Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (24 minutter siden):

Har aldri sett hun har sagt hun ikke visste det. Men at hun ikke har visst om omfanget som ble avdekket i 2019. Det visste de færreste , selv om mange visste.

Så det er da ikke løgn.

Så bra at du er enig i at hun må ha visst det. Alle skjønner jo at det er tilfelle. Slik hun ordla seg i 2019 om at hun ikke visste «alvorlighetsgraden», det er nok det som er sannheten.

Så har vel kommunikasjonsrådgiverne hennes forstått at det tar seg dårlig ut å være nær venn med en som er dømt for å kjøpe sex av barn. 

Derfor dro hun til med en blank løgn i intervjuet nå i vår. Hun sa på TV at hun ikke visste han var en seksualforbryter. Og det kan ikke stemme, som du helt riktig også innser.

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La oss ta det én gang til dere.

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

– I Wikipedia-artikkelen om Epstein på den tiden, sto det at han var en dømt overgriper. Kan den ha dukket opp da kronprinsessen googlet?

– Det er vanskelig for meg å si, for jeg kan ikke huske det. Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

– I Wikipedia-artikkelen om Epstein på den tiden, sto det at han var en dømt overgriper. Kan den ha dukket opp da kronprinsessen googlet?

– Det er vanskelig for meg å si, for jeg kan ikke huske det. Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om.

At hun blir vår kommende dronning er rett og slett tragisk. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Aricia skrev (5 minutter siden):

Som er det motsatte av det hun sa i 2019. Da sa hun at hun visste han var dømt.

Merker du deg noe dissonans?

Tenker du i så tilfelle det er en god kvalitet å vite at noen er dømt, men ikke sjekke dette ytterligere når man er kronprinsesse?

Endret av Ellie42
  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 17
Skrevet
zemer skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (16 timer siden):

Helt enig - null tillit herfra og. 

Og når vi leser i media at IA stiller på representasjon på en norsk feriekoloni for vanskeligstilte unge med øredobber til 40.000 så merker jeg meg at hun har hatt "god" opplæring fra sin mor som stilte i Ghana med spinndyr, lysende gul designerveske.

https://www.finansavisen.no/nyheter/livsstil/2013/07/brukte-gratis-luksusveske-i-ghana

Gangsynet virker ikke å være helt på plass. 

Hebbe-lille skrev (15 timer siden):

Det er vanvittig tonedøvt, hva skjedde med et  «jordnært» kongehus? Hvor er rådgiverne? 

Gulline skrev (15 timer siden):

Ingen som tør det, må vite. De er jo kongelige høyheter som er hevet langt over loven og oss vanlige dødelige.

Jeg antar dette er en spøk? For jeg nekter å tro at voksne mennesker i fullt alvor kritiserer IA for valg av øredobber når hun møtte glade barn på Hudøy.

Jeg er rimelig sikker på at øredobbene og prisklassen ikke var i fokuset til barna. Ut fra bildene kan vi se barn som fisker krabber på med IA og viser henne rundt på øya. 

En annen ting er at å anta at alle barna som deltar på sommerleiren er vanskeligstilte er stigmatiserende. Jeg antar dere vet at prisene på sommerleiren er inntektsregulert? Så det å stemple disse barna som "vanskeligstilte"' er bare ufint.

Ellers er jo unektelig kritikken mot IA til tider selvmotsigende. Hun ble omtalt som sjuskete da hun var med venner i Australia iført hvit bukse som; naturlig nok, var noe skitten nede på buksebena. Hun fikk kritikk for at en gallakjole var ukledelig. Hun får kritikk om håret henger løst, eller om det er satt opp. Og nå altså for øredobber. Hvar skal man si.......

Jeg kan forøvrig ikke si jeg har sett disse øredobbene omtalt i media. Ingen store oppslag i VG, NRK, Aftenposten eller Nettavisen om dette. Men det kan selvfølgelig være behørig omtalt i medier jeg ikke leser.

Btw. Hva har egentlig den tretten år gamle artikkelen om MM med øredobb problematikken å gjøre?

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Aricia skrev (6 minutter siden):

Hvorfor det?

Noen synes ikke folk som bidrar til at pedofile overgripere skal fortsette med overgrep bør være i en slik posisjon. Men det gjør kanskje du?

Det er før man i det hele tatt kommer til enablingen av sin egen konebankende bror og voldtektsdømte (med anke) sønn, som man senest for et par uker siden fikk se når HM og MM vil ha MBH inn på det samme godset hvor han nå er dømt for minst 5 kriminelle forhold, hvor ett av dem er voldtekt.

