Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Jeg husker første gang jeg leste det, da slet jeg med å forstå dette, og det gjør jeg fortsatt.

"Rollen har også vist seg vanskelig å tolke for mennesker rundt oss i det private. Helt fra han var bitte liten. Alt fra foreldre som har kommet med bekymringer og velmente råd, til lærere som alltid har hatt andre forventninger til Marius sin oppførsel enn til andres.
Og jeg er ikke noe bedre selv. Som mor tar jeg meg ofte i å ha forventninger til Marius sin oppførsel som er urealistiske, og annerledes enn hva jeg ville hatt til hans søsken."

Det er selvfølgelig helt realistisk å forvente at ens 20-åring jobber, er selvstendig og klarer å fø seg uten å banke alle han er i forhold med.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes forsvarets ensidige vinkling på den (så langt) uskyldige gutten som terroriseres av pressen, er pinlig. Ingen kjøper dette.

• Liker 39
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Det er selvfølgelig helt realistisk å forvente at ens 20-åring jobber, er selvstendig og klarer å fø seg uten å banke alle han er i forhold med.

Ja, men slik jeg leser dette er dette forvetninger opp gjennom oppvekst jamfør: "  Helt fra han var bitte liten. Alt fra foreldre som har kommet med bekymringer og velmente råd, til lærere som alltid har hatt andre forventninger til Marius sin oppførsel enn til andres."

Og da sliter jeg med dette

". Som mor tar jeg meg ofte i å ha forventninger til Marius sin oppførsel som er urealistiske, og annerledes enn hva jeg ville hatt til hans søsken."

Hvorfor forventet hun andre ting av Marius fra han var "bitteliten", det er jo ikke ham som arveprins.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Jeg har en gutt hjemme. Han er 11. Ikke nærmere 30, uten arbeid med voldelig utagerende oppførsel, kriminelt nettverk og store rusproblemer.

Nettopp. Jeg ser ikke på 20-åringen min som en gutt heller, men en ung mann som er ansvarlig for eget liv og handlinger. 29-årige MBH er en voksen mann, og å omtale han som en gutt er umyndiggjøring.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Momma skrev (2 minutter siden):

Jeg synes forsvarets ensidige vinkling på den (så langt) uskyldige gutten som terroriseres av pressen, er pinlig. Ingen kjøper dette.

Det er tatt rett ut av narrativet til mor det. Fortellingen om den stakkars uskyldige gutten.

Endret av Purple Basil
  • Liker 17
Skrevet

Håper de tar med i beregningen at det må være belastende for ofrene å måtte se Marius i media hele tiden. 

Hva med alle de som har sovnet på nach hvor Marius har vært på? Hvor de har måttet granske hjernen for om han har hatt en mulighet for å utsette dem for noe mens de har vært utslått. Det er visst mange ofre og politiet har ikke klart å kjenne igjen så mange av de utallige bildene. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Nei, men det er disse kortene de har, og de har jo prosedert på dette i mediene i lang tid. De har brukt mediene aktivt. Frem mot saken har de vært i både podcaster og portrettintervjuer. Og gått ut i media. Slik sett har de jo bidratt til å holde saken varm i mediene. 

• Liker 8
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Nå som det brenner på alle kanter for kongehuset, så burde kronprinsen latt være å besøke MBH på sykevisitt før varetektsfengsling, han må begynne å markere avstand der det trengs nå. MBH er ivaretatt, og vår kommende konge har langt viktigere oppgaver enn å vise støtte til han etter at han mistet kontrollen med kniv igjen i helgen. 

Forstår at de er i en stor krise i familien, men de har et stort ansvar ovenfor land og landsmenn også. Fornærmede skal støttes nå. 

Ærlig talt, du må jo skille i mellom privatpersonene, og rollene...

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare meg som synes det er litt rart at kronprinsen har blitt med Marius på tinderdate? De må ha hatt en veldig tett forhold de og. Det er vel ikke vanlig? 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Bare meg som synes det er litt rart at kronprinsen har blitt med Marius på tinderdate? De må ha hatt en veldig tett forhold de og. Det er vel ikke vanlig? 

De har et tett forhold, dokumentert i boken "Haakon"  som kom i 2023. jeg har lest denne i sin helhet, men eier den ikke og kan derfor ikke sitere direkte fra den. 

https://www.cappelendamm.no/boker/haakon-hkh-kronprins-haakon-kjetil-stensvik-ostli-9788202734336?srsltid=AfmBOopRx9DhQJw2Tb_vk-px0Lxp9nOiH_wLJ0zr7HJI2QlwZ4UlTQFD

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Veldig spesielt…. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosakatt skrev (23 minutter siden):

Det fungerer ikke. 

Det er ikke snakk om feilaktig, dette er skyldige mennesker jeg peker på. Vil ikke at uskyldige skal bli dømt, men de skyldige blir heller ikke det.

Så da vet du at de du sikter til garantert er skyldig? 

Hvordan skal rettsystemet fungere bedre? Bør vi ha lavere krav til å dømme de som blir anmeldt/siktet uten tilstrekkelig bevis? Da er det nok veldig mange uskyldige som havner i fengsel. Overgrepssaker er vanskelige fordi det ofte er ord mot ord, sånn er det bare. 

• Liker 2
Skrevet
digggpizza skrev (6 minutter siden):

Håper de tar med i beregningen at det må være belastende for ofrene å måtte se Marius i media hele tiden. 

Hva med alle de som har sovnet på nach hvor Marius har vært på? Hvor de har måttet granske hjernen for om han har hatt en mulighet for å utsette dem for noe mens de har vært utslått. Det er visst mange ofre og politiet har ikke klart å kjenne igjen så mange av de utallige bildene. 

Ja, tenkt på at de kanskje har vært nervøse for å få en telefon fra politiet i perioden de fant fler og fler, og selvsagt at de har prøvd og huske om det har vært noen tegn de først har oversett osv. 

• Liker 1
Gjest Ninaen
Skrevet
Kvittre skrev (3 minutter siden):

Han har vel ikke blitt med på tinderdate. De var på privat reise, på et arrangement/konsert/visning-kategori. Han hadde matchet med en dame der på Tinder. 

Skrevet
digggpizza skrev (2 minutter siden):

Veldig spesielt…. 

Absolutt sært og underlig. 

• Liker 4
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Han har vel ikke blitt med på tinderdate. De var på privat reise, på et arrangement/konsert/visning-kategori. Han hadde matchet med en dame der på Tinder. 

Han var med en denne tinderdaten og Marius på en premiere, siden dro kronprinsen fra dem.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Absolutt sært og underlig. 

Hvem har lyst til å gå på date som kvinne og så treffer du 2 menn? Jeg hadde blitt skremt og kuttet det tvert. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
digggpizza skrev (2 minutter siden):

Hvem har lyst til å gå på date som kvinne og så treffer du 2 menn? Jeg hadde blitt skremt og kuttet det tvert. 

Hei jeg har med bonus pappa på date jeg , hjelper selvfølgelig hvis bonus far er kronprins av Norge men likevel… dra med foreldre på date er sånn du bare ikke gjør,,,, 

Endret av FruR
  • Liker 5
Skrevet
digggpizza skrev (1 minutt siden):

Ja, og vi kvinner er eksta påpasselige av erfaringer og formaninger. Jeg er enig.

Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

De var på filmvisning med ei Marius matchet med på Tinder ja. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...