Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Det står jo i begge lenkene du selv har delt. Rart du ikke leser de.

Så du vet at han IKKE har omtalt seg selv som prins overfor arbeidsgiver? At han ikke har visst at han har fått prins som tittel under artiklene sine?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Gulline skrev (3 minutter siden):

Han kan ikke ha unngått å se at det står prins under hans reportasjer i bladet. Eller tror du ikke at "journalister" eller "redaktører" leser sine egne innlegg?

Det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er at det er useriøst å i det hele tatt kalle ham for prins. At han selv evt skulle velge å la det stå, kan godt være. Kanskje han synes det var morsomt. Men at det i utgangspunktet står der, er skikkelig useriøst gjort av noe som skal være et seriøst arbeidssted. Det vet jo godt at han ikke er prins. Da skal de ikke omtale ham som det.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Han kan ikke ha unngått å se at det står prins under hans reportasjer i bladet. Eller tror du ikke at "journalister" eller "redaktører" leser sine egne innlegg?

Var det der det sto prins da? Det var jo et bilde av artikkelen han hadde skrevet i den lenken du selv delte, og der sto det ikke prins.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (14 minutter siden):

Så du vet at han IKKE har omtalt seg selv som prins overfor arbeidsgiver? At han ikke har visst at han har fått prins som tittel under artiklene sine?

Magasinet han jobbet for har nok hauset det opp for å selge flere magasiner. Han selv har ikke titulert seg med prins, kun sitt fulle navn. Tove Taalesen har selv påpekt dette i artikkelen du delte. Også den andre kongehuseksperten har kalt det som stod i Hello for en blemme som senere er fjernet. Hva vil du egentlig frem til?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Vet du at han HAR omtalt seg som prins? 

• Liker 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er at det er useriøst å i det hele tatt kalle ham for prins. At han selv evt skulle velge å la det stå, kan godt være. Kanskje han synes det var morsomt. Men at det i utgangspunktet står der, er skikkelig useriøst gjort av noe som skal være et seriøst arbeidssted. 

Morsomt? Det må være måte på å unnskylde fyren og frata han ansvar for eget liv. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Magasinet han jobbet for har nok hauset det opp for å selge flere magasiner. Han selv har ikke titulert seg med prins, kun sitt fulle navn. Tove Taalesen har selv påpekt dette i artikkelen du delte. Også den andre kongehuseksperten har kalt det som stod i Hello for en blemme som senere er fjernet. Hva vil du egentlig frem til?

Jeg vil fram til det jeg har sagt tidligere. At hans oppførsel ( og misbruk av tittelen prins) er med på å sette det norske kongehueset i en særs dårlig situasjon. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Morsomt? Det må være måte på å unnskylde fyren og frata han ansvar for eget liv. 

Det er ikke noen som unnskylder fyren. Det er du som anklager ham på sviktende grunnlag.

Alle andre, inkludert kongehusekspertene i artiklene det er lenket til, forstår at det er pressen som har overdrevet på en tabloid måte.

Du er den eneste jeg har sett som påstår at han aktivt  har presentert seg som prins. Det er en påstand som er så spesiell, at du bør kunne vise til noe konkret.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (15 minutter siden):

Jeg vil fram til det jeg har sagt tidligere. At hans oppførsel ( og misbruk av tittelen prins) er med på å sette det norske kongehueset i en særs dårlig situasjon. 

Kan du dokumentere at Høiby har misbrukt en tittel han og stort sett alle andre godt vet han ikke har?

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noen som unnskylder fyren. Det er du som anklager ham på sviktende grunnlag.

Alle andre, inkludert kongehusekspertene i artiklene det er lenket til, forstår at det er pressen som har overdrevet på en tabloid måte.

Du er den eneste jeg har sett som påstår at han aktivt  har presentert seg som prins. Det er en påstand som er så spesiell, at du bør kunne vise til noe konkret.

Så lenge man ikke sørger for gi beskjed om åpenbare feil så har man et ansvar, ja. Jeg har ikke sagt at han har presentert seg som prins. Jeg har bedt deg om å dokumentere dine påstander om at han IKKE har gjort det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Kan du dokumentere at Høiby har misbrukt en tittel han og stort sett alle andre godt vet han ikke har?

Jeg har aldri sagt at han har presentert seg som prins. Det er du som derimot sier at han IKKE har presentert seg som prins uten å diskumentere det. Jeg har sagt at han selv har et ansvar for å underrette arbeidsgiver om at det brukes feil tittel i innlegg han selv skriver. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Forklar?

Du mener altså at har selv IKKE har ansvar for å opplyse arbeidsgiver at de opererer med feil tittel på innleggene hans?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Dette er brukerdebatt du bedriver. 

Nei, jeg svarer på ditt eget resonnement til min kommentar. Du tilegner meg hensikter jeg ikke har, og det må det være lov å svare på.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (13 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at han har presentert seg som prins. Det er du som derimot sier at han IKKE har presentert seg som prins uten å diskumentere det. Jeg har sagt at han selv har et ansvar for å underrette arbeidsgiver om at det brukes feil tittel i innlegg han selv skriver. 

"Da Høiby fikk jobben som trendredaktør i Tempus Magazine i London i 2018, ble han også omtalt som prins. Dette ble senere fjernet."

Leser du ikke dine egne lenker?

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

"Da Høiby fikk jobben som trendredaktør i Tempus Magazine i London i 2018, ble han også omtalt som prins. Dette ble senere fjernet."

Leser du ikke dine egne lenker?

Ja, når er senere?

Det burde selvsagt vært fjernet med en gang. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (14 minutter siden):

Ja, når er senere?

Det burde selvsagt vært fjernet med en gang. 

🤦‍♀️

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
Gulline skrev (9 minutter siden):

Så lenge man ikke sørger for gi beskjed om åpenbare feil så har man et ansvar, ja. Jeg har ikke sagt at han har presentert seg som prins. Jeg har bedt deg om å dokumentere dine påstander om at han IKKE har gjort det. 

Men det ble jo rettet opp, så da har han jo åpenbart gitt beskjed.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Rev. Revenge skrev (16 minutter siden):

Dette

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror kanskje en prinseomtale i 2018 er det minste problemet nå 7 år senere. Agurktid?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Tror kanskje en prinseomtale i 2018 er det minste problemet nå 7 år senere. Agurktid?

Må ha noe å snakke om før rettsaken, si.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...