NordicViking Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Mandag 20. april klokken 20:00 er det premiere på den nye NRK-serien 'Tuva & Ronny - Et lite hotell i Hellas'. Der satser Tuva Fellman og Ronny Brede Aase alt på drømmen om å kjøpe, pusse opp og drive et lite hotell i landet de elsker - Hellas. Det byr på både oppturer og nedturer. (NRK) Serien vil også bli tilgjengelig på NRK Nett-TV: https://tv.nrk.no/serie/tuva-og-ronny-eit-lite-hotell-i-hellas/sesong/1 Nettavisen triller fram en sekser på terningen, og kaller serien "en hjertevarm triumf". Skal bli spennende å se om den lever opp til forventningene. Gleder meg til å se hva dette er. 🎲 (Nettavisen) 4 3
Moira26 Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Jeg gleder meg til dette programmet og som «fan» av både Tuva og Ronny så vet jeg at dette har vært en drøm de har hatt lenge, gøy å se at de endelig har tatt sjansen. Skjønner jo at alt med sykdommen til Tuva har gjort at de tenkte nå eller aldri. 5
Irja Skrevet 19. april #4 Skrevet 19. april Hvor er barna? De har to ganske små barn. Både mor og far skal spille inn TV i Hellas i mange uker 🤔 3
Justlooking Skrevet 19. april #5 Skrevet 19. april Irja skrev (6 minutter siden): Hvor er barna? De har to ganske små barn. Både mor og far skal spille inn TV i Hellas i mange uker 🤔 De er sikkert med 😊 8
Irja Skrevet 19. april #6 Skrevet 19. april Justlooking skrev (1 minutt siden): De er sikkert med 😊 Håper da det, men allikevel. Både mor og far vil være opptatt med opptak, og det blir nok lange dager. 2
mingrid Skrevet 19. april #7 Skrevet 19. april Må innrømme at verken Tuva eller Ronny er helt mine favoritt-tv-personligheter, men jeg får ta en titt 😊 5
mingrid Skrevet 19. april #8 Skrevet 19. april Irja skrev (10 minutter siden): Hvor er barna? De har to ganske små barn. Både mor og far skal spille inn TV i Hellas i mange uker 🤔 Det blir nok sikkert som en 8 til 16-jobb kanskje, hvor barna er i en slags barnehage eller blir ivaretatt av gode voksne på dagtid 😌 10 1
Linazer Skrevet 20. april #9 Skrevet 20. april Har sett første episode og jeg koste meg skikkelig. Noe HELT annet enn Solveig og Johns falske italiadrøm. 19 6
Populært innlegg Moira26 Skrevet 20. april Populært innlegg #10 Skrevet 20. april Irja skrev (11 timer siden): Hvor er barna? De har to ganske små barn. Både mor og far skal spille inn TV i Hellas i mange uker 🤔 Så unødvendig kommentar, prøve å sette de i dårlig lys uten å ha noe som helst info? Vil tro de har funnet en løsning som funker for alle sammen, ikke er de i Hellas i mange uker om gangen heller. 37 2 11
Alice Ra Skrevet 20. april #11 Skrevet 20. april Nei takk. slike konsepter opplever jeg som fake. Prosessen ville vært helt annerledes uten en tv produksjon og et filmteam på slep. Antagelig får godt betalt for dette, hvilket gjør at de faktisk kan realisere drømmen. Jeg tror også slike familieprosjekter er langt mer tunge og kompliserte i virkeligheten. På tv viser man frem sine beste sider, typ «se så høyt vi elsker hverandre og så rause vi er med hverandre». I virkeligheten, uten et kamerateam på slep, ville det antagelig vært mye mer krangling, irritasjon og fortvilelse. 8
Populært innlegg Miominoen Skrevet 20. april Populært innlegg #12 Skrevet 20. april Irja skrev (12 timer siden): Hvor er barna? De har to ganske små barn. Både mor og far skal spille inn TV i Hellas i mange uker 🤔 Hva antyder du her? At de ikke tar hensyn til sine barn? Ronny Brede Aase har programmet "Fredag med Ronny" på NRKP1. Det ble ved noen anledninger sendt fra Hellas i fjor. Han fortalte da om prosjektet med Bed & Breakfast og at barna var med. Så istedet for å komme med negative antydninger om dette paret som foreldre, hva med heller å rose dem for at de så langt har skjermet sine barn fra rampelyset. I stor kontrast til enkelte andre profilerte personer som bruker sine barn som inntektskilde. Ingen nevnt ingen glemt. Alice Ra skrev (21 minutter siden): Nei takk. slike konsepter opplever jeg som fake. Prosessen ville vært helt annerledes uten en tv produksjon og et filmteam på slep. Antagelig får godt betalt for dette, hvilket gjør at de faktisk kan realisere drømmen. Jeg tror også slike familieprosjekter er langt mer tunge og kompliserte i virkeligheten. På tv viser man frem sine beste sider, typ «se så høyt vi elsker hverandre og så rause vi er med hverandre». I virkeligheten, uten et kamerateam på slep, ville det antagelig vært mye mer krangling, irritasjon og fortvilelse. Utrolig hva du vet om dette programmet som knapt har begynt å rulle over skjermen. I tillegg har du visst inngående innsikt i deres økonomi og dynamikk som par. Litt synd da at det krasjer noe med både intervjuer og anmeldelser av programmet. 28 1 25
