Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Wilma89 skrev (33 minutter siden):

Dette har vært oppe til diskusjon mange ganger. Et besøksforbud er nettopp det – et formelt vedtak som slår fast at voldsutøveren ikke har lov til å oppsøke den utsatte. Dersom forbudet brytes, har man i praksis et vedtak å «slå i bordet med», og en viss trygghet for at politiet reagerer raskt dersom man tar kontakt. Brudd på besøksforbud får også tydeligere rettslige konsekvenser for den som bryter det. 

Den utsatte kan i tillegg søke om voldsalarm til seg selv, men dette forutsetter at politiet gjør en risikovurdering og finner grunnlag for å innvilge tiltaket.

Det finnes også omvendt voldsalarm, der voldsutøveren pålegges elektronisk kontroll. Dette ses dessverre på som et svært inngripende tiltak, krever rettslig beslutning, og brukes – etter min mening – altfor sjelden.

Enig i at omvendt voldsalarm brukes altfor sjelden , det burde vært i bruk veldig mye mer enn det er. Vanlig besøksforbud et en vits om personen som har det ikke bryr seg

• Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie42 skrev (10 minutter siden):

Enig. Det sier enormt mye.

Fyren er ute av kontroll. Man har jo ikke noe positivt å komme med, han utviser null vilje til forbedring eller for å følge rettspålagte påbud.

Å være hans advokat er en tapende sak, han klarer jo ikke en uke uten å bryte loven.

Serie-paragrafen ville vært en god ide, da kan man evt. øke strafferammen.

Fullstendig ute av kontroll, jeg lurer virkelig på hvordan han har endt opp på denne måten, det kommer stadig noe nytt i saken og selv rett før rettssaken starter så driver han på, hvordan kan det gå så hinsides galt med noen

• Liker 18
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Fullstendig ute av kontroll, jeg lurer virkelig på hvordan han har endt opp på denne måten, det kommer stadig noe nytt i saken og selv rett før rettssaken starter så driver han på, hvordan kan det gå så hinsides galt med noen

Kan ikke tenke meg til at det ikke skulle foreligge en eller annen type personlighetsforstyrrelse her. Det er så mange tegn på det. Pluss at drugsene kan ha føkket mer til permanent også. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Kontorforetning gjelde videre varetektsfengsling. Han ble pågrepet igår, og så nå med all sannsynlighet så kommer retten å støtte politiets ønske om å varetektsfengsle han i fire uker. 

Hva med å sette seg inn i saken før du uttaler deg skråsikkert om noe som beviselig er feil?

Rettsmøtet vil bli behandlet som kontorforretning. Utover det har vi ingen kommentarer til dette i dag, skriver Kruszewski.

https://www.vg.no/nyheter/i/7p5gxB/oslo-tingrett-vil-fengsle-av-marius-borg-hoeiby

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (Akkurat nå):

Hva med å sette seg inn i saken før du uttaler deg skråsikkert om noe som beviselig er feil?

Rettsmøtet vil bli behandlet som kontorforretning. Utover det har vi ingen kommentarer til dette i dag, skriver Kruszewski.

https://www.vg.no/nyheter/i/7p5gxB/oslo-tingrett-vil-fengsle-av-marius-borg-hoeiby

Det fremkommer helt tydelig av saken også det du linker til at kontorforetningen gjelder varetektsfengsling. 

Hva tror du den handler om? 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 minutter siden):

Det fremkommer helt tydelig av saken også det du linker til at kontorforetningen gjelder varetektsfengsling. 

Hva tror du den handler om? 

Jeg er fullstendig klar over hva det handler om. Men din påstand om at kontorforretningen gjelder "videre varetektsfengsling" er feil. MBH er ikke varetektsfengslet, han sitter i arresten. Det er noe annet enn varetektsfengslet,.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner ingenting jeg - var ikke Frognerkvinnen hun som ville ha bort besøksforbudet og har vært mye med han i senere tid? 

• Liker 7
Skrevet
Cami9 skrev (3 minutter siden):

Skjønner ingenting jeg - var ikke Frognerkvinnen hun som ville ha bort besøksforbudet og har vært mye med han i senere tid? 

