Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Svart skjerm skrev (6 minutter siden):

Det gjør noe med hodet ditt om du vokser opp med tjenere og har en kongelig livsstil. Men ikke får bli prins som din halvbror. Og når man blir voksen begynner man som en enkel mekanikerlærling og skal switche helt om?

Her aner jeg en helt crash i oppdragelsen kronprinsparet har gitt Marius. Som har gjort han helt uegnet til det vanlige livet. 

Jepp. Tror det har gjort noe med ham å hele tiden skulle være outsider'en, og se at hans søsken får titler og whatnot. Bare det at han ikke inkluderes på kongehusets sider De kongelige/Øvrige kongelige (selvsagt, han er jo ikke kongelig), ikke inkluderes på offisielle bilder osv, gjør nok noe med hodet. Akkurat den delen kan jeg sympatisere med. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

Nei, det ser rimelig stygt ut. Han har virkelig hatt et ålreit og komfortabelt utgangspunkt her, men han klarte å fuck'e det så til de grader til. Jeg tror det har gått i hodet på ham. Han har nok sett på seg selv om untouchable, uten tvil. Kronprinsparet har visst om bl.a problemkompleksene, og jeg tror ikke at de ikke har tatt det på alvor. De har nok gjort alt i beste mening. Samtidig så fremstår jo metodene litt naive, spesielt det Haakon har sagt om at barneoppdragelse skjer underveis og at han ikke har vært opptatt av pedagogikken bak det. Det funker sikkert på noen barn, men på et barn som Marius slo det feil ut og han hadde sannsynligvis trengt noe annet, uten at jeg vet nøyaktig hva de har gjort og ikke. Det kan hende Marius er så uregjerlig at han hadde havnet på skråplanet uansett hva. Jeg ser ikke på det som usannsynlig, faktisk. Særlig når vi ser hvordan han har oppført seg i ettertid av at saken sprakk. Han har jo vært rimelig nasty i oppførselen, og har på ingen måte latt seg stoppe av hverken siktelser eller medieoppmerksomhet. 

Vi får nok aldri vite. Men det er en case som er interessant. MBH er virkelig en komplett bajas. Han kjører uten førerkort og forsikring, voldtar og slår, ruser seg og knuser både egne og andres ting, han viser fingeren til media, vanker med iditoter og kriminelle, lyver, skjuler, nekter og sutrer. Dropper utdanning og jobb for å leve på Mamma og Stefar i en alder av straks 30. 

Det er veldig lite som har gått bra her. 

Det må være en dyp underliggende problematikk, og da er det litt ustemt i mine ører at de har skrytt han opp i skyene alle sammen - helt til det hele sprakk noe så til de grader. 

Mistenker at det som du nevner kanskje ville gått som dette uansett. De har nok prøvd alt og vel så det, og jeg tror Marius tidlig begynte å utnytte situasjonen med at kongehuset holdt lokk på han for å holde på en fasade. Da kunne han vokse seg til å bli helt tulling  - under radaren. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Jepp. Tror det har gjort noe med ham å hele tiden skulle være outsider'en, og se at hans søsken får titler og whatnot. Bare det at han ikke inkluderes på kongehusets sider De kongelige/Øvrige kongelige (selvsagt, han er jo ikke kongelig), ikke inkluderes på offisielle bilder osv, gjør nok noe med hodet. Akkurat den delen kan jeg sympatisere med. 

Han er fortsatt på kongehusets sider på offisielle bilder. Han lå vel tidligere også der som sønn av MM, frem til de endret "oppsettet" på kongehus/øvrige osv? 

https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=212629&sek=26939

https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=172278&sek=26939

Screenshot_2025-10-02-17-22-03-274_com.android.chrome.thumb.jpg.7c0077ce0ed85c4b89621e7673e9dd2e.jpg

Endret av Korpsnerden
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Her står det at han selv har ønsket å ikke ha egne sider på kongehuset nettside: 

https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=139957&sek=112472

Skrevet
Korpsnerden skrev (13 minutter siden):

Han er fortsatt på kongehusets sider på offisielle bilder. Han lå vel tidligere også der som sønn av MM, frem til de endret "oppsettet" på kongehus/øvrige osv? 

