Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Og vi andre takker Se og Hør for at de tør der andre medier ikke tør. 

ok. 

Tør hva? Ta bilder av en boligblokk på Frogner og spekulere i at selv om ingen naboer vil si noe som helst om en ny kjendisnabo, så er de egentlig imot at han skal bo der? Skikkelig modig og samfunnskritisk. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fullstendig uenig i at det at andre medier ikke koker suppe på enhver spiker i denne saken, handler om frykt. 

Hvis man gidder å lese og høre på andre medier enn Se &hør, vet man at redaktørene i de store mediene, vurderer denne saken fortløpende. At liksom Aftenposten eller VG eller NRK ikke tør, er helt hinsides for meg - mediefolk har faktisk integritet.

• Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det et poeng at det er ekslusivt og at folk har betalt for boligene sine? 80 % av nordmenn eier egen bolig. Enten det er på Veitvet, i Sandnes, på Tromøya eller Frogner.

Seriøst.

Fordi folk har betalt i dyre dommer for å kunne bo i et eksklusivt boligkompleks. MBH har neppe betalt for leiligheten selv. 

Ja, de fleste nordmenn eier egne boliger. Og når man eier egen bolig så får man et eierskap til det som gjør at man velger å ta godt vare på boligen enten den ligger på Veitvedt, i Bergen eller på Frogner. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Hekken skrev (49 minutter siden):

Det jeg reagerer på er at noen i det hele tatt våger å leie ut til denne mannen !

Akkurat det finner jeg veldig merkelig! Håper i alle fall for deres del at de har en god forsikring på huset …..

At de våger..... hvor ble det av hyllesten og applausen for at han ikke bor på skagum?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (22 minutter siden):

ok. 

Tør hva? Ta bilder av en boligblokk på Frogner og spekulere i at selv om ingen naboer vil si noe som helst om en ny kjendisnabo, så er de egentlig imot at han skal bo der? Skikkelig modig og samfunnskritisk. 

Velger å påpeke at en kriminell mann som tilhører kongefamilien og som skal i retten som tiltalt i en svært alvorlig sak skal bo i en luksusleilighet på Frogner i flere måneder frem til rettssaken uten at han tilsynelatende har noen inntekt. Så hvem betaler for denne luksusen? Svært interessant omstendighetene tatt i betraktning. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Reisejenta skrev (14 minutter siden):

Velger å påpeke at en kriminell mann som tilhører kongefamilien og som skal i retten som tiltalt i en svært alvorlig sak skal bo i en luksusleilighet på Frogner i flere måneder frem til rettssaken uten at han tilsynelatende har noen inntekt. Så hvem betaler for denne luksusen? Svært interessant omstendighetene tatt i betraktning. 

Han burde minst ha bodd i marka i barhytte

Jeg er så glad jeg bor i et fritt norge, som ikke  kaster  folk bak lås og slå  uten dom. At vi bor i et land som gir rettigheter til bistand og forsvar.  At vi bor i et land der man man kan bo akkurat der man vil. Og at man kan bruke pengene sine på hva og hvem man vil. Uavhegig om det er noen man liker eller ikke. 

Jeg er så glad jeg ikke bor i et samfunn som peker på deg og sier at du er sånn og sånn eller du har gjort sånn eller sånn, så du har ikke lov å bevege deg fritt, eller bo der du vil etc.

At han bor på frogner er da på ingen måte kriminelt, ett sted må han bo. Har spurt mange ganger tidliger, når kritikken lå på at han bodde på skaugum, hvor er det ok at han bor?  Det ble aldri besvart. Vil det ikke isåfall være stakkas naboer uasett hvor han bor? På skaugum var det ille stakkars naboer der, da så litt dumt det var feil sted også. 

Så hvor bør marius bo, for at det skulle være ok?

Og hvor mener dere grensen for hvor man ikke har rett på innsikt pga privatlivets fred?

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Han burde minst ha bodd i marka i barhytte

Jeg er så glad jeg bor i et fritt norge, som ikke  kaster  folk bak lås og slå  uten dom. Ar vi bor i et land som gir rettigheter til bistand og forsvar.  Ar vi bor i et land der man man kan bo akkurat der man vil. Og at man kan bruke pengene sine på hva og hvem man vil. Uavhegig om det er noen man liker eller ikke. 

Jeg er så glad jeg ikke bor i et samfunn som peker på deg og sier at du er sånn og sånn eller du har gjort sånn eller sånn, så du har ikke lov å bevege deg fritt, eller bo der du vil etc.

At han bor på frogner er da på ingen måte kriminelt, ett sted må han bo. Har spurt mange ganger tidliger, når kritikken lå på at han bodde på skaugum, hvor er det ok at han bor?  Det ble aldri besvart. Vil det ikke isåfall være stakkas naboer uasett hvor han bor? På skaugum var det ille stakkars naboer der, da så litt dumt det var feil sted også. 

Så hvor bør marius bo, for at det skulle være ok?

Sibir. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Margit777 skrev (3 minutter siden):

Sibir. 

Skal han dit å plage urbefolkningen i kulden også?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (44 minutter siden):

ok. 