Fenomen Skrevet 20. april #13 Skrevet 20. april Irja skrev (12 timer siden): Håper da det, men allikevel. Både mor og far vil være opptatt med opptak, og det blir nok lange dager. Kjære vene. Det er helt vanlig at foreldre jobber, altså. 23 9
Alice Ra Skrevet 20. april #14 Skrevet 20. april Miominoen skrev (52 minutter siden): Hva antyder du her? At de ikke tar hensyn til sine barn? Ronny Brede Aase har programmet "Fredag med Ronny" på NRKP1. Det ble ved noen anledninger sendt fra Hellas i fjor. Han fortalte da om prosjektet med Bed & Breakfast og at barna var med. Så istedet for å komme med negative antydninger om dette paret som foreldre, hva med heller å rose dem for at de så langt har skjermet sine barn fra rampelyset. I stor kontrast til enkelte andre profilerte personer som bruker sine barn som inntektskilde. Ingen nevnt ingen glemt. Utrolig hva du vet om dette programmet som knapt har begynt å rulle over skjermen. I tillegg har du visst inngående innsikt i deres økonomi og dynamikk som par. Litt synd da at det krasjer noe med både intervjuer og anmeldelser av programmet. Jeg skrev «slike konsepter», ikke dette konseptet. Denne ordlyden antyder at det jeg skriver er basert på min erfaring med lignende konsepter og at det hindrer meg i å se _dette_ konseptet. Jeg kritiserer altså ikke nevnte konsept, men forklarer at jeg ikke ønsker å se det på bakgrunn av min erfaring med lignede konsepter. Jeg brukte også ordet «antagelig» vedr finansiering, hvilket indikerer at jeg _ikke_ vet om tv programmet er med på å sponse deres drøm eller ikke. 3 1
Moira26 Skrevet 20. april #15 Skrevet 20. april Fenomen skrev (43 minutter siden): Kjære vene. Det er helt vanlig at foreldre jobber, altså. Ikke sant. Akkurat som at barn aldri før har blitt passet av besteforeldre etc Jeg har akkurat sett første episode og syns det var skikkelig koselig. Det blir spennende å følge med videre. 19
Moira26 Skrevet 20. april #16 Skrevet 20. april Alice Ra skrev (9 minutter siden): Jeg skrev «slike konsepter», ikke dette konseptet. Denne ordlyden antyder at det jeg skriver er basert på min erfaring med lignende konsepter og at det hindrer meg i å se _dette_ konseptet. Jeg kritiserer altså ikke nevnte konsept, men forklarer at jeg ikke ønsker å se det på bakgrunn av min erfaring med lignede konsepter. Jeg brukte også ordet «antagelig» vedr finansiering, hvilket indikerer at jeg _ikke_ vet om tv programmet er med på å sponse deres drøm eller ikke. Hadde du giddet å sjekket litt ut i stedet for å komme med negative kommentarer og antagelser så hadde du lett funnet ut at de bruker egne penger på dette prosjektet. Som du sier så vet du ikke, så hva er vitsen med kommentaren din? 20
000VF000 Skrevet 20. april #17 Skrevet 20. april Moira26 skrev (6 minutter siden): Hadde du giddet å sjekket litt ut i stedet for å komme med negative kommentarer og antagelser så hadde du lett funnet ut at de bruker egne penger på dette prosjektet. Som du sier så vet du ikke, så hva er vitsen med kommentaren din? Jeg lurer på om det blir økonomisk drahjelp når man har et tv-team med på opplegget. La oss si at vi har to par, begge skal pusse opp og lage et hotell i Hellas. Det ene paret får massiv mediedekning, det andre ikke. Dette NRK programmet er nok verdt mange, mange, mange titalls millioner i reklame. Hva tror du det hadde kostet i reklamere for eget hotell i beste sendetid på TV2? 3
Me for life Skrevet 20. april #18 Skrevet 20. april Irja skrev (14 timer siden): Hvor er barna? De har to ganske små barn. Både mor og far skal spille inn TV i Hellas i mange uker 🤔 Justlooking skrev (14 timer siden): De er sikkert med 😊 Irja skrev (13 timer siden): Håper da det, men allikevel. Både mor og far vil være opptatt med opptak, og det blir nok lange dager. For en fantastisk mulighet for barna og være med på noe slikt før de binder seg til skole og hverdagslivet. Tenk den den opplevelsen og minnene den familien får. Skulle ønske jeg var like tøff når ungene var så små. 12 2 9
enkefru Skrevet 21. april #19 Skrevet 21. april (endret) Så første episode i går, dette lover godt! De er utrolig søte, koselige, ja rett og slett fine folk synes jeg... Endret 21. april av enkefru 12 3 5
DenEnesteMannenHer Skrevet 21. april #20 Skrevet 21. april Synes det virker som et veldig hyggelig program, men leste anmeldelsen i Aftenposten og kjenner jeg kan være enig i en del av det uten å ha sett serien ennå. Jeg tror dette blir mer hyggelig tv enn særlig produktivt. De kjøper seg jo faktisk ikke hotell… 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå