Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (11 minutter siden):

Hva slags brev? Dere har jo skrevet om dette brevet opp og ned i mente i månedsvis. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/mette-marits-apne-brev-til-marius-pa-20-arsdagen/s/5-95-2083628

"Alt fra foreldre som har kommet med bekymringer og velmente råd, til lærere som alltid har hatt andre forventninger til Marius sin oppførsel enn til andres."

Jeg kjenner til dette brevet. 

det er jo Mette Marit sitt brev?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Det synes jeg ikke. Jeg synes synd på dem - og det har jeg lov til. 

Helt ok å syntes synd på noen, dog unødvendig om de ikke har noe problem med dette. Men det er fortsatt frekt å respektløst å tilegne disse naboene, følser, meninger etc de selv ikke har ytret. Sa må man rette det til seg selv ikke dem.

Istedfor å si eksempel: å de må jo føle frykt for  ha han i naboliget. 

Og rette det til jeg hadde følt frykt å ha han i nabolaget. Noe jeg tror du også skrev, eller var det en annen?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Helt ok å syntes synd på noen, dog unødvendig om de ikke har noe problem med dette. Men det er fortsatt frekt å respektløst å tilegne disse naboene, følser, meninger etc de selv ikke har ytret. Sa må man rette det til seg selv ikke dem.

Istedfor å si eksempel: å de må jo føle frykt for  ha han i naboliget. 

Og rette det til jeg hadde følt frykt å ha han i nabolaget. Noe jeg tror du også skrev, eller var det en annen?

Jeg synes oppriktig synd på dem. Ferdig snakket. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er jo veldig bra at MBH (antakelig) ikke belaster NAV. (Oslo har for øvrig også kommunale boliger på Frogner). Tenker kritikken hadde vært enorm om han fikk kommunal bolig. 🤭

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Det er jo veldig bra at MBH (antakelig) ikke belaster NAV. (Oslo har for øvrig også kommunale boliger på Frogner). Tenker kritikken hadde vært enorm om han fikk kommunal bolig. 🤭

Frogner er vel bydelen som har flest kommunale leiligheter etter boligbyggskandalen.  Tenker naboene der mye på det tro? 

ja, om Marius ikke ble sponsa og levde på nav og boligkontoret hadde det vært minst like mye mas, og like mye « miiine skattepenger. Denne situasjonen er helt låst. Bo på Skaugum, krise. Få kommunal bolig , krise. Noen leier en leilighet til han, krise. Ingen løsning, bare problemer. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (46 minutter siden):

Jeg hadde syntes det var temmelig tragisk om jeg hadde bladd opp 30-50 millioner for en leilighet så opplever jeg å få en nabo som hele Norge vet har ramponert flere boliger, har venner i tungt kriminelle miljøer, råkjører med og uten førerkort, ruser seg, jobber ikke - noe som igjen betyr at disse kriminelle vennene kan være på besøk døgnet rundt +++++++

Når du trekker frem  sum på 30-50mill for en leilighet som et argument at det er ille. Fremstår det som at det er værre for dem som har betalt 30-50 mill.

Dette skaper da en misforståelse iht at prisen er relevant. For da ser det ut som det er værre for dem å ha han som nabo enn alle som i det heletatt har han som nabo uavhengig av pris eie eller leie.

Da dukker det opp spøsmål hos andre, ville du følt det annerledes om boligen kostet to milø, eller leide et sted.

Hadde du skrevet hadde jeg kjøpt egen bolig...... og droppet rikmanns prisen. Så hadde du unngått denne misforståelsen.

Når du nevner prisen, gir du prisen større relevans enn naboskapet. Så vi er iallefall 4 som leste dette helt likt. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jepp, det er like ille å være utrygg uansett hvor. det blir ikke verre av å være utrygg i en dyr bolig.

Samtidig virker det som man må være kjæreste eller omgangsvenn med MBH for at han skal utgjøre en trussel. Veldig lite sannsynlig at han ringer på døra til intetanende naboer for å slenge kniver i vegg og utøve kroppskrenkelse.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Han belaster ikke NAV, men jeg kan love deg at han belaster noen andre!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (5 timer siden):

Hadde vært bedre gjennom NAV isteden for via mors apanasje som også er skattepengene våre.  Det er fordi setter krav til aktivitet og de kommunale boligene er ikke den prisklassen vi snakker om her, selv ikk på Frogner. Når du er singel uten barn er kommunal leilighet 1 rom eller sov pluss stue/kjøkken. Det er ofte lav standar og hvertfall ikke motstømsbasseng i fellesarealet. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (6 timer siden):

Kan ikke skjønne at han skulle ønske og avskaffe monarkiet på en så rørete måte. Han har vært en god konge og jeg tror han har såpass respekt for sine foreldre og farfar at han aldri kunne gjøre noe sånn .  Det er uansett en lang prosess og avskaffe monarkiet, så det ville blitt et kjempe kaos. Hvis han eller kronprinsen ønsker og avvikle kan de hviske stortinget dette ønsket i øret så det blir avviklet på en verdig måte for folket og for forferde. 
det er ingen tvil om at et slikt utfall av dette , altså at Marius blir dømt og kongen benåder, ville føre til ytterligere misnøye nei. 

