Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Det vet vi ikke. Kan hende men blir spekulasjoner og gjerning det også. Hvis det var det så var det uansett et forsøk på å sjuke mobilen og SIM-kortet. Forsøk på å sjuke bevis. 

PÅ ett eller annet tidspunkt har politiet skaffet seg oversikt over hva som finnes på hans telefon(er). Jeg antar vi får vite mer om det under rettssaken mot ham.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper det blir minimal info ut underveis i rettssaken.

Rett og slett fordi jeg er nokså drit lei av å bygge opp enda mer kaos rundt hvor skylden sitter her - hos MBH.

Mye pressedekning og overskrifter blir en sånn røre som Martha og Durek hele tiden kaster foran som skjold:

Alt blir «mediedekningens feil», og man bruker tiden på å diskutere pressens rolle osv.

La rettssaken gå sin gang, publiser dom og innholdet i den - ferdig.

La fokuset være på det han faktisk har gjort, ikke masse rør rundt fra alle kanter. 

Ikke orker jeg lese alle idiotkommentarene  heller som forsvarer voldtekt og vold i kommentarfelt på ørten saker.

Bur fyren inne og ferdig snakka.  

• Liker 6
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Dette har vel ikke så mye med diplomatpasset å gjøre? Et straffbart forhold som påstås skjedde under turen, uavhengig av type pass.

Nemlig. Han hadde helt fint kunnet reise til Berlin uten diplomatpass - og det satt ham vel heller ikke istand til å voldta noen? 

Men det viser jo igjen hvor dårlige valg han gjør hele tiden. Skylden for dette ligger ikke hos de som ga ham diplomatpasset, men valg han selv gjorde når han var i Berlin.

Takk for presiseringen - det er viktig å holde tungen rett i munnen her. Alt handler om valg han har gjort.  

Endret av pøbelsara
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (13 minutter siden):

Etter alt du har lest og sett om denne saken - er du virkelig overrasket? Det burde være rimelig tydelig nå  at han  ikke har respekt for grenser av noen art.

(Og hele poenget med diplomatpass er jo at det ikke er kontroll med innehaverne - hvilket fordrer godt skjønn og vilje og evne til å ikke misbruke den friheten et slikt pass innebærer.)

Det føyer seg inn i alt av det vi ikke kan forstå at fikk lov til å utspille seg. Diplomatpass og bruken av dette er en ting, så er det hvordan det lot seg gjøre for han økonomisk å dra på en ukes reise til Berlin med alt av kostnader? Hvem betalte for gildet? En skulle tro at selv kronprinsparet ville stille spørsmål, om de da ikke bidro med penger til reisen. Det er en del utfordrende spørsmål knyttet til både denne reisen og andre både om økonomi, festkultur når han ikke engang tjente egne penger, og hvorfor kronprinsparet ikke stoppet en slik livsførsel? Å enable en misbruker er ikke å hjelpe personen. Det er å legge slør over sannheten og pynte på fasaden både internt i familierelasjoner og eksternt. Det er så misforstått at det skulle ikke være mulig å fjerne seg lenger fra virkeligheten. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Nemlig. Han hadde helt fint kunnet reise til Berlin uten diplomatpass - og det satt ham vel heller ikke istand til å voldta noen? 

Men det viser jo igjen hvor dårlige valg han gjør hele tiden. Skylden for dette ligger ikke hos de som ga ham diplomatpasset, men valg han selv gjorde når han var i Berlin.

Takk for presiseringen - det er viktig å holde tungen rett i munnen her. Alt handler om valg han har gjort. 

Det handler i like stor grad om valg gjort av de som bidro med penger til å kunne gjennomføre en ukes reise med uteliv. Det koster mye å leve et festliv i en europeisk storby i en ukes tid. Hvem betalte regningene? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Det føyer seg inn i alt av det vi ikke kan forstå at fikk lov til å utspille seg. Diplomatpass og bruken av dette er en ting, så er det hvordan det lot seg gjøre for han økonomisk å dra på en ukes reise til Berlin med alt av kostnader? Hvem betalte for gildet? En skulle tro at selv kronprinsparet ville stille spørsmål, om de da ikke bidro med penger til reisen. Det er en del utfordrende spørsmål knyttet til både denne reisen og andre både om økonomi, festkultur når han ikke engang tjente egne penger, og hvorfor kronprinsparet ikke stoppet en slik livsførsel? Å enable en misbruker er ikke å hjelpe personen. Det er å legge slør over sannheten og pynte på fasaden både internt i familierelasjoner og eksternt. Det er så misforstått at det skulle ikke være mulig å fjerne seg lenger fra virkeligheten. 

Det er uansett ikke noen andres feil enn MBH.

Kan vi SLUTTE å frata ham ansvar ved å skylde på folka rundt ham? Han valgte å voldta. Han valgte å bruke vold mot kjærestene. Penger er forøvrig ingen forutsetning for å bruke vold eller drive seksuelle overgrep.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Kronprinsparet må i hvert fall få kritikk for å ha latt MBH beholde diplomatpass. Om de har visst han har brukt det på privatreiser. Da det er kun ment å bruke diplomatpasset når han reiser sammen med kronprinsparet. Når han reiser alene skal han ikke bruke det. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (Akkurat nå):

Det handler i like stor grad om valg gjort av de som bidro med penger til å kunne gjennomføre en ukes reise med uteliv. Det koster mye å leve et festliv i en europeisk storby i en ukes tid. Hvem betalte regningene? 

nei. Det handler virkelig ikke om det i like stor grad. Dette handler KUN om valg en voksen mann har gjort.

