Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Top 25 Calm Down Memes Everybody's Sharing | SayingImages.com Pissed off? Annoyed? Here's the best calm down meme collection to help manage your emotions. https://sayingimages.com/calm-down-meme/

Jeg forstår at det må være voldsomt krevende å bortforklare og forsvare i det uendelige. Men å bruke vanlig tekst er vel å foretrekke.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (25 minutter siden):

Jeg tror du har lest flere kongelige taler enn meg. Så du kan opplyse meg om Gamle kong Haakon eller Kong Olav noensinne sa noe lignende. For jeg hoppet i stolen.

Nei, det tror jeg at jeg kan garantere deg at de ikke gjorde.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Tradegy skrev (4 timer siden):

"Du och jag" ❤️

Screenshot_20260911_165211_Chrome.jpg

❤️

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

♥️

• Hjerte 2
Skrevet
keops skrev (12 minutter siden):

Vi vet vel i dag at kong Olav var legesønn.

Til tross for det så ble han "folkekongen".

Han var nok heller legenevø 😉

Det var nok Edward VII som hadde vært ute der og var faren til den legen, ergo likheten.

Skrevet
Nymerïa skrev (31 minutter siden):

Jeg tror du har lest flere kongelige taler enn meg. Så du kan opplyse meg om Gamle kong Haakon eller Kong Olav noensinne sa noe lignende. For jeg hoppet i stolen.

Natttåke skrev (27 minutter siden):

Nei, de gjorde ikke det etter hva jeg kan huske. Hoppa litt i hodet da det ble sagt.

keops skrev (27 minutter siden):

Både denne talen og øvrige omstendigheter får meg til å tenke at vi står overfor noe vi ikke aner hvor går hen . Konturene av det kan gi frysninger ja.

Vil tro at de som forventer at tradisjoner opprettholdes får seg en overraskelse. Ingenting ved dette virker normalt. Kan virke som at kaos skapes for å avlede.

Virkelig mørkt dette.

Natttåke skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker også dette. De har vært lukket på en særlig måte og jeg tror vi vil se et annet monarki. 

keops skrev (15 minutter siden):

Ja. Verden måper og vi får bare avvente.

Nymerïa skrev (14 minutter siden):

Takk, da var det ikke bare meg. Vi vet fra da de giftet seg og det ble skrevet om sånt at de hadde et nettverk innen media. Og så vet vi at broren til MM har drevet First House. Og at ikke en eneste politiker vil kritisere familien. Når man kombinerer det med volden og kriminaliteten til Høiby-familien og arrogansen og ambisjonene til HM, så ser vi konturene av ett eller annet.

Jeg sitter med samme gufne følelsen som dere. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
keops skrev (8 minutter siden):

Og noen hyller HM fordi han er så bra familiemann.

Men tar man et steg tilbake og virkelig tenker over hva som har foregått, og hva han aksepterer av adferd fra seg og sine, så er det faktisk helt ufattelig sykt . Så spørsmålet er jo hvorfor.

På dette tidspunkt er det ingenting som overrasker meg.

Jeg kan nok ikke svare på hvorfor noen ønsker så mye galskap velkommen.

Men dette med han som en familiemann er for meg en fasade. En familiemann hadde ikke latt en farlig stesønn komme og gå med vennene sine og feste i kjelleren mens barna lå og sov. En familiemann hadde hatt et problem med at kona var intim venn med en straffedømt overgriper. En familiemann hadde forstått og forholdt seg til at folk han var avhengig av tillit fra hadde et problem med den farlige stesønnen.

Hvis man bare gidder å se på handlingene hans over tid, er det utrolig enkelt å se at denne fasaden holder ikke vann. Men heldigvis for HM og uheldigvis for landet lever vi i en tid hvor folk dynges ned av informasjon og bare husker det siste stuntet.

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet

11 minutter fikk vår tidligere flotte førstedame på Dagsrevyen. 

• Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg kan nok ikke svare på hvorfor noen ønsker så mye galskap velkommen.

Men dette med han som en familiemann er for meg en fasade. En familiemann hadde ikke latt en farlig stesønn komme og gå med vennene sine og feste i kjelleren mens barna lå og sov. En familiemann hadde hatt et problem med at kona var intim venn med en straffedømt overgriper. En familiemann hadde forstått og forholdt seg til at folk han var avhengig av tillit fra hadde et problem med den farlige stesønnen.

