Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
blvck skrev (5 timer siden):

Akkurat der her du skriver her savner jeg mer fokus på. Det burde jo være intressant for media å grave i? Se og hør har vel sagt at de har visst en del og fått tilsendt en del bilder, men det knytter seg vel til rusbruk og ikke vold og sikkerheten rundt kongefamilien. 

Dagbladet kjørte noen saker på det i begynnelsen, om hans tilknytning til orgkrim og at han pleier omgang med folk tilknyttet foxtrot feks.

Enig i at det er en veldig viktig vinkel som det blir skrevet for lite om. At Hells Angels frekventerer Skaugum blir bare en bisetning og det stjålne sølvtøyet hovedfokus.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
velociraptor skrev (5 timer siden):

Nei. Det er faktisk svært uvanlig å være med sine foreldre på jobb, jobbmiddager, jobblunch etc.

Nå er det vel ikke det der er snakn om heller? Hvor har du det fra at han har vært med på det? Bursdag til mammaen sin, konf og bursdag til sin søster etc

• Liker 2
Skrevet
JessicaL skrev (22 minutter siden):

Dagbladet kjørte noen saker på det i begynnelsen, om hans tilknytning til orgkrim og at han pleier omgang med folk tilknyttet foxtrot feks.

Enig i at det er en veldig viktig vinkel som det blir skrevet for lite om. At Hells Angels frekventerer Skaugum blir bare en bisetning og det stjålne sølvtøyet hovedfokus.

Pressen har heller ikke adressert hva som skjer hvis MBH får en fengselsdom. Hvordan vil det påvirke sikkerheten til  medlemmene av kongehuset, sikkerheten til den siktede hvis han skal sone med andre hardbarket kriminelle? Han har vel hatt et kriminelt miljø han har vært en del av, som kan være beskyttende i fengselet. Hvis han blir dømt, kan straffeutmålingen ende med at han får fotlenke? Omvendt voldsalarm for eksempel? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (24 minutter siden):

Nå er det vel ikke det der er snakn om heller? Hvor har du det fra at han har vært med på det? Bursdag til mammaen sin, konf og bursdag til sin søster etc

Hvis han ikke er en del av offentligheten, hvorfor har NRK en artikkel om 18-års dagen hans? 

https://www.nrk.no/norge/marius-borg-hoiby-fyller-18-ar-1.12147339

https://www.bt.no/utenriks/i/avyOA/mette-marit-og-marius-paa-plass-i-new-york

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (1 time siden):

Hvis han ikke er en del av offentligheten, hvorfor har NRK en artikkel om 18-års dagen hans? 

https://www.nrk.no/norge/marius-borg-hoiby-fyller-18-ar-1.12147339

https://www.bt.no/utenriks/i/avyOA/mette-marit-og-marius-paa-plass-i-new-york

Nei det må du vel spørre nrk om. De har vel ikke vært der å laget repotasje. Så ser ikke at han har bedt om den artikkelen heller. Dog anser jeg en 18års dag for han, en liten offentlig interesse, pga det betyr i praksis egne veier. Så ser ikke helt feil av nrn på det. Og ser ikke at han har oppsøkt denne artikkeken selv

Artikkel nr 2 er vel med sin mor, og lenge før han er 18år. Da den er fra 2012. I tilegg ee den bak betalingsmur

Har jeg sagt han ikke er en del av offentligheten? Mye ståmenn på forumet i dag

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Marius er nok et eksempel på at ikke alle takler det offentlige livet. Jeg er sikker på at han har hatt ressurser rundt seg, og jeg er sikker på at alle har prøvd å gi ham plass. Men mulig det at søsknene dine er prinser og prinsesser medfører skadlig kompensering, så har man lite lignende tilfeller å lære av.

Jeg mener Marius må stilles ansvarlig og i fengsel, mulig bør han skjermes der. Det vet jeg lite om hvor mulig er, men han har gjort ubotelig skade han må inse og lære av. 

Endret av Natttåke
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Natttåke skrev (8 timer siden):

Marius er nok et eksempel på at ikke alle takler det offentlige livet. Jeg er sikker på at han har hatt ressurser rundt seg, og jeg er sikker på at alle har prøvd å gi ham plass. Men mulig det at søsknene dine er prinser og prinsesser medfører skadlig kompensering, så har man lite lignende tilfeller å lære av.

