Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden låses automatisk den kl. 21:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
blvck skrev (2 minutter siden):

Stakkars den såkalte frognerkvinnen. I følge artikkel i aftenposten er den første hendelsen i forbindelse med tiltalen om vold mot henne den 25. juni 2024, og nå senest i går ble han varetektsfengslet for vold og trusler mot henne. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/0p444A/kronprinsen-forsoekte-aa-ringe-til-hoeiby-flere-ganger-etter-paastaatt-voldshendelse

I følge artikkelen skal kronprinsen ringt Marius en rekke ganger etter hendelsen. Hvordan han visste at noe skjedd skjønner jeg ikke helt, hvis det ikle var en helt annen årsak da - men ut fra artikklen kobler jeg det i hvert fall med hendelsen. 

Ingen fortjener den behandlingen Frogner kvinnen har fått.

Allikevel så klarer jeg ikke å synes like synd på henne som andre totalt uskyldige. Hun velger jo selv å ha kontakt med MBH og har jo ønsket at besøksforbudet skal oppheves. Når hun vet hvor ustabil MBH er, så velger du ikke å omgås han frivillig.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Allikevel så klarer jeg ikke å synes like synd på henne som andre totalt uskyldige. Hun velger jo selv å ha kontakt med MBH og har jo ønsket at besøksforbudet skal oppheves. Når hun vet hvor ustabil MBH er, så velger du ikke å omgås han frivillig.

Vold i nære relasjoner funker ikke helt sånn at du enkelt bare kan gå. Hun er nok viklet inn i noe helt syke greier som det er veldig vanskelig å sette seg inn i, sikkert som hun trolig er på et veldig vansklig sted psykisk. 

Jeg ser absolutt ingen grunn til at hun skal få noe mindre sympati enn noen andre. Snarte tvert i mot: hvor mye har ikke hun måtte gjennomgå. Bare tenker på den psykiske blastningen. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)

Marius forsvarer sier at han 'Gruer seg veldig'.

Tja, om han gjorde det ville han ikke truet et offer med kniv enda en gang og brutt besøksforbud mindre enn 48 timer før rettssaken startet, Petar.

Vær i det minste et fnugg ærlig. Herregud.

https://www.dagbladet.no/nyheter/gruer-seg-veldig/84156540

Endret av Ellie42
  • Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
blvck skrev (6 minutter siden):

Vold i nære relasjoner funker ikke helt sånn at du enkelt bare kan gå. Hun er nok viklet inn i noe helt syke greier som det er veldig vanskelig å sette seg inn i, sikkert som hun trolig er på et veldig vansklig sted psykisk. 

Jeg ser absolutt ingen grunn til at hun skal få noe mindre sympati enn noen andre. Snarte tvert i mot: hvor mye har ikke hun måtte gjennomgå. Bare tenker på den psykiske blastningen. 

Jeg har heldigvis aldri opplevd psykisk vold selv, så du har nok rett. Allikevel klarer jeg ikke forstå at hun vil omgås han. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (15 minutter siden):

Psykisk vold, manipulasjon, emosjonell skade osv...

Enkelte her inne har skrevet ganske gode forklaringer på hvorfor hun og andre som er utsatt for mennesker som MBH stadig går tilbake til voldspersonen.

Jeg synes synd i henne og alle andre som ikke kommer seg ut av et giftig og destruktivt forhold som kun gjør skade.

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Eva-Lena skrev (5 minutter siden):

Jeg har heldigvis aldri opplevd psykisk vold selv, så du har nok rett. Allikevel klarer jeg ikke forstå at hun vil omgås han. 

Det er et privilegie å ikke forstå hvordan traumebånd fungerer. Marius er nok ikke BARE slem, han kan også være varm, omsorgsfull og raus. Men når han snur kan det bli voldsomt. 

I psykisk voldelige forhold (også fysisk, forsåvidt) vil det være mye psykologi i sving. Kvinner i voldelige forhold bruker i snitt 7 ganger før de klarer å gå for alltid, hvis de ikke blir drept i mellomtiden. 

Traumebånd har vært diskutert opp og ned i denne tråden tidligere, hvis du er interessert i temaet er det mye informasjon tilgjengelig. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Selv om man rett til helsehjelp før evt. fengsling, kan jeg ikke skjønne at man skal ha rett på besøk av familie (inkludert søster) etter man er arrestert, i alle fall ikke i den fasen av etterforskningen. Pårørende kan bli varslet om sykehusopphold ja, men at de skal komme på besøk stusser jeg på. 

• Liker 21
  • Nyttig 9
Skrevet
bibbis skrev (1 minutt siden):

Selv om man rett til helsehjelp før evt. fengsling, kan jeg ikke skjønne at man skal ha rett på besøk av familie (inkludert søster) etter man er arrestert, i alle fall ikke i den fasen av etterforskningen. Pårørende kan bli varslet om sykehusopphold ja, men at de skal komme på besøk stusser jeg på. 

Han er jo ikke fengslet med brev- og besøksforbud. 

• Liker 6
Skrevet
K_mb skrev (6 minutter siden):

Psykisk vold, manipulasjon, emosjonell skade osv...

Enkelte her inne har skrevet ganske gode forklaringer på hvorfor hun og andre som er utsatt for mennesker som MBH stadig går tilbake til voldspersonen.

Jeg synes synd i henne og alle andre som ikke kommer seg ut av et giftig og destruktivt forhold som kun gjør skade.

Det er så absolutt synd på henne, det nekter jeg ikke for.

Hirondelle skrev (6 minutter siden):

Det er et privilegie å ikke forstå hvordan traumebånd fungerer. Marius er nok ikke BARE slem, han kan også være varm, omsorgsfull og raus. Men når han snur kan det bli voldsomt. 

I psykisk voldelige forhold (også fysisk, forsåvidt) vil det være mye psykologi i sving. Kvinner i voldelige forhold bruker i snitt 7 ganger før de klarer å gå for alltid, hvis de ikke blir drept i mellomtiden. 

Traumebånd har vært diskutert opp og ned i denne tråden tidligere, hvis du er interessert i temaet er det mye informasjon tilgjengelig. 

jeg har ikke fulgt denne tråden slavisk, egentlig bare skummet igjennom. Så jeg har ikke lest noe om traumebånd, men skjønner hva du mener ut fra hva du skrev.

Jeg håper MBH får noen år bak murene, så kanskje han får psykologisk hjelp også.

• Liker 2
Skrevet
Ellie42 skrev (17 minutter siden):

Tja, om han gjorde det ville han ikke truet et offer med kniv enda en gang og brutt besøksforbud mindre enn 48 timer før rettssaken startet, Petar.

potensielt gruer han seg fordi han VET veldig godt hvordan han selv er og at DET vil komme frem slik at han ikke lengre ses som den gutten mamma har forsøkt beskrive han som, uskyldig og snill..

Det at han ikke klarte holde seg i skinnet evt nå rett før det hele braker løst er jo egentlig bare med på å farge synet folk flest har av han, en som har "spilt spillet" maksimalt og oppnådd mest mulig underveis for egen del og ikke hatt så mye omtanke for de han da altså tråkker på underveis.
Slik som mange andre som ikke egentlig er så snill som de vil verden skal tro de er.

Klart han gruer seg til teppefall da! Når masken kommer av for fullsatt sal! Om pressen får skrive om det eller ikke vil jo de skitne detaljene for alltid være skrevet ned i dokumentene fra rettssaken, og om det er noe vi har sett den siste tiden er det at alt som skrives ned før eller senere ser dagens lys..

Å ikke grue seg ville vært et tegn på manglende emosjoner, klart forsvarerene ikke vil at verden skal ha et bilde av en mann uten følelser. Så da er vel "Gruer seg" det mest normale å bruke for å fremstå som mer menneskelig kanskje? 

😜 for alt vi vet kan det jo være at han faktisk gruer seg og at DET er det eneste som er ærlig i denne saken fra hans side? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellie42 skrev (22 minutter siden):

Helt forbannet ærlig ? Denne mannen har et meget alvorlig personlig problem ! Og dette er et skrik om hjelp. Derfor er han nå varetektsfengslet og er ute av bildet i lang tid fremover. Her kommer det til å komme en streng straff tipper jeg. Hele greien er er totalt galskap, og denne mannen må ut av samfunnet og få behandling og om kanskje 20 år kunne repatrieres til samfunnet.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Klart han gruer seg til teppefall da! Når masken kommer av for fullsatt sal! Om pressen får skrive om det eller ikke vil jo de skitne detaljene for alltid være skrevet ned i dokumentene fra rettssaken, og om det er noe vi har sett den siste tiden er det at alt som skrives ned før eller senere ser dagens lys..

Dette er blåmandag x 10000. Dagen derpå der du har herjet på julebordet og du aner på mandagen at dette går ikke bra. MH har herjet i mange år, og nå kommer tingene på bordet i en rettssak. Så topper han dette med å bli arrestert dager før rettssaken og blir varetektsfengslet. Kvier seg ? Selvfølgelig, dette er et menneske totalt ute av kontroll, samfunnet har tatt kontrollen over han og nå kommer oppgjøret. Hardt for han ? Helt klart, så da må det "avruses" og så må det rehabiliteres over de årene han kommer til å få som straff. Her ligger også hans mulighet for et videre liv en gang der fremme.  

• Liker 14
Skrevet
TomKrus skrev (6 minutter siden):

Helt forbannet ærlig ? Denne mannen har et meget alvorlig personlig problem ! Og dette er et skrik om hjelp. Derfor er han nå varetektsfengslet og er ute av bildet i lang tid fremover. Her kommer det til å komme en streng straff tipper jeg. Hele greien er er totalt galskap, og denne mannen må ut av samfunnet og få behandling og om kanskje 20 år kunne repatrieres til samfunnet.

Mannen har et alvorlig problem, ja. Men, alle vet at han mest sannsynlig vil slippe unna med 6-7 år bak murene. I tillegg er jeg nesten overbevist om at han kommer til å bli frikjent for noen av tiltalene, dessverre.

• Liker 6
Skrevet
TomKrus skrev (24 minutter siden):

Enig. Dette her er noe mer enn å bare være kjip.

• Nyttig 1
Skrevet

Når er det saken starter i dag?

• Liker 1
Skrevet

Noen som vet om faren til MBH er noe på ballen? Morten Borg. Skal han vitne feks? Er ikke han også kriminell?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Vendetta skrev (Akkurat nå):

Noen som vet om faren til MBH er noe på ballen? Morten Borg. Skal han vitne feks? Er ikke han også kriminell?

Har hørt forsvinnende lite om ham ila dette... 

• Liker 5
Skrevet

Hvis Marius får mindre enn ti år, bør hele Kvinneguiden samle seg til demonstrasjon for at straffen skal økes for (seksuell) vold mot kvinner.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Mollebolle skrev (1 time siden):

Mannen har et alvorlig problem, ja. Men, alle vet at han mest sannsynlig vil slippe unna med 6-7 år bak murene. I tillegg er jeg nesten overbevist om at han kommer til å bli frikjent for noen av tiltalene, dessverre.

Ser ikke bort fra at han blir frikjent for voldtektene. De fleste blir frikjent for voldtekt i Norge, om det i det hele tatt kommer til retten.

Det har vært noen stygge gruppevoldteksaker her i landet, hvor voldtektsmenne har gått fri, selv med videobevis. 

Endret av Ms.Hannigan
  • Liker 17
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...