Gå til innhold

Barnehageansatte ! Blir dere provosert ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
mommyaka skrev (38 minutter siden):

Men om mor aldri skal ta seg noe tid for deg selv ..om mor skal gi opp treningen etc ..og hun blir da sliten og kanskje møter veggen...mener du da at hun skal hente barna tidligere..sånn at hun kan ta de med hjem og ikke orker p finne på noe med de?

Skal de heller ikke dra til legen? Psykolog etc før de henter barna? 

Hvor står det at man aldri skal få noe tid for seg selv? Du blir altså så usaklig i sånne tråden 

Anonymkode: 2ec1e...91c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det håper jeg virkelig ikke. Foreldrenes jobb og helse burde ikke bestemme hvor mye et barn skal være i barnehagen. 

Anonymkode: 544af...b86

Vel jeg håper det for barnas beste 

• Liker 1
Skrevet
mommyaka skrev (23 minutter siden):

Så ar foreldre har det jævli..er sliten..sliter med depresjon etc ...det gjør ikke noe ..så lenge barna får være mer hjemme? 

Da har du ikke noe imot at barna er lje hjemme og ser på iPad og tv da?

Da tenker jeg dette er en oppgave for barnevernet, ikke barnehagen

Anonymkode: 41b85...afe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, jeg håper virkelig vi får det sånn i Norge også. Hva som er godt for foreldrene er ikke min hovedprioritet. Jeg tenker mest på barna her. Om foreldrene trenger egentid så får de bytte på å ha ansvar for barnet sitt. Aleneforeldre får mer tid i barnehagen i Sverige også. 

👆

Skrevet
mommyaka skrev (23 minutter siden):

Så ar foreldre har det jævli..er sliten..sliter med depresjon etc ...det gjør ikke noe ..så lenge barna får være mer hjemme? 

Da har du ikke noe imot at barna er lje hjemme og ser på iPad og tv da?

Så barna som er slitne er det ikke så nøye med??

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så barna som er slitne er det ikke så nøye med??

Kan du svare meg? Du mener at barn har det godt hjemme med syke foreldre? Foreldre som er kjempe sliten? 

Og ikke svar med... hva med hva barna igjen...da kan du klokke ut

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da tenker jeg dette er en oppgave for barnevernet, ikke barnehagen

Sp når jeg gikk hjemme sykemelding i 3 mnd pga depresjon så skulle bv kommer inn?

Eller skal de komme nå...som jeg går på aap?

• Nyttig 2
Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Kan du svare meg? Du mener at barn har det godt hjemme med syke foreldre? Foreldre som er kjempe sliten? 

Om foreldre er syke vil de få utvidet oppholdstid

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo, det er barnets beste som er hovedfokuset. De har kjernetid (09:30-14:30) også får de pass mens foreldrene er i jobb. Om foreldrene er syke, uføre, sliter psykisk osv, så får barna utvidet tid. Om mor er i permisjon får de 15 timer uka. Denne kan lett utvides med en søknad. Men du kan ikke plassere barnet i barnehagen for egentid, selvrealisering og shopping med venninner. Skal du ha barnepass da må du bekoste det selv. 

I forbindelse med jobb har vi vært i Sverige og besøkt lignende jobb og de var helt klare på at dette handlet om økonomi da vi utvekslet erfaringer. Spesielt mtp at man får mindre tid i barnehage når man får søsken som de hadde ønsket var likt slik vi har det i Norge. 

• Liker 1
Skrevet
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Sp når jeg gikk hjemme sykemelding i 3 mnd pga depresjon så skulle bv kommer inn?

Eller skal de komme nå...som jeg går på aap?

Om du ikke evner å ta deg av barna dine, så trenger du muligens litt hjelp fra barnevernet ja. De kan komme inn med veiledning eller annen hjelp. 

• Liker 2
Skrevet

I forbindelse med jobb har vi vært i Sverige og besøkt lignende jobb og de var helt klare på at dette handlet om økonomi da vi utvekslet erfaringer. Spesielt mtp at man får mindre tid i barnehage når man får søsken som de hadde ønsket var likt slik vi har det i Norge. 

