DesmondMiles Skrevet 22. oktober 2025 #141 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Erfaringer, nettverk med andre barnehageledere og samtaler med foreldre. Anonymkode: 41b85...afe Anekdotiske bevis med andre ord. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurer enda på hvem alle disse foreldrene er som lar barna være 10 timer i barnehage for å kose seg med hobbyer. Kjenner ikke til noen sånne. Anonymkode: cba0b...069 Det gjør jeg også. I vår barnehage med 50+ barn er det sjeldent mer enn ti barn før klokka bikker 0800, og etter den bikker 1600. Våre anekdotiske bevis er like mye verdt som den andre jeg har sitert her, tross alt. 2
mommyaka Skrevet 22. oktober 2025 #142 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurer enda på hvem alle disse foreldrene er som lar barna være 10 timer i barnehage for å kose seg med hobbyer. Kjenner ikke til noen sånne. Anonymkode: cba0b...069 Dette..slikt mange snakker om her inne så er det iallfall 5-9 mammaer i hver barnehage som går på spa og til frisøren hverdag... Skjønt ikke hvor de får dette fra...at en mor tar fri dag kanskje 1-2 ganger i mnd..eller en fredag og handler før de henter et jo ikke problem. Vil si at 95 prosent av foreldre jobber full tid ...og med jobb og reise vei så blir det mange timer i barnehagen Og de som går hjemme..sender barnet i barnehagen mens de er fri" er mer de som er uføretrygdet.. sykemeldt etc....og vedder på at fleste av de leverer senere og henter tidligere Ved å gå igjennom denne tråden så er alle barnehager i Norge fulle av kvinnene som går hjemme hverandre uten å være syke...de går på spa og ligger på sofaen og ser på Netflix fra 0700-1600 og levere barna i barnehagen... 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #143 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er nok heldigvis ikke noe mange skryter av. Men vi i sektoren ser at barna får lengre og lengre dager i barnehagen. Og flere og flere foreldre sliter med å gi barna 3 uker ferie i året. Anonymkode: 41b85...afe Det pussige er at det var tråder her med akkurat de samme klagene da mitt barn begynte i barnehagen og det er ganske mange år siden. Det begynner alltid på samme måte, en tåredryppende historie om et barn som blir hentet sent fordi mor drikker kaffe latte eller trener, og om hvor underbemannet barnehagen er. Priker man litt i det, kommer det fort fram at barn egentlig ikke burde vært i barnehage i det hele tatt, i hvertfall ikke mer enn et par timer om dagen. Mødrene burde holdt seg hjemme, det er fælt med alle disse karrierekvinnene. Det er satt på spissen, selvfølgelig, men det er absolutt inntrykket jeg får. Hadde målet vært bedre forhold i barnehagene ville de ha argumentert for flere ansatte og bedre lønn. Med færre barn i barnehage blir det ikke bedre forhold for barna som fortsatt går, det blir bare færre barnehager. Uansett er jo andelen barn med foreldre uten jobb så liten at det knapt hadde vært merkbart. Anonymkode: a0619...aa3 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #144 Skrevet 22. oktober 2025 Skal love dere at veldig mange foreldre leverer ungene sine mye mer enn det reelle behovet ! Det vet da vel de som jobber i barnehagen. Alle barn bør i barnehagen, det er ingen som sier noe annet. Det er den forbanna stygge oppførselen med å dra ut ungen din klokka 7 og hente den 16.30 når du ikke må ! Virkelig ikke må !!!! Lad nå de batteriene fra 9-15 da !!!! Og la barna få lade litt de å! Har du ei uke ferie, gi ungen din en dag fri da. Tøm batteriet litt for barnets beste. Det er tøft med barn, det kan være drit kjedelig å aktivisere en 1 åring, men tørr å stå i det. Vi kan ikke ha masse unger som ikke er ønska hjemme og heller ikke i barnehagen for ingen har energi til å gi dem det de fortjener . For ingen som skal ha ansvar for 3-5 barn klarer det i en hektisk barnehage . Om alle gir litt ekstra da så blir det jo mye bedre for alle . Da får de barna som ikke har noe valg om 10 timersdag det bedre å. Lite tro på at alle er så utmatta og nær døden at de ikke kan hente litt før innimellom når de kan. Har du en time ekstra, gi deg selv 50 minutter dag og barnet 10 minutter ! Ikke unn deg selv hele timen Anonymkode: 9ea60...d1c 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #145 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takker