Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Egentlig syns jeg faktisk at minnegudstjenestene var finere å se på enn dette her. Det meste har vært helt grusomt.

Dronning Elisabeths begravelse var fin.

Dette var bare fælt.

Endret av Huldra27
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes seremonien var nydelig.

• Liker 25
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette er seriøst: I begravelse inviterer man til samvær etterpå. Gjør man det ved en kongelig begravelse tro?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble nesten litt rørt av at Haakon gikk med Fredrik og Carl Gustav ved siden av seg. Fin gest. 

• Liker 27
  • Hjerte 6
Skrevet
Huldra27 skrev (9 minutter siden):

Egentlig syns jeg faktisk at minnegudstjenestene var finere å se på enn dette her. Det meste har vært helt grusomt.

Dronning Elisabeths begravelse var fin.

Dette var bare fælt.

Hva var fælt, egentlig?

• Liker 7
Skrevet
MarianneE skrev (1 minutt siden):

Dette er seriøst: I begravelse inviterer man til samvær etterpå. Gjør man det ved en kongelig begravelse tro?

Ja. Privat arrangement for familie og kongelige gjester nå i etterkant.

• Liker 7
Skrevet
Gulline skrev (19 minutter siden):

Enig - må innrømme at jeg var ikke forberedt på akkurat det. Kan virke som om hun har vært i opplæring hos Sonja. Og det skal vi i såfall være glad for. 

- og i Forsvaret. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Kålrota skrev (2 minutter siden):

Jeg ble nesten litt rørt av at Haakon gikk med Fredrik og Carl Gustav ved siden av seg. Fin gest. 

Jeg også. Stort å se. Musikken som spilles mens de går gjør det heller ikke noe mindre stort for å si det sånn, ei heller det motsatte. Ganske så storslått. Det samme var talen til Støre. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes alt var veldig fint og rørende, jeg ble mye mer berørt enn jeg trodde jeg skulle bli ❤️ 

• Liker 13
  • Hjerte 7
Skrevet
Kålrota skrev (3 minutter siden):

Hva var fælt, egentlig?

Alt?

Ingen som kunne synge var vel det verste. De hadde litt dreisen på Deilig er Jorden, men så begynte det å klinge falskt også.

Kjedelig preken, kjedelig opplesninger, noen på de første radene oppførte seg som om de var på sirkus . . .

Ingen høytidsstemning. Alt var platt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Huldra27 skrev (Akkurat nå):

Alt?

Ingen som kunne synge var vel det verste. De hadde litt dreisen på Deilig er Jorden, men så begynte det å klinge falskt også.

Kjedelig preken, kjedelig opplesninger, noen på de første radene oppførte seg som om de var på sirkus . . .

Nja, jeg er ikke enig. Synes ikke det var noe bedre eller verre enn andre seremonier jeg har vært i. En preken er sjelden noe annet enn kjedelig i min bok, men det er jo fordi jeg ikke er personlig kristen. Forventer liksom ikke at det skal fenge meg heller. 

• Liker 11
Skrevet
Huldra27 skrev (1 minutt siden):

Alt?

Fullstendig uenig, jeg synes det var en direkte vakker begravelse. Men greit å være uenig altså.

• Liker 25
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Kålrota skrev (3 minutter siden):

Nja, jeg er ikke enig. Synes ikke det var noe bedre eller verre enn andre seremonier jeg har vært i. En preken er sjelden noe annet enn kjedelig i min bok, men det er jo fordi jeg ikke er personlig kristen. Forventer liksom ikke at det skal fenge meg heller. 

Jeg har vært i mange flotte begravelser med fengende prekener. Og med nydelig musikkvalg og fremførelse.

Denne falt kraftig igjennom.

Endret av Huldra27
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Pås skrev (2 minutter siden):

Fullstendig uenig, jeg synes det var en direkte vakker begravelse. Men greit å være uenig altså.

Helt enig. Glad du syns at den var fin. 

Jeg syns at spesielt musikken var kriminelt dårlig, men klarte du å nyte den, så unner jeg deg det og er glad på dine vegne.

Endret av Huldra27
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg synes den var kjempefin jeg ❤️

Endret av Gnurr
  • Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Dette var flott! Royalt, majestetisk og verdig!

Flotte rørende og ekte taler av alle, rørende å se at det feltes tårer og at I.A sang med. Og Haakon som går med kongene på hver sin side er symboltungt. 

En verdig avslutning for en flott konge.

• Liker 22
  • Hjerte 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Dette var flott! Royalt, majestetisk og verdig!

Flotte rørende og ekte taler av alle, rørende å se at det feltes tårer og at I.A sang med. Og Haakon som går med kongene på hver sin side er symboltungt. 

En verdig avslutning for en flott konge.

Veldig fint å se. Eneste jeg reagerte på er at Kong Frederik ikke bærer storkorsbåndet, slik kong Haakon og kong Carl Gustaf gjør.

Han mottok St. Olavs orden med storkors av kong Olav i 1990. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (2 timer siden):

Nei, det er masse blomster der fortsatt.

De på trappen og ikke på plassen

Skrevet

Det var en fin seremoni i kirken. Flotte taler og musikkinnslag ❤️

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Imponert over svenskekongen som har gått to prosesjoner. Han er jo ikke akkurat noe ungfole selv.

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...