Hvis man bare gidder å se på handlingene hans over tid, er det utrolig enkelt å se at denne fasaden holder ikke vann. Men heldigvis for HM og uheldigvis for landet lever vi i en tid hvor folk dynges ned av informasjon og bare husker det siste stuntet.

Ja, det er enkelt å se at fasaden ikke holder vann.

Det er også enkelt å få med seg at pressen holder kjeft.

Nå må det komme noen reaksjoner snart. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Huldra27 skrev (9 minutter siden):

Ja, det er ingenting annet jeg ønsker enn å ta feil da. Men jeg tror ikke vi gjør det.

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra27 skrev (4 minutter siden):

Til tross for å mislike monarki som styreform, må jeg si at det investeres mye energi og følelser i å forutse og bekymre seg om fremtiden her, men er det ikke nedlegging av monarkiet som er ønskelig? 🧐 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Er sikkert nevnt fra før nå men, Prinsesse i eksil (2004). Om prinsesse Ragnhild. Tv2 dokumentar.

Endret av Margit777
  • Liker 10
Skrevet
Natttåke skrev (3 minutter siden):

Ja, det er ingenting annet jeg ønsker enn å ta feil da. Men jeg tror ikke vi gjør det.

Nei, jeg tror heller ikke at vi gjør det.

Den talen . . . Nymerïa spurte meg om Kong Haakon VII eller Kong Olav hadde sagt noe sånt. Jeg tror aldri jeg har hørt noe lignende. I en slik sammenheng. Den talen var . . . uhyggelig. På flere måter. «Nå er det min tur.» «Dronningen og jeg.» Fokuset på familien.

Blikket hans.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Keaton skrev (2 minutter siden):

Til tross for å mislike monarki som styreform, må jeg si at det investeres mye energi og følelser i å forutse og bekymre seg om fremtiden her, men er det ikke nedlegging av monarkiet som er ønskelig? 🧐 

Absolutt ikkje!

• Liker 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Tradegy
Skrevet (endret)
Huldra27 skrev (32 minutter siden):

Den talen . . . Nymerïa spurte meg om Kong Haakon VII eller Kong Olav hadde sagt noe sånt. Jeg tror aldri jeg har hørt noe lignende. I en slik sammenheng. Den talen var . . . uhyggelig. På flere måter. «Nå er det min tur.» «Dronningen og jeg.» Fokuset på familien.

Blikket hans.

Lettskremt eller?

Endret av SusieDerkins
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra27 skrev (2 minutter siden):

Blikket hans.

Da kan jeg omsider innrømme at jeg ikke ser noen av talene, fordi jeg ikke vil se han. Jeg trodde det var jeg som var for fintfølende. Jeg leser dem i etterkant. Det holder.

Jeg hadde rett i at dette var fremmed. Kong Haakon VII og Kong Olav slo meg mer som "Blod, slit, tårer, svette" typer. Det er noe ganske annerledes enn nå er det min tur.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Huldra27 skrev (5 minutter siden):

Blikket hans.

Jeg tror det er nye toner ja. 

Når kongen ikke lenger anser seg som en tjenende leder, så er det noe som er over. En tid som er over. 

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Bombibit skrev (17 minutter siden):

11 minutter fikk vår tidligere flotte førstedame på Dagsrevyen. 

Var et lengre innslag på dax18 i kveld også

Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Da kan jeg omsider innrømme at jeg ikke ser noen av talene, fordi jeg ikke vil se han. Jeg trodde det var jeg som var for fintfølende. Jeg leser dem i etterkant. Det holder.

Jeg hadde rett i at dette var fremmed. Kong Haakon VII og Kong Olav slo meg mer som "Blod, slit, tårer, svette" typer. Det er noe ganske annerledes enn nå er det min tur.

Vet du, jeg ville ikke se ham jeg heller. Måtte tvinge meg selv.

De var pliktoppfyllende og offervillige. Noe helt, helt annet enn dette. Kontrasten er . . . skjærende. Det var så jeg ikke trodde mine egne øyne og ører. «Nå er det min tur»?

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...