Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Flertallet blant befolkningen ønsker monarki. 

Jeg har tidligere blitt oppringt i en slik tilsvarende undersøkelse hvor jeg ikke hadde satt meg spesielt godt inn i den aktuelle problemstillingen på forhånd. Endte med å svare «jaaa…sikkert?» på det spørsmålet jeg fikk. Leste meg opp etterpå og ergret meg lenge over ikke å ha svart «nei» den gangen.

Slik tror jeg (merk; TROR) at mange av de som ble oppringt med spørsmål om de er for eller mot monarki kan ha opplevd det. «Harald er fin han/hvordan blir det på 17. mai uten kongefamilien/fælt det med Mette Marit og Epstein, men hun er jo hyggelig, og nå er hun syk så nå må hun få fred.»

- Svarer JA til monarki.

Tenker man mer system når man svarer; «det gir ingen mening i at noen skal fødes inn i dette/dette er ekstremversjonen av negativ sosial kontroll/for en vanvittig urett å påtvinge andre et ufritt liv»

- Svarer NEI til monarki. 

Jeg tror det handler mye om hvor interessert du er i spørsmålet, om følelser eller fornuft er det mest gjeldende når du svarer, og hvor mye indirekte påvirket du er av alle de asiatiske influenserne som plutselig er voldsomt glade i det norske kongehuset og oversvømmer facebook-feeden din med sterkt følelsesladet beundring over medlemmene i denne familien.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (46 minutter siden):

Flertallet blant befolkningen ønsker monarki med Harald og Sonja som konge og dronning.

Justerer man for de samme tallene med de neste i rekken liker folk HM, mens MM har tidenes dårligste oppslutning blant kongelige, med det man på videregående ville kalt stryk.

Tendensene viser også at yngre i langt større grad ikke ser poenget i kongehuset, så litt som med Trump, faller målgruppen som digger anakroniske gullbur, Epstein-jetset og sponsing av serie-voldelige rusmisbrukere for hver dag som går rett og slett pga. tidens tann.

Endret av Ellie42
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Keaton skrev (På 26.6.2026 den 22.13):

Det er 14 år siden. Ser ikke helt for meg  at verken kriminelle eller andre i Epsteins nettverk har noen som helst med hun som er kongelig å gjøre. Har du noe som tyder på det? Eller er det spekulasjoner? 

Selv har jeg ikke så store problemer med å se for meg at noe slikt kan være tilfelle. Dette baserer jeg på den kunnskapen jeg har fått om MM sin person, og det at hun har valgt å ha så tett kontakt med Epstein over så lang tid. Så spekulasjon-teorien er jeg ikke med på.

Så har det vært lange diskusjoner om hvorvidt MM kunne være klar over at Epstein var kriminell. Ja, det vil jeg tro-hun erkjenner jo dette selv. Men det var graden av overgrep hun var litt usikker på.

Uansett sitter vi igjen med viten om en gift trebarnsmor, kronprinsesse av "yrke",som når hun tenker seg usett velger denne eldre multikriminelle mannen som chatte- og omgangsvenn.

Det er 14 år siden, sier du. Men går vi enda lenger bakover så var jo MM også da samboer og omgangsvenn med folk som var på kant med loven.

Etter alt som har kommet frem nå, også det at kronprinsen virker å være av samme materiale som MM, så vil jeg ønske dem begge en lang og god rehabilitering fra sine plager og et tilbaketrukket sivilt liv. Så kan vi heller starte å bygge en republikk tuftet på demokratiske verdier.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
rebella81 skrev (36 minutter siden):

Jeg har tidligere blitt oppringt i en slik tilsvarende undersøkelse hvor jeg ikke hadde satt meg spesielt godt inn i den aktuelle problemstillingen på forhånd. Endte med å svare «jaaa…sikkert?» på det spørsmålet jeg fikk. Leste meg opp etterpå og ergret meg lenge over ikke å ha svart «nei» den gangen.

