Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

For meg virker han helt ute av kontroll og  som en som ikke bryr seg om noe som helst , samme hvor alvorlig det er.  Rett og slett veldig skremmende i grunn.

Tikkende bombe. Hadde det vært min sønn hadde jeg vært redd vedkommende. Synes M.M bør være flau. Jeg husker hvordan hun beskyttet den guttebassen som verdens fineste sønn nærmest, og nå ikke et ord om det som skjer...feig.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
M.H85 skrev (15 minutter siden):

Graver sin egen grav. Den fyren som har tilgang til all hjelp vanlige ikke får, samt rike forereldre som kan skaffe de beste terapeuter, helsehjelp. Så driter han i det🤢 Det andre foreldre kan drømme om gi barna sine får han. Det gjør hele fyren enda mer vemmelig. Asj🤢

Han har gjort motbydelige ting, og ser ikke ut til å innse at det får konsekvenser ut fra hvordan han opptrer i offentlighet.

• Liker 2
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Går ikke både sovende og rusa under bevisstløs? 

jeg aner ikke hvor mye samtykkeloven ville ha og si, i forhold til at det blir påstand mot påstand . Jeg er spent på denne loven. Jeg mener at den uansett vil virke forebyggende, en bevissthet om at det ikke bare er og ta for seg om det ikke blir protestert om du skjønner.  Ja, kan prøve og finne noen saker fra sverige for og se hvor mye bevis for samtykke - enten muntlig eller gjennom handling - som skal til. 

Man kan være rusa uten å være bevisstløs (som i å sove), men man er ikke nødvendigvis samtykkekompetent om man er rusa. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (15 minutter siden):

jeg aner ikke hvor mye samtykkeloven ville ha og si, i forhold til at det blir påstand mot påstand . Jeg er spent på denne loven. Jeg mener at den uansett vil virke forebyggende, en bevissthet om at det ikke bare er og ta for seg om det ikke blir protestert om du skjønner.  Ja, kan prøve og finne noen saker fra sverige for og se hvor mye bevis for samtykke - enten muntlig eller gjennom handling - som skal til. 

Jeg er ingen ekspert men oppfatter det som nyanser her i form av at den tiltalte i ett tilfelle som Hemsedal saken kan si at hun var rusa men hun hadde blikkontakt og løp liksom ikke av sted. Sover man er man jo enda mer passiv. Så graden av hvor passiv den andre part har vært mener jeg har hatt noe å si for hvor mye en før samtykkeloven kunne forvente at den tiltalte forsto. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (17 minutter siden):

Enten er det han som har roet seg eller så er det media som  har roet seg. Iallefall  ikke så mye skriverier nå ang hvor han er og hva han gjør. Iallefall  ikke dukket opp flere saker etc nå.

Det har du rett i.

Skrevet
Kvittre skrev (4 minutter siden):

Bevisstløs iht  dette tema er at du er i en ikke samtykkende tilstand.

• Liker 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Han har gjort motbydelige ting, og ser ikke ut til å innse at det får konsekvenser ut fra hvordan han opptrer i offentlighet.

Tror du denne likegyldigheten hans vil ha noe å si for en evt straff? (sett at han ikke har begått flere overgrep eller andre kriminallovbrudd i tillegg). 

• Liker 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (2 minutter siden):

Tenkte lese den hvite striper boken eller hva den heter. Noen lest den?

• Hjerte 1
Skrevet
M.H85 skrev (13 minutter siden):

Flere har lest den. Ikke en velskrevet bok, akkurat, og veldig lite hold i det med Høiby annet enn for klikkåte.

• Nyttig 2
Skrevet
M.H85 skrev (4 minutter siden):

Tikkende bombe. Hadde det vært min sønn hadde jeg vært redd vedkommende. Synes M.M bør være flau. Jeg husker hvordan hun beskyttet den guttebassen som verdens fineste sønn nærmest, og nå ikke et ord om det som skjer...feig.

Enig !

helt surrealistisk å se henne de gangene hun viser seg, smilende og vinkende… som om ingenting har skjedd….