Screenshot_2025-10-02-17-22-03-274_com.android.chrome.thumb.jpg.7c0077ce0ed85c4b89621e7673e9dd2e.jpg

De burde photoshoppet ham ut av de gamme familiebildene fra 2013, og ikke vist at han var i søsterens konfirmasjon.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, han gjør dårlige valg absolutt hele tiden - så jeg antar at det må være snakk om adskillig større utfordringer enn mangel på oppdragelse.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (45 minutter siden):

De burde photoshoppet ham ut av de gamme familiebildene fra 2013, og ikke vist at han var i søsterens konfirmasjon.

:ler: 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Korpsnerden skrev (1 time siden):

Kanskje det bare var tilfeldig at jeg ikke så Marius på bildene jeg fant. Men jeg tror at etter han fylte 18, har han ikke vært med på flere. Mulig det er hans valg. Det er fortsatt noe med det, at han ikke tilhører kongefamilien på samme måte som sine søsken og sin mor. Jeg kan godt forstå at det kan oppleves vanskelig.

Korpsnerden skrev (1 time siden):

Her står det at han selv har ønsket å ikke ha egne sider på kongehuset nettside: 

https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=139957&sek=112472

Synes i grunn det er ok at han ikke ønsker egen side på kongehusets nettside, da. Men vil ikke være i offentlighets søkelys? Det tar jeg med en klype salt, all den tid han likevel har valgt å stikke seg frem offentlig ved flere anledninger, både "privat" men også ved å delta på f.eks gallamiddager. Dette kom rundt hans 20-årsdag, og vi har jo sett ham en god del i offentligheten likevel de siste 8 årene, til og med hvis vi trekker fra alt som har skjedd det siste året+måneder.

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Kanskje det bare var tilfeldig at jeg ikke så Marius på bildene jeg fant. Men jeg tror at etter han fylte 18, har han ikke vært med på flere. Mulig det er hans valg. Det er fortsatt noe med det, at han ikke tilhører kongefamilien på samme måte som sine søsken og sin mor. Jeg kan godt forstå at det kan oppleves vanskelig.

Synes i grunn det er ok at han ikke ønsker egen side på kongehusets nettside, da. Men vil ikke være i offentlighets søkelys? Det tar jeg med en klype salt, all den tid han likevel har valgt å stikke seg frem offentlig ved flere anledninger, både "privat" men også ved å delta på f.eks gallamiddager.

Den ene lenken jeg la inn er bilder fra IA sin 18-årsdag i 2022, så han var godt over 18 år da, men når han ikke gadd å komme i morens 50-års dag, så er det ikke sikkert at  stivpyntede, oppstilte bilder er det han er mest keen på, nei. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Korpsnerden skrev (10 minutter siden):

Den ene lenken jeg la inn er bilder fra IA sin 18-årsdag i 2022, så han var godt over 18 år da, men når han ikke gadd å komme i morens 50-års dag, så er det ikke sikkert at  stivpyntede, oppstilte bilder er det han er mest keen på, nei. 

Jeg synes jo ikke det er så veldig rart at han er i søsteren sin bursdag, da 😅 Kanskje det frister mer enn morens 50-årsdag. Ang. morens 50-årsdag, var det vel IA og SM av barna som var med når hun feiret med de nærmeste, så vidt jeg leste meg frem til. Mener å ha lest at Marius var på fest den dagen, men finner det ikke igjen. Kanskje jeg husker feil.

CWqxLtI0EPtGJz6AfNHXPgGrJRS468W-ZShzqch_

Endret av PusheenPusheen
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Vi får nok aldri vite. Men det er en case som er interessant. MBH er virkelig en komplett bajas. Han kjører uten førerkort og forsikring, voldtar og slår, ruser seg og knuser både egne og andres ting, han viser fingeren til media, vanker med iditoter og kriminelle, lyver, skjuler, nekter og sutrer. Dropper utdanning og jobb for å leve på Mamma og Stefar i en alder av straks 30. 

