Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
LisbethBerg skrev (3 minutter siden):

Enig, første verset var veldig fint. Skjønner ikke hvorfor de skulle kjøre en alternativ variant på resten. Det låt grusomt og «menigheten» hang overhodet ikke med. Synd, for det var en verdig avslutning helt til vers 2.

Hjertelig enig.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Irja skrev (24 minutter siden):

Skal skjønnhet avgjøre hvem som er verdig en dronningtittel? Jeg heier ikke på Mette, men hun er ikke frisk.. 

Ærlig talt, det var da ingen kritikk at MM sitt utseende selv om det ble lagt til at vedkommende syntes IA er vakker. Det var helt andre ting med MM som ble kritisert.

Å være syk er ingen unnskyldning, hvis hun er så syk står hun fritt til å være sykmeldt eller enda, bedre bli ufør og tre tilbake. Men hun vil absolutt være dronning, da må hun ta seg sammen.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg og Prøysen deler bursdag, og jeg liker sangen godt. Så det syntes selv en republikaner var fint.

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet

Applausen til dronning Sonja 😭❤️

• Liker 7
  • Hjerte 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Huldra27 skrev (3 minutter siden):

Jeg gjenkjente ikke sangen først og måtte faktisk lese på skjermen hva som sto. 

En sang jeg har hørt utallige ganger og selv plukket ut til å bli sunget i en begravelse.

Enig. For oss som setter sangen høyt, var det fælt å høre på. I starten kunne man nesten få inntrykk av at Åge prøvde seg på en helt ny versjon av sangen, men det skyldtes primært at fremføringen sviktet.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Typisk media å vri det til at det var MM og HK som ble møtt med vill jubel, når volumet steg betraktelig da Sonja viste seg. Men det unnlater de å nevne. 🙄

Endret av Bel_La
når-->da
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Caniggia skrev (4 minutter siden):

Enig. For oss som setter sangen høyt, var det fælt å høre på. I starten kunne man nesten få inntrykk av at Åge prøvde seg på en helt ny versjon av sangen, men det skyldtes primært at fremføringen sviktet.

Det var helt feil gjort. Hvis man ville ha Åge Aleksandersen, så ha Åge Aleksandersen. La ham synge noe han er vant til og komfortabel med å synge. 

Endret av Huldra27
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Huldra27 skrev (5 minutter siden):

Det var helt feil gjort. Hvis man ville ha Åge Aleksandersen, så ha Åge Aleksandersen. La ham synge noe han er vant til og komfortabel med å synge. 

Levva Livet?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
parmanoia skrev (7 minutter siden):

Levva Livet?

Jeg tenkte også på den, men kom til at den nok ville ha vært litt feil 🤭

Selv neddempet.

Men hva med «Lys og varme»? Den ville ha truffet akkurat de riktige notene (og det ville nok Åge ha gjort også).

«Trondheimsnatt» kunne også ha fungert som et throwback tilbake til signingen til Harald og Sonja . . .

Endret av Huldra27
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra27 skrev (3 minutter siden):

Jeg tenkte også på den, men kom til at den nok ville ha vært litt feil 🤭

Men hva med «Lys og varme»? Den ville ha truffet akkurat de riktige notene (og det ville nok Åge ha gjort også).

«Trondheimsnatt» kunne også ha fungert som et throwback tilbake til signingen med Harald og Sonja . . .

Jeg sier for guds skyld nei. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Plexi skrev (4 timer siden):

Regner med at han som hadde glemt å sette telefonen på lydløst i kirka rødmer litt nå...

Det hjelper ikke med hverken lydløst eller flymodus om man har en alarm satt opp... Da er det eneste som hjelper at telefonen er helt av.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Selvsagt skrev (Akkurat nå):

Det hjelper ikke med hverken lydløst eller flymodus om man har en alarm satt opp... Da er det eneste som hjelper at telefonen er helt av.