og bukker for et glitrende innlegg som beviser hele poenget mitt på en strålende måte 😀. JEG er sliten, JEG er utmattet, JEG må lade MINE batterier, at ungene også trenger en fridag fra en slitsom barnehage hverdag, og syntes det er gøy å være sammen med meg det DRITER jeg i for JEG er overveldet! Barnehage er ment som et tilbud til barn som har foreldre i jobb. Ikke for foreldre som vil ha fri fra sine egne unger for å lade sine egne batterier. En pedagogisk institusjon som alle barn burde delta i uansett om foreldrene er hjemmeværende ja, men da ikke så mange timer til dagen. Foreldre som benytter seg av hele barnehagens åpningstid året rundt uten at de egentlig trenger det, misbruker ordningen. Og det er pga sånne som dere at stadig flere og flere barnehager begynner å holde stengt i innklemte dager, ikke ha sommeråpent i barnehagene, at fler og fler ansatte slutter og at det blir mer og mer sykdom blandt ansatte. Og ikke minst har dere stått for at regelen om tvangspålagte årlige antal fridager for ungene ble laget. Fordi dere leverer i barnehagen året rundt for å få fri sjøl. Jada, du har loven på din side men, vær inderlig klar over at dette ødelegger for de som faktisk ikke har den muligheten til å ha mer fri. Du sier det jo rett ut at den sjeldne gangen man har en fridag så skal den brukes på deg selv. Hva får deg til å tro at ikke ungene også har behov for å lade sine batterier?? Er du klar over hvor slitsomt det er for barn å gå i barnehagen? Og hvem tror jeg at jeg er, jo en person som har jobbet i barnehage i 24 år og vet hva jeg snakker om. Åja, når barn nærmest bor i barnehagen og det i praksis er vi som oppdrar dem, så blir man ganske godt kjent med foreldre, deres hobbyer, jobber og inntektsnivå. Når foreldre kommer til meg å påpeker at de syntes det er litt søtt og morsomt at ungene deres roper navnet mitt eller navnet på andre ansatte hjemme, når de slår seg eller våkner med mareritt, så bør det faktisk ringe en bjelle i hodene deres. Dette er ikke koselig, det er trist. Anonymkode: 2b54c...f52 Hvis JEG er nede for telling, som jeg allerede har vært to ganger i min tid som forelder, så har ikke barna mine det bra og jeg har ikke kapasitet til å gi dem det de trenger. Så min første prioritet er å gjøre det jeg kan for å ta vare på meg selv, sånn at jeg kan ta vare på mine barn på den måten de fortjener. De fortjener ikke en mor som går på veggen og blir utbrent, og synes det å lage kveldsmat til dem er en større belastning enn jeg klarer å stå i. Så ja, min egen oksygenmaske først! Streng beskjed fra lege og psykolog… men klart dette er det du som kan best. Anonymkode: 1ab00...a40 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #146 Skrevet 22. oktober 2025 Jeg som barnehageansatt har ikke noe med når barn blir levert og hentet,og hva foreldrene evt gjør mens barnet er i bhg. Men,jeg ser jo at de som har lange dager blir slitne.. Det er mange timer,og det skjer noe hele tiden,mye lyd og mye aktivitet,og mange barn og voksne å forholde seg til. Hentet alltid mine barn tidlig da jeg hadde mulighet,og merket godt at de var slitne hvis de hadde lange dager. Selvom de hadde hatt det gøy i barnehagen. Anonymkode: 7d312...66e 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #147 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takker og bukker for et glitrende innlegg som beviser hele poenget mitt på en strålende måte 😀. JEG er sliten, JEG er utmattet, JEG må lade MINE batterier, at ungene også trenger en fridag fra en slitsom barnehage hverdag, og syntes det er gøy å være sammen med meg det DRITER jeg i for JEG er overveldet! Barnehage er ment som et tilbud til barn som har foreldre i jobb. Ikke for foreldre som vil ha fri fra sine egne unger for å lade sine egne batterier. En pedagogisk institusjon som alle barn burde delta i uansett om foreldrene er hjemmeværende ja, men da ikke så mange timer til dagen. Foreldre som benytter seg av hele barnehagens åpningstid året rundt uten at de egentlig trenger det, misbruker ordningen. Og det er pga sånne som dere at stadig flere og flere barnehager begynner å holde stengt i innklemte dager, ikke ha sommeråpent i barnehagene, at fler og fler ansatte slutter og at det blir mer og mer sykdom blandt ansatte. Og ikke minst har dere stått for at