For at noen skal kunne bryte voldssirklene som man ser på løpende bånd i denne familien kreves det en stor dose selvrefleksjon. Ikke offermentalitet og floskler. 

Endret av Ellie42
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Miominoen skrev (2 minutter siden):

Btw. Hva har egentlig den tretten år gamle artikkelen om MM med øredobb problematikken å gjøre?

Tror poenget skulle være at å diamantøredobber på feriekoloni for barn på Hudøy skulle være like tonedøvt eller provoserende som designerveske på offisielt besøk i Ghana.

Ser ikke heller helt hverken parallellen eller poenget, nei.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (13 minutter siden):

Det er helt umulig at hun ikke visste det, så det er en løgn.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
zemer skrev (15 minutter siden):

Hva er egentlig sammenhengen mellom ditt svar og det du siterte 🤔?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (10 minutter siden):

Hva er egentlig sammenhengen mellom ditt svar og det du siterte 🤔?

Det er noe der ja.

Hvis kronprinsessen hadde svart at hun såklart visste hva Epstein var dømt for, men at hun ikke bryr seg så mye om overgrep mot barn, så det sjenerte henne ikke nevneverdig, så ville jo det siterte svaret gitt mening.

Men ikke når hun svarer at hun ikke visste, og feks dette her: https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

– Men det er viktig for meg å presisere at det ikke er noe synd på meg i denne situasjonen. Det er jo alle de ofrene som er blitt utsatt for de grove overgrepene som fortjener rettferdighet.

Stemmen hennes brister. [...]

– Og det kjenner jeg et så stort sinne for at de ikke har fått. Samtidig er det viktig for meg å si at hvis jeg har gjort noe som har bidratt til å gi ham legitimitet på noe vis, er jo det forferdelig vanskelig for meg, selvfølgelig.

Endret av Aricia
fjernet en setning pga 5-setningersgrense for sitat
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Aricia skrev (3 minutter siden):

Det er noe der ja.

Hvis kronprinsessen hadde svart at hun såklart visste hva Epstein var dømt for, men at hun ikke bryr seg så mye om overgrep mot barn, så det sjenerte henne ikke nevneverdig, så ville jo det siterte svaret gitt mening.

Men ikke når hun svarer at hun ikke visste, og feks dette her: https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

– Men det er viktig for meg å presisere at det ikke er noe synd på meg i denne situasjonen. Det er jo alle de ofrene som er blitt utsatt for de grove overgrepene som fortjener rettferdighet.

Stemmen hennes brister. Hun trekker pusten.

– Og det kjenner jeg et så stort sinne for at de ikke har fått. Samtidig er det viktig for meg å si at hvis jeg har gjort noe som har bidratt til å gi ham legitimitet på noe vis, er jo det forferdelig vanskelig for meg, selvfølgelig.

Ja, hun var så sint at hun ikke ville møte ett av Epsteins ofre.

Floskler. Tomme, tomme ord.

Handling? Niks. Ingen fond, organisasjon eller innrømmelser. 

MM står i særklasse som en mektig person som kunne hjulpet ofrene med å oppklare dette. Det vil hun ikke. Det er privat, må vite. Man må da ikke eksponere sine venner, selv om de kanskje er pedofile overgripere og enablere av noe av det verste som har skjedd en stor gruppe barn i moderne tid.

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Ja, hun var så sint at hun ikke ville møte ett av Epsteins ofre.

Floskler. Tomme, tomme ord.

Handling? Niks. Ingen fond, organisasjon eller innrømmelser. 

MM står i særklasse som en mektig person som kunne hjulpet ofrene med å oppklare dette. Det vil hun ikke. Det er privat, må vite. Man må da ikke eksponere sine venner, selv om de kanskje er pedofile overgripere og enablere av noe av det verste som har skjedd en stor gruppe barn i moderne tid.

Enig, det ser ikke bra ut 😊

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
SVK skrev (1 time siden):

Enig.   Hadde norsk presse vært på så hadde ikke Mette-Marit fått gifte seg inn i kongefamilien. Man hadde stoppet problemet før det hadde begynt.   

Har du hørt om Menneskerettighetene? 

Artikkel 16 - alle voksne har rett til å gifte seg med hvem de vil og stifte familie uten noen begrensninger.

https://amnesty.no/menneskerettighetene-forenklet-versjon

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Det er helt umulig at hun ikke visste det, så det er en løgn.

Jeg er helt uenig med deg - du gjentar dette igjen og igjen, basert på hva? Din egen magefølelse? Du vet ikke hva hun visste, hva hun googlet, og ikke minst hva han og andre rundt har formidlet.