Jeg mener Marius må stilles ansvarlig og i fengsel, mulig bør han skjermes der. Det vet jeg lite om hvor mulig er, men han har gjort ubotelig skade han må inse og lære av. 

Hadde han blitt slik hvis han ikke hadde vært sønnen til vår kommende dronning, men en helt vanlig Marius ?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Natttåke skrev (10 timer siden):

Tough cookie skrev (1 time siden):

Hadde han blitt slik hvis han ikke hadde vært sønnen til vår kommende dronning, men en helt vanlig Marius ?

Det kan godt tenkes ; gener spiller jo en stor rolle her …

• Liker 12
Skrevet
Hekken skrev (19 minutter siden):

Og miljø - han har jo ikkje blitt teken heilt vekk frå det relevante miljøet til foreldra heller …

• Liker 8
Skrevet
Tough cookie skrev (2 timer siden):

Det kan godt vera, men då er eg rimeleg sikker på at han hadde blitt stoppa før. Det burde ha vore omvendt, men heile saken er jo paradoksal.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Tough cookie skrev (2 timer siden):

Han hadde ikke vært en helt vanlig Marius hvis MM og HM aldri hadde møttes. Han hadde fremdeles vært Marius med flere kriminelle personer i foreldrenes omgivelser. Han hadde heller sannsynligvis ikke fått behandlingsopphold på private klinikker uten offentlig avtale eller forhåndsvarsling før arrest.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Jette10 skrev (13 timer siden):

Hvis han havner i fengel så er det et hiarki der også. Narkotika relaterte lovbrudd gir en høyest popularitet.  Pedofile havner automatisk på bånn. Tipper Marius kommer til å pleie nye vennskap der, møte kjentfolk og legge nye planer for karrieren sin som yrkeskriminell.  

Og kor i hierarkiet kjem seksuelt misbruk og mishandling av vaksne kvinner?

• Liker 4
  • Nyttig 11
Skrevet
Snurrevippen skrev (15 timer siden):

Du tillegger meg et standpunkt jeg ikke har. Det er stråmann. Jeg diskuterer skadebegrensning og konsekvenser. Det er en vesentlig forskjell og noe du overser. 

Godt poeng, men kan ein ikkje seia det same om Se og Hør sine publiseringar då? Det kjem godt fram i «Ute av kontroll» at dei sat på mykje materiale frå den uoffisielle ryktebørsen som dei venta med å publisera til tida av ymse grunnar (redaksjonelle vurderingar) var moden for det.

• Liker 12
Skrevet
Krokenguri skrev (20 timer siden):

Ja og? Er ikke det naturlige settinger med sin famile?

Når ein er ein offentleg familie som kongefamilien, blir ei offisiell feiring av familiemerkedagar automatisk offentlege tilstellingar som inneber representasjon. Det går fint an å ha ei eiga privat feiring utanom.

Dersom dei verkeleg hadde villa skjerma Marius frå rampelyset, kunne dei lett ha halde han utanfor desse offisielle feiringane og bare feira privat med han i staden. Men eg mistenker at dei hadde behov for å visa offentleg at han var inkludert og eit likeverdig medlem av familien og ikkje nokon som måtta gøymast vekk. Det heile starta då han blei lyfta opp på slottsbalkongen under bryllaupet - det låg mykje symbolikk i det.

• Liker 16
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (2 timer siden):

Når ein er ein offentleg familie som kongefamilien, blir ei offisiell feiring av familiemerkedagar automatisk offentlege tilstellingar som inneber representasjon. Det går fint an å ha ei eiga privat feiring utanom.

Dersom dei verkeleg hadde villa skjerma Marius frå rampelyset, kunne dei lett ha halde han utanfor desse offisielle feiringane og bare feira privat med han i staden. Men eg mistenker at dei hadde behov for å visa offentleg at han var inkludert og eit likeverdig medlem av familien og ikkje nokon som måtta gøymast vekk. Det heile starta då han blei lyfta opp på slottsbalkongen under bryllaupet - det låg mykje symbolikk i det.

