Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (3 minutter siden):

Absolutt ikkje!

Ikkje her heller. Eg ynskjer abdikasjon, sånn som dei som pressa Edward VIII til å abdisere. Dei ville ha ein betre konge, ikkje ein republikk.

Monarki under ansvar.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (9 minutter siden):

Absolutt ikkje!

Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Ikkje her heller. Eg ynskjer abdikasjon, sånn som dei som pressa Edward VIII til å abdisere. Dei ville ha ein betre konge, ikkje ein republikk.

Monarki under ansvar.

Eg er einig med dykk.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Bet meg merke i dette i Dagsrevyen i dag. En seer hadde sagt følgende til Krirsti Marie Skrede om Prinsesse Astrid 🥹💔🥹:

Screenshot_20260911_221450_NRK TV.jpg

Screenshot_20260911_221840_NRK TV.jpg

Endret av Tradegy
  • Liker 3
  • Hjerte 13
Skrevet

Håper i alle fall Sonja får være her i lang tid!

• Liker 1
  • Hjerte 10
Skrevet
Huldra27 skrev (11 minutter siden):

Vet du, jeg ville ikke se ham jeg heller. Måtte tvinge meg selv.

De var pliktoppfyllende og offervillige. Noe helt, helt annet enn dette. Kontrasten er . . . skjærende. Det var så jeg ikke trodde mine egne øyne og ører. «Nå er det min tur»?

Er det ikke hans tur? 🧐

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra27 skrev (8 minutter siden):

Eg er einig med dykk.

Hvem skal ta over? 

• Nyttig 1
Skrevet
Tradegy skrev (2 minutter siden):

Bet meg merke i dette i Dagsrevyen i dag. En seer hadde sagt følgende til Krirsti Marie Skrede om Prinsesse Astrid 🥹💔🥹:

Den der var så sår og så nydelig på samme tid. Harald og Astrid, gode søsken til siste slutt. 

• Liker 1
  • Hjerte 8
Skrevet
Keaton skrev (4 minutter siden):

Er det ikke hans tur? 🧐

Det er vel det som er essensen i monarkiet. Slekt følger slekters gang. Merkelig ting å reagere på.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Håper folk rapporterer dette brukerangrepet.

Det er ikke andre brukere sin «forståelse» som er tema her. Helt utrolig at dette får holde på slik det gjør. 

Helt enig, og denne brukeren gjør stort sett ikke annet enn å være frekk, nedlatende, navlebeskuende og skråsikker på egen "fasit" uten å vise til kilder. Utrolig at hen får holde på. Men fortsett og rapporter.

Endret av Momma
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Tradegy skrev (9 minutter siden):

Royal, med stor R.

• Liker 6
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)

Hm. Synes så tydelig jeg har lest her i månedsvis at de kongelige i praksis gjør mer eller mindre ingenting, og at det lille de gjør er helt meningsløst og verdiløst, feks når Haakon var med en næringslivsdelegasjon til Japan for å fremme norsk lakseeksport (da var det visstnok laksenæringen som gjorde ham en tjeneste og ikke omvendt).

Så hva har det å si om det er "hans tur"? Når det han og familien hans tror de bidrar med uansett er usynlig og fånyttes mener jeg?

:vetikke:

Endret av Aricia
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

Hm. Synes så tydelig jeg har lest her i månedsvis at de kongelige i praksis gjør mer eller mindre ingenting, og at det lille de gjør er helt meningsløst og verdiløst, feks når Haakon var med en næringslivsdelegasjon til Japan for å fremme norsk lakseeksport (da var det visstnok laksenæringen som gjorde ham en tjeneste og ikke omvendt).

Så hva har det å si om det er "hans tur"? Når det han og familien hans tror de bidrar med uansett er usynlig og fånyttes mener jeg?

:vetikke:

Nå har det tydeligvis blitt veldig viktig, sånn helt plutselig. Forstå det den som kan. 🤭

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 time siden):

Slapp av. Det går nok bra.

Here we go again.

Utrolig at dette får fortsette. Nå er bildet, som antagelig var ment å skulle være treffende, fjernet og erstattet med tekst 

Følg ditt eget råd: slapp av. Så trenger du kanskje ikke å drive å redigere bort oppgulpet i ettertid.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Here we go again.

Utrolig at dette får fortsette. Nå er bildet, som antagelig var ment å skulle være treffende, fjernet og erstattet med tekst 

Følg ditt eget råd: slapp av. Så trenger du kanskje ikke å drive å redigere bort oppgulpet i ettertid.

Og din kommentar her er bedre fordi? 

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (1 minutt siden):

Nå har det tydeligvis blitt veldig viktig, sånn helt plutselig. Forstå det den som kan. 🤭

Jeg synes å huske at Lena Lindgren forstår det 🤔

• Liker 1
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Og din kommentar her er bedre fordi? 

Fordi jeg står for det jeg skriver.

Og saumfarer ikke nettet etter hetsende bilder for deretter å poste under andres innlegg.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (1 time siden):

Jeg forstår at det må være voldsomt krevende å bortforklare og forsvare i det uendelige. Men å bruke vanlig tekst er vel å foretrekke.

⬆️

keops skrev (3 minutter siden):

Here we go again.

Men hva er problemet nå da? Jeg erstattet bildet med tekst som formidler det samme budskapet, siden du helt spesifikt etterlyste "vanlig tekst" 😙

(Det, og så det at jeg ikke skjønner hvordan man lenker korrekt til bilder på KG 🫣)

• Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (40 minutter siden):

Monarki under ansvar.

Han var nazist,da. Det er jo tross alt ikke Kong Haakon, selv om det er mye som ikke er bra med han.

• Liker 4
Skrevet
keops skrev (5 minutter siden):

Og saumfarer ikke nettet etter hetsende bilder for deretter å poste under andres innlegg.

Det gjør jeg og: Slapp av.

Forøvrig er det ikke hets å poste et bilde av Yoda 🙄

• Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Du verden. Ikke var det hetsende og ditt «oppgulp» var slettes ikke dekkende. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...