Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Hvor står det at hun er hjemme? 

I norge da. Bilder er fra på vei ut av skaugum. 

• Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

I norge da. Bilder er fra på vei ut av skaugum. 

Åja, ja, ser ut som hun er i Norge.

Skrevet
Carrot skrev (8 timer siden):

men, det står ikke i disse lenkene eller sitatene at disse handlingene han er arrestert for har skjedd nå, bare at han er pågrepet nå? og at de ønsker fengsling fordi de tror det er fare for gjentagelse? Eller har jeg gått glipp av noe?  

Ja, vi får virkelig tro det er eldre saker. De fleste norske jenter får vi tro ikke setter seg i en farlig situasjon og heller skyr han som pesten. 

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (11 minutter siden):

Åja, ja, ser ut som hun er i Norge.

Det er ikke rart etter Marius siste sprell egentlig.

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (38 minutter siden):

Hjemme med haakon. Og har det travelt

https://www.seher.no/kongelig/her-reiser-mette-marit-fra-skaugum/84176276

Skal vel ikke se bort fra at de gar litt annet å tenke på i dag, som er litt viktigere enn epsteinsaken hennes.

Mtp marius sin nye hendelse i går og arrestasjon av han.

Her er det nå så mye at til og med de som ikke står midt oppi det  klarer å henge med

"Bildene Se og Hør tok av Mette-Marit på vei ut fra sitt hjem på Skaugum mandag formiddag, kan være det siste vi ser av henne på lang tid."

Vel, hun var ikke akkurat synlig på disse bildene heller,men hurra for S&H som kunne lage enda en veldig viktig sak med intet nytt bortsett fra en kommentar på bildene fra en kongehusekspert.

https://www.seher.no/kongelig/her-reiser-mette-marit-fra-skaugum/84176276

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Wilma89 skrev (7 timer siden):

Jeg er på mange måter enig. Samtidig har hun gang på gang valgt å møte ham, og hun har selv ønsket at besøksforbudet skulle oppheves.

Man kan si mye om det psykiske grepet Marius har hatt på henne, men etter flere år med arbeid med kvinner i voldelige relasjoner vet jeg hvor vanskelig det er å beskytte noen som selv ønsker å opprettholde kontakten med voldsutøveren. Statistisk sett avslutter en kvinne et voldelig forhold 6–8 ganger før hun klarer å bryte for godt. Det sier mye om hvilken makt voldsutøveren sitter med, og hvor hjelpeløst hjelpeapparatet ofte blir i møte med dette.

Noe av det verste jeg gjør i jobben min, er å takke for i dag vel vitende om at kvinnen drar hjem til en voldelig mann – og vite at det ikke er noe jeg kan gjøre der og da, annet enn å fortsette å motivere, støtte og stå klar den dagen hun er klar for å bryte.

Sammenlignet med andre saker jeg har vært borti, synes jeg politiet har vært på ballen når det gjelder å dokumentere brudd på besøksforbud. Dette er ikke et forsøk på å forsvare politi eller annet hjelpeapparat, men for å nyansere hvor komplekse disse sakene kan være. Jeg håper virkelig Marius nå blir varetektsfengslet frem til det foreligger en dom.

Takk for dette innlegget. Jeg har selv levd i et voldelig forhold, og vet hvor vanskelig det var for de rundt (som visste), at jeg stadig gikk tilbake. Dette brukte han også mot meg (etter at jeg anmeldte) når jeg endelig kom meg ut for godt. «Hadde jeg virkelig vært så farlig og slem hadde hun ALDRI kommet tilbake til meg alle de gangene». Politiet visste heldigvis bedre. 

• Liker 3
  • Hjerte 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Ganske vanlig med legeundersøkelse før soning hvis man er i noe som helst tvil om helsetilstand (både fysisk og psykisk). 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Gjest Ninaen
Skrevet
RedBull91 skrev (6 minutter siden):

Står at han er blitt framstilt for lege. Det er rutine ved fengsling dersom noe tilsier at helsetilstanden er påvirket mtp om det må tas forholdsregler ved fengslingen, om arrestanten heller skal gjennomføre fengslingen på f.eks psyk eller avrusning inntil videre osv osv. Hvis han har vært rusa ved pågripelse, og har ruset seg regelmessig siste dager/uker, så må det f,eks vurderes om han må på avrusning da brått opphold ved fengsling kan gi heftige (og eventuelt farlige) abstinenser, avhengig av middel. Man vil også vurdere selvmordsfare i sånne sammenhenger. Altså på generelt grunnlag, ikke som spekulasjon.

Gjest Ninaen
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Var det dit de var på tur på de bildene vi så kanskje? 

Sannsynligvis. Da er han i ganske dårlig forfatning. Stakkars IA…

Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Sannsynligvis. Da er han i ganske dårlig forfatning. Stakkars IA…

Ja, virkelig. For et rent kaos. Blir sikkert gøy å dra tilbake på skolen når det skjer så mye hjemme.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Står at han er blitt framstilt for lege. Det er rutine ved fengsling dersom noe tilsier at helsetilstanden er påvirket mtp om det må tas forholdsregler ved fengslingen, om arrestanten heller skal gjennomføre fengslingen på f.eks psyk eller avrusning inntil videre osv osv. Hvis han har vært rusa ved pågripelse, og har ruset seg regelmessig siste dager/uker, så må det f,eks vurderes om han må på avrusning da brått opphold ved fengsling kan gi heftige (og eventuelt farlige) abstinenser, avhengig av middel. Man vil også vurdere selvmordsfare i sånne sammenhenger. Altså på generelt grunnlag, ikke som spekulasjon.

Skal ikke se bort i fra at det er alt du nevner her som er aktuelt, ryktebørsen har allerede delt om sykehusoppholdet. 

• Liker 3
Gjest Ninaen
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Skal ikke se bort i fra at det er alt du nevner her som er aktuelt, ryktebørsen har allerede delt om sykehusoppholdet. 

I verste fall kan vel rettssaken bli utsatt, hvis han vurderes å ikke være i helsemessig stand til å møte i retten. 

Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

I verste fall kan vel rettssaken bli utsatt, hvis han vurderes å ikke være i helsemessig stand til å møte i retten. 

Det er definitivt en mulighet her. 

• Liker 1
Skrevet
Ninaen skrev (8 minutter siden):

MM kjemper utvilsomt med nebb og klør for at den sjeldent nydelige unge sønnen hennes skal få så behagelige soningsforhold som mulig. Mens HM tilsynelatende står fullstendig fastlimt ved hennes side.

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
Ninaen skrev (6 minutter siden):

Håper ikke den blir utsatt. Stakkars fornærmede, de vil jo sikkert bare bli ferdig med det.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Stakkars den såkalte frognerkvinnen. I følge artikkel i aftenposten er den første hendelsen i forbindelse med tiltalen om vold mot henne den 25. juni 2024, og nå senest i går ble han varetektsfengslet for vold og trusler mot henne. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/0p444A/kronprinsen-forsoekte-aa-ringe-til-hoeiby-flere-ganger-etter-paastaatt-voldshendelse

I følge artikkelen skal kronprinsen ringt Marius en rekke ganger etter hendelsen. Hvordan han visste at noe skjedd skjønner jeg ikke helt, hvis det ikle var en helt annen årsak da - men ut fra artikklen kobler jeg det i hvert fall med hendelsen. 

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...