Ser du ikke hva du skriver her? Du mener altså at er like mye de som har gitt ham pengene sin feil. Jeg synes det er helt hårreisende at man unnskylder de alvorlige og svært skadelige tingene han holder på med slik du gjør her. Hans valg, hans feil, hans ansvar. 

• Liker 5
Skrevet
Svart skjerm skrev (Akkurat nå):

Kronprinsparet må i hvert fall få kritikk for å ha latt MBH beholde diplomatpass. Om de har visst han har brukt det på privatreiser. Da det er kun ment å bruke diplomatpasset når han reiser sammen med kronprinsparet. Når han reiser alene skal han ikke bruke det. 

Hvorfor reduserer du ansvaret hans ved så skylde på famillien? han er i slutten av 20-årene og har vært myndig i ti år. OG han kunne reist til Berlin helt uten det passet. Så det har virkelig ingen betydning.

Jeg FATTER ikke hvorfor en haug av dere her inne insisterer på å skylde på foreldrene for noe en voksen mann har gjort. 

HAN har ansvaret for alle valg han tar.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor reduserer du ansvaret hans ved så skylde på famillien? han er i slutten av 20-årene og har vært myndig i ti år. OG han kunne reist til Berlin helt uten det passet. Så det har virkelig ingen betydning.

Jeg FATTER ikke hvorfor en haug av dere her inne insisterer på å skylde på foreldrene for noe en voksen mann har gjort. 

HAN har ansvaret for alle valg han tar.

Nå snakker jeg kun om diplomatpasset. Ikke noe annet. Du er vel enig i at et diplomatpass ikke skal misbrukes?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Det er uansett ikke noen andres feil enn MBH.

Kan vi SLUTTE å frata ham ansvar ved å skylde på folka rundt ham? Han valgte å voldta. Han valgte å bruke vold mot kjærestene. Penger er forøvrig ingen forutsetning for å bruke vold eller drive seksuelle overgrep.

Jeg har ikke fratatt ham eget ansvar i forhold til alle sakene han står tiltalt for. 
Jeg poengterer at livet han har ført fordrer betydelig med penger. Hvor har pengene kommet fra? Selv har han fortalt i avhør at kronprinsparet hjelper ham med penger hver mnd. og betaler regninger. Pengestrømmen må ha vært stor når vi etter hvert vet mye om livsstilen hans. Hvem har betalt reiser og alt inkludert? Dette som i tillegg til bolig, strøm, mat, forefallende? Det blir store summer av alt! 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Svart skjerm skrev (1 minutt siden):

Nå snakker jeg kun om diplomatpasset. Ikke noe annet. Du er vel enig i at et diplomatpass ikke skal misbrukes?

Ja, det er jeg enig i - men siden han ikke trenger pass i det hele tatt for å komme seg til Berlin - kun gyldig leg, har det ingenting med overgrep begått i Berlin. 

Han begikk overgrep i Berlin, det er det som er alvorlig her.

OG igjen - slutt å skylde på de rundt ham for valgene han gjør. Han valgte å begå overgrep. 

• Liker 6
Skrevet

Flashing av diplomatpass var vel en måte å tøffe seg på for reisefølget. Var det ikke noen her inne som hadde reiste med noen med diplomatpass og resten av følget fikk også en lettvint reise? 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke fratatt ham eget ansvar i forhold til alle sakene han står tiltalt for. 
Jeg poengterer at livet han har ført fordrer betydelig med penger. Hvor har pengene kommet fra? Selv har han fortalt i avhør at kronprinsparet hjelper ham med penger hver mnd. og betaler regninger. Pengestrømmen må ha vært stor når vi etter hvert vet mye om livsstilen hans. Hvem har betalt reiser og alt inkludert? Dette som i tillegg til bolig, strøm, mat, forefallende? Det blir store summer av alt! 

Det er jo akkurat det du gjør når du er mye mer opptatt av å diskutere hva foreldrene hans har gjort, enn hva han har utsatt ofrene sine for.

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Flashing av diplomatpass var vel en måte å tøffe seg på for reisefølget. Var det ikke noen her inne som hadde reiste med noen med diplomatpass og resten av følget fikk også en lettvint reise? 

Man må jo ikke engang vise pass for å reise til Berlin.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det må man ikke. Så var kun for show. "Se hvor viktig jeg er, se hva jeg har"

• Liker 3
Skrevet
Eufemia- skrev (18 minutter siden):

Pengestrømmen må ha vært stor når vi etter hvert vet mye om livsstilen hans. Hvem har betalt reiser og alt inkludert? Dette som i tillegg til bolig, strøm, mat, forefallende? Det blir store summer av alt! 

Vi vet ikke hvordan Høiby har finansiert livet sitt. Vi vet at han har sagt at foreldrene gir ham lommepenger og kronprinsparet betaler regningene hans før de går til inkasso.

Pengene har ingenting å si for valgene Høiby tar når det kommer til overgrep og vold. Høiby er fullstendig på egotripp og valgene hans er hans ansvar alene.

• Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (27 minutter siden):

Dette har vel ikke så mye med diplomatpasset å gjøre? Et straffbart forhold som påstås skjedde under turen, uavhengig av type pass.

Det viser jo at det har vært null kontroll ved bruk av diplomatpass. Passet skal IKKE brukes på privatreiser. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Han hadde brukt det på hotellet. Antagelig for å tøffe seg. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...