regelen om tvangspålagte årlige antal fridager for ungene ble laget. Fordi dere leverer i barnehagen året rundt for å få fri sjøl. Jada, du har loven på din side men, vær inderlig klar over at dette ødelegger for de som faktisk ikke har den muligheten til å ha mer fri. Du sier det jo rett ut at den sjeldne gangen man har en fridag så skal den brukes på deg selv. Hva får deg til å tro at ikke ungene også har behov for å lade sine batterier?? Er du klar over hvor slitsomt det er for barn å gå i barnehagen? Og hvem tror jeg at jeg er, jo en person som har jobbet i barnehage i 24 år og vet hva jeg snakker om. Åja, når barn nærmest bor i barnehagen og det i praksis er vi som oppdrar dem, så blir man ganske godt kjent med foreldre, deres hobbyer, jobber og inntektsnivå. Når foreldre kommer til meg å påpeker at de syntes det er litt søtt og morsomt at ungene deres roper navnet mitt eller navnet på andre ansatte hjemme, når de slår seg eller våkner med mareritt, så bør det faktisk ringe en bjelle i hodene deres. Dette er ikke koselig, det er trist. Anonymkode: 2b54c...f52 Ellers så er innlegget ditt bare fylt av piss, drit , fordommer og dårlige holdninger, og jeg synes oppriktig synd på de som har hatt deg som en omsorgsperson til sine barn. Helt forferdelig at man ikke kan velge barnehage og dermed må ta til takke med det man får, og er tvunget å sende barna til en som har så negative og giftige holdninger til barnas næreste. Anonymkode: 1ab00...a40 4
Gjest malifika Skrevet 22. oktober 2025 #148 Skrevet 22. oktober 2025 DesmondMiles skrev (1 time siden): Det er da ikke foreldre sin skyld at barnehagesektoren har utfordringer. Det er politikerne, som ikke bevilger nok penger til å dekke opp for lovnadene sine. Det er begge parter sin skyld. Politikerne fordi de ikke skjønner at de må øke lønn for å gjøre jobben attraktiv og legge om bemanningsnormen etter hvordan samfunnet utvikler seg. Men, det er også endel foreldre sin skyld som ikke skjønner i hvilke situasjoner man bør bruke barnehagen og ikke.
DesmondMiles Skrevet 22. oktober 2025 #149 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det vet da vel de som jobber i barnehagen De som jobber i barnehagen aner lite om hjemmesituasjonen, og de er like utsatt for bekreftelsesbias som alle andre. Så lenge det ikke foreligger faktisk statistikk og forskning på dette, forblir det anekdotiske bevis. malifika skrev (10 minutter siden): Det er begge parter sin skyld. Politikerne fordi de ikke skjønner at de må øke lønn for å gjøre jobben attraktiv og legge om bemanningsnormen etter hvordan samfunnet utvikler seg. Men, det er også endel foreldre sin skyld som ikke skjønner i hvilke situasjoner man bør bruke barnehagen og ikke. Hos oss ikke dette et problem. Hvilken forskning baserer du utsagnet ditt på? 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #150 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi foreldre har fint lite innflytelse på bemanningen i barnehagen. Noen ganger må man bare akseptere at ting er som de er. I tillegg skrev hun vel at barnet var ferdig med barnehagen og gikk på skolen nå, så da har det nok gått OK. Anonymkode: a0619...aa3 Det gjør det med de fleste som blir neglisjert ellers også. Det betyr ikke at det er greit Anonymkode: 0b510...5df 1
mommyaka Skrevet 22. oktober 2025 #151 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Skal love dere at veldig mange foreldre leverer ungene sine mye mer enn det reelle behovet ! Det vet da vel de som jobber i barnehagen. Alle barn bør i barnehagen, det er ingen som sier noe annet. Det er den forbanna stygge oppførselen med å dra ut ungen din klokka 7 og hente den 16.30 når du ikke må ! Virkelig ikke må !!!! Lad nå de batteriene fra 9-15 da !!!! Og la barna få lade litt de å! Har du ei uke ferie, gi ungen din en dag fri da. Tøm batteriet litt for barnets beste. Det er tøft med barn, det kan være drit kjedelig å aktivisere en 1 åring, men tørr å stå i det. Vi kan ikke ha masse unger som ikke er ønska hjemme og heller ikke i barnehagen for ingen har energi til å gi dem det de fortjener . For ingen som skal ha ansvar for 3-5 barn klarer det i en hektisk barnehage . Om alle gir litt ekstra da så blir det jo mye bedre for alle . Da får de barna som ikke har noe valg om 10 timersdag det bedre å. Lite tro på at alle er så utmatta og nær døden at de ikke kan hente litt før innimellom når de kan. Har du en time ekstra, gi deg selv 50 minutter dag og barnet 10 minutter ! Ikke unn deg selv hele timen Anonymkode: 9ea60...d1c Og hvordan vet du om disse alle foreldre du snakker om? For du snakker ikke om de som begynner på jobb 0800 og må da levere i barnehagen 0700 for å rekke det Du snakker om folk som går hjemme...hvem er alle disse foreldre som har så mye fri? Hvordan vet du dette? Forfølger du dem? 