Ja nettopp. Det er jo det jeg sier. Lite sannsynlig at kongen vil gjøre noe sånt. 

Endret av FruR
  • Liker 2
Skrevet
Aricia skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke logikken her. Har man mer rett til å bli bedre beskyttet av samfunnet fordi man er pengesterk? Er det mindre tragisk at mennesker med dårlig økonomi på toppen av det hele må bo i belastede nabolag? Er det største problemet og det som provoserer så voldsomt med Marius Borg Høiby at han drar høyere samfunnslag ned i søla, slik at skikkelige mennesker med god råd risikerer å bli konfrontert med samfunnets skyggesider midt i byens beste strøk?

Selvsagt ikke, men man har råd til å kjøpe boliger steder hvor det er mindre sjanse for å påtreffe arbeidsledige rusmisbrukere med omgangsvenner i tunge, kriminelle miljøer. 

Så dersom jeg var så velstående at jeg hadde hatt råd til bolig i 50 millioners-klassen så ville jeg selvsagt kjøpt bolig et sted med rolige og trygge omgivelser hvor man kan stole på naboene. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

burde kanskje valgt et annet sted enn Frogner når man har besøksforbud mot Frognerkvinnen eller?🙈

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet
fusetufs skrev (1 minutt siden):

burde kanskje valgt et annet sted enn Frogner når man har besøksforbud mot Frognerkvinnen eller?🙈

Som det er skrevet flere ganger tidligere her , og bla i Se&hør, så bor hun visstnok ikke der lenger.   

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker det er helt på sin plass at se&hør stiller spørsmål med hvem som betaler for dette. Det er ikke Marius eller nav som betaler. Da står man igjen med kronprinsparet, faren hans, eller (kriminelle) venner. Det er ekstremt problematisk. Helt på sin plass at det kommer i media. 

Det samme gjelder advokatregningen på over en million som har forfalt. 

Jeg håper politiet undersøker det samme.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Maud-1919 skrev (2 minutter siden):

Tenker det er helt på sin plass at se&hør stiller spørsmål med hvem som betaler for dette. Det er ikke Marius eller nav som betaler. Da står man igjen med kronprinsparet, faren hans, eller (kriminelle) venner. Det er ekstremt problematisk. Helt på sin plass at det kommer i media. 

Det er politiets jobb å etterforske saken, så det gjør de nok. 
se & hør stiller ikke  spørsmålet om hvem som betaler i artikkelen, de påpeker bare hvor dyr og eksklusiv den antatt nye boligen er. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Maud-1919 skrev (Akkurat nå):

Om kronprinsparet betaler, så er det staten som betaler. Får han stjålne penger av kriminelle, så er det også staten sine stjålne penger han betaler med.

Har far mange millioner på bok?

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (24 minutter siden):

Det er politiets jobb å etterforske saken, så det gjør de nok. 
se & hør stiller ikke  spørsmålet om hvem som betaler i artikkelen, de påpeker bare hvor dyr og eksklusiv den antatt nye boligen er. 

En tabloid vinkel fra de, jeg ser den. Men tenker det er et viktig poeng, at en person uten jobb leier en leilighet de færreste av oss har råd til.

Jeg hadde ikke stusset om han leide en leilighet i en mer normal prisklasse, men i denne prisklassen er det ekstremt spesielt.. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (10 timer siden):

Alle syntes det var krise at Marius bodde på Skaugum. Hvorfor gjorde ikke foreldrene noe med det? 
flere mente Marius kunne ha et problem på leiemarkedet, men.. åh nei! Foreldrene hans kunne jo bare kjøpe en leilighet til han, og leie ville jo heller ikke være et problem med så mye kontakter , og foreldrene kunne jo garantere.. 

nå har lille Marius flytta hjemmefra , og kg klikker over at han har flytta? 😅
Nei, det er ikke noe problem her, skulle han vært uten naboer måtte han jo ha blitt på Skaugum.
sannsynlig leid noe privat og har dekning for depositum og forsikring. Utagerende festing skjer hele tiden i Oslo, og det er mye politi i gatene på Frogner. Jeg tror heller ikke Marius legger opp til rave party i stua med det første. Og gjør han det, så er jo politiet raskt på plass. Naboene kan jo risikere og møte han i motstrømsbassenget i turkise farger i fellesområdet selvsagt. 😅

Kan du tenke deg hvis de hadde kjøpt noe til ham...?😅 Alt av penger som går den veien, hadde blitt dømt nedom og hjem. Jeg synes heller ikke det er tipp topp at de bruker penger på ham som han selv burde hatt, men alternativet er jo at han enten fortsetter å bo på Skaugum, eller at han blir kastet på gata. Det siste tror jeg ikke de kommer til å la skje, og Skaugum er som sagt også problematisk. Selvsagt. For meg er det et større problem at noen finanisierer ham, punktum. "Skattepenger", formue eller hvilken bunke de pengene kommer fra, så er det jo like patetisk at Marius ikke kan betale leia si selv.

Tror heller ikke det blir rave. Den "utagerende festing"-kommentaren var et tilsvar til en annen bekymret kommentar lengre opp. Og som sagt, tar han fullstendig av, må jo folk bare ringe politiet. 

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...