Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (3 timer siden):

De aller fleste saker om voldtekt og vold i nære relasjoner er lite eller ikke i det hele tatt omtalt i media, så spørsmålet om lukkede dører kommer vel sjeldent på spissen der, så det er vel egentlig ikke så relevant å sammenligne med for denne saken.

Det er vel mer interessant å se på  hvordan spørsmålet er behandlet i andre saker med stor mediepågang, og da er det nærliggende å sammenligne med kontroversen omkring Tone Ingebrigtsens vitnemål i Ingebrigtsensaken, som gikk for lukkede dører tross protester fra både vitner, fornærmede og pressen.

Enig! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym_2024 skrev (10 minutter siden):

Det påfallende her er at forsvarerne ønsker åpne dører når det gjelder de 32 sakene MBH er siktet for, men ønsker lukkede dører når MBH sin helsetilstand skal opp i retten. 

Ja, reagerte på det samme.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Ja, reagerte på det samme.

Man trenger jo ikke være rakettforsker for å forstå dette. De vil presse vitner med åpen rett (skam, traumer og mediepress) og så slippe unna kritiske blikk på Marius store unnskyldning så langt.

Håper ikke retten faller for dette. Belys heller alt med referatforbud på de groveste tingene, og gjør navn, bilder osv lukket.

Endret av Ellie42
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Ellie42 skrev (3 timer siden):

Man trenger jo ikke være rakettforsker for å forstå dette. De vil presse vitner med åpen rett (skam, traumer og mediepress) og så slippe unna kritiske blikk på Marius store unnskyldning så langt.

Håper ikke retten faller for dette. Belys heller alt med referatforbud på de groveste tingene, og gjør navn, bilder osv lukket.

Patetisk at forsvarerne har gått hardt ut mot pressen når det gjelder MBH,  men skal bruke de samme for å utsette vitner for press. 

Skrevet
Anonym_2024 skrev (8 timer siden):

Det påfallende her er at forsvarerne ønsker åpne dører når det gjelder de 32 sakene MBH er siktet for, men ønsker lukkede dører når MBH sin helsetilstand skal opp i retten. 

100% enig! Patetisk. Skal man "leke tøff" så bør det gjelde alt eller ingenting. 

Jeg har sagt fra start at jeg håper det blir lukkede dører. Jeg trodde saker som omhandlet vold i nære relasjoner (og egentlig også seksuallovbrudd) hadde dette som hovedregel, men det gjelder kanskje bare der partene har (felles) barn, pga hensynet til denne/disse? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (8 timer siden):

100% enig! Patetisk. Skal man "leke tøff" så bør det gjelde alt eller ingenting. 

Jeg har sagt fra start at jeg håper det blir lukkede dører. Jeg trodde saker som omhandlet vold i nære relasjoner (og egentlig også seksuallovbrudd) hadde dette som hovedregel, men det gjelder kanskje bare der partene har (felles) barn, pga hensynet til denne/disse? 

Det går regelmessig saker på vold i nære relasjoner i retten her, med mindreårige barn involvert. Pressen rapporterer fra disse (nøkternt og avgrenset riktignok), så de er ikke lukket. Hovedregelen er alltid åpen. Så kan partene søke om lukket, noe som skal mye til. 

Gjest Anonym_2024
Skrevet
Ninaen skrev (3 timer siden):

Det går regelmessig saker på vold i nære relasjoner i retten her, med mindreårige barn involvert. Pressen rapporterer fra disse (nøkternt og avgrenset riktignok), så de er ikke lukket. Hovedregelen er alltid åpen. Så kan partene søke om lukket, noe som skal mye til. 

Men her har forsvarerne bedt om åpne dører, stikk i strid med hva ofrene ønsker. Og jeg har ingen tro på at det som kommer frem i denne spesifikke rettssaken kan fremstilles på en nøktern måte, da handlingene er så såpass grove. Pressen har allerede kommet med detaljer som er unødvendige å dele dessverre. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Tja, han trenger vel ikke bilen i fengsel uansett. 

Jo. Skal han sone inne sammen med Bhatti & Co bør han kunne skryte av BMWen sin for å få litt respekt. BMW er jo favorittbilmerke til disse gjengene som herjer. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Svart skjerm skrev (2 minutter siden):

Jo. Skal han sone inne sammen med Bhatti & Co bør han kunne skryte av BMWen sin for å få litt respekt. BMW er jo favorittbilmerke til disse gjengene som herjer. 

Ah, litt ekstra street cred..

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (4 timer siden):

Men her har forsvarerne bedt om åpne dører, stikk i strid med hva ofrene ønsker. Og jeg har ingen tro på at det som kommer frem i denne spesifikke rettssaken kan fremstilles på en nøktern måte, da handlingene er så såpass grove. Pressen har allerede kommet med detaljer som er unødvendige å dele dessverre. 

Mitt svar er myntet på dem som hardnakket påstår at det er vanlig(st) med lukka rett i overgrepssaker. Ikke MBH-saken spesielt. Der har jeg tiltro til at retten gjør en god vurdering som legger stor vekt på hensynet til ofrene, og at det i alle fall blir refereringsforbud for pressen,

Skrevet
Svart skjerm skrev (4 timer siden):

Her må kronprinsparet se å punge ut!

https://www.nettavisen.no/kjendis/tvangskrav-mot-hoiby-etter-ubetalte-regninger/s/5-95-2647693

Ellers mister lille-Marius BMWen sin…

Jeg foretrekker at han ikke kjører bil i det hele tatt. Så siden Biltilsynet ikke kan ta ansvar for å holde han av veien, så er dette en løsning jeg lever godt med.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis Høiby har gjeld, bør nok alle kjøretøyene selges så han kan gjøre opp for seg. Harleyen har jo ferie til neste vår uansett, og bilen skal ha ferie snart den også. Da trenger han heller ikke tilhengeren. Uten bil, ingen Harley på henger.