Eller å slå av alarmen :) 

• Liker 4
Skrevet

Jeg prøver igjen og håper det ikke sensureres  vekk. Jeg synes IA virker som å ha vokst med rollen og er positivt overrasket over henne. Hvis vi absolutt må fortsette å ha et monarki håper jeg Haakon trer tilbake så snart IA er ferdig å studere, så kan vi heller få henne som monark.

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Bel_La skrev (20 minutter siden):

Typisk media å vri det til at det var MM og HK som ble møtt med vill jubel, når volumet steg betraktelig da Sonja viste seg. Men det unnlater de å nevne. 🙄

Det var ganske betydelig. Bare jeg som synes jubelen/applausen var litt "awkward" når det bare var kongen og MM som kom ut på balkongen? Folk vet jo historien og årets siste hendelser, det ligger nylig i minnet. Mon tro om volumet hadde vært høyere om det bare var Haakon

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Noen av kommentarene minner meg om scenen i The Gladiator:

»Are you not entertained»

Altså, begravelsen er ikke ment å underholde oss. Den er ment å være slik kongefamilien og Harald SELV ville ha det.

Hvor kommenterte de det ? På NRK ? 

• Liker 2
Skrevet

Ser på NRK mottagelsen på slottet etter begravelsen.   Ser ikkje uttil å vera mye smittværn  der i huset !

• Liker 1
Skrevet (endret)
parmanoia skrev (14 minutter siden):

Jeg sier for guds skyld nei. 

Hva ville du ha hatt da?

Hvis Åge Aleksandersen først skulle synge, tror jeg heller at jeg ville ha hatt én av de sangene med ham, enn den vi fikk.

Noen andre kunne heller ha sunget Jørgen Hattemaker, for jeg elsker den sangen, skjønt jeg skjønner ikke helt hva den hadde i Kong Haralds begravelse å gjøre. «en av folket» var han ikke.

Jeg syntes godt at det kunne ha vært mer fine salmer, altså mer sang i begravelsen generelt, syns alt var veldig snålt. Men, altså, pent sunget og akkompagnert, ikke som de vi faktisk fikk. Kanskje valgt noen til å synge som ikke var gråtkvalte av sorg.

Endret av Huldra27
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Hirondelle skrev (29 minutter siden):

Applausen til dronning Sonja 😭❤️

Gråt mer enn jeg har gjort i hele dag til sammen😭❤️ Hun er fantastisk❤️

• Liker 4
  • Hjerte 7
Skrevet
Huldra27 skrev (2 minutter siden):

Hva ville du ha hatt da?

Hvis Åge Aleksandersen først skulle synge, tror jeg heller at jeg ville ha hatt én av de sangene med ham, enn den vi fikk.

Noen andre kunne heller ha sunget Jørgen Hattemaker, for jeg elsker den sangen, skjønt jeg skjønner ikke helt hva den hadde i Kong Haralds begravelse å gjøre. «en av folket» var han ikke.

Jeg syntes godt at det kunne ha vært mer fine salmer, altså mer sang i begravelsen generalt, syns alt var veldig snålt. Men, altså, pent sunget og akkompagnert, ikke som de vi faktisk fikk. Kanskje valgt noen til å synge som ikke var gråtkvalte av sorg.

Jeg synes den var veldig passende. Norge er ett land med svært flat styringsstruktur og uten tvil så er det forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker men sangen minner vel oss på at det er menneskelige, jordlige positive goder tilgjengelig for oss alle (om vi ser dem) og «at the end of the day» så har også Kong Salomo sine ting.
I ett land som Norge er sangen passende fordi den er i tråd med våre sosialdemokratiske verdier. 

For meg er også sangen en påminnelse om at ikke alt som glitrer er gull og vi har også ett egenansvar for å skape vår egen lykke. Rikdom kan være så mangt. 

Jeg synes Åge gjorde god figur og likte duetten deres, den var rå og ekte, upolert. Og jeg er virkelig ikke noe Åge fan, men her synes jeg han traff blink. 

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...