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
M.H85 skrev (2 minutter siden):

Det er jo dette som er selve sprengstoffet i denne diskusjonen. Jeg er helt enig med deg i forhold til at jeg synes det er ufattelig skuffende at kronprinsparet ikke tok noen form for avstand tidlig i saken når han selv innrømmet rus og vold. Jeg husker jeg sa på ett tidspunkt at de kunne jo ha sagt noe i stil av at de forventet og støttet at MBH gikk til rusbehandling, men jeg konkluderte med at de kanskje ikke sa noe om det nettopp fordi de visste at han som en løs kanon kan det ikke stilles slike forventninger til. Ergo de har visst ganske mye om hvor ustabil han har vært. Jo mer saken har rullet ut takket være media jo mer ser man kommer frem om kronprinsparet sin kjennskap til forholdene også: at hans eks sin mor har tatt kontakt med dem for å snakke om volden han har utøvd mot hennes datter, for at de blir avvist, at en annen eks har informert de om rus. De har virkelig hatt anledning til å vise nå hva de er laget av, hvilke verdier de har og hva de står inne for. Det er altså ikke anti-vold til enhver pris slik jeg ser det; det er meg selv og mine først, til en hver pris.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Orly skrev (3 minutter siden):

Det må i såfall være en veldig dårlig taktikk, spør du meg. 

Muligens eller ikke. «Ufarliggjøre» han ved å vise at offeret frivillig er sammen med han og at de har en nær relasjon in public. Det slo meg etter et godt innlegg jeg leste her inne tidligere i dag at det faktisk kan være taktisk. Atlernativy er han stokk dum og grenseoverskridende, men det vet vi jo allerede så det er jo faktisk mulig at han bare er det nok engang. Men denne gangen har han smarte advokater- det hadde han ikke forrige gang. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
M.H85 skrev (2 minutter siden):

Jeg er i gang med å lese den. Jeg tenker at det er bra at noen skriver om temaet. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hekken skrev (1 minutt siden):

Enig !

helt surrealistisk å se henne de gangene hun viser seg, smilende og vinkende… som om ingenting har skjedd….

Skulle akkurat til å skrive det...Tenkte det samme da jeg så henne 👋👋 og smile på fotball kampen i går! Helt utrolig. Vel din sønn M.M er en stor skam, flaut!!!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
M.H85 skrev (4 minutter siden):

Du vil få svar fra flere som har ulike oppfatninger her, merk at retten ikke dømte til MBH sitt favør da han ønsket å få boken sensurert. Argumentet for det var jo blant annet offentlig interesse:media er den fjerde statsmakt: vi trenger media for å rette ett kritisk blikk på autoriteter, elite og makt. At enkelte sin personlige mening er at boka ikke gjør dette stemmer ikke over ens med retten sin dom i så fall. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
M.H85 skrev (10 minutter siden):

Akkurat den diskusjonen tror jeg ikke jeg vil gå inn i, for der har vi nok ulike meninger og det er helt greit. (altså diskusjonen om de bør være flau eller ikke ) 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (23 minutter siden):

Tror du denne likegyldigheten hans vil ha noe å si for en evt straff? (sett at han ikke har begått flere overgrep eller andre kriminallovbrudd i tillegg). 

Ja, det tror jeg uten å være ekspert. Det ses på helheten, også adferd og opptrinn, hva som gjøres av den tiltalte frem til rettsak. Så vidt jeg vet har det ikke dukket opp såkalt formildende omstendigheter.  Han har neppe sendt unnskyldninger til de utallige fornærmede fra biblioteket sitt i mobilen heller.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Du vil få svar fra flere som har ulike oppfatninger her, merk at retten ikke dømte til MBH sitt favør da han ønsket å få boken sensurert. Argumentet for det var jo blant annet offentlig interesse:media er den fjerde statsmakt: vi trenger media for å rette ett kritisk blikk på autoriteter, elite og makt. At enkelte sin personlige mening er at boka ikke gjør dette stemmer ikke over ens med retten sin dom i så fall. 

Ok. Tenkte kanskje låne den biblioteket. Bruker ikke penger på å kjøpe den,aldri. Men litt nyssjerrig..

• Nyttig 2
Skrevet
M.H85 skrev (16 minutter siden):

Ok. Tenkte kanskje låne den biblioteket. Bruker ikke penger på å kjøpe den,aldri. Men litt nyssjerrig..

Lån den, du. Og se hva du tenker om den selv til slutt.

Skrevet
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Man kan være rusa uten å være bevisstløs (som i å sove), men man er ikke nødvendigvis samtykkekompetent om man er rusa. 

Jeg trodde det gikk under bevisstløst juridisk. Beklager det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...