Nei. Han er og blir i familie med kongefamilen. Selvsagt er han å se i i sin søsters ofisielle burdager, eller andre i familiens feiringer selv om de er private eller offentlige. At han er med sin famile er helt normalt og vanlig.  Det er det også for barna til martha. Og når han  skal feire ting , vil det ikke være  ofisielt. Derimot er det ikke hans ansvar om nrk, se og hør etc graver i hans anliggende.

Jeg delte en link i går, og der ble det tatt opp fra slottet at han ikke ønsket å være en kjendis. Dvs om det kom en artikkel der han står på snowboard utenfor slottet, og er med i et ofidielt bryllup, ikke det det siktes til. Men at det handler om å få slippe å møte seg selv ukentlig i kassa.

Noe er man innefortstått med at det blir når man er kronprinsessens sønn. 

At nrk eller medier skriver at han er 18år, ja , så har det en viss offentlig interesse. Mest fordi kronprinsessens sønn er da pr definisjon voksen. Og en milepæl for kongefamilien sånn sett. Gifter han seg er nok , interessen stor nok da også til en notis. Dog kommer ikke hans bryllup, bursdager etc å bli en time for time sending på nrk, eller media invitert inn. 

Stor forskjell på ia sin 18års dag og marius sin. Og det skal det være.

At det er ekstra blest om han nå, er ganske forståelig, men det er også alt for mye. Han er ikke pr def en ofisiell person, men kjendis pga sin mor. 

Å være 100% anonym, når du vokser opp i norges mest kjente familie, første kongelige bonus barn i norge, vokse opp med både kjente og ukjente, Er jo  helt umulig. En viss offentlig interesse vil man ha for marius, men da må man også huske på at han har ikke valgt dette selv, og han har ytret at han ikke ønsker det slik. 

Nå snakker jeg i hovedsak perspektiv før 4 aug 2024. Og litt av det gjelder fortsatt, men krever 2 tekster

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ulf Andersen snakker om saken og sier at de fikk info «tidlig søndag morgen»

Ja, ok. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Kollontaj skrev (26 minutter siden):

Ulf Andersen snakker om saken og sier at de fikk info «tidlig søndag morgen»

Ja, ok. 

Interessant.

Enten lyver han her (eller husker dårlig, hvis vi skal være greie) eller så lyver han i samtalen med Kjersti Kvam, forfatter av Ute av kontroll.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Interessant.

Enten lyver han her (eller husker dårlig, hvis vi skal være greie) eller så lyver han i samtalen med Kjersti Kvam, forfatter av Ute av kontroll.

Kanskje han syntes det ble flaut og stå og si at han fikk telefon allerede før kl 2 på natta. 

Klokka var nesten to på natta, den 4. august. Ulf bråvåknet av at telefonen på nattbordet ringte. Når du er sjefredaktør i Se og Hør, er telefonen aldri skrudd av, men det er svært sjelden den faktisk durer etter midnatt, så hjertet hans banket automatisk litt fortere. Hans første tanke var å ikke vekke kona, som sov videre ved siden av ham, så han fikk skubbet telefonen lydløst over i senga og trykket på den grønne svarknappen, før han lente kroppen tungt på den ene armen og med den ledige hånda løftet telefonen opp til øret og hvisket: «Ja, det er Ulf her -».

https://www.norli.no/boker/dokumentar-og-fakta/historie-og-dokumentar/biografier-og-memoarer/ute-av-kontroll-9788234726064?gad_source=1&gad_campaignid=17415636636&gbraid=0AAAAADsxdPAKS4I_MJkOf5qpVSIAvZsQm&gclid=Cj0KCQiAyvHLBhDlARIsAHxl6xoJzqRbiSjd0A7SOCgcjNeglv58bmEuNde_uPjfh0hsnhMgYnDNRIsaAlFeEALw_wcB

Til å være hovedleverandør i saken, er det en del som skurrer. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis det faktisk forløp slik det beskrives i boken vil jeg si at det neppe er noe man glemmer så lett i hvert fall. :filer: 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Hekken skrev (4 timer siden):

Ja, det kan vi ikke vite, men det vi vet er jo som du påpeker hekken vi er både gener og arv. 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...