Slik tror jeg (merk; TROR) at mange av de som ble oppringt med spørsmål om de er for eller mot monarki kan ha opplevd det. «Harald er fin han/hvordan blir det på 17. mai uten kongefamilien/fælt det med Mette Marit og Epstein, men hun er jo hyggelig, og nå er hun syk så nå må hun få fred.»

- Svarer JA til monarki.

Tenker man mer system når man svarer; «det gir ingen mening i at noen skal fødes inn i dette/dette er ekstremversjonen av negativ sosial kontroll/for en vanvittig urett å påtvinge andre et ufritt liv»

Jeg tror det handler mye om hvor interessert du er i spørsmålet, om følelser eller fornuft er det mest gjeldende når du svarer, og hvor mye indirekte påvirket du er av alle de asiatiske influenserne som plutselig er voldsomt glade i det norske kongehuset og oversvømmer facebook-feeden din med sterkt følelsesladet beundring over medlemmene i denne familien.

Ingen som spør slike spørsmål, det er ren faktafeil. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Keaton skrev (18 minutter siden):

Ingen som spør slike spørsmål, det er ren faktafeil. 

Hva tenkte du på her? Mitt innlegg handlet om spørsmålet for/mot monarki og hvordan folk potensielt resonnerer når de besvarer dette. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 timer siden):

Vi har Sonja og Harald, men etter dem mer usikkert. Om flertallet ønsker monarki, hva er da farlig med å holde folkeavstemning?

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Erfaringen er at artikler fra Se&Hør raskt blir lagt ut her. Dermed må jeg si det er påfallende at denne ikke er viet oppmerksomhet. Men vinklingen er kanskje feil?

enny artikkel i spanske Hola blir Haakon sammenlignet med prins William (44), som også har måttet balansere rollen som framtidig konge med rollen som støttende ektemann i en svært vanskelig tid. 

Budskapet er tydelig: En ny generasjon tronarvinger viser at kjærligheten og familien kommer først.

https://www.seher.no/kongelig/haakon-hylles/84829925

• Liker 7
  • Hjerte 4
Skrevet
Miominoen skrev (20 minutter siden):

Erfaringen er at artikler fra Se&Hør raskt blir lagt ut her. Dermed må jeg si det er påfallende at denne ikke er viet oppmerksomhet. Men vinklingen er kanskje feil?

enny artikkel i spanske Hola blir Haakon sammenlignet med prins William (44), som også har måttet balansere rollen som framtidig konge med rollen som støttende ektemann i en svært vanskelig tid. 

Budskapet er tydelig: En ny generasjon tronarvinger viser at kjærligheten og familien kommer først.

https://www.seher.no/kongelig/haakon-hylles/84829925

Sammenligner du Kate med MM nå eller?

Begge er riktignok syke, men Kate er ikke å finne i Epstein-filene, og så vidt jeg vet har hun ikke foret en serie-kriminell voldsmann med lommepenger som går rett til narkotika.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 20
Skrevet
Jdjdkdudjbs skrev (På 4.6.2026 den 21.00):

Det er vitterlig mange syke mennesker i Norge og i verden. Hvorfor skal en person heies på? Hun har bidratt til å legitimere en pedofil sexforbryter av verste sort og en voldtektsmann og konebanker i Norge. Skulle vi hellere tatt en liten bønn for ofrene som har begått selvmord eller har fått varige psykiske og fysiske mén kanskje? 

Hvem er det?

Skrevet
Summer Breeze skrev (1 time siden):

Hvem er det?

Har du bodd under en sten de siste to årene? 

• Liker 15
  • Hjerte 1
Skrevet
Jdjdkdudjbs skrev (2 minutter siden):

Har du bodd under en sten de siste to årene? 

Nei, tenkte på om det var noen andre i relasjon til Epstein hun hadde legitimert som jeg ikke visste om.

Skrevet

Apropos legitimering. Hva tenker man om alle de som bruker statusen til  medlemmer av kongefamilien for å få blest om egen sak? Være seg en kulturpris eller at man må hilse på den mest umoralske fotballpresidenten noensinne? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvem har fått med seg at epstein har vært død i 7 år? 

