Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (16 minutter siden):

Nei. Det er ikke sant. Mest sannsynlig har MBH fått de aller beste kort på hånda i livet som han kunne få takket være mors kjærlighetsliv.

I så fall må man jo si det samme om Sverre Magnus, de valgte å få ett barn nr 2 som også vil være «i skyggen» av en tronearving. 

Ja, SM også. Og forsåvit alle andre som er nummer to i kongehus rundt om. Men SM vil alltid være over MHB. Den forskjellsbehandlingen som følger med familien de er født inn i kan jo ikke være lett. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
slipperyslope skrev (4 timer siden):

Det ble jo klippet bort etter at Dronning Sonja takket biskopen. For alt vi vet kan hun ha fått/gitt klem da. 

På Aftenpostens Snap er det en snap der det er filmet fra ulike vinkler. MBH fikk definitivt ingen klem av dronning Sonja. 

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 15
Skrevet
CeXNS skrev (1 time siden):

På Aftenpostens Snap er det en snap der det er filmet fra ulike vinkler. MBH fikk definitivt ingen klem av dronning Sonja. 

Hun er vel skuffet over at han dro deres flotte kongegjerning ned i søla for Harald i sine siste år. Og det gjorde selvsagt også MM, ML og DV. Må ha vært tunge siste år for de begge med ene skandalen etter den andre. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Fikk opp en snap fra da  M ankom kirken.Minstedatter til ML tok han under armen og de gikk inn sammen. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hekken skrev (8 timer siden):

La merke til det samme , fullstendig forståelig med tanke på så mye jævelskap han er stelt i stand for familien!

Uten å vise det minste tegn til anger eller ansvar…

Samme her!

Det som kommer etterpå orker jeg ikke engang å ofre en tanke…

Så enig 

Raven.Writingdesk skrev (6 timer siden):

Jeg tenker det samme. sett utenfra arbeidet vel Harald for å sette Sonja i posisjon/fremmet likestilling og Marius er kjent i sin vennegjeng for å ha «hore» som favorittord til sine kjære.

Må vel være noen store kontraster her? 

Tenker det ville være rart om hun Ikke var sint og oppgitt over han og hvordan han har skadet familien og gjort de siste årene til et helvete for dem. Og at pressen i alle andre land skriver om voldtektsmannen MBH istedetfor alt det flotte Kong Harald gjorde. 

• Liker 3
  • Nyttig 14
Skrevet

Dette har jeg også sett, så de som sier at barna til ML sikkert ikke ville gå eller sitte sammen med han kan ta seg en bolle. Men det virker som at enkelte leiter med lupe for å finne noe negativt om Marius som de kan skrive om. 

siesta skrev (3 timer siden):

Fikk opp en snap fra da  M ankom kirken.Minstedatter til ML tok han under armen og de gikk inn sammen. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (På 5.9.2026 den 12.27):

Jeg hadde heller ikke tenkt i de baner før en bruker garanterte det.

Det påvirker ikke synet mitt på kong Harald, men jeg synes det er leit hvis noen overgrepsofre ser på Marius i denne seremonien og tenker dårlig om det. Kong Harald virket redusert i lang tid før han døde, jeg sliter med å tro på at noen gikk gjennom absolutt hver lille detalj med han om hele gravferden. Og dette var ikke en gang en del av selve begravelsen. Det er godt mulig at han ikke tenkte gjennom dette i det hele tatt. Jeg håper han hadde hyggeligere ting å tenke på den siste tiden.

Jeg synes godt vi kan la tvilen komme han til gode, for eventuelle overgrepsofre som reagerer sin skyld.

Du tror ikke på at han har planlagt dette lenge da? Kildene på at han har planlagt dette, og ønsker mest mulig åpenhet , sier jo ikke at han planla dette i hui og hast på dødsleie . Du kan evt putte det at han ikke fjernet Marius fra planen etter at han ble dømt for overgrep  på redusert den siste tiden da… 

• Liker 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (8 timer siden):

Nei. Det er ikke sant. Mest sannsynlig har MBH fått de aller beste kort på hånda i livet som han kunne få takket være mors kjærlighetsliv.