Men en god pekepinn på at den første straffesaken var bagatellisert, er vel at han gjorde en plea-bargain hvor mesteparten av tiltalepunktene  (ni av ti?) ble frafalt og han fikk svært milde soningsforhold. Dette velger du konsekvent å se helt bort fra i dine beskyldninger om at MM lyver. 

En annen faktor man faktisk må ta med i betraktning når man skal analysere i etterpåklokskapens svært klare lys, er at svært mange rundt ham har kjøpt den samme bagatelliseringen av den første saken mot ham. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (11 minutter siden):

Jeg er helt uenig med deg - du gjentar dette igjen og igjen, basert på hva? Din egen magefølelse? Du vet ikke hva hun visste, hva hun googlet, og ikke minst hva han og andre rundt har formidlet. Men en god pekepinn på at den første straffesaken var bagatellisert, er vel at han gjorde en plea-bargain hvor mesteparten av tiltalepunktene  (ni av ti?) ble frafalt og han fikk svært milde soningsforhold. Dette velger du konsekvent å se helt bort fra i dine beskyldninger om at MM lyver. 

Og du glemmer konsekvent å nevne at han var listet i det offentlige registeret over seksualforbrytere som en fare for omverdenen og ikke bør komme i nærheten av skoler, barnehager osv.

Er det flott at vi i ditt scenario har en kommende dronning som er såpass forhindret i å ta til seg informasjon at hun hopper spagat over både det og rabalderet som pågikk i England ifm. Kate og Williams bryllup? 

@Morgan Le Fay gjentar det, fordi hun i 2019 sa hun visste han var dømt, bare ikke "de alvorlige anklagene som da var kjent". Da sier altså Norges kronprinsesse at sexkjøp og salg av barn ikke er alvorlig. Er dette en dronning av Norge verdig?

Noen av oss velger å ta det hun sa i 2019 om dette for det det var. Hennes polerte og regisserte opptreden på NRK hvor dette svaret endres igjen (hvem lyver?) står seg ikke mot hennes svar i 2019.

Har du for vane å ikke sjekke hva folk er dømt for om de sier de er straffedømte, eller tar du med barna og avtaler møter med folk som er straffedømte sånn helt uten å vurdere risikoen?

Endret av Ellie42
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Har du hørt om Menneskerettighetene? 

Artikkel 16 - alle voksne har rett til å gifte seg med hvem de vil og stifte familie uten noen begrensninger.

https://amnesty.no/menneskerettighetene-forenklet-versjon

Jeg ser ikke at det står noe der om at det er en menneskerettighet å arve den norske tronen uavhengig av personlige valg ellers i livet.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (15 minutter siden):

Men en god pekepinn på at den første straffesaken var bagatellisert, er vel at han gjorde en plea-bargain hvor mesteparten av tiltalepunktene  (ni av ti?) ble frafalt og han fikk svært milde soningsforhold. Dette velger du konsekvent å se helt bort fra i dine beskyldninger om at MM lyver. 

Marius ble dømt til en meget kort fengselsstraff som nå er anket for 2 voldtekter, vold, trusler, ørten brudd på andre ting, narkotikatransport osv.

Om straffeforhold er en indikasjon på hvor alvorlig kriminaliteten som er begått er, skjønner jeg jo hvorfor folk stadig bagatelliserer både MMs relasjon med Epstein og MBHs lange kriminelle liv med bank, trusler, voldtekter og andre ekler saker. Da sier man egentlig at alle som ikke er dømt til forvaring i Norge egentlig ikke er så kriminelle.

Personlig tenker jeg handlingene han ble dømt for er mer enn nok for at en person med makt og en viktig stilling i samfunnet burde snudd på femøringen når man finner ut at han er dømt. Men ikke Mette Marit.

Endret av Ellie42
  • Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Som er det motsatte av det hun sa i 2019. Da sa hun at hun visste han var dømt.

Merker du deg noe dissonans?

Tenker du i så tilfelle det er en god kvalitet å vite at noen er dømt, men ikke sjekke dette ytterligere når man er kronprinsesse?

Strøkent. 
Siterer dette glimrende innlegget i tilfelle noen ikke fikk det med seg.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (15 timer siden):

Du er klar over prisklassen til disse kjolene til MM? Garderoben hennes ble verdsatt til flere millioner i 2010 ... det beløpet er nok "litt" høyere nå. 

https://www.klikk.no/mote/detnye/mette-marits-kjole-koster-en-kvart-million-3184309

Det hadde vært fullstendig   S y K t  om de ikke kunne brukt disse plaggene flere ganger. Men har ikke store forventninger til MM når hun blir oppegående igjen. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...