Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest Svigermor
Skrevet

Var det ikke etter den festen han hadde bandasjert arm ifm noe snusk? Mener jeg leste det for ikke så lenge siden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Svigermor skrev (33 minutter siden):

Var det ikke etter den festen han hadde bandasjert arm ifm noe snusk? Mener jeg leste det for ikke så lenge siden. 

Har sett ham med bandasjert hånd flere ganger, blant annet på disse bildene:

Kong Harald, Prinsesse Ingrid Alexandra | Ekspert reagerer på  hemmeligholdet rundt kong Haralds bursdag på Slottet: – Tull og tøys

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (17 minutter siden):

Har sett ham med bandasjert hånd flere ganger, blant annet på disse bildene:

Kong Harald, Prinsesse Ingrid Alexandra | Ekspert reagerer på  hemmeligholdet rundt kong Haralds bursdag på Slottet: – Tull og tøys

Her har han faktisk gips…

Skrevet (endret)
Ninaen skrev (26 minutter siden):

Her har han faktisk gips…

Ok, du har sikkert rett i det, jeg har bare sett ham så ofte med bandasjert hånd. Dette ser ihvertfall ut som gips:

Marius endte på sykehus 17. mai

Endret av Gulline
  • Liker 1
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (På 2.10.2025 den 17.50):

Ja, han gjør dårlige valg absolutt hele tiden - så jeg antar at det må være snakk om adskillig større utfordringer enn mangel på oppdragelse.

Helt klart noe underliggende. 

De fleste med mangel på oppdragelse blir ikke voldelige, de mangler ikke impulskontroll, mangler ikke empati og de har normale grenser. 

Endret av Isild
  • Liker 5
Skrevet
Anonym_2024 skrev (På 3.10.2025 den 0.28):

Det som var spesielt med denne saken, var forklaringen på hvorfor han ikke var på festen. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-kommer-han-ikke/80105142

«Også kronprinsparets barn er selvskrevne gjester - men én er ikke å se i kveld. Kronprinsessens sønn Marius Borg Høiby (26) glimrer nemlig med sitt fravær.

Ifølge NRK skyldes det at han ikke er i form, uten at det utdypes videre.» 

At han ikke deltok i deres 50 års lag, er vel naturlig han unngår  når settingen er så ofisiell på måten den var. Han slet sikkert med sitt den gangen også, så da blir det et ekstra lag iht å ikke delta. Så tenker når de sier han ikke var i form til  å delta, faktisk  ikke er en uriktig påstand.  Det betyr ikke at han ikke klarer å henge med kompiser å feste.

De burde kanskje  ha valgt å komrntere det som at han hadde annet arrangement,  og har feiret dem privat.  med nermeste familie. Utad ville sett bedre ut. Også for han. 

Hvis han droppet 50 års lager for å unngå pressen og skriverier om han, mislykket han jo iht at han dro på en annen fest.  

Siden han ikke er kongelig og de allerde har annonsert at han ønsker å være mer anonym, og at han kun vil være tilstede noen tilsetninger der det er naturlig.  Så er det ikke noe rart han ikke var til stede. En konf, bryllup etc er viktigere setting, sånn familie setting. 

Godt mulig han hadde deltatt om 50års dagen var mer privat.

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (På 2.10.2025 den 23.05):

Han var jo prins da han var redaktør i London. Og han blir omtalt som prins av Hello Magazine:

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-omtales-som-prins-i-hello-magazine/s/5-95-1975696

Men hvem sin skyld er det at han blir kalt prins? Er det hans skyld, en bekjent son skyld? Eller er det elendig researtch fra skribenten.  Her er det rom for misgorståelse, da det går litt automatisk at man tenker at sønn av en kronprinsese er prins.

Av alle ting å kritisere han for.  Tenjer jeg at prins omtalen her ikke ligger på marius sine skuldre iallefall.  Der går nok prlefingeren litt andre steder 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Men hvem sin skyld er det at han blir kalt prins? Er det hans skyld, en bekjent son skyld? Eller er det elendig researtch fra skribenten.  Her er det rom for misgorståelse, da det går litt automatisk at man tenker at sønn av en kronprinsese er prins.