- Tiltalt for flere voldtekter, vold, hærverk, brudd mot veitrafikkloven

- Selverklært problem med rus og "diagnoser" 

- Kjent for utagerende festing

- Mediaomtaler om tidligere husbråk

- Nettverk med kontakter til organisert kriminalitet

- Som bonus kommer Se og Hør med fotografer 

Nei, vi kan ikke skjønne hvorfor noen ikke ønsker en slik ny nabo... 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)

Jeg er en av de som mener at Skaugum er problematisk av flere grunner. Men hvor skal han bo da? Jeg ser ikke på Frogner som et problem. Marius har så vidt jeg vet, ikke plaget naboer. Og til den som leier ut, så er jo det en risiko de må ta. Sånn er det med alle som leier, husvert tar alltid en risk. Og hvis noen ønsker å leie ut til MBH selv om de vet at han har en historikk med å rasere, så må de ta det på egen kappe. Som jeg nevnte tidligere så er depositum vanlig, og det er bare sunn fornuft av utleier å kreve dette av alle de vil leie ut til. Kanskje har de god forsikring, eller kanskje de har andre avtaler med den som leier. Ikke vet jeg, men det er uansett utleiers (og Marius') "problem" hvis M skulle skade leiligheten på noen som helst måte. Da får de ta det ansvaret og den risikoen selv. Når det kommer til utagerende festing, så kan, og bør, naboer ringe politiet om det blir plagsomt. Tror ikke Marius har råd til mer besøk av politiet nå...

Endret av -Pusheen-
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (13 minutter siden):

Jeg er en av de som mener at Skaugum er problematisk av flere grunner. Men hvor skal han bo da? Jeg ser ikke på Frogner som et problem. Marius har så vidt jeg vet, ikke plaget naboer. Og til den som leier ut, så er jo det en risiko de må ta. Sånn er det med alle som leier, husvert tar alltid en risk. Og hvis noen ønsker å leie ut til MBH selv om de vet at han har en historikk med å rasere, så må de ta det på egen kappe. Som jeg nevnte tidligere så er depositum vanlig, og det er bare sunn fornuft av utleier å kreve dette av alle de vil leie ut til. Kanskje har de god forsikring, eller kanskje de har andre avtaler med den som leier. Ikke vet jeg, men det er uansett utleiers (og Marius') "problem" hvis M skulle skade leiligheten på noen som helst måte. Da får de ta det ansvaret og den risikoen selv. Når det kommer til utagerende festing, så kan, og bør, naboer ringe politiet om det blir plagsomt. Tror ikke Marius har råd til mer besøk av politiet nå...

Det er bra han ikke bor på Skaugum mer, men noen betaler leiligheten for han og hvis MM som betaler apanasjen og av våre skattepenger for Marius forstår jeg at enkelte reager på det særlig når det er en såpass dyr leilighet. 

Endret av FruR
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (Akkurat nå):

Det er bra han ikke bor på Skaugum mer, men noen betaler leiligheten for han og hvis MM som betaler av våre skattepenger fôr Marius forstår jeg at enkelte reager på det særlig når det er en såpass dyr leilighet. 

Jeg aner ikke hvem som betaler. Noen må betale for ham og det kan liksågodt være faren, eller både mor og far, for han har ikke akkurat penger selv. Ellers må han bo i telt et sted hvis man vil unngå at det skal koste noe for ham å bo et sted. De vil neppe la han bo på gata. I en perfekt verden hadde han hatt jobb og inntekt selv, men den gang ei. Synes jo det er patetisk at en voksen mann må få sponset leieinntekter av andre, uansett hvor og hvem de kommer fra. Uansett om det er snakk om 40 000 eller 15 000, eller til og med 5000. Det er jo penger han selv ikke har... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (3 timer siden):

Nei, jeg betrakter ikke fisking etter nabokjerringsladder som en gangbar gravejournalistisk metode.

Her er jeg enig. Dette blir på nivå med å ligge i busker og å snoke i søppeldunker. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Fordi folk har betalt i dyre dommer for å kunne bo i et eksklusivt boligkompleks. MBH har neppe betalt for leiligheten selv. 

Ja, de fleste nordmenn eier egne boliger. Og når man eier egen bolig så får man et eierskap til det som gjør at man velger å ta godt vare på boligen enten den ligger på Veitvedt, i Bergen eller på Frogner. 

Vi vet da ingenting om de som bor der har fått økonomisk drahjelp eller ikke til å bo nettopp der.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (43 minutter siden):

Jeg ville ikke følt trygghet for hverken meg selv og mine barn om jeg skulle vært naboen hans. Så jeg forstår veldig godt om noen naboer hadde reagert og hvorfor Se og Hør ønsket å spør om dette. At naboer ikke vil uttale seg forstår jeg selvsagt veldig godt, det hadde jeg ikke våget selv om det var jeg som bodde der. 

Alle bør kunne føle seg trygge hjemme hos seg selv. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Vi vet da ingenting om de som bor der har fått økonomisk drahjelp eller ikke til å bo nettopp der.

Om de har kjøpt leiligheten selv, eller om mor/far har kjøpt den så antar jeg det er gjort med tanke på å kunne bo i et rolig og trygt miljø. MBH er etter hva vi har lest ikke prototypen på trygg nabo, akkurat. 

• Liker 12
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

- Tiltalt for flere voldtekter, vold, hærverk, brudd mot veitrafikkloven

- Selverklært problem med rus og "diagnoser" 

- Kjent for utagerende festing

- Mediaomtaler om tidligere husbråk

- Nettverk med kontakter til organisert kriminalitet

- Som bonus kommer Se og Hør med fotografer 

Nei, vi kan ikke skjønne hvorfor noen ikke ønsker en slik ny nabo... 

men nå fikk ikke se og høre noen til å si at de ikke ville ha ham som nabo i artikkelen sin. Du fikk med deg det?

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...