Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (22 minutter siden):

Det er helt fjernt for meg at kongen skulle benåde Marius, men det hadde gitt oss noe og snakke om de neste 50 årene ihvertfal.

Hvis Kong Harald vil sikre at monarkiet avskaffes og slutter med han kan han jo gjøre det. Jeg tror nemlig det vil føre til store protester og i ytterste konsekvens avskaffelsen av monarkiet hvis han gjør det. Jeg vil bli veldig skuffet hvertfall. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FruR skrev (10 minutter siden):

Ikke meg  du spør men jeg  tenker absolutt det. Og grunnen har vært gjennomlevd diskutert i tråden allerede. 

Men dette har vært diskutert mange ganger. Vi vet ikke hvor pengene kommer fra. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 1
Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

Hvis Kong Harald vil sikre at monarkiet avskaffes og slutter med han kan han jo gjøre det. Jeg tror nemlig det vil føre til store protester og i ytterste konsekvens avskaffelsen av monarkiet hvis han gjør det. Jeg vil bli veldig skuffet hvertfall. 

Hvorfor skulle han gjøre noe sånt? 😳 Det får være måte på spekulasjoner. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle han gjøre noe sånt? 😳 Det får være måte på spekulasjoner. 

Eh? hæ? Dette skjønte jeg ikke. Jeg mener det er veldig usannsynlig at kongen vil gjøre noe sånt. Din kommentar virker som du tror  jeg mente det motsatte? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvittre skrev (44 minutter siden):

Hvorfor det? Har han noe historikk med og plage barn? Er du redd for at du skulle havne på nach med han? 

Tja, visst du har fått med deg hvem som er hans venner og omgangskrets så er ikke det akkurat folk jeg vil at mine barn skal komme borti.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Tja, visst du har fått med deg hvem som er hans venner og omgangskrets så er ikke det akkurat folk jeg vil at mine barn skal komme borti.

Men de driver ikke med misbruk av barn, da. Det er i hvert fall ikke tatt ut tiltale mot verken MBH eller vennene hans for slik. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Men de driver ikke med misbruk av barn, da. Det er i hvert fall ikke tatt ut tiltale mot verken MBH eller vennene hans for slik. 

Det er du som snakker om misbruk av barn, jeg har ikke nevnt det. Snakker om utrygghet for små og store og at det er tragisk at folk kjøper dyre leiligheter og ikke skal føle trygghet lenger. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Det er du som snakker om misbruk av barn, jeg har ikke nevnt det. Snakker om utrygghet for små og store og at det er tragisk at folk kjøper dyre leiligheter og ikke skal føle trygghet lenger. 

Hvorfor er det verre å være utrygg i en dyr leilighet enn i en billig? 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det verre å være utrygg i en dyr leilighet enn i en billig? 

Det er slett ikke verre - men tipper at de som kjøper leiligheter i den prisklassen stiller litt høyere krav til nabolaget enn de som kjøper leiligheter i blokker hvor det er kommunale boliger f. eks. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Det er slett ikke verre - men tipper at de som kjøper leiligheter i den prisklassen stiller litt høyere krav til nabolaget enn de som kjøper leiligheter i blokker hvor det er kommunale boliger f. eks. 

Hvorfor skrev du da at det var "tragisk"?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (26 minutter siden):

Kan ikke skjønne at han skulle ønske og avskaffe monarkiet på en så rørete måte. Han har vært en god konge og jeg tror han har såpass respekt for sine foreldre og farfar at han aldri kunne gjøre noe sånn .  Det er uansett en lang prosess og avskaffe monarkiet, så det ville blitt et kjempe kaos. Hvis han eller kronprinsen ønsker og avvikle kan de hviske stortinget dette ønsket i øret så det blir avviklet på en verdig måte for folket og for forferde. 
det er ingen tvil om at et slikt utfall av dette , altså at Marius blir dømt og kongen benåder, ville føre til ytterligere misnøye nei. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (17 minutter siden):

Han har vel det, historikk med både det ene og det andre. Det er vel også dokumentert, eller? Hvorfor ble det skrevet et brev av mor som gikk ut til skole, foreldre og medier da han fortsatt var student? Og når det gjelder nach, ja, det kommer opp i februar. 

En historikk med både det ene og det andre i forhold til naboers barn og mødre? 
Da han var student, på berkley? Hva slags brev? 

• Liker 3
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skrev du da at det var "tragisk"?

Jeg hadde syntes det var temmelig tragisk om jeg hadde bladd opp 30-50 millioner for en leilighet så opplever jeg å få en nabo som hele Norge vet har ramponert flere boliger, har venner i tungt kriminelle miljøer, råkjører med og uten førerkort, ruser seg, jobber ikke - noe som igjen betyr at disse kriminelle vennene kan være på besøk døgnet rundt +++++++

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Gulline skrev (20 minutter siden):

Hva tenker du de skal gjøre med dine barn? Hadde du skrevet at du var redd for at de kom i samme krets når de ble eldre hadde jeg skjønt mer. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde syntes det var temmelig tragisk om jeg hadde bladd opp 30-50 millioner for en leilighet så opplever jeg å få en nabo som hele Norge vet har ramponert flere boliger, har venner i tungt kriminelle miljøer, råkjører med og uten førerkort, ruser seg, jobber ikke - noe som igjen betyr at disse kriminelle vennene kan være på besøk døgnet rundt +++++++

Hadde vært veldig lite happy over å få han som nabo uansett hva jeg hadde betalt for boligen min. Ønsker ikke å ha kokainsnortende voldtektsmenn med tungt kriminell omgangskrets som naboer. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke logikken her. Har man mer rett til å bli bedre beskyttet av samfunnet fordi man er pengesterk? Er det mindre tragisk at mennesker med dårlig økonomi på toppen av det hele må bo i belastede nabolag? Er det største problemet og det som provoserer så voldsomt med Marius Borg Høiby at han drar høyere samfunnslag ned i søla, slik at skikkelige mennesker med god råd risikerer å bli konfrontert med samfunnets skyggesider midt i byens beste strøk?

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Gulline skrev (24 minutter siden):

Ingen av oss vet hvorfor naboene ikke uttaler seg. De kan ha tatt det via styret el som jo er vanlig i sameier om man er misfornøyd med noe. 

At de ikke uttaler seg offentlig betyr slett ikke at de er fornøyd med tingenes tilstand. Det betyr bare ganske enkelt at de ikke ønsker å uttale seg. 

Helt riktig ingen vet hvorfor de ikke vil ytre seg. Vet du hva da må vi akseptere det svaret de har avgitt og iallefall ikke begynne å tilegne dem, meninger , følser, hensikter etc som de selv ikke har ytret noe om. Hva du måtte føle eller andre måtte føle er da ikke fasit for naboene på frogner. Det er jo bare frekt og ganske respektløst.

Når flere blir kontaktet, er det alltid en med sterke meninger som ytrer seg om de har noe å si på det. Det er ikke tilfelle her. Og de klarer fortsatt å svare for seg selv,om det er noe de ønsker å formidle

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Helt riktig ingen vet hvorfor de ikke vil ytre seg. Vet du hva da må vi akseptere det svaret de har avgitt og iallefall ikke begynne å tilegne dem, meninger , følser, hensikter etc som de selv ikke har ytret noe om. Hva du måtte føle eller andre måtte føle er da ikke fasit for naboene på frogner. Det er jo bare frekt og ganske respektløst.

Når flere blir kontaktet, er det alltid en med sterke meninger som ytrer seg om de har noe å si på det. Det er ikke tilfelle her. Og de klarer fortsatt å svare for seg selv,om det er noe de ønsker å formidle

Det synes jeg ikke. Jeg synes synd på dem - og det har jeg lov til. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...