesongen varer, fra april til oktober. Jeg vet ikke om de har finregnet på det, men jeg mistenker at det ikke bærer seg å bare holde åpent i skoleferiene. Jeg må forresten korrigere meg selv: Bor man i akseptabel avstand fra Gardermoen, kan man fly til Iraklio med Norwegian, og da blir reisen videre til Makry-Gialos mye greiere enn om man må reise via Khania. Vi bor dessverre slik til at det ikke er aktuelt for oss. Nå trives vi uansett så godt på de stedene vi har besøkt på vestsiden av øya at vi ikke er så veldig lei oss for det. Jeg sjekket for øvrig turene til Ving. Så vidt jeg kan se, må man bo på deres eget hotell, og jeg tror man er nødt til å reise fra Gardermoen da også. Det blir nok til at vi holder oss til vestsiden med Rethymno som det østligste punktet.
JennieB Skrevet 14. mai #91 Skrevet 14. mai Pawn Hearts skrev (6 minutter siden): Skal de ikke ha ansatte som driver stedet når de ikke er der selv? Jeg tenkte for øvrig ikke at de skulle holde åpent hele året, men de seks-sju månedene sesongen varer, fra april til oktober. Jeg vet ikke om de har finregnet på det, men jeg mistenker at det ikke bærer seg å bare holde åpent i skoleferiene. Jeg må forresten korrigere meg selv: Bor man i akseptabel avstand fra Gardermoen, kan man fly til Iraklio med Norwegian, og da blir reisen videre til Makry-Gialos mye greiere enn om man må reise via Khania. Vi bor dessverre slik til at det ikke er aktuelt for oss. Nå trives vi uansett så godt på de stedene vi har besøkt på vestsiden av øya at vi ikke er så veldig lei oss for det. Jeg sjekket for øvrig turene til Ving. Så vidt jeg kan se, må man bo på deres eget hotell, og jeg tror man er nødt til å reise fra Gardermoen da også. Det blir nok til at vi holder oss til vestsiden med Rethymno som det østligste punktet. De har sagt i intervjuer at de ønsker å holde åpent primært i skoleferiene og kanskje litt før og etter ved hjelp av lokal hjelp. Men mulig det har endret seg etter intervjuet. 🤷♀️
Pawn Hearts Skrevet 14. mai #92 Skrevet 14. mai JennieB skrev (41 minutter siden): De har sagt i intervjuer at de ønsker å holde åpent primært i skoleferiene og kanskje litt før og etter ved hjelp av lokal hjelp. Men mulig det har endret seg etter intervjuet. 🤷♀️ Du har sikkert rett. Da håper jeg virkelig de har en realistisk økonomisk plan, for det er ikke gratis å eie et hotell selv om det er stengt, og det er nødvendig med reparasjoner og utbedringer hvert år. 1 1 1
Sunshade83 Skrevet 14. mai #93 Skrevet 14. mai (endret) Nydelig serie! Skjønner absolutt hvorfor den han fått 6’ere hos anmelderne. Hjertevarm ned til jorda og ekte. All kudos for skjerming av barna. Ser at noen nevner Dolce Villa. Det var et makkverk og de forherliger korrupsjon. Måtte til slutt bare skru den av. Endret 14. mai av Sunshade83 6
makkapakka Skrevet 14. mai #94 Skrevet 14. mai Lurer på hva eiendomsmegler Nicole egentlig driver med overfor de, eller var det bare et klipp for neste episode for å gjøre det spennende? De fått uvanlig mye motgang så langt.. 2
Ginny Weasley Skrevet 15. mai #95 Skrevet 15. mai RaulAngelsk skrev (På 9.5.2026 den 21.15): Virker smått naive her, skjønner de ikke at hele middelhavet er korrupt som f og at det er gjengs at man tar penger uten å levere? At disse tingene kommer som en overraskelse midt i kjøpsprosessen sier jo tydelig at dette er spontant, de har ikke gjort nødvendig forarbeid, også lefler de med millioner. Han "sivil ingeniøren" de forholder seg til, er bare å kaste, de må få tak i proffer som kan gjennomføre papirarbeid og fysisk arbeid raskt og proft og ikke stole på noen. Blir spennende å se hva som skjer, men lista for å bli regelrett rundlurt her, er jo knapt over dørstokken. Enig, de virker ganske uforberedte og blåøyde synes jeg. Tydelig at de ikke har satt seg inn i hvordan ting fungerer i Hellas og ser ut til å se på dette prosjektet med ganske rosa briller. Jeg kjenner folk som har restaurert hus i Italia og det gikk ikke akkurat på skinner, var mye surr med både lokalt byråkrati og upålitelige håndverkere. Det er mye snakk om hvor koselig og hyggelig ting skal bli, får litt inntrykk av at de glemmer at det kommer til å være mye hardt arbeid før de kommer dit at Ronny kan ønske velkommen og servere birras med et smil. Og at det faktisk er mye hardt arbeid å drive et hotell også. Men veldig koselig serie med fine folk, absolutt. 2 1 3
viren Skrevet 15. mai #96 Skrevet 15. mai Kjempefin serie, men nå kommer jeg til og høres ut som en bitch: jeg skulle ønske episodene var lengre og at det var mer om Hellas og litt mindre andre ting. Det er helt fint med noen kommentarer fra foreldre, bakgrunnen for hvorfor de ønsker å gjøre dette også videre, men siden programmet heter "Et lite hotell i Hellas" trodde jeg det skulle være mye mer footage fra Hellas, renovering også videre. Jeg kommer uansett til å fortsette å se på, det er autentisk og ærlig, noe som er mangelvare på TV. 7 1 1
Ginny Weasley Skrevet 15. mai #97 Skrevet 15. mai Pawn Hearts skrev (16 timer siden): Du har sikkert rett. Da håper jeg virkelig de har en realistisk økonomisk plan, for det er ikke gratis å eie et hotell selv om det er stengt, og det er nødvendig med reparasjoner og utbedringer hvert år. Jeg har ikke lest intervjuer med dem, men det jeg har oppfattet av å se programmet er at de pusher på for å få fortgang i renoveringen fordi de ønsker å komme i gang med hotelldrift sommeren etter, for to år etter starter det eldste barnet på skolen og de må forholde seg til skolens ferier og vil få mindre mulighet til å være i Makrigialos. 1
Fenomen Skrevet 15. mai #98 Skrevet 15. mai Jeg elsker Tuva og Ronny og programmet er kjempekoselig, men.. De er forferdelig naive og uforberedt. Og som ikke prosjektet virker galskap nok i seg selv så virker det enda dummere når man hører at Tuva sliter med mye ettervirkninger og bivirkninger av medisiner. 7 1 2
Gjest Sol 75 Skrevet 15. mai #100 Skrevet 15. mai (endret) Også jeg da som syns det var herlig å se Tuva nøyt en herlig vinsmaking dag men sin fine søster som delte sine tanker om hvordan dagene kan være når en man er så glad i har det vondt❤️ Sier det igjen, den familien med kake, vinsmaking, latter…jeg nyter å se det❤️ Også har du, Ronny som hele tiden bekymrer seg, tenker på alt…han er så snill, omtenksom og god❤️ Endret 15. mai av Sol 75
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå