Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til informasjon:

Tråden vil bli ryddet kontinuerlig frem til den stenges for dagen og ryddemelding vil bli postet i ettertid. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
MalloryK skrev (1 minutt siden):

Den sangen som er nå er helt grusom

Enig

• Liker 1
Skrevet
MalloryK skrev (Akkurat nå):

Ja, den samlen som koret sang kl. 13.45 var jo helt tragisk. Hvor er refleksjonene, blir de rådgitt til å velge slikt. Passer ikke i tiden nå.

• Liker 1
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Nå får jeg sikkert mye kjeft her. Men jeg våger allikevel.

Innser at vi kommer til å ha kongehuset noen år til fremover. Og det er litt vanskelig å si for meg som ønsker republikk for Norge. Så på edsavleggelsen og på følget fra slottet til domkirken. Det som slår meg er at Ingrid Alexandra ser mer ut som en dronning enn MM. Når hun spaserte bak kisten så hun langt mer seriøs ut enn tanten som gikk ved siden av henne og halveis smilte og i kirken sitter hun rakrygget og fast i blikket mens MM sitter og vaier med hodet, blar i programmet og flakker med blikket. Det er noe høytidelig over Ingrid Alexandra, hun minner om en vakker dronning fra middelalderen. 

Så er jeg enig i at siste del av talen til Støre var fin. Så at Sonja var rørt. 

Ikke verdt å kjefte, men tanten du sikter til har mistet sin far. Man settet ofte på "a brave face" å måtte gå i en slik prosesjon er det veldig få som må gjennom. Så ikke verdt å kjefte på, men kanskje se litt lenger enn sin egen nesetipp ?

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Korpsnerden skrev (11 minutter siden):

Jeg synes sangvalget er spesielt, Jørgen Hattemaker? Er det en sang Kong Harald har gode minner til, eller skal det liksom spille på at det ikke er forskjell på Kong Salomon (kongefamilien) og Jørgen Hattemaker (oss andre)? 

Hvorfor ikke velge artister som passer til sangen og toneleiet? Ingebjørg Bratland feks? 

Artistene er sikkert valgt ut av Kong Harald selv, og betyr noe for ham. Det skjønner jeg selvfølgelig, men det er ikke alle sanger, artister, duettpartnere og toneleier som passer godt sammen. 

Det var nok en personlig valgt sang/tekst for de, men jeg synes ikke fremføringen passet helt. 

• Liker 2
Skrevet
MiominMio skrev (Akkurat nå):

Ikke verdt å kjefte, men tanten du sikter til har mistet sin far. Man settet ofte på "a brave face" å måtte gå i en slik prosesjon er det veldig få som må gjennom. Så ikke verdt å kjefte på, men kanskje se litt lenger enn sin egen nesetipp ?

Det er jeg fullt klar over, du.

• Liker 4
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Innser at vi kommer til å ha kongehuset noen år til fremover. Og det er litt vanskelig å si for meg som ønsker republikk for Norge. Så på edsavleggelsen og på følget fra slottet til domkirken. Det som slår meg er at Ingrid Alexandra ser mer ut som en dronning enn MM. Når hun spaserte bak kisten så hun langt mer seriøs ut enn tanten som gikk ved siden av henne og halveis smilte og i kirken sitter hun rakrygget og fast i blikket mens MM sitter og vaier med hodet, blar i programmet og flakker med blikket. Det er noe høytidelig over Ingrid Alexandra, hun minner om en vakker dronning fra middelalderen. 

Jeg er forsåvidt enig med deg. Men i dag tror jeg vi gjør best i å la den diskusjonen ligge - i anstendighetens navn. 
Det kommer en dag imorgen også :klem:

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
MalloryK skrev (4 minutter siden):

Hvilken sang er det?

Skrevet
Istapp skrev (23 minutter siden):

Sikkert, men likevel... tar seg dårlig ut og behandle prinsessen slik. Hun er kongens storesøster og den som har kjent kongen lengst og aller best❤️

Det er jo naturlig at kongens enke og etterkommere sitter på de fremste radene. Er jo sånn man sitter i begravelser forøvrig. 

Prinsesse Astrid sitter sammen med sine barn. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Åååååh, kronprinsesse Ingrid sang med 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 11
Skrevet

I Abide with me skal jo alle synge de siste to versene, så syntes det er litt trasig å se at de fleste gjestene sitter med lukket munn. Statsministeren og kongen ser ut til å synge, hvertfall!

• Liker 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Åååååh, kronprinsesse Ingrid sang med 🥰

Det var den fineste sangen.🥰

• Hjerte 2
Skrevet
Jonette skrev (Akkurat nå):

Det var den fineste sangen.🥰

Absolutt

Skrevet
Gulline skrev (15 minutter siden):

Må si meg helt enig at Ingrid Alexandra har vist en utrolig fin og verdig side av seg selv disse dagene.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Marleah skrev (1 minutt siden):

Må si meg helt enig at Ingrid Alexandra har vist en utrolig fin og verdig side av seg selv disse dagene.

Enig - må innrømme at jeg var ikke forberedt på akkurat det. Kan virke som om hun har vært i opplæring hos Sonja. Og det skal vi i såfall være glad for. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Enig - må innrømme at jeg var ikke forberedt på akkurat det. Kan virke som om hun har vært i opplæring hos Sonja. Og det skal vi i såfall være glad for. 

Jeg synes også hun gjør en fin figur, hvis man kan snakke om det i en begravelse. 

• Liker 13
Skrevet
MiominMio skrev (27 minutter siden):

Norsk konge og norsk seremoni. Jeg tror ingen utenlanske forventer at alt skal være oversatt. Jeg hadde aldri forventet det selv i en seremoni som foregår i utlandet i f.eks Spania, Tyskland, osv osv. Det er en fin verdig seremoni som jeg er sikker på kongefamilien selv har vært med å planlegge på det personlige planet. 

Helt enig! Var ikke det jeg mente. Flott at de har så mye på norsk, og attpåtil drar inn samisk og nynorsk. 

I og med de ikke forstår betydningen av teksten (ved kun å høre), så undret jeg meg bare hva de måtte tenke når fremførelsen var så dårlig (som jeg synes den var) 🫣 

Korsangen var vakker 🥰

• Liker 3
Skrevet

Abide with Me er helt grusom å høre på i denne versjonen.

• Liker 1
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Jeg synes også hun gjør en fin figur, hvis man kan snakke om det i en begravelse. 

Ja, helt enig 

• Hjerte 1
Skrevet

Hva er galt med O Bli Hos Meg med et kor som faktisk kan synge?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...