Jo. Det ene utelukker ikke det andre. Det er helt normalt at voldelige forhold er av og på.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Gjest Gliffy
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Kommer an på total bildet. Det står vel også iht å ikke irettesette seg og gjrnragrkse. Men må jo vurderes opp mot alvorlighets grad. Man får ikke varetekt på grunnlag av mange brudd på veitrafikk lov her. 

Men her er det jo snakk om mange besøks brudd osv.  J3g syntes han bør få det iallefall, da kan han bli sittende til han ikke er en fare for samfunnet. 

Vold to dager før rettsak mot han.... det sier jo sitt egentlig, syntes jeg da

Dessverre har han slett ikke mange brudd på besøksforbud i norsk sammenheng. Brudd på besøksforbud er ikke noe som får rettslig konsekvens i noe særlig grad, rekorden er på mer enn 2100 brudd før det ble grepet inn: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/tiltalt-for-brudd-pa-besoksforbud-over-2100-ganger-1.16260600

Skrevet

Dette siste er vanskelig å forstå. Han hadde ikke selvkontroll / kynisme nok til å forstå at han burde beherske seg. Full meltdown og setter seg selv i en vanskelig situasjon. 
Jeg lurer på årsaken. Klart at avsløringene rundt moren kan ha hatt påvirkning på psyken. Men det må jo være mer. Han er jo dønn farlig når han ikke greier å kontrollere seg. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
CeXNS skrev (17 minutter siden):

Dette siste er vanskelig å forstå. Han hadde ikke selvkontroll / kynisme nok til å forstå at han burde beherske seg. Full meltdown og setter seg selv i en vanskelig situasjon. 
Jeg lurer på årsaken. Klart at avsløringene rundt moren kan ha hatt påvirkning på psyken. Men det må jo være mer. Han er jo dønn farlig når han ikke greier å kontrollere seg. 

Det virker som om han har manglende impulskontroll 

• Liker 10
Skrevet
Junijulia skrev (Akkurat nå):

Det virker som om han har manglende impulskontroll 

Mildt sagt...

• Liker 9
Skrevet
Gliffy skrev (24 minutter siden):

Dessverre har han slett ikke mange brudd på besøksforbud i norsk sammenheng. Brudd på besøksforbud er ikke noe som får rettslig konsekvens i noe særlig grad, rekorden er på mer enn 2100 brudd før det ble grepet inn: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/tiltalt-for-brudd-pa-besoksforbud-over-2100-ganger-1.16260600

Fy fader, hva er vitsen med besøk og kontakt firbud da? Blir de som trenger beskyttekse sin jobb å gjøre tiltak

• Liker 4
Skrevet
Miominoen skrev (51 minutter siden):

Jeg er fullstendig klar over hva det handler om. Men din påstand om at kontorforretningen gjelder "videre varetektsfengsling" er feil. MBH er ikke varetektsfengslet, han sitter i arresten. Det er noe annet enn varetektsfengslet,.

Tenkte det var implisitt og med det tydelig at han ikke var varetektsfengslet, men sorry for at jeg ikke tenkte på at det ikke er alle som skjønte. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Gliffy
Skrevet
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Fy fader, hva er vitsen med besøk og kontakt firbud da? Blir de som trenger beskyttekse sin jobb å gjøre tiltak

Ja, det er helt jævlig. Det er offeret som må betale prisen med å flytte rundt og gjemme seg. De lever i frykt mens gjerningsmennene bare får holde på som de vil. Politiet kommer ikke før etter at du er drept, da har de plutselig ressurser..

Skrevet
Palmemor skrev (7 timer siden):

38 tiltalepunkter og NÅ finner de det for godt å fengsle han? Jaja, greit å være etterpåklok, si. 

Hendig at ikke mammaen hans er tilgjengelig da

Ja , hvor er HUN ?

Sitter hun allerede på flyet ? 
Til Australia?

• Liker 5
Skrevet (endret)
Hekken skrev (32 minutter siden):

Ja , hvor er HUN ?

Sitter hun allerede på flyet ? 
Til Australia?

Hjemme med haakon. Og har det travelt

https://www.seher.no/kongelig/her-reiser-mette-marit-fra-skaugum/84176276

Skal vel ikke se bort fra at de gar litt annet å tenke på i dag, som er litt viktigere enn epsteinsaken hennes.

Mtp marius sin nye hendelse i går og arrestasjon av han.

Her er det nå så mye at til og med de som ikke står midt oppi det  klarer å henge med

Endret av Krokenguri
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...