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #152 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takker og bukker for et glitrende innlegg som beviser hele poenget mitt på en strålende måte 😀. JEG er sliten, JEG er utmattet, JEG må lade MINE batterier, at ungene også trenger en fridag fra en slitsom barnehage hverdag, og syntes det er gøy å være sammen med meg det DRITER jeg i for JEG er overveldet! Barnehage er ment som et tilbud til barn som har foreldre i jobb. Ikke for foreldre som vil ha fri fra sine egne unger for å lade sine egne batterier. En pedagogisk institusjon som alle barn burde delta i uansett om foreldrene er hjemmeværende ja, men da ikke så mange timer til dagen. Foreldre som benytter seg av hele barnehagens åpningstid året rundt uten at de egentlig trenger det, misbruker ordningen. Og det er pga sånne som dere at stadig flere og flere barnehager begynner å holde stengt i innklemte dager, ikke ha sommeråpent i barnehagene, at fler og fler ansatte slutter og at det blir mer og mer sykdom blandt ansatte. Og ikke minst har dere stått for at regelen om tvangspålagte årlige antal fridager for ungene ble laget. Fordi dere leverer i barnehagen året rundt for å få fri sjøl. Jada, du har loven på din side men, vær inderlig klar over at dette ødelegger for de som faktisk ikke har den muligheten til å ha mer fri. Du sier det jo rett ut at den sjeldne gangen man har en fridag så skal den brukes på deg selv. Hva får deg til å tro at ikke ungene også har behov for å lade sine batterier?? Er du klar over hvor slitsomt det er for barn å gå i barnehagen? Og hvem tror jeg at jeg er, jo en person som har jobbet i barnehage i 24 år og vet hva jeg snakker om. Åja, når barn nærmest bor i barnehagen og det i praksis er vi som oppdrar dem, så blir man ganske godt kjent med foreldre, deres hobbyer, jobber og inntektsnivå. Når foreldre kommer til meg å påpeker at de syntes det er litt søtt og morsomt at ungene deres roper navnet mitt eller navnet på andre ansatte hjemme, når de slår seg eller våkner med mareritt, så bør det faktisk ringe en bjelle i hodene deres. Dette er ikke koselig, det er trist. Anonymkode: 2b54c...f52 Du har noen gode poeng, men synes du fremstår noe nedlatende og lite nyansert i en del av det du skriver. Og det at barna sier barnehageansattes navn i ulike situasjoner er da virkelig ikke noe man kan bruke som et argument, det skjedde med mine barn også som nesten aldri hadde lange barnehage dager (9-15) og ofte fri, det betyr jo at de også har noen trygghetspersoner i barnehagen og det er jo bare bra for dem. Anonymkode: 544af...b86 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #153 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer enda på hvem alle disse foreldrene er som lar barna være 10 timer i barnehage for å kose seg med hobbyer. Kjenner ikke til noen sånne. Anonymkode: cba0b...069 Ikke meg du siterer men svarer likevel. Hos oss så har vi 13 barn på avdelingen. 10 av barna har foreldre som er sammen/gift, 1 av barna har kun en forelder og 2 av barna har foreldre som ikke bor sammen, men barnet bor 50/50. Ingen av foreldreparene har lik arbeidstid, (dette vet vi fordi vi kjenner dem, så dropp og kveruler på det) gjengangeren er typisk at den ene jobber fra 7-15 og den andre fra 9-17 ish. For meg er det da naturlig at den som begynner 9 leverer i barnehagen og den som slutter kl 15 henter. Men, nei den som begynner sent leverer tidlig og legger gjerne inn en time trening før hen går på jobb. Og den som slutter tidlig trener gjerne etter jobb og henter sent. Resultatet er at barnet er i barnehagen fra 07-17 hver dag. Og de samme foreldrene tar gjerne selv fri på inneklemte dager og leverer barna i barnehagen. Dette gjelder de aller fleste foreldre parene i vår barnehage, i søsterbarnehagene våre og er en