Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sandie skrev (2 minutter siden):

Det var en fin seremoni i kirken. Flotte taler og musikkinnslag ❤️

Veldig fint og veldig symbolsk

• Liker 6
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av kommentarene minner meg om scenen i The Gladiator:

»Are you not entertained»

Altså, begravelsen er ikke ment å underholde oss. Den er ment å være slik kongefamilien og Harald SELV ville ha det.

• Liker 32
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

En nydelig og verdig seremoni. 

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Altså, begravelsen er ikke ment å underholde oss. Den er ment å være slik kongefamilien og Harald SELV ville ha det.

Dette👆

• Liker 12
Skrevet

Synes så synd på kongefamilien som må sørge i offentligheten. Men skjønner jo at det må være sånn 

• Liker 14
  • Hjerte 5
Skrevet

Vakkert, nært og verdig, synes jeg. ♥️

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (15 minutter siden):

Takk. Virker som man gir terningskast her. Uverdig.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Talen til Støre var for øvrig veldig god og rørende. Måten han snudde seg mot Dronning Sonja når han snakket varmt om hun var veldig fint å se. Selv han klarte ikke å holde seg da. 

• Liker 30
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Axa skrev (35 minutter siden):

Synes så synd på kongefamilien som må sørge i offentligheten. Men skjønner jo at det må være sånn 

De har jo også et privatliv som vi ikke ser, så det er jo ikke slik at de konstant er i medienes søkelys

Endret av Tough cookie
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

For en nydelig og sterk begravelse. Så fint de innlemmet flere religioner og tros samfunn. Usikker på hvem de symboliserte  to av dem. De andre to var humanetisk og budist. Fint og viktig tale fra stortings presidenten. Han tør jeg påstå må være en av Norges viktigste menn.  Jørgen hattemaker sangen, bare understreker så godt hva kong Harald sto for. Innholdet i sangen er viktig budskap. 

Føles egentlig litt ut som en siste hilsen til oss folket, som en siste hilsen fra oss til Kong Harald.

Kronprinsesse Ingrid alexandra har vokst seg litt mer inn i rollen sin. Håper hun får noen friår, før hun må trå til for fullt. Håper hennes bror , blir en del av kongehuset. 

Veldig flott å se de tre nordiske kongene, følge Kong Harald sin båre. Stor symbolikk i det.

Nydelig fra ende til annen

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

En verdig og varm begravelse. Jeg er takknemlig for at jeg evner å være til stede i situasjonen uten å ha fokus på ting som kunne vært bedre. Det var et vakkert farvel til en elsket konge, ektemann, far og bestefar. 

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vakkert, verdig og folkelig. Helt i Kong Haralds ånd ❤️

Støres tale var helt fantastisk, utrolig fint at han snakket direkte til Dronning Sonja!

• Liker 16
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg så på ansiktet til Haakon at han går litt på autopilot i dag, og det forstår jeg godt.

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Første verset til Åge Alexandersen var jeg ikke i stand til å gjenkjenne, faktisk…(altså teksten så jeg jo, men melodien, evt arrangementet)

• Liker 4
Skrevet
Tough cookie skrev (Akkurat nå):

Jeg så på ansiktet til Haakon at han går litt på autopilot i dag, og det forstår jeg godt.

Han tok rollen sin på største alvor i dag❤️

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
Snuppiluppi84 skrev (33 minutter siden):

Imponert over svenskekongen som har gått to prosesjoner. Han er jo ikke akkurat noe ungfole selv.

Gikk han i den første? Jeg så verken han eller dronning Silvia der, men fulgte via pc og fikk ikke med meg alt. 

• Liker 1
Skrevet

Verdighet er den følelsen jeg sitter igjen med. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Lykkeliten* skrev (1 minutt siden):

Gikk han i den første? Jeg så verken han eller dronning Silvia der, men fulgte via pc og fikk ikke med meg alt. 

Ja, han og hun gikk bak den norske kongefamilien i den første, og så han side om side med Kong Haakon og Kong Fredrik i den påfølgende sørgeprosesjonen. Jeg synes det var en særs fin gest med viktig symbolikk. 

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Tough cookie skrev (7 minutter siden):

Ja, innimellom tenker jeg at han har sånn thousand yard stare 😢

• Liker 9
Skrevet
Lykkeliten* skrev (6 minutter siden):

De svenske kongelige gikk vel rett bak de norske i den første. De danske mye lenger bak, det syntes jeg var pussig.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...