• Liker 4
Skrevet
Svart skjerm skrev (22 timer siden):

Her må kronprinsparet se å punge ut!

https://www.nettavisen.no/kjendis/tvangskrav-mot-hoiby-etter-ubetalte-regninger/s/5-95-2647693

Ellers mister lille-Marius BMWen sin…

Å kjøre bil uten forsikring er jo nesten ikke risikabelt i det hele tatt (obs: ironi her). Skulle han kjøre på, skade eller i verste fall, drepe noen mens han kjører en bil uten forsikring så blir det fort meget dyrt for ham (mange titalls millioner kroner). Og så er det jo ulovlig å kjøre uten forsikring. Mulig dette er et av tiltalepunktene allerede. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

For en fullstendig ubrukelig voksen mann ! https://www.nettavisen.no/kjendis/tvangskrav-mot-hoiby-etter-ubetalte-regninger/s/5-95-2647693

Kjøre rundt uten forsikring? Det er fullstendig unødvendig og helt uvettig. Han bryr seg ikke rett og slett. Jeg er 100% sikker på at kronprinsparet hadde hjulpet han med å ordne med forsikring, men han gidder ikke å følge med på noe virker det som. Han oppfører seg som om han er 14 år. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Isild skrev (21 minutter siden):

For en fullstendig ubrukelig voksen mannhttps://www.nettavisen.no/kjendis/tvangskrav-mot-hoiby-etter-ubetalte-regninger/s/5-95-2647693

Kjøre rundt uten forsikring? Det er fullstendig unødvendig og helt uvettig. Han bryr seg ikke rett og slett. Jeg er 100% sikker på at kronprinsparet hadde hjulpet han med å ordne med forsikring, men han gidder ikke å følge med på noe virker det som. Han oppfører seg som om han er 14 år. 

Særlig mtp hvordan vi vet at han kjører. Kjører "nesten ned gardister" og kræsjer biler. Han kunne virkelig ikke brydd seg mindre.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (13 minutter siden):

Særlig mtp hvordan vi vet at han kjører. Kjører "nesten ned gardister" og kræsjer biler. Han kunne virkelig ikke brydd seg mindre.

Nei, han er helt bajas rett og slett. Vi må jo tro at han har hatt en god oppdragelse ift å lære om rett og galt, men må si jeg lurer veldig på om han har hatt noen plikter og krav. Har selv barn på hans alder, og de og deres venner har da virkelig ikke valgt å bli blakke latsabber som omgås kriminelle og voldtar og slår - samtidig som foreldrene sponser bil, sykkel, bolig, betaler regninger og tar han med på ferie. MBH har garantert kunnet velge på øverste hylle når det gjelder muligheter. Han valgte å bli Norges største drittsekk. 

Jeg får ikke dette her til å se bra ut uansett hvordan jeg ser på det jeg. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Nei, han er helt bajas rett og slett. Vi må jo tro at han har hatt en god oppdragelse ift å lære om rett og galt, men må si jeg lurer veldig på om han har hatt noen plikter og krav. Har selv barn på hans alder, og de og deres venner har da virkelig ikke valgt å bli blakke latsabber som omgås kriminelle og voldtar og slår - samtidig som foreldrene sponser bil, sykkel, bolig, betaler regninger og tar han med på ferie. MBH har garantert kunnet velge på øverste hylle når det gjelder muligheter. Han valgte å bli Norges største drittsekk. 

Jeg får ikke dette her til å se bra ut uansett hvordan jeg ser på det jeg. 

Nei, det ser rimelig stygt ut. Han har virkelig hatt et ålreit og komfortabelt utgangspunkt her, men han klarte å fuck'e det så til de grader til. Jeg tror det har gått i hodet på ham. Han har nok sett på seg selv om untouchable, uten tvil. Kronprinsparet har visst om bl.a problemkompleksene, og jeg tror ikke at de ikke har tatt det på alvor. De har nok gjort alt i beste mening. Samtidig så fremstår jo metodene litt naive, spesielt det Haakon har sagt om at barneoppdragelse skjer underveis og at han ikke har vært opptatt av pedagogikken bak det. Det funker sikkert på noen barn, men på et barn som Marius slo det feil ut og han hadde sannsynligvis trengt noe annet, uten at jeg vet nøyaktig hva de har gjort og ikke. Det kan hende Marius er så uregjerlig at han hadde havnet på skråplanet uansett hva. Jeg ser ikke på det som usannsynlig, faktisk. Særlig når vi ser hvordan han har oppført seg i ettertid av at saken sprakk. Han har jo vært rimelig nasty i oppførselen, og har på ingen måte latt seg stoppe av hverken siktelser eller medieoppmerksomhet. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det gjør noe med hodet ditt om du vokser opp med tjenere og har en kongelig livsstil. Men ikke får bli prins som din halvbror. Og når man blir voksen begynner man som en enkel mekanikerlærling og skal switche helt om?

Her aner jeg en helt crash i oppdragelsen kronprinsparet har gitt Marius. Som har gjort han helt uegnet til det vanlige livet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...