Det er veldig lite som har gått bra her. 

Det må være en dyp underliggende problematikk, og da er det litt ustemt i mine ører at de har skrytt han opp i skyene alle sammen - helt til det hele sprakk noe så til de grader. 

Mistenker at det som du nevner kanskje ville gått som dette uansett. De har nok prøvd alt og vel så det, og jeg tror Marius tidlig begynte å utnytte situasjonen med at kongehuset holdt lokk på han for å holde på en fasade. Da kunne han vokse seg til å bli helt tulling  - under radaren. 

Ikke uenig i det du skriver. Til det uthevede er det plausibelt å tenke at fremsnakket av Høiby har sin opprinnelse i nettopp det at han rent formelt ikke er en del av familien på lik måte som sine søsken.

pøbelsara skrev (1 time siden):

Ja, han gjør dårlige valg absolutt hele tiden - så jeg antar at det må være snakk om adskillig større utfordringer enn mangel på oppdragelse.

Enig. Uten å unnskylde eller bagatellisere alle dårlige valg, vold, overgrep og krenkelsesbibliotek kan jeg tro han på mange måter har hatt en tøff oppvekst mentalt, der han ikke har kjent på å passe inn noe sted uavhengig av hva slags oppdragelse han har fått.

Uansett, han er selv ansvarlig for å ha satt seg i denne situasjonen gjennom sine handlinger, og å ha dratt med seg hele kongehuset og nasjonen i dette. De aller, aller fleste med ræva oppvekst og utfordringer klarer fint å styre unna alt som Høiby ikke har klart.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Jeg synes jo ikke det er så veldig rart at han er i søsteren sin bursdag, da 😅 Ang. morens 50-årsdag, var det vel IA og SM av barna som var med når hun feiret med de nærmeste, så vidt jeg leste meg frem til. Mener å ha lest at Marius var på fest den dagen, men finner det ikke igjen. Kanskje jeg husker feil.

CWqxLtI0EPtGJz6AfNHXPgGrJRS468W-ZShzqch_

Jeg synes ikke det er rart jeg heller, jeg bare ville vise deg at det er offisielle bilder av han siden du skrev at det ikke var det på kongehusets sider, og samtidig vise til at det er bilder også fra etter at han fylte 18 år. 

Her om hans prioritering da moren feiret bursdag: 

https://www.dagbladet.no/kjendis/droppet-kongefeiring-festet-pa-byen/80113260

Endret av Korpsnerden
  • Liker 3
Skrevet

Kongefamilien 2023 - Det norske kongehus

Her et et knippe bilder fra 2023 f.eks. De som er tatt av fotograf, er ikke Marius med på. Det som er tatt privat av Mette-Marit, er han med på. Vet ikke om han var til stede da fotograf-bildene ble tatt, da. Poenget mitt er uansett at det sikkert er vanskelig å vokse opp i en familie der man faller mellom to stoler støtt og stadig. Med i kronprinsfamilien, men ikke offisielt prins. Pressen er interessert i søsken, men ikke nødvendigvis i samme grad han selv. Her har han hatt mulighet til å si nei takk, det kan ikke han søsken i samme grad, og det er ikke sikkert de vil takke nei heller. De er nok innforstått med at rollene deres krever noe. Skjønner at det kan fucke opp hodet å ikke være på lik linje med resten. Spesielt i oppveksten. 

Skrevet
Rev. Revenge skrev (9 minutter siden):

Ikke uenig i det du skriver. Til det uthevede er det plausibelt å tenke at fremsnakket av Høiby har sin opprinnelse i nettopp det at han rent formelt ikke er en del av familien på lik måte som sine søsken.

Enig. Uten å unnskylde eller bagatellisere alle dårlige valg, vold, overgrep og krenkelsesbibliotek kan jeg tro han på mange måter har hatt en tøff oppvekst mentalt, der han ikke har kjent på å passe inn noe sted uavhengig av hva slags oppdragelse han har fått.