Det er ifm studiebesøk i Sverige jeg har erfart dette og. Svenskene var også hos oss, og syntes det var uholdbart at foreldrene kunne levere og hente barna som det passet dem. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du ikke evner å ta deg av barna dine, så trenger du muligens litt hjelp fra barnevernet ja. De kan komme inn med veiledning eller annen hjelp. 

Så du mener at alle foreldre som har kreft.. depresjon... kanskje brekt et bein eller hat stor operasjon etv skal få bv hjem?

Msn klarer jo å ta vare på barns sine...men ikke så godt som dere her inne vil ha det til. Ja jeg kunne hentet tidligere når mitt barn gikk i barnehagen og jeg var deprimerte...men da hadde det ikke blitt noe skikkelig kvalitet tid. Og kanskje mer iPad 

• Liker 1
Skrevet
mommyaka skrev (12 minutter siden):

Hva er det du klikker for? Du trenger ikke ta dine problem utover fremmede på nett.

Anonymkode: e49cc...461

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ifm studiebesøk i Sverige jeg har erfart dette og. Svenskene var også hos oss, og syntes det var uholdbart at foreldrene kunne levere og hente barna som det passet dem. 

Ok da har de nok ulike meninger slik vi har. De var spesielt opptatt av barna som var 4+ og fikk søsken bare fikk 15 t i uka. De var klare på at det var uheldig og at dette kun handlet om økonomi. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er det du klikker for? Du trenger ikke ta dine problem utover fremmede på nett.

Anonymkode: e49cc...461

Gjør ikke det. Men personer som svarer med samme flere ganger og ikke svarer på det jeg spør om .

Jeg svarer og vil ha svar tilbake..og da ikke repeat svar

• Liker 1
Skrevet
mommyaka skrev (4 minutter siden):

Så du mener at alle foreldre som har kreft.. depresjon... kanskje brekt et bein eller hat stor operasjon etv skal få bv hjem?

Msn klarer jo å ta vare på barns sine...men ikke så godt som dere her inne vil ha det til. Ja jeg kunne hentet tidligere når mitt barn gikk i barnehagen og jeg var deprimerte...men da hadde det ikke blitt noe skikkelig kvalitet tid. Og kanskje mer iPad 

Om det foreligger en legeerklæring På depresjon, sykemelding pga brekt ben, operasjon osv, så vil barnet selvfølgelig ha utvidet oppholdstid. Hvorfor tenker du at det er rett at det er barnehagen sin oppgave å ivareta barn ut over nødvendig oppholdstid fordi mor og far skal trene eller ha egentid? For det er det jeg skriver. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok da har de nok ulike meninger slik vi har. De var spesielt opptatt av barna som var 4+ og fikk søsken bare fikk 15 t i uka. De var klare på at det var uheldig og at dette kun handlet om økonomi. 

Det er jeg enig i. Jeg mener alle barn, uavhengig av søsken burde få være i barnehagen i kjernetiden. Det er jo da vi i Norge driver pedagogisk virksomhet, hovedsaklig. 

• Liker 1
Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Gjør ikke det. Men personer som svarer med samme flere ganger og ikke svarer på det jeg spør om .

Jeg svarer og vil ha svar tilbake..og da ikke repeat svar

Vi er flere som svarer deg, og mener omtrent det samme. Kan hende det er det du reagerer på? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det foreligger en legeerklæring På depresjon, sykemelding pga brekt ben, operasjon osv, så vil barnet selvfølgelig ha utvidet oppholdstid. Hvorfor tenker du at det er rett at det er barnehagen sin oppgave å ivareta barn ut over nødvendig oppholdstid fordi mor og far skal trene eller ha egentid? For det er det jeg skriver. 

Ok.

Men om mor tar og trener 1 time før hun henter sitt barn..m1 gang i uken... hvorfor er det så forferdelig?

Eller 2 ganger i mnd tar litt egentid?

Og ikke svar.. barna 

• Liker 1
Skrevet

Vi er flere som svarer deg, og mener omtrent det samme. Kan hende det er det du reagerer på? 

Nei..jeg ville bare ha svar fra person som ikke svarer meg på om barna ha det bedre hjemme med syke foreldre? Men får ikke svar..bare..hva med barna 

Og da spør jeg om de har der bra hjemme med rn mor som et sliten..og setter barnet foran iPad? iPad eller 1 time til i barnehagen?

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...