tilbakevendende problemstilling over hele fjøla. Og det er disse foreldrene vi vil skal få opp øynene sine og ta seg sammen. De som er alene, syke, mangler nettverk etc er absolutt ikke de vi peker på for de har ikke noe valg. Du kan velge å tro på meg eller ikke, spiller liten rolle. Men den dagen hele barnehage "næringa" kollapser og det kommer strengere regler for bruk og opphold, så kanskje du får deg en aha opplevelse. Anonymkode: 2b54c...f52 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #154 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det gjør det med de fleste som blir neglisjert ellers også. Det betyr ikke at det er greit Anonymkode: 0b510...5df Hun skrev at barnet innimellom ble hentet 16.30. Er det ok å sammenligne det med barnemishandling? Anonymkode: a0619...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #155 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg oppgav også dette da barnet begynte i barnehagen. Informasjon ble lagt i en mappe i en skuff, og der ble den liggende de neste fem åra. Barnehagen hadde aldri noe behov for å oppsøke oss hjemme eller på jobb, så hvorfor skulle noen ha åpnet den mappa? Anonymkode: a0619...aa3 Mappe….? Jeg tror ikke jeg har brukt et ark i barnehagen annet enn å tegne på de siste 6 årene. Hos oss er alt digitalisert. Jeg åpner barnets profil i plattformen vår, og der står hjemmeadresse. Samme gate som barnehagen. Foreldrenes jobbadresse står også listet opp. Det er ca 2 km unna, og jeg er kjent i området så vet de ikke har lang reisevei begge to. Anonymkode: 41b85...afe
mommyaka Skrevet 22. oktober 2025 #156 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke meg du siterer men svarer likevel. Hos oss så har vi 13 barn på avdelingen. 10 av barna har foreldre som er sammen/gift, 1 av barna har kun en forelder og 2 av barna har foreldre som ikke bor sammen, men barnet bor 50/50. Ingen av foreldreparene har lik arbeidstid, (dette vet vi fordi vi kjenner dem, så dropp og kveruler på det) gjengangeren er typisk at den ene jobber fra 7-15 og den andre fra 9-17 ish. For meg er det da naturlig at den som begynner 9 leverer i barnehagen og den som slutter kl 15 henter. Men, nei den som begynner sent leverer tidlig og legger gjerne inn en time trening før hen går på jobb. Og den som slutter tidlig trener gjerne etter jobb og henter sent. Resultatet er at barnet er i barnehagen fra 07-17 hver dag. Og de samme foreldrene tar gjerne selv fri på inneklemte dager og leverer barna i barnehagen. Dette gjelder de aller fleste foreldre parene i vår barnehage, i søsterbarnehagene våre og er en tilbakevendende problemstilling over hele fjøla. Og det er disse foreldrene vi vil skal få opp øynene sine og ta seg sammen. De som er alene, syke, mangler nettverk etc er absolutt ikke de vi peker på for de har ikke noe valg. Du kan velge å tro på meg eller ikke, spiller liten rolle. Men den dagen hele barnehage "næringa" kollapser og det kommer strengere regler for bruk og opphold, så kanskje du får deg en aha opplevelse. Anonymkode: 2b54c...f52 Men igjen..1 par...som du ikke vet noe om untatt du vet når de jobber. Kanskje barnet er en sånn som står opp 0500 på morgen... og da går barnet være hjemme i 3 timer med foreldre før barnehagen. Og kanskje den som slutter 15... Faktisk ikke har tid.. kanskje det er overtid.. kansje denne personen har noen dem må ta vare på eller hjelpe. Det er slike innlegg jeg mener må stoppe med...dere under og tror basert på litt dere vet om foreldre 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #157 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis JEG er nede for telling, som jeg allerede har vært to ganger i min tid som forelder, så har ikke barna mine det bra og jeg har ikke kapasitet til å gi dem det de trenger. Så min første prioritet er å gjøre det jeg kan for å ta vare på meg selv, sånn at jeg kan ta vare på mine barn på den måten de fortjener. De fortjener ikke en mor som går på veggen og blir utbrent, og synes det å lage kveldsmat til dem er en større belastning enn jeg klarer å stå i. Så ja, min egen oksygenmaske først! Streng beskjed fra lege og psykolog… men klart dette er det du som kan best. Anonymkode: 1ab00...a40 Så kanskje du egentlig ikke skulle hatt barn, med så store problemer du tydligvis har. Du er så sinna i innleggene