Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dessverre ikke vært i Hellas på mange år fordi det har vært reiser mye lenger unna, gjerne på andre kontinenter. Men det ser fristende ut å prøve Hellas og øyene igjen 😉

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen kritisk tv-seer i utgangspunktet, men jeg likte dette veldig godt. Koselig program med ekte mennesker, hvor det ikke nødvendigvis går så fort. Også er det jo fine mennesker som er lette å like. For meg spiller det ikke så stor rolle hva de ender opp med, om de kjøper eller ikke, jeg liker dette uansett. 

Også får jeg skikkelig lyst til å reise til Hellas! 

• Liker 11
  • Hjerte 2
Gjest Gliffy
Skrevet
Linazer skrev (På 20.4.2026 den 7.54):

Har sett første episode og jeg koste meg skikkelig.  Noe HELT annet enn Solveig og Johns falske italiadrøm.

Enig! Likte dette skikkelig godt. Det blir noe annet når det er en ekte drøm for de som er med, litt det samme med «Jon blir bonde» også. Gleder meg til å se resten.

Syns det er bra at de viser fram hvor vanskelig det er å i det hele tatt komme i gang og kjøpe hotellet. Det er jo ingen enkel sak.

Skrevet
Kålrota skrev (10 timer siden):

Du tenker det er overhengende fare for at en B&B på en gresk øy (med fem rom) blir oversvømt av nordmenn fordi det går på NRK?

Å ja, all etikk ut av vinduet fordi du "tenker" at det er ingen fare.

Du må sette deg ned å tenke igjennom dette litt mer, hvis du ikke skjønner hva problemstillingen er. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
000VF000 skrev (23 minutter siden):

Å ja, all etikk ut av vinduet fordi du "tenker" at det er ingen fare.

Du må sette deg ned å tenke igjennom dette litt mer, hvis du ikke skjønner hva problemstillingen er. 

Jeg er bare uenig med deg, og mener du overdriver. Det betyr ikke at jeg ikke har tenkt på det. 

• Liker 2
Skrevet
Kålrota skrev (5 timer siden):

Jeg er bare uenig med deg, og mener du overdriver. Det betyr ikke at jeg ikke har tenkt på det. 

NRK er en offentlig institusjon. Om du mener at jeg overdriver er irrelevant. Det som er relevant er at det skal være en solid mur mellom ansatte i offentlige institusjoner og kommersiell virksomhet. Tuva & Ronny skal starte hotell, et hotell er en kommersiell virksomhet. Kommersielle virksomheter benytter seg av reklame og profilering. At NRK dekker dette kommersielle prosjektet er gratis reklame. Gratis PR. Til millioner av mennesker. 

At du ikke skjønner dette er ikke mitt problem. 

Selvfølgelig, det kan tenkes at det hele er en bløff. At de bare later som om dette er noe de gjør på privaten, og at NRK lyver for hele Norge. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes dette er et kjempekoselig program. Vet at alt slikt som er på tv er litt "staga", men liker at det går trått og viser at det ikke er bare bare å dra til utlandet å kjøpe eiendom, om det så er en liten bolig til privat bruk eller et hotell.

Er ikke så korrekt av meg, og driter i at det er en liten kommersiell interesse der. Et lite "hotell" med noen få rom som virker å planlegges til å ddrives kuni feriehøytid er neppe noen millionbedrift. Større sannsynlighet for det motsatte. Digger Tuva og Ronny, flotte og jordnære mennesker. Ønsker dem masse lykke til mtp. alt de har vært gjennom de siste årene. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Moira26 skrev (På 21.4.2026 den 20.29):

Så teit å skrive det i tråden her. Ikke alle leser alle artikler som blir skrevet om serien og vil kanskje følge med uten å bli spoilet 

Et hot tips er jo å IKKE gå inn i tråder til serier du ikke ønsker spoilere fra

• Liker 3
Skrevet (endret)
000VF000 skrev (På 23.4.2026 den 15.48):

Har det ikke vært noen kritikk av dette konseptet? Det er merkelig at statskanalen får promotere egne ansatte sine økonomiske investeringer. 

Verken Tuva eller Ronny er ansatte i NRK. Tuva sa opp i 2021 og har så vidt jeg vet, ikke hatt noe med dem å gjøre siden da. Ronny sa opp i 2021. Han jobber nå frilans, og har noen oppdrag for NRK, men er altså ikke ansatt der. 

Endret av Gnå
  • Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
Gnå skrev (20 minutter siden):

Verken Tuva eller Ronny er ansatte i NRK. Tuva sa opp i 2021 og har så vidt jeg vet, ikke hatt noe med dem å gjøre siden da. Ronny sa opp i 2021. Han jobber nå frilans, og har noen oppdrag for NRK, men er altså ikke ansatt der. 

De har vel felles firma, blir også referert til i serien. Tuva var jo programleder for Naked Attraction på TvNorge også. Så er jo skivebom at dette er «PR for egne ansatte»

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Jodaneida skrev (2 timer siden):

Et hot tips er jo å IKKE gå inn i tråder til serier du ikke ønsker spoilere fra

Det hadde blitt vist 1 episode. Tenkte ikke folk kom til å spoile slutten av serien. Bør gå an å holde seg til å bare diskutere de episodene som har blitt vist på tv. 

• Liker 13
Skrevet
Moira26 skrev (30 minutter siden):

Det hadde blitt vist 1 episode. Tenkte ikke folk kom til å spoile slutten av serien. Bør gå an å holde seg til å bare diskutere de episodene som har blitt vist på tv. 

Det står vel i reglene at det kun gjelder tråder hvor det er spesifisert i tittelen. 

Skrevet
Gnå skrev (10 timer siden):

Aha. JA, det gjør ting litt annerledes. Men, allikevel. 

• Liker 1
Skrevet
Sh999 skrev (På 23.4.2026 den 21.08):

Elsket dette programmet. Skikkelig feel good ❤️ Og så fantastisk å se hvor fine de to er sammen 🥺😍

Helt enig! De første to episodene var fine, og kommer til å fortsette og se på det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Gliffy
Skrevet

En annen ting jeg liker med programmet er at de snakker om ettervirkningene av kreftsykdom. Det er ikke sånn at bare man er kreftfri så er alt tilbake som det var, det er jo noe man lever med, både fysiske og psykiske senvirkninger. At Tuva er så åpen om at hun rett og slett er redd.. og det behovet for å føle mestringsfølelse for noe som ikke er kreft. Jeg tror det er mange som kan kjenne seg igjen i det og mange pårørende som kan ha nytte av å få den innsikten også. 

Skrevet

Ble positivt overrasket over dette - skikkelig koselig program :)

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det finnes flere slike serier fra britisk Tv "A new life in the sun",med veldig mange sesonger.Her følger det personer som prøver seg med hotell både i Portogal,Hellas,Frankrike,Spania og Italia.Mange lykkes faktisk godt,men en får se hele prosessen om hvor hardt det er,og hvor mange uforutsette ting som dukker opp.Den serien koste jeg meg med lenge.

Denne derimot..mja...Aner ikke hvem Tuva og Ronny er fra før.Det ble fryktelig "tytete".Det ble kun 2 episoder for meg.Klarer ikke å holde på interessen min med så langsom progresjon og slakk regi.

• Hjerte 1
Skrevet

Likte godt de 2 første episodene, har alltid hatt sans for de to. Og opplever de som naturlig i programmet, de gjør seg lite til og opplever der ærlig. Veldig rørt når familiene på begge sidene snakker om når det stod på som værts.

Likte også Jon blir bonde, har ikke enda sett det med Solveig og john.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Anita666 skrev (1 time siden):

Aner ikke hvem Tuva og Ronny er fra før.Det ble fryktelig "tytete".

Da gir jo ikke serien så mye mening.

• Liker 7
Skrevet
charmisss skrev (På 25.4.2026 den 10.25):

Ble positivt overrasket over dette - skikkelig koselig program :)

Enig! Likte det.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...