Av alle ting å kritisere han for.  Tenjer jeg at prins omtalen her ikke ligger på marius sine skuldre iallefall.  Der går nok prlefingeren litt andre steder 

Hvem sin skyld var det at han ble ansatt som prins Marius i det London-baserte magasinet han jobbet i? Det er vel hans eget ansvar å gi beskjed om at han ikke er prins?

Eller kan han ha blitt ansatt på feil premisser? 

Når det gjelder Hello så er jeg ikke så sikker. En ting er ihvertfall sikkert, det er svært uheldig og ødeleggende for det norske kongehuset å bli satt i bås med en voldtektsforbyter. 

• Liker 12
Skrevet
Gulline skrev (5 minutter siden):

Hvem sin skyld var det at han ble ansatt som prins Marius i det London-baserte magasinet han jobbet i? Det er vel hans eget ansvar å gi beskjed om at han ikke er prins?

Når det gjelder Hello så er jeg ikke så sikker. En ting er ihvertfall sikkert, det er svært uheldig og ødeleggende for det norske kongehuset å bli satt i bås med en voldtektsforbyter. 

Det er da virkelig  ingen grunn til å tro at det ham selv som har presentert seg som prins, og som det står i den artikkelen det var lenket til, så ble det jo fjernet, så da har han vel tatt det ansvaret du etterlyser og sagt fra selv?

• Liker 3
Skrevet
Gulline skrev (16 minutter siden):

Det tror jeg Hello! allerede visste. Det var bare useriøs tabloid-sprell fra dem. 

• Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (9 minutter siden):

Det er da virkelig  ingen grunn til å tro at det ham selv som har presentert seg som prins, og som det står i den artikkelen det var lenket til, så ble det jo fjernet, så da har han vel tatt det ansvaret du etterlyser og sagt fra selv?

Jeg snakker om jobben som Style editor i London:

https://melkoghonning.no/marius-borg-hoiby-har-fatt-redaktorjobb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg Hello! allerede visste. Det var bare useriøs tabloid-sprell fra dem. 

Det var neppe et useriøst sprell da han omtaltes som prins i jobben i London. 

Sitat

det britiske magasinet presenteres han som «Style editor». Men ikke bare det – han har også fått prinsetittel (noe han offisielt ikke har); to steder i magasinet omtales han som «Prince Marius Borg Hoiby»

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
MissLucy skrev (7 minutter siden):

Ja, det forsto jeg, og svaret mitt gjaldt begge situasjonene.

Hvem mener du har presentert ham som prins i den jobben og hvem har ansvar for å rette det opp når man ser det står feil?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvem mener du har presentert ham som prins i den jobben og hvem har ansvar for å rette det opp når man ser det står feil?

Avisen. Tabloidblekka.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (5 minutter siden):

Jeg antar at han ikke har blitt presentert som prins i det hele tatt, men at noen har overdrevet på tabloid vis når de omtalte ham. Det fremstår som vesentlig mer sannsynlig enn at han selv skulle presentert seg som prins. Hvorfor skulle han gjort det? Det er j ohelt meningsløst. Du ser jo av det bildet i den artikkelen du delte selv at han ikke er kalt prins i den artikkelen han selv har skrevet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Rev. Revenge skrev (3 minutter siden):

Avisen. Tabloidblekka.

Javel, så hvis jeg får for mye lønn på jobben så er det kun arbeidsgiver sitt ansvar å rette opp? Intet ansar hos meg? Eller hvis jeg ser at jeg er ansatt som noe helt annet enn det jeg er sånn at tittelen ikke samsvarer med meg og min utdanning?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (44 minutter siden):

Hvem sin skyld var det at han ble ansatt som prins Marius i det London-baserte magasinet han jobbet i?Det er vel hans eget ansvar å gi beskjed om at han ikke er prins?

Gulline skrev (2 minutter siden):

Da venter jeg, om enn ikke i spenning, på dokumentasjon på at MBH presenterte seg som prins i jobbintervjuet i London,

For jeg regner med du har det? Og da snakker jeg ikke om en artikkel i Hello Magazine. Eller snakker vi kanskje spekulasjoner her? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Javel, så hvis jeg får for mye lønn på jobben så er det kun arbeidsgiver sitt ansvar å rette opp? Intet ansar hos meg? Eller hvis jeg ser at jeg er ansatt som noe helt annet enn det jeg er sånn at tittelen ikke samsvarer med meg og min utdanning?

Avisen som omtaler ham som prins. Han omtaler ikke seg selv som prins.

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...