Uansett, han er selv ansvarlig for å ha satt seg i denne situasjonen gjennom sine handlinger, og å ha dratt med seg hele kongehuset og nasjonen i dette. De aller, aller fleste med ræva oppvekst og utfordringer klarer fint å styre unna alt som Høiby ikke har klart.

Ja, dette mener jeg også. Spesielt det uthevede. 

• Liker 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (9 minutter siden):

Jeg synes ikke det er rart jeg heller, jeg bare ville vise deg at det er offisielle bilder av han siden du skrev at det ikke var det på kongehusets sider. 

Jeg kom nok bare over de bildene der han ikke var med😅 Fant flere der han er med da jeg leitet litt nøyere.

Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

Kongefamilien 2023 - Det norske kongehus

Her et et knippe bilder fra 2023 f.eks. De som er tatt av fotograf, er ikke Marius med på. Det som er tatt privat av Mette-Marit, er han med på. Vet ikke om han var til stede da fotograf-bildene ble tatt, da. Poenget mitt er uansett at det sikkert er vanskelig å vokse opp i en familie der man faller mellom to stoler støtt og stadig. Med i kronprinsfamilien, men ikke offisielt prins. Pressen er interessert i søsken, men ikke nødvendigvis i samme grad han selv. Her har han hatt mulighet til å si nei takk, det kan ikke han søsken i samme grad, og det er ikke sikkert de vil takke nei heller. De er nok innforstått med at rollene deres krever noe. Skjønner at det kan fucke opp hodet å ikke være på lik linje med resten. Spesielt i oppveksten. 

Han var jo prins da han var redaktør i London. Og han blir omtalt som prins av Hello Magazine:

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-omtales-som-prins-i-hello-magazine/s/5-95-1975696

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (8 minutter siden):

Han var jo prins da han var redaktør i London. Og han blir omtalt som prins av Hello Magazine:

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-omtales-som-prins-i-hello-magazine/s/5-95-1975696

Useriøst av Hello. Ikke bare lot de være å bruke tittelen til ML, men de kaller Marius både prins og i tillegg skriver de navnet hans feil, dog sikkert en skriveleif. ML har fortsatt tittelen og pressen burde respektere sin egen seriøsitet nok til å omtale kongelige (og ikke-kongelige) slik de skal.

"Märtha Louises prinsessetittel har uteblitt i Hello! Magazines omtale av rettighetene, hvor de omgår prinsessetittelen ved å beskrive henne som datter av kongen og dronningen i Norge."

Faksimile+Hello%2521+Magazine+Marius+Bor

• Liker 2
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Korpsnerden skrev (5 timer siden):

Jeg synes ikke det er rart jeg heller, jeg bare ville vise deg at det er offisielle bilder av han siden du skrev at det ikke var det på kongehusets sider, og samtidig vise til at det er bilder også fra etter at han fylte 18 år. 

Det som var spesielt med denne saken, var forklaringen på hvorfor han ikke var på festen. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-kommer-han-ikke/80105142

«Også kronprinsparets barn er selvskrevne gjester - men én er ikke å se i kveld. Kronprinsessens sønn Marius Borg Høiby (26) glimrer nemlig med sitt fravær.

Ifølge NRK skyldes det at han ikke er i form, uten at det utdypes videre.» 

Skrevet
Anonym_2024 skrev (10 timer siden):

Det som var spesielt med denne saken, var forklaringen på hvorfor han ikke var på festen. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-kommer-han-ikke/80105142

«Også kronprinsparets barn er selvskrevne gjester - men én er ikke å se i kveld. Kronprinsessens sønn Marius Borg Høiby (26) glimrer nemlig med sitt fravær.

Ifølge NRK skyldes det at han ikke er i form, uten at det utdypes videre.» 

Det var vel den offisielle versjonen som ble gitt ut til pressen, og så var han så dum (og respektløs) at han dukka opp på fest på utested rett borti nabolaget og ble fanget på kamera. 

Skrevet

Det var vel ingen som ville si rett ut at Høiby ikke gadd fordi han skulle på annen fest. For min del leste jeg det dengang som knute på tråden.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...