Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herlighet - når man liksom trodde at toppen var nådd.

Frognerkvinnen har virkelig ALL min medlidenhet oppe i dette. Han demonstrerer jo i real time hvordan slike voldelige forhold utfolder seg. 

Setter inn en artikkel om the cycle of abuse. Det famøse brevet ble garantert skrevet i "the honeymoon - reconcillation - phase". 

https://www.cep-probation.org/wp-content/uploads/2018/10/RJIrmgard-Winkler1.pdf

Og så tenker jeg at en god greie å huske oppe i dette er at når folk viser deg hvem de er - stol på det du opplever. Ikke hva de sier at de skal gjøre. 

• Liker 12
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Om ikke dette nå ender med 10+ år blir jeg forvirret.

Nye trusler med våpen, nye brudd, nye situasjoner og NULL bevis for at man prøver å bli bedre.

Serieparagraf - NÅ!

Herregud - når man ikke trodde det kunne bli verre. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Carrot skrev (6 minutter siden):

nei det står vel at han ble pågrepet og siktet da - ikke at hendelsene skjedde da?  Og så skriver de dette om gjentagelsesfare - som er litt sånn Duuuh! NÅ skjønner dere det?? 

Synes det var litt dårlig formulert av VG hvis dette bare er en oppramsing av tidligere tiltaler. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Synes det var litt dårlig formulert av VG hvis dette bare er en oppramsing av tidligere tiltaler. 

Det er ikke det.

Det referes til 'nye siktelser' i artikkelen.

Sitat

VG har opplysninger om at de nye siktelsene gjelder Frogner-kvinnen.

• Liker 9
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg også, men om det viser seg at han faktisk har gjort dette IGJEN nå rett før rettsaken starter? Jeg er målløs.. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke det.

Det referes til 'nye siktelser' i artikkelen.

Ja, så også at det sto "han er fra før siktet for bla bla" så dette er jo noe nytt.

• Liker 7
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Jeg også, men om det viser seg at han faktisk har gjort dette IGJEN nå rett før rettsaken starter? Jeg er målløs.. 

Snakk om å absolutt drite i alt. Han MÅ få et solid dom.

• Liker 22
Skrevet
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Herlighet - når man liksom trodde at toppen var nådd.

Frognerkvinnen har virkelig ALL min medlidenhet oppe i dette. Han demonstrerer jo i real time hvordan slike voldelige forhold utfolder seg. 

Setter inn en artikkel om the cycle of abuse. Det famøse brevet ble garantert skrevet i "the honeymoon - reconcillation - phase". 

https://www.cep-probation.org/wp-content/uploads/2018/10/RJIrmgard-Winkler1.pdf

Og så tenker jeg at en god greie å huske oppe i dette er at når folk viser deg hvem de er - stol på det du opplever. Ikke hva de sier at de skal gjøre. 

Min også!

• Liker 5
Skrevet

38 tiltalepunkter og NÅ finner de det for godt å fengsle han? Jaja, greit å være etterpåklok, si. 

Hendig at ikke mammaen hans er tilgjengelig da

• Liker 11
Skrevet

Høiby kan umulig rehabiliteres, han er en kroniker med onde karaktertrekk. Sett han i kasjotten asap. 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

Om ikke dette nå ender med 10+ år blir jeg forvirret.

Nye trusler med våpen, nye brudd, nye situasjoner og NULL bevis for at man prøver å bli bedre.

Serieparagraf - NÅ!

Blir nok en annen type dom tipper jeg. Han virker…ustabil. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Dette tar da Marius over 40 tiltaler.

Nydelig åpent blikk, dere. Bodd på Skaugum og begått mye av det. Har ikke jobbet en redelig dag i sitt liv. Moren har hatt han med til New York og Epstein.

Uff. Harald, nå må du snart ta affære. Dette går ikke lengre.

Endret av Ellie42
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Stakkars Frognerkvinnens ❤️

Noe sier meg at disse nye siktelsene har sammenheng med å forsøke å true sitt offer til taushet før morgendagens rettssak. Godt det ikke gikk liv tapt, men psyken til denne kvinnen kommer antageligvis aldri til å bli som den var før hun møtte ham. 

Håper MBH blir varetektsfengslet. Han må vekk fra gatene for å trygge andre,  og da blir det heller ingen usikkerhet knyttet til om han kommer til å møte opp i retten hver dag. 

• Liker 26
Skrevet
-Pusheen- skrev (14 minutter siden):

Ja, så også at det sto "han er fra før siktet for bla bla" så dette er jo noe nytt.

Står i se og hør at det var noe som skjedde i går kveld…

• Liker 3
Skrevet
Iia skrev (33 minutter siden):

Atte hæ? Dette skjønte jeg ikke. Er det ny trussel med kniv etc. Eller er det saken mot frogner dama han er arrestert og skal ha kontor foretning på?

Husker det var et tema høsten 2024, at saken mot henne kunne ende opp med kontor foreting pga, at det var en tilsyåelse dom. At det evnt skjer en dag før rettsaken starter... wow. 

Eller er det et helt nytt forhold? Her syntes jeg media og staten må være nok informativ.

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Atte hæ? Dette skjønte jeg ikke. Er det ny trussel med kniv etc. Eller er det saken mot frogner dama han er arrestert og skal ha kontor foretning på?

Husker det var et tema høsten 2024, at saken mot henne kunne ende opp med kontor foreting pga, at det var en tilsyåelse dom. At det evnt skjer en dag før rettsaken starter... wow. 

Eller er det et helt nytt forhold? Her syntes jeg media og staten må være nok informativ.

Dette er et nytt forhold / nytt lovbrudd. Men det likner på det forrige. Hans modus, kanskje, dette med trusler, kroppskrenkelse og bruk av kniv. Blant annet. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Nytt forhold. Begjæret vartektsfengslet i 4 uker. Ser ingen grunn til at dette ikke skjer nå. Han oppfyller jo nær sagt alle kriterier for varetekt.

Endret av Ellie42
  • Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
Andrea59 skrev (3 minutter siden):

Står i se og hør at det var noe som skjedde i går kveld…

Det står vel at pågripelsen skjedde i går?

Fengslingsmøtet er klokka 15, kanskje får vi detaljene da.

• Liker 3
Skrevet
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

Dette tar da Marius over 40 tiltaler.

Nydelig åpent blikk, dere. Bodd på Skaugum og begått mye av det. Har ikke jobbet en redelig dag i sitt liv. Moren har hatt han med til New York og Epstein.

Uff. Harald, nå må du snart ta affære. Dette går ikke lengre.

Hva mener du egentlig at kong Harald skal gjøre, han er en gammel og svekket mann. MBH er ikke hans ansvar.
Er det noen som må ta affære er det Haakon. 

• Liker 7
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...