🙋‍♀️

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Hvem har fått med seg at epstein har vært død i 7 år? 

🙋‍♀️

Hvem har fått med seg at mange i nettverket til Epstein fortsatt lever? Og hvem har ftt med seg at ofrene til Epstein OG NETTVERKET HANS har fått psykiske traumer og noen har begått selvmord? HVem har fått med seg at mange i nettverket til Epstein ikke vil stå frem og innrømme det de har gjort, og at de til og med lyver så det renner rundt det? Hvem har fått med seg at vår egen kommende dronning er en versting i så måte?

🙋‍♀️

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 24
Skrevet
rebella81 skrev (6 timer siden):

- Svarer JA til monarki.

Veldig enig med deg. Jeg tror ikke slike meningsmålinger egentlig kan brukes til så mye. Dersom man først infomerer om hva monarki egentlig innebærer, hva det gir oss, hva det koster oss, hvordan de blir født inn i det osv - og hva alternativene til monarki egentlig er - først DA kan man ta stilling til om man ønsker monarki videre. Det er min mening. 

Det kan godt være at alle de spurte har satt seg godt inn i det hele før de svarte på det, men jeg tviler på det. Jeg tror man svarer utifra sitt syn på kongen og dronningen vi har i dag. 

Jeg tar slike meningsmålinger med en stor klype salt, og tror det egentlige svaret ville kommet først dersom en folkeavstemming hadde blitt aktuellt. 

Dagens unge vet knapt hva de kongelige heter engang, så at de ØNSKER monarki tviler jeg på. At de kan ha svart "joa sikkert" på spørsmål om vi skal beholde kongehuset, jepp det har de nok. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Summer Breeze skrev (1 time siden):

Hvem er det?

Du forstår vel at hun sikter til Mette Marit ? 
Eller kjenner du til flere i kongefamilien som har hatt en årelang , flørtende kontakt med verdens verste pedofile menneskehandlere ?

Og dersom du lurer på hvem HAN er , så heter han Jeffry Epstein . Han har for øvrig vært nevnt et par ganger i media i det siste….

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Hekken skrev (4 minutter siden):

Du forstår vel at hun sikter til Mette Marit ? 
Eller kjenner du til flere i kongefamilien som har hatt en årelang , flørtende kontakt med verdens verste pedofile menneskehandlere ?

Og dersom du lurer på hvem HAN er , så heter han Jeffry Epstein . Han har for øvrig vært nevnt et par ganger i media i det siste….

Du vet hvis du leste svaret mitt seks innlegg over, så ville du fått en forklaring på spørsmålet mitt. 

• Liker 3
Skrevet
Jdjdkdudjbs skrev (10 minutter siden):

Hvem har fått med seg at mange i nettverket til Epstein fortsatt lever? Og hvem har ftt med seg at ofrene til Epstein OG NETTVERKET HANS har fått psykiske traumer og noen har begått selvmord? HVem har fått med seg at mange i nettverket til Epstein ikke vil stå frem og innrømme det de har gjort, og at de til og med lyver så det renner rundt det? Hvem har fått med seg at vår egen kommende dronning er en versting i så måte?

🙋‍♀️

🎯

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Jdjdkdudjbs skrev (22 minutter siden):

🙋‍♀️

Jeg er uenig i at hun er en versting. Hva vet du om det, egentlig? 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (3 timer siden):

Sammenligner du Kate med MM nå eller?

Begge er riktignok syke, men Kate er ikke å finne i Epstein-filene, og så vidt jeg vet har hun ikke foret en serie-kriminell voldsmann med lommepenger som går rett til narkotika.

Har du lest artikkelen jeg linket til? Har du lest sitatene jeg la inn? I så tilfelle er det utrolig hvordan du klarer og få dette til å omhandle Epstein og MBH. 

Stikkordet her er vel heller "flokken". Det mest brukte skjellsord i omtale av HM de siste ukene.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...