I så fall må man jo si det samme om Sverre Magnus, de valgte å få ett barn nr 2 som også vil være «i skyggen» av en tronearving. 

Neida, han har tittelen prins, er 3 i arverekkefølgen, kommer til å arve masse og representerer. Satt på første rad, sto å hilste med familien , sto på slottsballballkongen. Han og Ingrid virker som et godt team og gode venner . Tror ikke han er i noen skygge . 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser også på snappen til Aftenposten der de har tekstet at Mærta og Durek kom til kirken, og så Behn-søstrene, så utelot de helt å nevne Marius. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvittre skrev (7 timer siden):

Neida, han har tittelen prins, er 3 i arverekkefølgen, kommer til å arve masse og representerer. Satt på første rad, sto å hilste med familien , sto på slottsballballkongen. Han og Ingrid virker som et godt team og gode venner . Tror ikke han er i noen skygge . 

Vet ikke om du misset innlegget jeg svarte på.

Knitalong skrev (7 timer siden):

Dette har jeg også sett, så de som sier at barna til ML sikkert ikke ville gå eller sitte sammen med han kan ta seg en bolle. Men det virker som at enkelte leiter med lupe for å finne noe negativt om Marius som de kan skrive om. 

lete med lupe?

Really? 

Mannen er dømt for voldtekt og vold, du må jo være blind, døv og bo under en stein (eller ha relativt forvridd moral) om du ikke ser noe som helst negativt her..

Sol79 skrev (1 time siden):

Ser også på snappen til Aftenposten der de har tekstet at Mærta og Durek kom til kirken, og så Behn-søstrene, så utelot de helt å nevne Marius. 

Det er fint det. Tenke det under NRK sendingen også at jeg synes det virket litt nølende av kommentatoren om hun overhodet skulle nevne han eller ikke. «Her kommer x og y.. og æææh.. Marius». 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Kvittre skrev (7 timer siden):

Du tror ikke på at han har planlagt dette lenge da? Kildene på at han har planlagt dette, og ønsker mest mulig åpenhet , sier jo ikke at han planla dette i hui og hast på dødsleie . Du kan evt putte det at han ikke fjernet Marius fra planen etter at han ble dømt for overgrep  på redusert den siste tiden da… 

Kong Haralds begravelse har vært planlagt i UD siden 1991, altså fra forrige tronskifte.

https://www.vg.no/nyheter/i/4302KE/handlingsplan-k-kong-haralds-begravelse-er-en-enorm-logistikkoperasjon

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Det er fint det. Tenke det under NRK sendingen også at jeg synes det virket litt nølende av kommentatoren om hun overhodet skulle nevne han eller ikke. «Her kommer x og y.. og æææh.. Marius». 

Det la jeg også merke til. Det ble nesten litt rart. 

Interessant at barnet som Mette-Marit sendte ut brev til pressen og hele Norge om at han ikke skal være en offentlig person, har vært mer offentlig nå de to siste ukene enn han har vært i hele sitt liv tidligere. Vi så ikke et glimt av noen av nevøene eller niesene til kongen noen steder, så mulighetene hadde jo vært der. 

• Nyttig 5
Skrevet
Sol79 skrev (4 minutter siden):

Det la jeg også merke til. Det ble nesten litt rart. 

Interessant at barnet som Mette-Marit sendte ut brev til pressen og hele Norge om at han ikke skal være en offentlig person, har vært mer offentlig nå de to siste ukene enn han har vært i hele sitt liv tidligere. Vi så ikke et glimt av noen av nevøene eller niesene til kongen noen steder, så mulighetene hadde jo vært der. 

Hun og de har sagt at han er ikke en offentlig person. Men vil være synlig i settinger det er naturlig at han deltar.

Det er i høyeste grad  begravelser, barnedåp, bryllup og burdager bla. 

Så ser ikke at han i denne begravelse perioden  og sermonier har vært mer synlig enn de har sagt fra om for flere år siden. 

Det er alle andre som blåser opp hans deltagelse.

Under sermonien i går, så ble han redusert til en lysestake av media tv2, hvordan han var vist i nrk vet jeg ikke, da jeg ikke så på den kanalen i går. Og det er helt ok for min del. Trenger ikke masse spekulasjoner  rundt han. Gårdagen handlet ikke om han, men avdøde Kong Harald

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Hun og de har sagt at han er ikke en offentlig person. Men vil være synlig i settinger det er naturlig at han deltar.

Det er i høyeste grad  begravelser, barnedåp, bryllup og burdager bla. 

Så ser ikke at han i denne begravelse perioden  og sermonier har vært mer synlig enn de har sagt fra om for flere år siden. 

Det er alle andre som blåser opp hans deltagelse.

Under sermonien i går, så ble han redusert til en lysestake av media tv2, hvordan han var vist i nrk vet jeg ikke, da jeg ikke så på den kanalen i går. Og det er helt ok for min del. Trenger ikke masse spekulasjoner  rundt han. Gårdagen handlet ikke om han, men avdøde Kong Harald

Han var skjult bak en lysestake på nrk også. Jeg kommenterte det faktisk til de jeg satt sammen med.

• Liker 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Det blir ny rettssak i lagmannsretten 

https://www.aftenposten.no/norge/i/Gx2J16/ny-runde-i-retten-for-marius-borg-hoeiby

Blir interessant å se hvordan de behandler saken.

De kunne gitt et oar dager pust etter begravelsen. 

På en side har jeg håpet det ble avslag. På en annen måte blir det ikke stående spm igjen. Har ikke noen spm for min del jeg lurer på heller. Så håper dommen blir stående.  Men den kan bli større eller mindre. 

Skrevet
Knitalong skrev (8 timer siden):

Hva er det jeg leser? Lete med lupe? Mener du at man må lete med lupe for å finne noe å kritisere MBH for? Vold og mishandling av tre ekskjærester og voldtekt og amugfilming av et ukjent antall kvinner er ikke nok for deg? 

Forøvrig var det da ikke MBH som ble kritisert for at han gikk sammen med Haralds yngste barnebarn, men de ansvarlige. Som da enten er Märtha som  eller det nye kongeparet, vi vet ikke hvem av dem.

Aricia skrev (1 time siden):

Kong Haralds begravelse har vært planlagt i UD siden 1991, altså fra forrige tronskifte.

https://www.vg.no/nyheter/i/4302KE/handlingsplan-k-kong-haralds-begravelse-er-en-enorm-logistikkoperasjon

Jeg tror ikke serieovergrperen MBH sin tilstedeværelse i begravelsen var planlagt siden 1991.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (6 minutter siden):

Hva er det jeg leser? Lete med lupe? Mener du at man må lete med lupe for å finne noe å kritisere MBH for? Vold og mishandling av tre ekskjærester og voldtekt og amugfilming av et ukjent antall kvinner er ikke nok for deg? 

Forøvrig var det da ikke MBH som ble kritisert for at han gikk sammen med Haralds yngste barnebarn, men de ansvarlige. Som da enten er Märtha som  eller det nye kongeparet, vi vet ikke hvem av dem.

Jeg tror ikke serieovergrperen MBH sin tilstedeværelse i begravelsen var planlagt siden 1991.

Det er ingen i denne  tråden som ikke er kritiske til alt det han er tiltalt for. 

Skrevet
SusieDerkins skrev (14 minutter siden):

Han var skjult bak en lysestake på nrk også. Jeg kommenterte det faktisk til de jeg satt sammen med.

Normalt sett, skulle han vel egentlig også sittet på første rad, som en del av sin familie. Men  godt valg å sette de ikke kongelige på rad 2.  Og de kongelige på rad 1. Der burde prinsesse astrid vært også. Syntes hun fikk alt for liten plass i går.  Hun er tross alt den eneste som har fulgt han fra vugge til grav, trofast som dovrefjellet selv. Hun har vært en bauta for kongen og dronningen og landet vårt et  helt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...