dine og skriker med store bokstaver. Alle her sier jo at sykdom er noe annet, og da mener man jo ikke deg hvis det er sånn det er fatt. Alikevel så er du ekstremt butthurt. Og i de første innleggene dine så nevnte du ikke noe om disse plagene, da var du bare sliten. Mens nå er det både lege og psykolog. Du sitter bare å rettferdiggjør din egen egoisme ved å legge til sykdom og diagnoser i innleggene etter som det passer for at du skal se bedre ut. Det lyser rett gjennom. Anonymkode: 2b54c...f52 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #158 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mappe….? Jeg tror ikke jeg har brukt et ark i barnehagen annet enn å tegne på de siste 6 årene. Hos oss er alt digitalisert. Jeg åpner barnets profil i plattformen vår, og der står hjemmeadresse. Samme gate som barnehagen. Foreldrenes jobbadresse står også listet opp. Det er ca 2 km unna, og jeg er kjent i området så vet de ikke har lang reisevei begge to. Anonymkode: 41b85...afe Som sagt, det er ganske lenge siden. Papir er kanskje gammeldags, men måten dere gjør det på høres ikke helt bra ut med tanke på personvern. Anonymkode: a0619...aa3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #159 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ellers så er innlegget ditt bare fylt av piss, drit , fordommer og dårlige holdninger, og jeg synes oppriktig synd på de som har hatt deg som en omsorgsperson til sine barn. Helt forferdelig at man ikke kan velge barnehage og dermed må ta til takke med det man får, og er tvunget å sende barna til en som har så negative og giftige holdninger til barnas næreste. Anonymkode: 1ab00...a40 Gjesp! Vi er heldigvis profesjonelle nok til å ikke la noen ting gå utover barna. Barn er ikke foreldrene sine og vi klarer faktisk å skille klinten fra hveten. Vi blir kjempeglad i alle ungene vi har selvom vi syntes enkelte foreldre kunne vært bedre omsorgspersoner. Våre "giftige" holdninger, som du kaller det, til noen av foreldrene er absolutt ikke noe som barna merker noe til. Anonymkode: 2b54c...f52 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #160 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke meg du siterer men svarer likevel. Hos oss så har vi 13 barn på avdelingen. 10 av barna har foreldre som er sammen/gift, 1 av barna har kun en forelder og 2 av barna har foreldre som ikke bor sammen, men barnet bor 50/50. Ingen av foreldreparene har lik arbeidstid, (dette vet vi fordi vi kjenner dem, så dropp og kveruler på det) gjengangeren er typisk at den ene jobber fra 7-15 og den andre fra 9-17 ish. For meg er det da naturlig at den som begynner 9 leverer i barnehagen og den som slutter kl 15 henter. Men, nei den som begynner sent leverer tidlig og legger gjerne inn en time trening før hen går på jobb. Og den som slutter tidlig trener gjerne etter jobb og henter sent. Resultatet er at barnet er i barnehagen fra 07-17 hver dag. Og de samme foreldrene tar gjerne selv fri på inneklemte dager og leverer barna i barnehagen. Dette gjelder de aller fleste foreldre parene i vår barnehage, i søsterbarnehagene våre og er en tilbakevendende problemstilling over hele fjøla. Og det er disse foreldrene vi vil skal få opp øynene sine og ta seg sammen. De som er alene, syke, mangler nettverk etc er absolutt ikke de vi peker på for de har ikke noe valg. Du kan velge å tro på meg eller ikke, spiller liten rolle. Men den dagen hele barnehage "næringa" kollapser og det kommer strengere regler for bruk og opphold, så kanskje du får deg en aha opplevelse. Anonymkode: 2b54c...f52 Akkurat sånn oppleves det hos oss også! Og de som sier vi ikke vet hva foreldre gjør og når de jobber; jo, i stor grad gjør vi det. De forteller oss ofte hva de har gjort og skal. Vi vet ofte når de jobber og ikke. For vi i barnehagen blir ofte en foreldre snakker med. Når de leverer i barnehagen i romjula når foreldrene har fri, får vi ofte den at «han kjeder seg så hjemme med meg» fordi foreldre ikke evner å ta seg av og gjøre aktiviteter med egne barn. Noen som leverer kl 7 og henter 16:50 kan komme i barnehagen med handleposer for å hente. Av og til, og dette er det såreste, så vet barnet at mamma har fri og har besøk hjemme. Og de må i barnehagen. Anonymkode: 41b85...afe 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå