Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ser på oversikten på VG over hva han erkjenner og ikke erkjenner straffeskyld i. På skrivende tidspunkt nekter han altså straffeskyld for mishandling i nære relasjoner... Altså, hæ? Var det ikke det han sendte dette beklager-brevet for helt i starten? 
Første dag av rettssaken mot Høiby: På plass i retten

Det var i forhold til Nora Haukland han svarte nei.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

Det var i forhold til Nora Haukland han svarte nei.

Åja, takk for oppklaring. 

Gjest Daniella2026
Skrevet

Helt enig at han må få straff for alt han har gjort. Og disse jentene få den støtte og oppreisning de trenger. Men jeg synes media kjøret i saken er altfor mye. 

Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Ser på oversikten på VG over hva han erkjenner og ikke erkjenner straffeskyld i. På skrivende tidspunkt nekter han altså straffeskyld for mishandling i nære relasjoner... Altså, hæ? Var det ikke det han sendte dette beklager-brevet for helt i starten? 
Første dag av rettssaken mot Høiby: På plass i retten

Det er jo veldig rart å nekte for det, der nå at det gjaldt NH, så da var det vel ikke like rart 

Endret av Orly
Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Det vil jeg jo tro i og med at det er så mange punkter i så ulike saker. Kanskje vil de komme med ekspertuttalelser også.

Godt mulig det vil komme også ja. 

Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Det er jo veldig rart å nekte for det, der nå at det gjaldt NH, så da var det vel ikke like rart 

Nei, kanskje ikke like rart. Men, hva vil vi kunne få høre og ikke høre fra rettssaken når veldig mye blir dempet? Hadde det ikke vært bedre om hele greia gikk for lukkede dører?

• Liker 3
Skrevet

«Ja eh nei» på hvordan han stiller seg til tiltalepunktet om at han 26 . Nov tok bilde uten samtykke.

• Liker 1
Skrevet

Et av tiltalepunktene er råkjøringa på Skaugum. Det synes jeg er bra. Han kunne ha drept noen.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
bibbis skrev (2 timer siden):

Selv om man rett til helsehjelp før evt. fengsling, kan jeg ikke skjønne at man skal ha rett på besøk av familie (inkludert søster) etter man er arrestert, i alle fall ikke i den fasen av etterforskningen. Pårørende kan bli varslet om sykehusopphold ja, men at de skal komme på besøk stusser jeg på. 

Lurer på om det hadde vært greit for hvermannsen🧐

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg mener at det er problematisk at Norges kronprins velger å stille opp sammen med MM ved å besøke stesønn/sønn på sykehuset i går. Vi ser også at prinsesse IA, som er arveprinsesse, også er med på besøket. 
Jeg vil fremholde at det speiler støtte til stesønn og halvbror. Tenker de ikke på hvilke signal dette sender til landets befolkning, og som vil kunne gi et inntrykk av at de støtter ham som overgreps og voldsmann.

Vi gis altså et bilde av at kongehuset støtter opp om ham. Hvorfor stiller kronprinsen opp? Eier de ikke vurderingsevne til å forstå hvordan det kan tolkes?  

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Jeg mener at det er problematisk at Norges kronprins velger å stille opp sammen med MM ved å besøke stesønn/sønn på sykehuset i går. Vi ser også at prinsesse IA, som er arveprinsesse, også er med på besøket. 
Jeg vil fremholde at det speiler støtte til stesønn og halvbror. Tenker de ikke på hvilke signal dette sender til landets befolkning, og som vil kunne gi et inntrykk av at de støtter ham som overgreps og voldsmann.

Vi gis altså et bilde av at kongehuset støtter opp om ham. Hvorfor stiller kronprinsen opp? Eier de ikke vurderingsevne til å forstå hvordan det kan tolkes?  

De vet akuratt hvordan det tolkes og det er hele poenget🤬:sinna:

Endret av FruR
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

I tillegg så stiller de seg opp så de vet at de kan blir iaktatt. Det er et hån mot de stakkars ofrene hans å se at norges kommende konge og dronning støtter så demonstrativt og tydelig sin sønn, bror og stesønn i denne saken. Ordene "Vi tenker på alle involverte" betyr veldig lite for ofrene, kan jeg tenke meg. 

• Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet

Han erkjenner i alle fall et tilfelle av bildetaking uten viten og vilje hos fornærmede. 

Det er jo her striden står i forhold til straffenivå

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (34 minutter siden):

Nei, kanskje ikke like rart. Men, hva vil vi kunne få høre og ikke høre fra rettssaken når veldig mye blir dempet? Hadde det ikke vært bedre om hele greia gikk for lukkede dører?

Det var veldig mye i anklagene fra NH, herlighet som hun også har fått gjennomgå .

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
FruR skrev (19 minutter siden):

De vet akuratt hvordan det tolkes og det er hele poenget🤬:sinna:

Det er altså slik at landets kronprins støtter volds- og overgrepsmannen, den voksne mannen som har voldtatt, mishandlet, truet, etc. - Kronprins Haakon støtter opp om sin stesønn på tross av alt han har påført ofrene?! 
Det er ikke mulig å tolke det annerledes, også med referanse til hva det britiske kongehuset gjorde i saken hvor Andrew var involvert med JE. 

At de velger å bringe inn prinsesse IA som støtteperson i offentligheten er lite skjønnsomt. Snakk om å senke kongehuset, og det klarer de åpenbart helt selv. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Stakkars Nora Haukland. Fyren har aldri møtt noen som har lært han hva konsekvenser er. Håper lovens lange arm kan gi han en god dose i voksen alder.

Vi andre møter ofte motstand på skolen når vi mobber eller gjør noe som er ugreit, mens MBH har fått støttebrev fra mamma og turer til Epstein Mansion.

Endret av Ellie42
  • Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (24 minutter siden):

Klart de støtter han, senest i går kveld velger Mette, Ingrid og Haakon å stelle seg i døråpningen med legen på sykehuset. Det er for å sende oss småfolket et tydelig signal. De visste at dette kom til å bli fanget opp.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
Eufemia- skrev (27 minutter siden):

Når det kommer til saken er jeg enig og selv har jeg ikke kunne støtte noen som har begått det som er begått. Men om jeg ser for meg deg sykeste, at min snille bror som jeg er glad i hadde gjort noe lignende, så kan det være jeg hadde dratt for å se han. 
Ikke for den han er, men den han en gang var. 

De er familie også. Sier ikke det er bra, men det kan hende de ikke får se han på en god stund sånn som han holder på. De kjenner deler av han som vi slipper å kjenne på at vi mister. 

Kan jo være de bare er ignorante også. Men så er de kongefamilien, noen som vokser opp med å sette plikter forbi egne behov til en grad. Så jeg vet ikke?? Men jeg tror virkelig Marius vil få straff, det har nådd et helt latterlig nivå. De kan ikke lyve han ut av noen straff når han stadig begår igjen og igjen deg blir en evig dans i pressen. Politiet mister respekt om de ikke gjør noe. 
Det gjør kongefamilien også. Og selve status Norge. Folket vil innse hvor stor korrupsjon det er om det ikke skjer noe, spesielt med Epstein sakene og alt det også. Folk vil begynne å hate det øvre og ikke stole på dem, som allerede skjer. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Rosakatt skrev (9 minutter siden):

Når det kommer til saken er jeg enig og selv har jeg ikke kunne støtte noen som har begått det som er begått. Men om jeg ser for meg deg sykeste, at min snille bror som jeg er glad i hadde gjort noe lignende, så kan det være jeg hadde dratt for å se han. 

De er familie også. Sier ikke det er bra, men det kan hende de ikke får se han på en god stund sånn som han holder på. De kjenner deler av han som vi slipper å kjenne på at vi mister. 

Kan jo være de bare er ignorante også. Men så er de kongefamilien, noen som vokser opp med å sette plikter forbi egne behov til en grad. Så jeg vet ikke?? Men jeg tror virkelig Marius vil få straff, det har nådd et helt latterlig nivå. De kan ikke lyve han ut av noen straff når han stadig begår igjen og igjen deg blir en evig dans i pressen. Politiet mister respekt om de ikke gjør noe. 
Det gjør kongefamilien også. Og selve status Norge. Folket vil innse hvor stor korrupsjon det er om det ikke skjer noe, spesielt med Epstein sakene og alt det også. Folk vil begynne å hate det øvre og ikke stole på dem, som allerede skjer. 

De er ikke hvermansen, ikke deg og meg. 

Et kongehus skal være gode referanser, og stå for gode verdier og idealer. Når kronprinsen stiller opp på sykebesøk til volds- og overgrepsmannen, som for øvrig er en voksen mann, så speiler kronprinsen ikke noe positivt. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
Rosakatt skrev (13 minutter siden):

I disse dager bør de i det minste gjøre det i det skjulte. Her virker det som om de stiller seg opp i protest for liksom å demonstrere for alle hvor deres sympati ligger. 

• Liker 13
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...